Färjan

        DATUM: 2009-07-10 TID: 15:47:02
Hejsan, just nu sitter vi på färjan på väg från Danmark till Sverige.
Vi har haft det trevligt men kunde tyvärr inte stanna längre då det är så otroligt DYRT i Danmark.
Herre Jösses, vilka priser.
Vi kommer nu att anlända till Varberg och det är ca två veckor kvar innan vi skall till Almershus (Barncancerfondens Visommist vecka)
Vi får se hur vi gör, och vart vi tar vägen så länge. Allt beror på väder och vad som finns att göra.
Är det någon som har några förslag på roliga aktiviteter i området så får ni gärna säga till.

Skall försöka få tid till att lägga över lite bilder från semester också.

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Caroline

Vinkar till er härifrån Helsingborg! Österlen är ju väldans fint men ni ska ju längs andra kusten. Kullaberg kanske när ni ändå är på väg åt det hållet... hela kustremsan dit är underbart vacker.

2009-07-10 @ 16:39:55
URL: http://lambisoft.blogspot.com
Postat av: emma

Hejsan. Jag bor i Varberg. kommer inte på nått sådär super kul som finns att göra, det är hundutställning i tvååker idag och imon om ni tycker det är roligt att titta runt på :) Sen är ju strandpromenaden fin, och att gå runt i en småstad (för ni bor i en storstad va?) kanske kan vara mysigt bara det :) Eller ta in på något av våra fina SPA, Asia spa och kurorten. Kurorten ska nog vara bäst av dom har jag hört! Eller ta en glass på tre toppar i träslövsläge, goood glass där!! Hoppas ni får det trevligt i Varberg iallafall! kramar

2009-07-10 @ 16:46:44
URL: http://aliceochwilma.blogg.se/
Postat av: Maja.

Visst är danska kronan dyrare än norska? Isf förstår jag att ni tycker det är dyrt.. :S

2009-07-10 @ 17:03:11
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Det är karneval i Landskrona till och med lördag..

2009-07-10 @ 17:08:06
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Isa

Vad tycker du om ritade bilder? gå in på min blogg och säg vad du tycker om bilderna jag har ritat. PUSS<3

2009-07-10 @ 17:18:52
URL: http://isabellaerikssons.blogg.se/
Postat av: cecilie ♥

frågestund just nu i bloggen! kika in och ställ en fråga :*

ha en bra dag! ♥

2009-07-10 @ 17:44:06
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

ni får ha en fortsatt trevlig semester :)

Jag håller utkik efter bilderna ;)



Kram till dej peter,victor å *lillebror/syster*

2009-07-10 @ 18:24:40
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Mina svärföräldrar har sommarstuga i Träslövsläge. Kan rekommendera ett besök på Tre Toppar som någon skrev innan. Många olika glassorter att välja på och hembakade rån. Sedan är det ju fint att promenera vid Kurorten också. Vi åker till Varberg på söndag så nu hoppas vi på fint väder. Det brukar vara "Wheels and Wings" på sommaren, vet ej om det är det i år. En stor bilshow, typ som Powermeet i V-ås fast både bilar och flyg. Ha en fortsatt trevlig semester. Kramar till Er!

2009-07-10 @ 19:11:06
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Googlade nyss och såg att Wheels and Wings är den 17-18 juli, bil- och mcutställning + flyguppvisningar och swapmeet om ni är intresserade och i närheten.

2009-07-10 @ 19:12:59
Postat av: Tessan

Håller med om Tre Toppar. Jättegod glass och mysigt vid havet. Promenera runt Varbergs fästning. Stränderna i Falkenberg och Halmstad är också underbara om ni åker söderut. Annars om ni åker norrut så är hela Bohuslän otroligt mysigt. Ät rökta räkor på en klippa i Smögenut och titta ut över havet...



Victor och ni finns i mina tankar!



Kramar

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-07-10 @ 20:11:41
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: Caroline L

Skulle också rekomendera Bohuslän om ni ska norrut. Åk inte E6:an utan kustvägen, jättevackert. Bara njuta av havet och gamla fiskebyar. Vill ni ta en fin promenad kan ni besöka ett naturreservat som heter Veddö. Det är en halvö som ligger ca 5km norr om Fjällbacka.



Hoppas ni får det jättebra här i Sverige också, och att vädret bli fint igen.



många kramar till er...

2009-07-10 @ 21:02:14
Postat av: johanna

Apelviken e helt klart värt ett besök i Varberg, fästningen, strandpromenaden och Wheels & Wings e en upplevelse i sig.. Om man gillar raggarbilar o att glo på folk.. Hit kommer MÄNGDER.. Ska man äta lyxigt e John´s Plece ett bra ställe precis vid havet, romantiskt o fint, (obs ganska dyrt) Gillar man att fiska så finns det turer med Fladenbåtarna..

Varberg e en underbar stad, torghandel varje onsdag o lördag, där kan man hitta allt möjligt..

Hoppas ni får en fin semster i vår fina stad...



Tänker på er o er fina lille prins varenda dag...



ta hand om er o Victors lillebror..



/ Johanna

2009-07-10 @ 23:06:18
Postat av: johanna

jag skrev Victors lillebror utan att tänka mig för.. Jag menar såklart Victors syster el bror, vad det nu kan vara.. Förlåt...



/johanna

2009-07-10 @ 23:08:48
Postat av: Maria

Jag lyssnar på er version av "Hallelujah" om och om igen. Du har nog en av de vackraste sångrösterna jag någonsin har hört! Styrkekramar Maria

2009-07-11 @ 15:48:53
Postat av: Caroline

Jag vet ju inte riktigt vart ni ska vidare sen, men att åka småvägar längsmed kusten både norrut och söderut är vackert. tjugo minuter norrut, halvvägs till kungsbacka, ligger strandorten Åsa där jag bor. Ute vid gårda brygga där kan ni komma och se på en seglingstävling som min lilla klubb anordnar i morgon. Starten går vid 11-tiden och håller på några timmar. Om ni kommer dit så kan ni fråga efter mig så kan ni få segla lite om ni vill :o)Det är nästan lika härligt som att galoppera på stranden i danmark ;o) kram Carro

2009-07-11 @ 21:04:54
URL: http://heartline.blogg.se/
Postat av: maria

Jag beundrar er!!! Lycka till med Victors syskon. Tänker på er och er lilla vackra ängel. Styrke kramar

2009-07-12 @ 00:23:40
Postat av: Jessica/mamma till 2

Ha en fortsatt underbar semester och det ska bli jätte roligt att se era semester bilder sen :)

Många kramar till dig, Peter, prinsen Victor och lilla bebis.

Jessica, Filippa och Kevin

2009-07-12 @ 10:35:40
Postat av: Bella

Gud,det är verkligen svindyrt i danmark! så jag förstår er!

2009-07-12 @ 15:27:47
URL: http://isabellcarlen.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej hej!



Ha en fortsatt mysig semester! Tycker ni är så starka...tänker på er och på Victor!



Kram



2009-07-12 @ 21:31:07
URL: http://idaoliver.blogg.se/
Postat av: Anonym

nu blev jag nyfiken vart kan man höra dig sjunga??

2009-07-13 @ 21:10:12
Postat av: Anonym

När kommer nästa del om victor?

2009-07-18 @ 00:09:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback