Tack

        DATUM: 2009-12-22 TID: 22:56:22
Vill först bara tacka alla er som läser bloggen och som får den att växa varje dag. Kan knappt förstå att så många "hör" mina ord och att jag lyckats beröra så många.

Med tanke på att bloggen har växt från ett tiotal läsare till ett par tusen så är det betydligt fler som mailar också, och jag vill säga till alla er som jag inte hinner svara att jag ser era ord och tar in dem i mitt hjärta, och jag försöker hinna svara men det är såå många =)

Sluta för guds skull inte höra av er men ta inte illa upp om det tar ett tag innan jag skriver tillbaka.

Och till den lilla skara som troget har läst och följt oss från allra första början, TACK!! Ni känns som nära, nära vänner och jag blir alltid rörd av era kommentarer.



Ville bara säga det i alla fall, så att ni inte tror att jag inte vet om att ni finns.






Kommentarer
Postat av: Veronika

Det är jag som ska tacka dig Sofie!



Du har fått mig att se min vardag på ett helt annat sätt - ett positivt sätt. Du har lärt mig uppskatta små saker som man annars bara skulle passera obemärkt, lärt mig att stanna upp och se istället för att bara släta över och ta nästa tillfälle.

Jag var en av många människor som alltid trott att det inte händer mig eller mina när och kära, men du har fått mig att öppna ögonen och inse att det faktiskt kan göra det. Man tar tillfällen man har att umgås med dom som står en nära och inte skjuta sånt framåt. Vem vet när något händer?? Ingen!!

Än en gång, TACK Sofie och Peter för allt ni delar med er till oss!

Ljusen på mitt bord brinner för Er Victor och alla andra små änglar.

<3<3<3

2009-12-22 @ 23:13:49
Postat av: Maria

Jag läser alltid din blogg med en tår i ögat, antingen av sorg eller av glädje för du är så otroligt duktig på att skriva och du förmedlar dina känslor på ett så fint sätt. Tänker så ofta på victor, kan vara när som helst.. i matkön , i bilen, på jobbet.. men oftast när jag tittar på mina barn. Jag vet att jag sagt det till dig förut.. men det tål att sägas igen.. Tack vare er så lever jag mitt liv mer nu än innan. Jag njuter mer av mina barn och jag tar inte saker för givet.. Tack för det Sofie!

Nu väntar vi med spänning på att lilla V ska komma ut :-)

Massa kramar till er!

2009-12-22 @ 23:51:04
URL: http://livetmedtre.blogspot.com
Postat av: Kristina

Jag läser din blogg dagligen och har gjort det en lång tid. Du skriver otroligt fint och klokt. Jag läser och förundras över hur skört ett liv är och att ta tillvara på varenda sekund. Din blogg har fått mig att stanna upp och tänka till - inte bli irriterad på små saker.

Jag brukar säga som Karlsson på taket "det är en världslig sak". Många gånger så är det det.



Vi alla förstår att du inte kan svara privat till oss alla, men det är som att jag vill bara få ner några rader på pränt lite då och då samt skicka en styrkekram :=)



Jag ser fram emot att få läsa om lillasyster och jag förstår att du dagligen kämpar. Fortsätt kämpa Sofie. Alla vi här ute i cyberrymden stöttar dig och din familj till 100%.



Nä nu blir det dubbla styrkekramar

2009-12-23 @ 00:29:00
Postat av: Ida

Ååå, vi ska tacka dig! Du förstår nog inte vad du gör för människorna som läser din blogg varje dag! Jag talar nog för MÅNGA när jag säger att jag lärt mig uppskatta livet och mina barn såå mycket mer sen jag började följa din blogg! Victor lär vara den starkaste stjärnan, men du är en pärla i världen!!



Kramar Ida!!

2009-12-23 @ 01:08:28
Postat av: isabella

jag har följt bloggen sedan början, men har dock inte skrivit så mkt , så det kanske inte har märkts :) menmen, ha det bra :D

2009-12-23 @ 01:28:27
URL: http://izabellaingvarsson.webblogg.se/
Postat av: Anitha Leidefors

Hej!! Vilken söt mage du har... när jag tittar på den o tänker, att därinne ligger en liten Vilma o busar runt, funderar jag återigen hur stort det är att det kommer ut en ny liten person från magen.

Förstår om du har svårt att röra dig nu...

Hoppas att Peter fick dörren att passa,så Tomten får gå igenom en ny dörr.

Vad fint o julmysigt du har det!!!! ser så trivsamt ut.

Skönt att höra, att du och Peter möttes med respekt.

Det är ni väl värda.

Ha en så bra jul ni kan o jag är så övertygad att Victor får besök av Tomten oxå.

Om du bara visste, vilken kraft o styrka jag hämtar från din blogg.

Kramar i massor från Anitha

2009-12-23 @ 02:00:48
Postat av: Cicki

Vill bara önska dig och din familj en riktigt God Jul och ett fantastiskt Gott Nytt År. Har följt din blogg och gråtit men också glatt mig åt dina ljusare stunder. Tänder tusen juleljus och tänker på Victor och alla andra små änglar. Sköt om dig!

Kramar Cicki

2009-12-23 @ 08:15:01
Postat av: Sissi

Hoppas att julgodiset blev gott, känner att jag ligger lite efter med detta.

Måste lägga på ett kol idag.

Det är bara 1 månad kvar, det har gått fort på slutet, jag är i Thailand i januari, så jag får kika in därnerifrån och kolla hur det går.

Det har varit fantastiskt att ha läst din blogg detta år, mycket tårar och och även många leenden, jag beundrar dig för att du orkat skriva, förstår att det är bra terapi, ska försöka få min kompis att börja bearbeta på detta sätt.



GOD JUL & GOTT NYTT ÅR

Sköt om er



kramar

Sissi

2009-12-23 @ 08:34:19
Postat av: Malin

Jag läste om Victor i aftonbladet på annandag påsk....sen den dagen har han och ni funnits i mina tankar varje dag. Jag hoppades då att ett mirakel skulle ske och att eran lilla prins skulle klara sig, jag liksom trodde att det skulle bli så, kunde inte tro något annat för det var så fel. Sen när jag läste på bloggen att Victor hade somnat in så kände jag sån vanmakt och jag funderade mycket på hur ni måste känna er och på vad ni måste ha gått igenom.....även om man inte fullt ut förstår så vågar man knappt tänka tanken fullt ut, det gör för ont.

Så jag vill säga tack till er och särskilt till dig Sofie som delar med dig av hur ni känner och mår. Du skriver så man kan riktigt kan se framför sig och känna. Man har verkligen fått sig många tankeställare på vägen och jag tänker varje dag på att ta vara på dom små ögonblicken....även om det inte alltid blir så...



Hoppas ni får en mysig jul...jag tror att Victor är med er.



Ser fram emot att fortsätta följa bloggen och få läsa om lilla Vilma och erat liv.



Tänker på dig Victor <3



God Jul och Kramar

Malin

2009-12-23 @ 09:46:45
URL: http://idaoliver.blogg.se/
Postat av: Jenny i Skåne (mamma till tre)

Jag har också följt er sedan jag läste om Victor i aftonbladet i påskas, och jag måste gå in och läsa varje dag. Victor och er kamp har berört mig oerhört mycket,och ditt sätt att skriva får nog oss alla att stanna upp och tänka efter. Vill önska er alla en God Jul med Victor närvarande på sitt speciella vis. Är övertygad om att han finns med er, hela tiden. Ser framemot att få följa livet med Vilma.



Många Kramar!

2009-12-23 @ 10:39:15
Postat av: Jessica

Tack själv Sofie för alla dina kloka ord. Jag har inte skrivit kommentarer på ett tag nu, har varit utomlands och sen inte riktigt haft orken mer än med min egen blogg (och knappt ens det). Men jag läser alltid det du skriver. Du skriver tankeväckande, intressant och från hjärtat. Det gör det värt att läsa. God Jul och Gott Nytt År! Jag önskar er ALLT gott för 2010 och framåt. =)

Kramar Jessica

Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Har också följt er sedan jag såg Victor på Aftonbladets förstasida under påsken. Hoppades på ett mirakel in i det längsta. Min yngsta son föddes 4 dagar efter Victor och jag trodde i början att det var därför jag blev så gripen av Erat öde, att det var lätt att relatera till mitt eget barn. Nu harf jag förstått att det inte bara var det utan dittn flrnpga att skriva så gripande och med sådan inlevelse. I början kunde jag inte läsa någo

2009-12-23 @ 11:13:45
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Ursäkta, fick sällskap vid tangentbordet och då blev det som det blev...



Det var också din förmåga att skriva så gripande och med en sådan inlevelse som gjorde att jag fastnade i bloggen. I början kunde jag inte läsa något du skrivit utan att gråta floder. Numera kan jag le & även skratta åt dina inlägg. Har varit förbi hos Victor vid ett par tillfällen då jag varit i Stockholm & det är så otroligt fint vid hans viloplats. Kommer att följa bloggen och ser fram emot Vilmas födelse. Har som så många andra fått mig en och annan tankeställare och försöker att ta vara på de små ögonblicken, även om det ibland går mindre bra med en liten trotsig 2-åring.

Många kramar & all min beundran.

Önskar er en God Jul & Gott Nytt År!

2009-12-23 @ 11:21:41
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Många kommentarer blir det idag....



Glömde det viktigaste förstås! Det är vi som ska tacka dig för att du delar med dig av dina tankar & ditt liv genom bloggen. Jag har verkligen lärt mig att försöka ta vara på livet på ett bättre sätt och att uppskatta varje dag tillsammans med mina barn. Så tack än en gång. Hoppas du är piggare idag.

2009-12-23 @ 12:04:09
Postat av: Annika

Även jag läste Aftonbladets artiklar och jag har också sparat alla artiklar om Victor från Aftonbladet och Expressen. JAg brukar göra så med sånt som berör mig extra mycket. Minns bilden när han ligger i vagnen med slutna ögon men mest av allt den där han tittar in i kameran med sina sorgsna ögon. Det var så oehört svårt att ta in att han faktiskt var döende. Jag och min sambo pratade om det: att det är en otroligt stark och ovanlig bild. Sen hittade jag till din blogg några dagar senare. Tänk vad mycket som hänt sen i april. Och att du snart får hålla en ny människa i din famn.

Jag skrev några rader om dig i min relativt nystartade blogg när du blev årets Mama-hjälte. Det tyckte jag kändes viktigt.

God Jul!

2009-12-23 @ 13:26:16
URL: http://dagarmedhedda.blogspot.com
Postat av: Meli

Vill önska er en God Jul, försök att ta fram de fina minnena av Victor, bara, och tänk på hans lilla syster som snart ska titta ut.



Tänker på er.



Stora kramar!!

2009-12-23 @ 14:04:23
Postat av: En medmänniska

Jag har massor inom mig men vet inte hur jag ska få ihop det till några sammanhängande meningar. Så som alltid blir det svammel och rörigt när jag är igång ;)

Som Kristina har skrivit Vi förstår att du inte kan svara privat till alla. Tycker det är fantastiskt att vi är så många läsare som följer er. Försöker själv alltid läsa alla kommentarer som kommer in och man blir så rörd av allt fint som skrivs.

Men som många skriver det är ju vi som ska tacka er, dig Sofie för ditt skrivande. Så otroligt beundransvärt, förhoppningsvis kan det bli en andra bok i framtiden vem vet.

Jag har också följt er sen dagen då jag läste om Victor i Aftonbladet och har sparat alla artiklar.

Ni representerar alla föräldrar där ute som också mist ett älskat barn. Har tänkt och önskat många gånger om man kunde finnas där även för dom men det är ju tyvärr en omöjlighet. Bara tanken och vetskapen att det finns så många fler barn med föräldrar känns..ja man finner inga ord för det. Vill därför passa på att rikta mig till alla er där ute med en massa Styrkekramar från oss alla här. Vet att det inte hjälper men jag ville ändå skriva det.



Än en gång Tack Sofie och Peter för allt ni låter oss ta del av.



Många kramar till er och till alla läsare!



Malin



Varma kramar Malin

2009-12-23 @ 14:45:29
Postat av: En medmänniska

Blev lite fel på slutet ser jag ;)

2009-12-23 @ 14:47:04
Postat av: Jenny - tvåbarnsmor

Tack själv för att du delar med dig av allt till oss!:)



Många kramar

2009-12-23 @ 15:40:50
Postat av: Maria

Tack själv för att du håller oss uppdaterade ocj låter oss ta del av era liv. Även om bloggen har orsakat många tårar så känns det ändå som om man får perepskiv på saker och ting... Småsaker som jag irriterade mig på förut känns inte så viktiga i förhållande till vad ni har gått igenom.



Jag vill önska dig och din familj en riktigt fin jul! Jag ska få fira min första jul med min lilla son.



Kram

2009-12-23 @ 16:17:45
Postat av: carolinhe med H

har läst din blogg sedan du började men har inte kommenterat innan. det är väll inte riktigt min grej. men måste säga du är så himla stark som klarar att gå igenom detta. när jag var liten miste jag min bästa vän i cancer. så förstår hur jobbigt detta är då det ändå var ert egna barn.

må victor vila i frid!

god jul <3

2009-12-23 @ 17:16:46
URL: http://carolinhes.blogg.se/
Postat av: Heidi

Tack Sofie för att du delar med dig av dina tankar till oss! Jag läser alla dina inlägg men hittar inte alltid ord till att skriva något till dig. Jag önskar er en god jul och gott nytt år, och all lycka i framtiden! Och snart är det ju dags för lilla Vilma att kika fram - jättespännande! :)

2009-12-23 @ 17:23:31
Postat av: Anna-Lena

Hej Sofie, läser din blogg nästan varje dag, kommenterar inte speciellt mycket men dina ord berör mig mycket! Kan känna igen så mycket känslor du skriver om.

God Jul och Gott Nytt År på dig å din familj.

Önskar dig lycka till med den lilla...

Njut av henne!

2009-12-23 @ 17:58:43
Postat av: therese

god jul och gott nytt år önskar jag er.

2009-12-23 @ 18:08:22
Postat av: En medmänniska

God jul och gott nytt år. Har följt Viktors öde på TV3 och din blogg. Det har berört mycket.

Har läst din bok och köpte några kalendrar som jag gett till goda vänner. Nu väntar jag bara på att få se Viktors lillasyster Vilma på bloggen, men det dröjer väl någon vecka till.



Kram på er och lycka till med allt.

2009-12-23 @ 20:13:56
Postat av: Yvonne - en mamma i Handen

Jag önskar er en fridfull jul. Och tack för att ni delar med er så generöst av ert livsöde. Det hjälper oss att förstå det ofattbara och gör oss till bättre omhändertagare när vi möter andra i samma situation IRL. Jag tänker på er i morgon och alla andra dagar och jag fortsätter att läsa. Och ljusen imorgon brinner för Victor och för alla andra småttingar som finns någonannanstans...



Julkramar / Yvonne

2009-12-23 @ 20:43:19
Postat av: Hanna K

Vill bara önska dig och din familj en God Jul!!! Stora kramar från trogen läsare!

Postat av: Caroline

Tack för att du delar med dig, att du berättar er historia och låter oss följa er i er vardag. Jag önskar er det allra bästa för 2010, med en fin och välskapt liten Wilma att gosa med. God Jul på er! ♥

2009-12-23 @ 21:00:17
URL: http://lambisoft.blogspot.com
Postat av: Veronika

Ljusen i vårt hem brinner för alla små söta änglar, men imorgon kommer dom att få brinna extra lääänge!

Tack Sofie för att ni delar med er av ert liv!



Önskar er en riktigt God Jul & Gott Nytt År!

<3<3<3

2009-12-23 @ 22:41:12
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Du är en enastående människa Sofie och det är därför vi fortsätter att troget läsa.

Varje inlägg,varje rad och varje ord du skriver kommer från hjärtat.

Man får möta både det otänkbara och även det fantastiska som framtiden ger.

Du visar svart på vitt och man kan inte annat än att beröras..

jag som följt bloggen från tidigt i våras kommer fortsätta läsa som så många andra..

Jag läser själv lite extra noga på dom kommentarer som lämnats från de andra som följt bloggen lika länge som jag!!=)



Vill önska dej och din familj en så fin jul ni bara kan få!! Victor kommer att finnas med på sitt lilla vis,det e jag övertygad om <3



många många kramar till er!!!

2009-12-23 @ 22:46:15
Postat av: sandra

jag började läsa din blogg då jag såg victor på första sidan i aftonbladet. du skriver så gripande. jag har följt din blogg sen dess. i morgon kommer jag tända ett ljus på kyrkogården till alla små änglar.



grattis till det nya barnet.

god jul och gott nytt år



kramar sandra 16 år

2009-12-23 @ 22:46:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback