Laban

        DATUM: 2009-07-18 TID: 10:11:06
Det var med varma hjärtan vi bestraktade den lilla stenen igår.
Jag kunde riktigt höra Victor ropa "Buu!".
Lilla gubben, äntligen fick du din sten som visar vem den fina lilla prinsen är som ligger och vilar under det stillsamma trädet.

När vi kom ner till graven så stod det ett äldre par längre bort och vattnade på en annan grav. När de passerade oss så harklade sig gubben och frågade.

- Ursäkta, men vad är det för en liten kille som är så omåttligt populär? Vem var han?
- Är ni med i någon sorts klubb? frågade tanten storögt.
Jag log för mig själv och svarade att det var vår son som gick bort i cancer för tre månder sen. Och populär, ja det kan man väl säga att han var, i alla fall i vår familj. Han var ju "the center of attention" ända sedan han föddes.

Berättade lite kortfattat om Victors historia och om att gravstenen precis hade kommit upp.
De blev alldeles förfärade och tanten klappade om mig på axeln innan de sade några goda ord och försvann.

Nu måste vi prata med kyrkogårdsmästaren och fråga hur stor planteringen får bli framför stenen, ta bort alla blommmor längre ner och flytta om lite saker.
Skall ta en närbild så att ni kan läsa den fina texten osm står på.

Vad kul att ni tyckte den var fin! Det tyckte vi också!


Många Kramar

Kommentarer
Postat av: Johanna

Stenen blev väldigt fin! Personlig & bra! :)

2009-07-18 @ 10:24:50
URL: http://skuggis.blogg.se/
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till tre

Förstår att ni blev nöjda med stenen, den ser ut att vara jättefin och passar så bra till Victor. Så fint att ni fick tillstånd av familjen Sandberg att använda spöket Laban. Många tankar till er båda idag med.

2009-07-18 @ 10:48:31
Postat av: Jojo75

jättefin! Känner er inte, men känner med er!

2009-07-18 @ 10:59:42
Postat av: Jenny i Skåne (mamma till tre)

Vad fint att ni fick tillstånd att använda Laban. Tycker att det är så härligt med en riktigt glad sten i allt det tunga runtomkring!

2009-07-18 @ 11:06:35
Postat av: En medmänniska

Jaa va fint av dom att de gav er tillåtelse att Victor får ha sin älskade kompis hos sig!

2009-07-18 @ 13:47:29
Postat av: marie (en mamma med 3små barn)

hur underbart fin stenen är skrev jag i förra inlägget... ville bara säga att jag såg att snart e victors fond uppe i 300.000.. fattas inte mkt nu :)

SÅ KOM IGEN ALLA!!



Den starkaste stjärnan lyser snart ännu klarare.

2009-07-18 @ 18:49:02
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till tre

Har försökt göra ett smsbidrag uppkopplad till internet via mobilen men det har inte fungerat. Ska fixa det när jag kommer hem från semestern. 300 000 fixar vi lätt tillsammans.

2009-07-18 @ 19:24:26
Postat av: Milla

Den absolut finaste gravstenen till Victor!! Helt underbar. Kram Milla

2009-07-18 @ 20:22:00
Postat av: Mor Penna

Hej, jag borde ha meddelat er igår redan. Jag har skrivit ett inlägg hos mig om er blogg och hoppas det är ok?



Jag tänker på er, och hoppas att lilla Victor har det bra där han är.

Med kärlek Katja

2009-07-18 @ 20:46:37
URL: http://mammabloggarna.se/morpenna/
Postat av: bettygirl.blogg.se

hej ! jag hittade er blogg först några veckor efter det att viktor avlidit o sen dess har jag följt varje ord av er blogg o er sorg ! jag berörs varje gång du skrivir något. Ni o er lilla viktor har blivit en stor del av min familj, vi pratar ofta om det o alla vill läsa när du upptaderar din blogg ! vi skänker pengar till fonden och har även pratat om att någon gång besöka viktors grav. Er sorg har berört oss så mycket och fått mig att inse så mycket som förut inte var LIKA viktigt. Jag är mer positiv till livet nu , o framför allt till mina tre barns trotsiga vrål och uppror :)



min minsta föddes den 30 augusti 2009 o hennes hjärta stannade flera ggr vid förlossningen o sen slutade hon andas pga RSvirus när hon var 5 veckor o fick hjälp med att andas i ambulansen, allt det har gjort mig till en sån "hönsmamma" runt henne , för jag var verkligen så nära att förlora mitt barn, inte en gång utan två, jag har aldrig kännt en sån skräck i hela mitt liv ! det va så fruktansvärt dramatiskt.. så det NI har gått igenom är verkligen DET VÄRSTA en förälder någonsin kan uppleva ! jag lider med er o kramar om er i mitt hjärta varje dag på avstånd !



när jag såg stenen idag grät ja såå mycket, för filmen där han sitter på sjukhuset o säger BU fick mig att gråta i flera dagar, till o med på jobbet ! så underbart söööt !!!



Ni är en sån STOR del av vår familj även om vi aldrig träffat er !



massa kramar från Elisabeth med familj <3

2009-07-18 @ 21:33:48
Postat av: elisabeth med familj

o en sak till, klart vi ska klara 300 000 tillsammans !!!!



kram igen

2009-07-18 @ 21:57:10
URL: http://bettygirl.blogg.se/
Postat av: Linda, mamma till 2 barn

Ja den var ju bara så fin, och så Victor. Ett starkt minne jag har av Victor är just när han säger Buuu så glatt på filmen och senare även i ett av avsnitten från Sjukhuset.

Blandat med tårarna över att ni har behövt skaffa denna stenen letar sig ändå ett leende fram på mina läppar vid detta minnet.

Lycka till med det nya lilla pyret och varma kramar från mig och min familj!

Linda

2009-07-18 @ 22:57:00
Postat av: Caroline

Världens finaste gravsten till goaste lille killen! Skönt att den kommit på plats nu.

2009-07-19 @ 00:22:59
URL: http://lambisoft.blogspot.com
Postat av: Marie Schölling

Hallo!



Välkommen hem igen...

Helt otroligt fin gravsten...

Vi har ett helt månadstema med spöket Laban i vår kalender...

Hör av dig i veckan ang matrial till er sida

0738- 354 086



Kram // Marie Busungarnas VD

2009-07-19 @ 18:30:03
URL: http://schollingsbusungar.blogg.se/
Postat av: Sara Fageräng Söderlund

Jätte fin sten, den passa verkligen till Victor! Den måste ni vara stolta över! Hoppas han får sin vila där! Kramar Sara

2009-07-19 @ 21:59:00
Postat av: Christina

Vilken super fin gravsten..så perfekt!

Till den starkaste Victor!!



Fast jag inte känner er så finns ni i mina tankar..

2009-07-20 @ 09:59:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback