Ultraljud

        DATUM: 2009-07-29 TID: 23:58:13
Redan Torsdag. Veckan har gått så otroligt fort här på Almers hus.
Vi har hittat på jätte trevliga saker, cyklat mycket, badat i havet, latat oss, gått på spa och ätit gott.

Peter sade ett sanningens ord häromdagen, att det här är första gången som vi varit i väg hemifrån och inte längtat hem.
Vi vet inte om det har med själva resan att göra, att den handlar om Victor alltså, eller om det bara är en lycklig slump.
Det har varit mycket lärorikt och nyttigt att få prata med de andra familjerna och fått lyssna på deras historier.
De är ju mycket längre fram i sorge processen än vad vi är, och det är skönt att höra hur de gjort och vilka väger de har tagit.

Usch, när vi kommer hem så känns det nästan som att sommaren är slut, fastän vi har hela Augusti framför oss.
Och föresten! Vi har fått ett datum för ultraljud nu. Den 13:e blir den stora dagen.
Är jätte nervös och förväntansfull.
Jobbigt är det också eftersom att man går och oroar sig för att allt inte står rätt till. Tänk om...
Men men, skall försöka att inte tänka så.
Så efter den 13 så vet vi om det blir en lillasyster eller en lillebror. =))

Magen växer och knakar och det känns i alla fall bra. Väntar spänt på första sparken. Hi hi....

Godnatt allihopa, skriver mer i morgon.

Kommentarer
Postat av: Victors Morfar Christer

Jätte trevligt att ni haft det så skönt. Jag har sett efter Victor när ni varit borta, satt dit ny ballong åt Josse med texten, Josse (hjärta) Victor, tänt nya ljus och ränsat och vattnat alla blommorna. Ock så klart, blåst blåsbubblor med honom och Laban. Vi hade så trevligt, nästan som ni.. :)

kram

pappa

2009-07-30 @ 00:52:19
URL: http://mckillen.se
Postat av: Nathalie 21

Hej på er!

vad skönt o höra att ni har haft de mysigt.

tänke verkligen på er ofta..

ja är super nyfiken på vad de är för något som sprallar runt hos dej..

men måste bara säga att du/ni är något otroligt starka människor. helt ofattbart hur stark du är..

du kommer bli en toppen mamma.. de lovar jag.. ta väl hand om dej o din familj...

massa kramar från en medmänniska...

2009-07-30 @ 03:48:19
URL: http://natttaas.blogg.se/
Postat av: Ida N

Skönt att ni har haft de så bra =) förstår att de måste ha kännts bra att få prata med andra i samma situation. Jag tycker själv att de är jätte bra att få prata med andra som är i min sits (har en demens sjuk, relativt ung pappa)

Vad spännande med ul, är åxå så nyfiket =)



Massor med Kramar från Norr

2009-07-30 @ 07:50:10
URL: http://idanilden.blogg.se/
Postat av: Bröllopsbloggen

härligt att de varti så bra...

ska bli spännande och se vad som gömmer sej i din lilla mage



kram från oss

2009-07-30 @ 09:21:17
URL: http://brollopsbloggen.webblogg.se/
Postat av: En medmänniska

Så skönt att läsa ni har det så bra och att det varit så givande och varit ett stöd att träffa dessa andra familjer! Hoppas fler som läser som också mist ett barn får möjlighet att komma dit!!

Den 13:e.. ok.. Victors lillebror eller lillasyster åh!.. blir både rörd och varm inombords för er skull. Fantastiskt Victors helsyskon kan inte skriva det nog många gånger.

Går inte en dag utan att jag tänker på Victor och er. Tänder ljusen var kväll för honom. Fint att läsa att du morfar Christer ser efter Victor tills Peter och Sofie är hemma igen och så har Victor sin kompis Laban hos sig alltid. Det känns "tryggt" att veta.

Många kramar från mig också.



PS: Förstår ni spänt väntar på första sparken :)

vi läsare med hihi

2009-07-30 @ 09:42:50
Postat av: Caroline

Så skönt att ni haft det bra!



Känner igen den där oron inför ultraljudet... det är så skönt att se den suddiga lilla figuren på skärmen och det lilla hjärtat som tickar. Det kommer till att gå så bra så! Spännande att höra om hur det gick och om det är en lillebror eller lillasyster. Här hemma väntar vi med största sannolikhet en lillasyster nu i oktober. Var rädd om dig och liten!

2009-07-30 @ 10:32:53
URL: http://lambisoft.blogspot.com
Postat av: Malin

Härligt att ni har haft en mysig vecka...tycker ni är så starka.

Förstår att ni är förväntansfulla inför ultraljudet...ska bli så spännande att läsa om sen=)



Tänker på er och Victor som vanligt.



Kram

2009-07-30 @ 10:35:18
URL: http://idaoliver.blogg.se/
Postat av: Jenny i Skåne (mamma till tre)

Skönt att läsa att ni haft en bra vecka. Kan tänka mig att det måste kännas väldigt bra att få prata med andra familjer som förlorat sina barn.



Spännande med ultraljudet, ser fram emot att få läsa om det sen!



Många kramar!

2009-07-30 @ 10:44:49
Postat av: christina

Känns bra att läsa att ni har haft det bra!! :)

Spännande med ultraljudet..



Tänker ofta på er och Victor..

2009-07-30 @ 11:00:06
Postat av: Jessica

Hej Sofie,



Vad skönt att ni kan njuta av vistelse på Almers hus och inte känna paniken att ni vill åka hem. Jag tror absolut att det är ett stort steg i rätt riktning. =)

Förstår att det är blandade känslor ang ultraljudet. Både spännande och läskigt på en gång, jag tror det kommer gå jättebra och att bebisen mår utmärkt. Det ska bli roligt att få höra hur allt går. Sköt om er!

Kramar

Postat av: bettygirl.blogg.se

ja tror det är en liten tjej där inne, <3<3

2009-07-30 @ 17:36:48
Postat av: Emma.

åh gud så underbart. jag längtar tills jag har pluggat klart så att vi kan skaffa barn också! Grattis grattis grattis!

2009-07-30 @ 17:47:24
URL: http://aliceochwilma.blogg.se/
Postat av: Cattis

Va skönt att Ni har det bra! Det är så vackert på västkusten. Spännande med ultraljudet! Jag tror att det blir en lillasyster ;) Vi hörs när Ni kommer hem! Kram Kram PS. Hälsa alla från oss!

2009-07-30 @ 18:01:38
Postat av: Bloggtipsarna

Vi tipsar om din blogg idag

http://bloggtipsarna.blogg.se/2009/july/victor-den-starkaste-stjarnan.html

2009-07-30 @ 20:21:30
URL: http://bloggtipsarna.blogg.se/
Postat av: marie (en mamma med 3små barn)

Vad glad man blir av å läsa att ni haft det bra.

Å att träffa familjer som ligger "lite före" i sorgearbetet kan nog oxå hjälpa..

Bara det att få det bekräftat att det man tex känner är helt ok.å att det faktiskt går att leva fast det är VÄLDIGT TUFFT,att man får lära sej leva på ett annat vis än tidigare...

Träffa människor som VET utan att man behöver säga så mkt..

Att hantera saknaden är förmodligen det svåraste..Å där existerar inte tiden..



Ni med era hjärtan av guld har garanterat hjälpt andra familjer med.Jag beundrar er så himla mkt.



åååå vad härligt med UL..ska komma ihåg det datumet :)

Då e det nog bara en tidsfråga innan lillplutt börjar ge sej tillkänna genom sparkar.



Tänk vad spännande att VICTOR SKA BLI STOREBROR!!!

Han e den ende som vet,än så länge... om det är en syster eller bror som gömmer sej i magen ;)



Du å Peter är oslagbara!!



Många kramar // marie

(mamma till Sebastian,Jesper och Alexander)

2009-07-30 @ 20:32:13
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Oj vad roligt att läsa att ni har det bra och har kunnat koppla av med bl a spabesök. Antar att det är på Kurorten. Instämmer med övriga kommentarer angående ultraljudet, sååå spännande och samtidigt pirrigt kan jag tänka mig.



Vad bra att det ordnas "Visommist"-veckor (även om jag inte vill att det ens ska behöva finnas något som heter så) Men tanken är bra, att träffas och prata och utbyta erfarenheter, sorg, glädje mm på en vacker och neutral plats.



Kram från mig

2009-07-30 @ 21:05:05
Postat av: Jessica/mamma till 2

Hej på er!

Roligt att höra att ni har haft det mysigt och skönt!

Jätte spännande med ultraljudet och nervöst kan jag tänka mig, är jätte glad för er skull att ni ska få ett syskon till fina Victor <3

Sofie, Peter och eran fina prins Victor finns i mina tankar var eviga dag.

Skriver jag inte på ett tag så beror det på att jag är bortrest.

Ha det bra och ta hand om varandra.

Många kramar <3

Jessica, Filippa och Kevin

2009-07-30 @ 22:22:45
Postat av: anna

hej Sofie...skriver inte alltid en kommentar, men har följt din blogg varje dag ett bra tag nu...jag jobbar som sångerska och har sjungt för Victor många gånger...jag är så imponerad av din o Peters styrka, även om jag inte känner er personligen så lyser din styrka igenom när du skriver, vilka underbara föräldrar ni är...ni finns ofta i mina tankar, som sagt, ni är så fantastiska, tack för att du delar med dej till oss alla, massa styrkekramar till er, jag är så glad för er skull att ni väntar barn, Victors lillasyster eller lillebror...

2009-07-31 @ 00:15:44
Postat av: Yvonne - en mamma i Handen

Ja, jag blir också så glad att läsa att ni haft en bra vecka. Och vad härligt att ni kände harmonin att vilja "vara där".



Och vilken underbar sommardag att vänta på - vi kommer vara ett gigantiskt antal som tänker på er den dagen och med spänning väntar på "the big inlägg" där ni avslöjar om Victor får en lillebror eller lillasyster!



Ta hand om er och lilla maggen! Tänker på er som alltid.



Kram /Yvonne



2009-07-31 @ 09:29:34
Postat av: Tessan

Som flera redan skrivit, så härligt att ni har det bra. Jag förstår att det är skönt och givande att prata med andra i samma situation. Att se att man trots allt går vidare även då det känns omöjligt. Vi andra kan bara försöka förstå...



Åhh, vad spännande med ultraljudet. Ska bli så kul att höra sen. :-)



Stor kram ni starka människor. Ni finns i mina tankar varje dag!



Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-07-31 @ 10:30:10
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: Helena

Säkert bra att träffa andra människor i samma situation. Det måste ju vara skönt att utbyta tankar och oro ihop med människor som varit med om samma hemska händelse.

All lycka med lillebror/syster önskar jag er

Kram Helena

2009-07-31 @ 11:59:30
Postat av: Anonym

ursäkta att jag är lite sen men väntar du barn?:D

grattis!!! vad spännande med en syster eller bror till vicke vire!

2009-07-31 @ 16:48:38
Postat av: Jenny - tvåbarnsmor

Känns skönt att läsa att ni har haft det så bra i Varberg. Att ni åter finner lycka och glädje i vardagen är ett stort steg i sorgeprocessen. Förstår att det måste kännas jätteskönt att träffa andra i samma situation, männikor som verkligen VET vad det är ni går igenom. Hoppas ni tar med er "lärdomen" hem och kan fortsätta finna glädje även när ni kommit hem igen. Stor kram till er!

2009-07-31 @ 21:23:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback