Fullt sjå mot Försäkringskassan

        DATUM: 2009-12-29 TID: 17:15:32

Oj oj, fullt upp idag.

Först så kom ett TV team från SVT och intervjuvade oss och strax efter TV4 Nyheterna.
Det verkar som att detta verkligen retar många då det kommer att publiceras i både Dagens Nyheter, Expressen, och Uppsala Nya i morgon.
Expressen är på väg hit nu, så jag hinner inte skriva så mycket men om ni vill se mitt svullna höggravida nylle i inslagen i kväll så visas TV4 kl 18.30 och eventuellt kl 19.00,  och SVT regionala kl 19.20 (?).

Anledningen till all stress i morse var att pappa hade bjudit mig och syster på bio (Avatar) och vi skulle åka klockan 11 för att hinna dit, så jädrans vad vi jäktade.
Filmen var faktiskt över förväntan, inte alls löjlig eller overklig.
På vägen hem så ringde tre tidningar och två av intervjuerna gjorde jag på telefon.

Det värsta är att jag inte tror att vi kommer få rätt i Kammarrätten om vi gör en ny överklagan. Men vi ger oss inte, Försäkringskassan får inte tro att det är ok att trampa på de små människorna.


Jag tittar in lite senare i kväll och berättar mer.


Kram




Date med Sherlock Holmes







Snygg i 3D glasögon


Kommentarer
Postat av: Madde

Jag hoppas verkligen att ni vinner mot dom där j*vlarna från försäkringskassan! Att dom alltid bara ska förstöra för folk! har dom inget hjärta?! Tänker på er och håller alla tummar jag kan!

2009-12-29 @ 17:31:33
Postat av: Hanna

ska bänka mig framför tv:n å kolla på nyheterna... fan va sur man blir när dem håller på så

2009-12-29 @ 17:59:23
URL: http://knasgravid.blogspot.com
Postat av: Ina

Visa alla på föräkringskassa vad det är dom inte förstår. Det är tid för dom "små" människorna att höras och du har möjligheten att göra just det.



Klart att ni ska vinna - allt annat är omänskligt!



// Ina

2009-12-29 @ 18:00:49
URL: http://inasdekor.blogg.se/
Postat av: Anna

Kämpa på, fina du! Självklart ska ni få rätt i detta! Allt annat är fel. Jag är så glad att du blir ett ansikte för hur systemet faktiskt ser ut. Genom att dra fram problemen i ljuset kan man skapa förändring och det kommer du att göra! Massor av kramar och tack för att du delar med dig!!

2009-12-29 @ 18:14:57
Postat av: Karin

Hoppas verkligen ni får rätt mot försäkringskassan - det borde väl finnas någon människa även i den "världen" som förstår något och slår näven i bordet och säger att nu får det vara nog och låter er få rätt. Håller tummarna för Er!

/En medmänniska/Karin

2009-12-29 @ 18:22:15
Postat av: Yvonne

Ja, jag såg dig i 18-nyheterna! Det kommer ett längre inslag senare...Ja, kämpa på, hoppas att ni får rätt till slut!

2009-12-29 @ 18:28:49
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Jonelin

Jag håller tummar och tår för er. Ska kika in på nyheterna jag också.. Har haft besök hela dagen av flera från min familjesida.

2009-12-29 @ 18:49:14
URL: http://jonelin.wordpress.com
Postat av: ♥ ♥ ♥ bambi ♥ ♥ ♥

Jag såg dig på ABC! Hoppas verkligen att allt ordnar sig! Håller tummar och tår!

2009-12-29 @ 18:52:11
URL: http://bambi.blogg.se/
Postat av: Moa

Tyckte jag kände igen din situation när jag läste lite artiklar alldeles nyss på AB och SvD även om det inte var namn med. Håller tummarna för att ni får rätt! Annars är det ju helt sjukt. Kram!

2009-12-29 @ 19:04:34
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Lindis

FK är ju helt sagolika, eller vad man nu ska kalla det...Man blir bara tyst och ledsen på dem!

2009-12-29 @ 19:06:11
Postat av: Heidi

Hej! Jag såg er på tv4:s nyheter kl.19. Vad arg man blir, varför har de överklagat? Jag hoppas verkligen att ni får rätt, man ska inte behöva gå till arbetsförmedlingen när man varit med om en sån jobbig och fruktansvärd sak som ni har! Bra att ni kämpar på!

P.S. Jag skulle låna fotoprogrammet som syrran hade men hörde att ni fått låna det. Vore toppen om jag kunde få det snart då jag fått en systemkamera i julklapp och ser fram emot att fixa med alla bilder :) D.S

2009-12-29 @ 19:14:38
Postat av: Elisabet

Kämpa på som fan, det här ska de inte få rätt i! Jävla känslokalla idioter! Jag håller allt som går att hålla för er och önskar att jag kunde göra något. Tänker på er varje dag.

Kram!!!



Det här har du säkert sett men jag lägger in länken ändå för någon annan kanske inte har sett det; sjukpenningeftersonensdod?lid=puff_1829650&lpos=rubrik" rel="nofollow">http://svt.se/2.33538/1.1829650/ingensjukpenningeftersonensdod?lid=puff_1829650&lpos=rubrik

2009-12-29 @ 19:24:38
URL: http://pojkeniglaskulan.blogspot.com
Postat av: Annika

Hej, såg nyss inslaget på ABC. Åh, man blir ju så himla arg över de här reglerna. De är helt bisarra. Men FK kan ju liksom inte lämna det därhän. Det funkar inte så på en myndighet. Jag har själv jobbat på socialkontor och det är svårt att göra undantag även om man skulle vilja det mer än något annat. Jag hoppas verkligen att det här får lagstiftarna att ändra på reglerna snarast.

2009-12-29 @ 19:29:38
URL: http://dagarmedhedda.blogspot.com
Postat av: Maria

Såg dig precis på Rapport! Jättebra reportage och du såg jättefräsch ut :)



Kram och hoppas verkligen att ni vinner!

2009-12-29 @ 19:34:19
Postat av: Annika

Vill tillägga att jag hoppas att handläggaren som föredrog ditt ärende på FK verkligen bemödade sig om att inte behöva fatta det beslut han/hon gjorde. Men antagligen inte eftersom beslutmotiveringen var väldigt känslokall.

2009-12-29 @ 19:36:12
URL: http://dagarmedhedda.blogspot.com
Postat av: Ullis

du var skitsnygg på tv!



kram!

2009-12-29 @ 19:37:10
URL: http://dentredje.blogg.se/
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Det är bra att det kommer ut till folket så alla får se vad som faktiskt sker här i Sverige... år 2009 dessutom!!!! SKAMLIGT

Jag TROR och jag hoppas att ni åter igen vinner och att dom ber om ursäkt och betalar ut ERA pengar.. och sen låter er få sörja utan deras påhopp!!

Du gör dej bra i TV iaf.. såg rutinerad ut =)



många kramar till er!!!

2009-12-29 @ 19:42:55
Postat av: Lillan

Hej

Såg er på TV. Jag blir så upprörd över Försäkringskassans s k regler. Stå på

er, någonstans kommer ni vinna detta.

Detta är orimligt.

Kram

2009-12-29 @ 19:44:10
Postat av: Nina (mamma till två)

hej,

jag håller på er, ge inte upp!

kram

2009-12-29 @ 19:47:37
Postat av: Kent

Bra att ert fall uppmärksammas!

2009-12-29 @ 20:52:55
URL: http://tankarochreflektioner.blogspot.com/
Postat av: Åsa

hej jag skulle bara säga att jag beklagar sorgen av viktor .och jag beundrar dig och din familj som är så strka. ni kommer klara denna kamp mot försäkrings kassan stå på er bara. jag har följt er på denna sida efter jag så er på tv3 sjukhuset.

många kramar till er

2009-12-29 @ 20:54:11
Postat av: Heidi

Hejje säger som alla andra kämpa på!! JAg blir så arg på FK att tårarna sprutar när jag hör hur dom behandlar er!! Vi håller på er!!!

2009-12-29 @ 21:24:35
URL: http://silvermoon.blogg.se/
Postat av: Yvonne - en mamma i Handen

Så bra att det togs upp i flera kanaler. Hoppas nu att ni orkar kämpa vidare för att till slut få rätt - något förnuft måste det väl ändå finnas? Det är väl ändå människor som har stiftat FK-reglerna? Det finns så många därute som missbrukar försäkringskassan - varför måste de straffa dem som inte förtjänar det? It´s like shooting a sitting duck...



Stor kram / Yvonne

2009-12-29 @ 21:54:07
Postat av: Malin

Ja kämpa på! Vilka idioter, vad är det för människor som sitter och bestämmer sånt där? Är dom helt utan både hjärta och hjärna??!!

Perfekt att ni får massor av uppmärksamhet så alla får veta hur illa behandlade ni har blivit!



Kram

2009-12-29 @ 22:06:23
URL: http://idaoliver.blogg.se/
Postat av: Amy

Såg er på tv nu... STÅ PÅ ER!

2009-12-29 @ 22:07:46
URL: http://olimy.blogspot.com
Postat av: Jennyn

Jag tycker du va hur fin som helst på tv!!! Jag och min Melvin är på eran sida

2009-12-29 @ 22:08:11
URL: http://www.nynnyn.bloggplatsen.se
Postat av: P

2009-12-29 @ 22:08:41
Postat av: Paula

Heja Sofie!!! Jag håller tummarna för er och skickar massor av kramar och energi!

2009-12-29 @ 22:11:14
Postat av: Ida

Jag är en Flicka från Finland som hade på Tv:n och omedvetet hade jag på 4:an för jag städade på samma gång. Och när jag tittar upp ser jag er i Tv. JAG HÅLLER MED ER!



Jag brukar ofta titta tillbaka på korten i din blogg, de där

-Sista gången du lekte i sandlådan med pappa & Sista gången...... Jag börjar gråta alla gånger, jag kan inte fatta allt ni gått igenom. Stor Kram!

2009-12-29 @ 22:12:35
Postat av: ParadisFrida

Jag hoppas att den här mediala uppmärksamheten får försäkringskassan att backa och får Politikerna att vakna upp!



Känslokalla jävla idioter!

Kan dom inte förstå.... Hade någon av dom behövt sitta vid sitt döende barns sida och sakta se livet sina ur deras lilla kropp... Behövt planera och begrava det vackraste man har!



Jag blir bara så arg och ledsen, vart är medmänskligheten påväg??



Jag skickar all min styrka till er och håller tummarna!



Kram



Victor för alltid i mitt hjärta.....

2009-12-29 @ 22:20:42
Postat av: Ammi

Såg nyss inslaget på TV4 och hoppas såå detta ger effekt på hur reglerna tillämpas...nånstans måste det väl ändå finnas sunt förnuft...

Hade dessa människor kastat sig till AF för att anmäla sig om de varit i samma situation...skulle inte tro det. Blir så jäkla arg att ni ska behöva kämpa för nåt så självklart. Är det nån sorts prestige det handlar om för FK eller....??

Hoppas ni och morfar Christer har orken och styrkan att kämpa vidare.



Styrkekramar i massor!!!



Kan vi läsare göra nåt? Skicka namnlistor eller nåt..?

2009-12-29 @ 22:26:44
Postat av: Mirre

http://www.dn.se/nyheter/sverige/ingen-sjukpenning-efter-sonens-dod-1.1020507

2009-12-29 @ 22:49:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback