22 December

        DATUM: 2009-12-22 TID: 13:49:34

.

Ligger och tar mig en tupplur i Dala sängen i köket och blickar ut över den tända brasan.
Har sovit så otroligt dåligt två dagar i rad, mått illa och är allmänt hängig (igen).

Barnen är ute på promenad med hundarna och Peter håller på att monterar en ny ytterdörr. Vi har plastat ingången till köket så att inte hela huset skall kylas ut när de håller på ute i hallen.
Idag måste jag göra lite julgodis så att det finns tills i morgon. Knäck, juldaim, kokostoppar, ischoklad osv får det bli... Mmmm...=)










Mmm.. Kallt och skönt =)





Peter är skit irriterad då dörren inte verkar passa ordentligt, men vad skall vi göra? Det är julafton i övermorgon. *suck*
I går var vi på Aurora samtalet och det gick faktiskt bra. Vi fick fram våra önskemål och åsikter och hon lovade att framföra dem till barnmorskorna.
Det känns så svårt att förstå att det är en hel månad kvar till beräknat datum. En HEL månad... Kan magen bli något större ?? Skulle inte tro det.
Jag kan ju knappt andas eller böja mig framåt som det är nu, så hur skall den kunna växa ännu mer??

Nej, nu måste jag slänga mig i duschen, för en sak kan jag med säkerhet tala om...

JAG, luktar inte julgodis =)


Kommentarer
Postat av: Annika

VAd fint ni har det, öppen spis och allt.

2009-12-22 @ 15:19:03
URL: http://dagarmedhedda.blogspot.com
Postat av: Christin

JAG luktar inte heller julgodis. Har 2 veckor kvar till BF och tror att magen ska spricka snart.



Jättefina bilder och ja, din mage ser också ganska stor ut. Kram!

2009-12-22 @ 18:56:28
Postat av: Klara

Ville bara säga att magbilderna är super fina!!! =)

Lycka till med allt! Kram

2009-12-22 @ 20:18:41
Postat av: En medmänniska

Kul o se bilder av ert hem, ser jättefint ut och va mysigt med öppen spis i mitten.

Usch förstår angående den nya ytterdörren :(

Skönt att höra Aurora samtalet gick bra och att hon ska framföra era önskemål. Ja ni ska verkligen ha den bästa möjliga hjälp inför Vilmas ankomst!!

Som sagt superfina bilder på dig och VildaVilma magen ;)

Julgodis mmm :)



Kram Malin

2009-12-22 @ 21:13:38
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Renovering,jul å bebis.. Ni håller igång ;)



En månad?? bebben kan komma när som =) så fort du har henne hos dej kommer du att glömma allt md den tunga magen,...du vet ju hur det e ;)



ha en nice kväll =)



kram marie

2009-12-22 @ 21:18:09
Postat av: Maria

Hoppas det gick bra med dörren :)



Magen kan nog bli större men nu är det inte långt kvar...



Kram

2009-12-22 @ 21:20:13
Postat av: Anonym

Min "karl" blir åxå alltid irriterad när det inte går som han vill...Jag tycker att det är SÅ omanligt!!! GOD JUL!!!

2009-12-22 @ 22:39:39
Postat av: Anonym

Min "karl" blir åxå alltid irriterad när det inte går som han vill...Jag tycker att det är SÅ omanligt!!! GOD JUL!!!

2009-12-22 @ 22:39:55
Postat av: Boris

Asså din blogg är bäst!

läser den fan varje dag :O

2009-12-22 @ 23:08:47
URL: http://boriiisjeliiic.blogg.se/
Postat av: Victoria

2009-12-22 @ 23:14:23
URL: http://nineintheafternoon.blogg.se/
Postat av: luckeboi

Hur kan tjejer gå i sådana klackar. Kolla in :)

2009-12-22 @ 23:20:40
URL: http://lifeoflucke.blogg.se/
Postat av: Jenny i Skåne (mamma till tre)

Så skönt att samtalet kändes bra! Och kanske är det snart på G för lilla Vilma att titta ut, jag har känt mig illamående,trött och konstig dagarna innan mina fölossningar....

2009-12-23 @ 10:34:08
Postat av: Jenny - tvåbarnsmor

Det är väl ungefär nu som det är jobbigast att va gravid, för att magen står som högst. Den kommer börja sjunka snart, och då tror jag att det kommer kännas lite bättre igen.



Hoppas det blev bra med dörren!



Kram

2009-12-23 @ 15:36:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback