Julen från ett barns ögon

        DATUM: 2009-12-04 TID: 21:47:31
Läste en en underbar artikel i Expressen idag, som Marcus Birro skrivit.
Det var som om jag själv berättat om mina känslor inför julen vi spenderade med Victor förra året. Den handlar om hur du som vuxen lyckas se världen för första gången, genom ditt barn och verkligen lär dig uppskatta fantasins under och julens magiska värld.
Tårarna rann när jag läste, då allt var så vackert och sant och jag mindes glädjen i Victors ögon.

Den enda skillnaden var att det här var hans sons första jul, och min sons sista...

Läs och njut av texten från en ovanligt öppensinnad pappa. =)






http://www.expressen.se/kronikorer/marcusbirro/1.1799774/marcus-birro-jag-har-knackt-koden

Kommentarer
Postat av: Madde

din blogg gjorde starkt intryck på mig. har precis läst och sitter nästan och skäms lite grann. sitter och tycker synd om mig själv när det finns andra som har gått igenom värre saker. så nu sitter jag här med tårarna rinnande och försöker förstå hur det skulle ha känts om min son inte varit så stark som han är. det går inte att jämföra men ändå. dina inlägg fick äntligen allt att släppa och för första gången på sex månader kunde jag gråta. Tack

2009-12-05 @ 03:22:27
URL: http://enhjartesak.blogg.se/
Postat av: Maria

Marcus Birro skriver så vackert! Han och hans Jonna har kämpat så får att få lilla Milo.



Jag ska själv får uppleva en jul tillsammans med barn för första gången.



Det är så sorgligt att ni bara fick en jul tillsammans med lilla Victor. Den här julen kommer förstås att bringa fram en massa minnen - både glada och ledsna. Och Victor är ju förstås med från sin plats bland stjärnorna.



Och nästa jul har ni en liten Vilma som för uppleva julen för första gången.



Kram

2009-12-05 @ 12:25:48
Postat av: En medmänniska

Så vackert han skriver.



Får tårar i ögonen direkt av dina egna rader om Victor. Finns inte ord nog vad man känner och känner för er.



Haft så dåligt samvete att jag inte haft möjlighet att läsa er blogg på flera dagar så jag har att ta igen nu.



Följer nedräkningen, otroligt att det bara är ca 35 dagar kvar tills Vilma tittar ut!



Tänker på er.



Varma kramar

Malin

2009-12-05 @ 13:00:22
Postat av: Hanna K

Ja mina tårar rinner oxå när jag läser hans fina krönika, vilka träffande ord, allt är extra spännande nu när man är förälder, allt vårt barn upplever för första gången!

Igår var vi ut på en liten promenad runt kvarteret och såg på juldekorationerna och ljusen i trädgårdar och fönster, och Kiron utropade "WOW!!!" och pekade, gång på gång på gång, lika roligt varje gång. Är så tacksam! Blir så ledsen när jag tänker på att ni inte får ha Victor hos er denna jul.

Stora kramar!

Postat av: Paulina

Jag älskar också Birros sätt att skriva, läser hans blogg ofta. Många gånger klokrent:)

Han skrev om mitt ex och min väns barn när han dog i cancer vid fyra års ålder. http://blogg.expressen.se/birro/entry.jsp?messid=459572



Ta hand om er

Kram Paulina

2009-12-05 @ 19:06:53
URL: http://mitthopp.blogspot.com
Postat av: Amanda

så underbart fint han skriver..mina ögon tåras liksom många andras också..kramar

2009-12-05 @ 22:40:07
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback