Helgen

        DATUM: 2009-07-20 TID: 10:20:57
I helgen har Sandra och Ronny varit hos oss.
På fredagen åkte vi på ett underbart Spa där vi fick skämma bort oss lite med massage, lunch och flerat timmars badning i deras jacuzzi vid sjön.
Det behövde vi verkligen!

Resten av helgen så har vi grillat, killarna har hållt på med vår nya altan och jag och Sandra har påtat lite i trädgården.
Vi är så tacksamma för hjälpen, det är så jobbigt att hålla på själva. Det tar ju dubbelt så lång tid.
Så tack igen, Sandra och Ronny! Ni är toppen!



Verandan i ett tidigt stadium.



Kämpa på Peter!




Reglar och bärare på plats.




Killarna får lite tillfällig bärhjälp





Altanen börjar nu äntligen falla på plats. Nu återstår räcken och grind.
Bra jobbat!








Kommentarer
Postat av: Johanna

Skönt med lite avkoppling!

Altanen kommer bli hur bra som helst1

2009-07-20 @ 11:51:25
URL: http://skuggis.blogg.se/
Postat av: mamma till oliver

vad fint det blir..:)

stor kram

2009-07-20 @ 13:40:26
Postat av: Malin

Vad fint det ser ut!

Kram

2009-07-20 @ 15:02:39
Postat av: Marika fd arb. kamrat

Nu orkar jag Sofie och Peter, sedan beskedet om Viktors insjuknande har luften och orken inte liksom bara funnits där, ack så många tårar som gråtits till och från. Idag har jag läst hela bloggen - och vad kan jag säga? Inget som ingen annan redan sagt, jag önskar Er båda lycka till med nya babyn, verandan osv och vem vet en dag kanske jag orkar passera Viktors grav också. Vi hörs igen en annan dag!



1000 kramar Marika

2009-07-20 @ 15:06:53
Postat av: Jessica

Hej Sofie,



Vad härligt med sköna bad och grillning. Att njuta av dom glada stunderna är livet är så viktigt. Det är det som gör att man orkar med dom jobbiga stunderna. Altanen verkar bli superfin. Hoppas att ni hinner få allt klart innan det fina sommarvädret lämnar Sverige och hösten knackar på dörren.

Sköt om er!

Kram Jessica

Postat av: En medmänniska





Ja vad skönt att läsa om er helg, ni behövde verkligen det Sofie och Peter, tillsammans med era goda vänner.

Wow så fin altanen blir!

Tänker på er alltid Sofie, Victor o Peter och även lilla babyn Victors helsyskon i magen!!

Många Styrkekramar till er

2009-07-20 @ 22:19:02
Postat av: bettygirl.blogg.se

åååååå va ni måste sakna honom !!! det måste va outhärdligt !!! <3<3<3 tänker på er

2009-07-20 @ 23:09:55
Postat av: Linda, ängeln Olofs mamma.

Skönt med spaavkopplingen mitt i allt elände, om än tankarna alltid finns hos er lille prins. Goda vänner är värda hur mycket som helst.



Vad duktig Peter m fl varit med byggandet av altanen. Den kommer bli jättebra och med en härlig utsikt.



Tänker på er!



Kramar

2009-07-21 @ 00:50:04
Postat av: Cathy "Fia"

Tittar in å kramar om er!! Victors gravsten va såå fin...!!

Hoppas ni mår bra, å att bebisen i magen mår bra! Ta hand om er!

Kramar!!

2009-07-21 @ 10:40:29
URL: http://goastefamiljen.blogg.se/
Postat av: josse

aaah vad fin den blir, ska bli kul att se nar jag kommer hem. saknar er som fasen ska ni veta. men jag har det bra, lite for varm ibland bara. alskar dig puspuuss josse

2009-07-21 @ 10:49:28
URL: http://josiek.blogg.e
Postat av: Yvonne - en mamma i Handen

Det känns så skönt att läsa att ni, trots det tunga ni bär på, emellanåt försöker njuta av livet. Att bygga är ju också det ett fysiskt bevis på att man tillåter livet att gå vidare - även om det blir en kamp mellan vitt och svart. Men det känns bra att ni ändå verkar ha siktet inställt på att det ljusa i livet ska få plats - trots att man förstår att det är ohyggligt svårt och i vissa stunder omöjligt. Ni är beundransvärda! Ni är verkligen värda en så ljus framtid som det bara är möjligt!



Kram / Yvonne

2009-07-21 @ 10:54:13
Postat av: mellen

Kikar in med styrkekramar :) mina vänner miste nyss sin son oxå :( kram

2009-07-21 @ 17:11:19
URL: http://mellenofsweden.blogg.se/
Postat av: annika

Tycker Yvonne säger något klokt (som alltid:-)); att byggandet är ett av sätten att ta livet vidare. Att bygga upp, inte riva ner. Bevis på att ni orkar. Att ni inte ger upp. Det är egentligen ofattbart. Var finner människor styrkan att klara av det värsta som kan hända. Jag fattar inte. Jag tänker ofta på ditt inlägg om de sista timmarna, när du ligger bredvid lilla gubben, känner, hör hans kamp. Att leva med minnena men ändå orka bygga, resa, älska. Ni och alla andra som gör det är otroliga.

2009-07-21 @ 20:31:21
Postat av: En medmänniska

Ljusen brinner och jag sitter här och tänker..på er, på er älskade Victor..tittar igen på bilderna över altanbygget. Vilken utsikt ni har otrolig, det kommer bli toppen! Victor är säkert jättestolt och det är vi läsare som följer er Sofie och Peter också! När som på dygnet finns ni och Victor i mina tankar..och er och Victors lillebror/syster som växer i din mage Sofie. Fantastiskt tänk va Victors helsyskon!



Vill även kommentera Linda, ängeln Olofs mamma. Blivit så berörd av dina kommentarer. Beklagar verkligen! Tycker det är fint och bra av dig att du hör av dig. Ett extra fint stöd åt Sofie och Peter och till andra som läser här som också mist ett älskat barn. Styrkekramar till dig och alla ni andra därute!

2009-07-21 @ 22:16:58
Postat av: Tessa

Vilken otroligt fin gravsten han fått. Så fin!!!!



Önskar er all lycka med kommande baby!!!!

Ni är så starka!!!

2009-07-22 @ 16:57:07
URL: http://tessa84.blogg.se/
Postat av: marie (en mamma med 3små barn)

Lät som en underbar och välbehövlig helg!!

Å altanen blir kanonfin!!!



Yvonne- en mamma i Handen har redan skrivit så himla bra ovan så jag håller bara med å sänder istället massor med kramar!!



Kram marie

2009-07-22 @ 20:49:30
Postat av: Iréne

Vi var och hälsade på Victor idag. Gravstenen är jättefin och alla mjukisdjur, blommor, teckningar mm mm bevittnar att han var väldigt omtyckt och älskad. Jag beundrar er ännumer nu. Jag har gråtit hela eftermiddan sen vi kom från graven. Ni måste vara urstarka. Man förstår inte vad ni går igenom när man inte har varit med om det själv, jag kan bara inbilla mig men ändå går det inte att riktigt förstå.

STOOR kram

2009-07-22 @ 21:01:39
Postat av: Malin

Vill bara säga att jag tänker på er och Victor, tycker som alltid att ni är fantastiskt starka....



Kramar

2009-07-22 @ 22:22:22
Postat av: Tessan

Så fint det blir! Vi byggde altan för två somrar sedan och det gör så mycket för huset. Det blir som ett extra rum på sommaren.



Skönt att höra att ni haft det härligt på spa! Jag beundrar er så, som orkar så mycket.



Tänker på er!



Stor kram,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-07-22 @ 22:45:39
URL: http://tessanova.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback