Överklagan igen!!!!!

        DATUM: 2009-12-28 TID: 18:28:31
Hör och häpna.
Idag fick vi ett besked från kammarrätten igen, om att Försäkringskassan har överklagat vår dom om beviljad ersättning.

Är de heeeelt från vettet? Vad är deras problem? Kan de inte bara låta oss vara och för en gångs skull vika sig från deras principer?
Vi som trodde att allt var över... Nu  måste vi överklaga YTTERLIGARE en gång !




Fick precis ett samtal från SVT som fått nys om detta, och de vill komma hem till oss i morgon för ett tv reportage.
Fattar igentligen inte hur de lyckats fått reda på det så snabbt, då pappa ringde mig för ca en timme sedan och berättade om överklagan.

Ja ja, det är väl bra att folk får reda på de sjuka reglerna som gäller, så vi ställer gärna upp. Det roliga är bara, som jag nyss sade till Peter, att vi blir drabbade av precis ALLT som kan gå fel!

Skall igentligen bort i morgon, så vi får se om de hinner hit på morgonen, annars får de komma på Onsdag i stället.



Kommentarer
Postat av: Hanna

Fy fan vad tråkigt.. att dem är hjärtlösa visste jag men nån gräns tycker man ju det borde finnas.. håller på er hoppas detta löser sig god fortsättning

2009-12-28 @ 18:45:02
URL: http://knasgravid.blogspot.com
Postat av: Amy

men hur dumma får dom bli :O

2009-12-28 @ 19:02:17
URL: http://olimy.blogspot.com
Postat av: Yvonne - en mamma i Handen

Men det är ju heeeelt otroligt! Med tanke på vilket dåligt rykte försäkringskassan redan har så är det ofattbart att de vågar trampa på så svag is. Det verkar ha gått byråkratisk prestige i detta för deras del men det är i så fall helt fel "portfölj" för dem att rumstera om i. Kommer detta ut i massmedia så späds ju deras dåliga rykte på med ännu en egenskap - från bara "inkompetent" till "inkompetent och fullkomligt hjärtlös".



Jag hoppas ni orkar fortsätta driva detta.



Kram / Yvonne

2009-12-28 @ 19:29:59
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Detta e ju heeeeeelt vrickat!!! Att de som drivit detta vidare har hjärta att ens göra något sådant iskallt å rent ut sagt PUCKAT! Dom gjorde fel från början..bad inte om ursäkt och nu ska man trampa ännu mer på er!!

Jag håller med Yvonne å önskar att ni orkar fortsätta att driva detta.. och jag hoppas att rubrikerna blir stora i massmedia!!!!



Säg till om vi läsare på något vis kan hjälpa er!!!



styrkekramar till er.

2009-12-28 @ 20:13:28
Postat av: Hanna K

Men gud vad galet, vad sysslar de med?! Herregud...jag hoppas det löser sig ändå, men vilket onödigt j-la krångel!

Postat av: Annika

Ja, det är ju så att lägre ner i domstolshierarkin tenderar man att döma mer flexibelt och låter nog känslor styra mer. Ju högre upp man kommer i domstolshierarkin desto mer principfast blir det. Det finns väl en viss risk för att kammarrätten dömer till försäkringskassans fördel om det nu är så att det rent lagligt finns skäl för det. Medan man i länsrätten kanske mer sett till din situation och det något orimliga i att kräva att du skulle kasta dig iväg till arbetsförmedlingen dagen efter att Victor gick bort. Försäkringskassan ger sig nog inte om de anser att de har rätt. Det vore tjänstefel av dem. Sen kan man ju bara hoppas att den här lagändringen det är tal om att automatiskt få tio dagars sjukskrivning för dödsfall i familjen snarast går igenom. Jag önskar er lycka till! Kämpa på! Det är ju på det här sättet det kan ske förändringar!

2009-12-28 @ 20:37:54
URL: http://dagarmedhedda.blogspot.com
Postat av: Cecilia

Ja försäkringskassan är inte kul att ha att göra med, förstår inte hur de tänker överhuvudtaget. Jag har efter många om å men först fått igenom sjukskrivning på 100% och nu för dryga veckan sedan även en sjukersättning på 100% men inte utan att ha behövt överklaga båda. Kan bara hoppas på att det inte är någon på fk som överklagar mitt beslut utan att jag kan få veta att pengarna kommer in på kontot varje månad och jag kan koncentrera mig på att må bättre.

Tänker på er!!

kram cecilia

2009-12-28 @ 20:53:38
Postat av: Frida

Tycker att ni är helt otroliga som orkar med allt. Kämpa på! Hoppas allt löser sig för er nu..

2009-12-28 @ 21:42:54
URL: http://minx.blogg.se/
Postat av: linda

men va fan e dom helt från vettet ni har ju lidit tillräckligt redan e ju som du skriver i inlägget bra att svt kommer dom har ju backat dragit sig ur när det kommer på tv/radio och tv, tycker ni ska få lung och ro från detta, hoppas ni mår bra har sett du varit inne på min blogg någon gång, du får gärna skriva många bamse kramar från oss, P:S läser din blogg flera ggr om dagen D:S:

2009-12-28 @ 21:45:27
URL: http://www.nogg.se/lindasternmark
Postat av: Maria

De måste ju vara från vettet! Har de inget bättre för sig???? Det måste ju finnas en massa riktiga bedragare som de kan jaga istället.



Hoppas SVT gör något bra.



Kram

2009-12-28 @ 22:11:16
Postat av: Men Herre Gud

Jag har blivit uppfostrad att man inte ska önska någon medmänniska ont MEN, nu gör jag det. Hoppas verkligen dom i Försäkringskassan blir drabbade själva så kanske dom vaknar. Fast jag tror inte det. Det är en bunt hjärndöda (och hjärtlösa) varelser som jobbar där. Tips till regeringen: Skrota hela Försäkringskassan SNARAST!!! Dom förstör livet på så många människor!!! Och ni (speciellt Reinfeldt) som vill så väl alla människor.

2009-12-28 @ 22:29:46
Postat av: En medmänniska

Finner inga ord..jag hoppas också som Yvonne skriver att ni orkar fortsätta driva detta. Men det är fan i mej inte klokt. Så frustrerande att sitta här vid skärmen och inte kunna hjälpa er Sofie och Peter =(

Styrkekramar i massor,



Malin





2009-12-28 @ 23:27:18
Postat av: ParadisFrida

Men va FAAAAN! Blir så förbannad på försäkringskassan som kan göra på det här viset, Det kan väl inte vara så svårt att låta er vara ifred nu och läka era sår efter lille Victors bortgång.... Sånt här gör mig så arg och ledsen!!! Kan inte ens formulera mig ordentligt :(



Morfar Christer kämpa på! Jag håller tummarna och hoppas att du orkar driva på som du gjorde sist...



Kramar



Victor för alltid i mitt hjärta...

2009-12-29 @ 00:31:21
Postat av: Elin (sjuksköterska)

Argh!! Vilka idioter!! Varför ska de haka upp sig på de somredan har de svårt, och är det inga människor som sitter där??? de måste vara robotar som inte kan tänka själva utan bara vad de är inprogrammerade att tänka! Nä, stå på er och skrik högt i tv och tidningar så de fattar nångång, så här får det inte gå till!! Måste finnas RIKTIGA fuksare de kan jaga ist!

2009-12-29 @ 09:18:53
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Håller med det många skrivit, det är ju inte så att Försäkringskassan kommer att få några "pluspoäng" om detta kommer ut i media! Helt otroligt egentligen, det måsta vara en stor prestigeförlust för dom eftersom dom måste driva detta ärende vidare istället för att betala ut de pengar som du har rätt till.

Kram ♥ & fortsätt att kämpa om ni orkar!

2009-12-29 @ 13:06:28
Postat av: Jonelin

Skickar en kram som kanske ger er ork och styrka att kämpa vidare för er sak!

2009-12-29 @ 18:42:54
URL: http://jonelin.wordpress.com
Postat av: Eva

Jag såg om det på nyheterna ikväll.

Det är verkligen inte klokt.

Det finns inget annat att säga än att det är helt sjukt.



Det verkar inte finnas utrymme för sunt förnuft och empati på Försäkringskassan längre.



Mina tankar till dig och de dina.

Kämpa på!

2009-12-29 @ 19:57:11
URL: http://evassvammel.se
Postat av: Gunilla Jansson

Jag beundrar er för att ni orkar kämpa så oerhört mitt i er svåra och tunga sorg. Jag kan bara beklaga och har svårt att förstå hur FK kan vara så styvnackade i det här fallet. Jag såg er på TV för ett par dagar sedan och idag i UNT. Många som är i liknande situation som er och får avslag från FK, klarar inte av och orkar inte fortsätta kämpa. Man ger upp och mår dåligt.Därför är det så viktigt att ni fortsätter så folk får upp ögongen för hur det går till "bakom" kulisserna. Vart är vi på väg undrar jag? Det är bra att vi har lagar och regelverk i Sverige, men förmildrande omständigheter är att vara flexibel och tänka empatiskt. Jag skäms å FK vägnar och tycker de ska ge sig. Kommer att hålla tummarna för er och hoppas ni klarar av att fullfölja detta. Oerhört viktigt för kommande ärenden på FK. Mvh Gunilla i Uppsala.

2009-12-31 @ 19:47:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback