Äntligen framme

        DATUM: 2009-06-27 TID: 17:17:40
Nu är vi äntligen en bit på väg efter tre dagar i bilen.

Första stoppet blev i Skåne hos några vänner, det andra i Tyskland på ett ställe som heter Kassel och till sist så kom vi hit till Waldshut., Det är här lilla Melwin strålas och campingen där vi bor ligger bara ett par minuter därifrån,
Det har hittils varit väldigt dåligt väder med regn och åska, men det är ju inte så ovanligt så här högt uppe i bergen.

Waldshut är en urmysig liten bergsstad som ligger på gränsen till Schweiz.

Naturen är iaf underbar med slingriga små vägar, djupa dalar och hissnande berg. På måndag morgon åker vi vidare mot Italien och hoppas på bättre väder.
Lägger ut lite bilder när vi kommer dit, då kostar internet ingenting.
I kväll skall vi bara ha en trevlig kväll med Anna och Tony och familjen och bara ta det lungt.

Hoppas att ni alla har en fin semester!!


Kramar

Kommentarer
Postat av: linda

Ha en fortsatt trevlig resa och njut av varje sekund!

2009-06-27 @ 17:34:34
URL: http://holen666.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ha så mysigt! :)

2009-06-27 @ 17:34:56
URL: http://skuggis.blogg.se/
Postat av: Matilda

Ha en fortsatt trevlig semester! :)

2009-06-27 @ 18:42:17
URL: http://attlevamedfobi.blogg.se/
Postat av: bettygirl.blogg.se

låter gott !!!! :) fortsätt så :) kram

2009-06-27 @ 19:04:40
Postat av: Ida N

Låter hur mysigt som hellst =))

kramar från norr

2009-06-27 @ 19:26:08
URL: http://idanilden.blogg.se/
Postat av: Lina

Min man o jag har följt er resa genom aftonbladet och tv och så ofta pratat om er tuffe prins. Ville bara säga att vi tycker att ni är så otroligt starka och fina personer som klarat att visa vad ni varit med om. Är själv mor till två små pojkar och genom att få följa er kamp kan jag lova att jag tar tillvara på många mer stunder varje dag med dem. Önskar er nu ro så ni kan möta en ny liten bebis framöver! (första gången jag skrivit på en blogg men detta kändes så viktigt)

2009-06-27 @ 19:45:40
Postat av: annika

Roligt att höra av er! Här är det ju förstås dyngvarmt. 30 grader. Italien blir underbart. Och alldeles säkert varmt.

2009-06-27 @ 20:17:45
Postat av: En medmänniska

Ja va roligt att höra av er!! Låter fantastiskt vackert där ni är :) Ha det så bra med era kära vänner nu.



Kramar till er alla.

2009-06-27 @ 20:25:56
Postat av: ­-Milly-

Fin blogg du har!

allt bra med dig idag?



Jag la till dig på bloglovin'

gör gärna detsamma om du tycker om min blogg :)



Kram!

2009-06-27 @ 20:34:27
URL: http://designbymilly.blogg.se/
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Hoppas ni får en fortsatt trevlig semester..fast med lite mer solsken kanske ;)

Sänder massor med styrkekramar till lilla Melwin och hans familj.. å förstås en jättekram å många styrkekramar till er med :)



Ta vara på var eviga sekund ni har tillsammans du å peter.



å morfar Christer..jag hoppas att dagen blev som det var tänkt men det tror jag säkert.

Victors bilder prydde väl kyrkan så vackert :)



Många kramar till er alla

2009-06-27 @ 20:54:35
Postat av: Pelle & Helén (Syrran)

Hoppas vädret blir bättre men det blir det säkert!

Ta väl hand om er och ta vara på allt det fina med resan och njut bara . Många Många Kramar från Syrran och Pelle.

2009-06-28 @ 10:49:37
Postat av: ParadisFrida

Hoppas ni får en fortsatt fin resa men många fina minnen! Önska lilla Melwin all styrka och ork att besegra det hemska som finns i hans kropp...

STORA KRAMAR!



Victor för alltid i mitt hjärta.

2009-06-28 @ 13:59:47
Postat av: Jenny i Skåne (mamma till tre)

Vad roligt att höra ifrån er! Hoppas att ni får en fortsatt skön resa, med bättre väder. Italien låter hur skönt som helst! Hoppas att ni kan njuta av allting!



Kramar från ett varmt men mycket blåsigt Skåne.

2009-06-28 @ 17:21:46
Postat av: Anette

Ville bara kika i på bloggen och se hur ni har det på resan och det verkar ju vara mysigt och bra....

Hoppas att resan fortsätter på samma sätt:O)

Kramar från anette

2009-06-28 @ 18:20:27
URL: http://edinge.blogspot.com
Postat av: Jessica

Hej,



Låter som att ni har det riktigt bra. Själv har jag precis kommit hem från Borlänge och Peace&Love festivalen. Det har varit många roliga dagar med mycket bra musik. Nu är jag dock något sliten. =)



Var förbi och hälsade på Victor i onsdags på vägen upp. Graven var jättefint besmyckad och jag kommer åka dit så snart jag kan igen för att hälsa på.

Sköt om er och ha en härlig semester. =)

Kram Jessica

Postat av: Morfar Christer

Jattekul att ni kom ner utan problem. Vadret blir nog battre mot Osterike och Grosglockner sen ar det fint nedanfor alperna.

i gar hade vi massa for er och Victor i kyrkan i bergen. Det var jattefint dar dom hade gjort jattefina blomster arrangemang speciellt for er och alla var sa beundrade av Victor och bilderna vi satt upp pa vaggen. Prasten predikade om meningen med livet och att Victors stund bland oss inte var onodig utan ar full av positiva anledningar. Sen laste giselle upp ungefar vad som hant sen Victor blev sjuk och till slutet pa spanska och det falldes manga tarar blad oss alla. Det spelades och sjongs och vi avslutade med kaffe och brod och musik i Rogers stuga dar vi bodde forra aret.



Alla halsade till er sa jattemycket och onskade er en trevig semester i Europa.



Kor forsiktigt och njut av er resa.



Idag sondag ger vi oss ut pa en 7 dagars resa. Borjar med ostra sidan mot Caribiska havet sen norrut och ner via pacifiska kusten.



STOR kram

pappa

2009-06-28 @ 19:09:19
URL: http://mckillen.se
Postat av: Christer Karlsson

Glomde att ni ska halsa sa mycket till lilla Melwin och Anna med familj sa mycket fran mig.



//Ch

2009-06-28 @ 19:14:39
URL: http://mckillen.se
Postat av: carina

Grattis kära ni...allt kommer att gå jättebra för er i framtiden....det kan jag lova.....visste redan att du va gravid....grattis älskade lilla varelse...var rädd om dej nu...ser framemot din bok....

lev väl

2009-06-28 @ 20:00:15
URL: http://annaKamelia.se
Postat av: Yvonne - en mamma i Handen

Skönt att höra att allt gått bra och att ni umgåtts med goda vänner. Ta hand om varandra!

Kram / Yvonne

2009-06-28 @ 20:42:43
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Skönt att höra att ni kommit fram till Melwin & hans familj. Hoppas ni har det bra.



Vad fint det låter, mässan som hölls för Victor & Er. Det verkar som om att hans alltför korta tid här på jorden har gjort stora avtryck hos många - inte bara här i Sverige utan långt utanför landets gränser. Kramar

2009-06-28 @ 22:37:45
Postat av: Veronika

Skönt att höra att ni har en trevlig semester.

Ägnar många tankar åt Melwin och hans familj och önskar dom kraft och energi att kämpa vidare.



Sköt om er och ta hand om varandra.



Många kramar

Veronika m familj

2009-06-29 @ 01:53:19
Postat av: annika

Lät fantastiskt fint med mässan morfar Christer. ja, Victors korta men kärleksfyllda liv verkar ha påverkat så många. På så sätt lever han vidare.

2009-06-29 @ 08:39:27
Postat av: Kajsa - 2 barns mamma

Vad skönt att läsa att ni har det bra på er semester.



Så nu e ni påväg till Italien, hoppas ni får njuta av fint väder där. =)



Kramar

2009-06-29 @ 10:26:21
URL: http://kaaisaaa.blogg.se/public
Postat av: Anonym

Vad kul att höra från er! Hoppas vädret blir bättre och att ni har en jättemysig semester. Hälsa lilla Melwin lycka till.



Tänker på er och lilla Victor!



Stor kram,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-06-29 @ 12:43:08
Postat av: Caroline

Håller tummarna för lille Melwin. Otroligt smärtsamt att en så liten kille ska behöva spendera sin sommar innanför sjukhusväggar. Skönt att er resa gick bra, hoppas du mår bättre nu och att värmen inte tar ut dig helt. Själv är jag i v 26 och svettas av att bara sitta still och fundera på att röra mig... Ha det bra!

2009-06-29 @ 15:16:00
URL: http://lambisoft.blogspot.com
Postat av: En medmänniska

Håller såklart också mina tummar för era vänners lilla Melwin! Styrka och varma kramar till hela familjen!

2009-06-29 @ 17:18:03
Postat av: Jessica/mamma till 2

Hej på er!

Har inte skrivit ett inlägg på ett tag pga min dator inte har funkat men jag har tänkt på er massor.

Hoppas att ni har det jätte bra och att ni får bättre väder. Jag önskar att lilla Melwin blir frisk snart från den hemska sjukdomen.

Vill verkligen åka och hälsa på eran fina lilla prins och lämna en hälsning från oss.

Ha det bra och ta hand om varandra.

Kramar

Jessica, Filippa och Kevin

2009-06-29 @ 23:18:43
Postat av: Malin

Hej!

Jag var ute och gick i morse och lyssnade på musik under tiden. Leona Lewis låt "Run" (tror jag den heter) som du har med i Victors film började spela och jag kunde riktigt se dom fina bilderna i filmen framför mig....söta, fina Victor. Han kommer alltid ha en plats i mitt hjärta <3



Hoppas och håller tummarna för att allt ska gå bra för lilla Melwin!



Kör försiktigt och hoppas ni får bättre väder, ska bli kul att se lite bilder sen.



Kramar

Malin

2009-06-30 @ 07:18:29
URL: http://idaoliver.blogg.se/
Postat av: mamma till oliver

vad härligt det låter..:)

hoppas det fina vädret kommer snart åt er!!

njut och ta hand om varandra!!

täker på er som alltid!!

kramar kristin

2009-06-30 @ 10:57:14
Postat av: Zara

Gud vad mina tårar rinner,du är verkligen stark som vågar skaffa dig en bebis till. Om de hade hänt mig hade jag nog inte kunnat fortsätta mitt liv, min son e allt jag lever för! Önskar dig all lycka i framtiden kram

2009-06-30 @ 14:03:41
Postat av: Emmeli

Det värker i mitt hjärta när jag läser din blogg och om allt som har hänt.



Jag önskar er all lycka i framtiden, även fast eran lilla älskling inte är med er.



/Mamma till Mio.

2009-06-30 @ 20:04:45
Postat av: Katja

Jag råkade av en händelse se programmet sjukhuset en dag med eran lilla Victor med.

Jag satt och led med honom när han mådde dåligt, och log när jag i slutet såg honom åka på sin lilla cykel i korridoren. Jag blev så otroligt ledsen när jag insåg att han inte klarat det, och att hans lilla kropp inte orkat mer.

Jag har tänkt på honom sedan dess och idag råkade jag snubbla in här av en slump.

Han var så söt och glad och jag är ledsen att hans tid hos er blev så kort.

Jag beklagar verkligen av hela mitt hjärta och sänder all min kärlek till er, och till den starkaste stjärnan, Victor.

2009-06-30 @ 20:14:38
URL: http://utlandsmamman.blogg.se/
Postat av: Lotta

Såg sista avsnittet nu först och blev så varm i hjärtat av sista bilderna, när ni pussas. Viktor har två underbara föräldrar och jag tänker att han hade en sån fantastisk tur att få er som föräldrar!



Ha en riktigt bra semester nu, massor av kramar!

2009-06-30 @ 23:36:53
Postat av: Syster Yster (Therese)

Jag saknar er!

Suna har simmat helt på eget bevåg för första gången, jätte roligt! Matte är stolt :)

Ska skicka lite bilder till dig på mailen, hör av er när ni är i Italien!



kram

2009-07-02 @ 01:49:51
URL: http://feie.tkphotography.se
Postat av: JOhanna

Hej! Jag har precis läst hela bloggen i ett sträck efter att ha blivit tipsad av "pojken i glaskulan"s mamma... Jag har gråtit och jag har lett. Ville egentligen bara säga att du är så stark som orkar skriva om det, så viktigt att människor blir uppmärksammade! Jag jobbar själv i vården och vet hur viktigt det är med en värdig och fin sista tid!!! Grattis till att vara mamma till en sådan modig prins som Victor och till knodden i magen och kram på dig!

2009-07-02 @ 05:59:08
Postat av: Tess

Tänker på er & lille victor..

Hoppas ni har en skön och avslappnande semester..

kram Tess mamam till 2 grabbar

2009-07-02 @ 07:39:37
Postat av: En medmänniska

Vill också lämna ett litet avtryck från mig.

Tänker också på er och hoppas det går bra Sofie och Peter därute i Europa. Undra om ni kommit fram till Italien. Kör försiktigt!

Jag tänder ljusen för er älskade Victor varje kväll, känns viktigt att göra det!



Ha det fortsatt bra som ni bara kan.



Kramar till Er

2009-07-02 @ 10:10:01
Postat av: annika

Kikar in lite då och då och kollar läget. Tittar på fina filmen om Victor. Ligger också själv i startgroparna för att börja blogga och ska då givetvis länka till victors blogg. hoppas ni har det fint på er resa. Ser varmt ut i italien.

2009-07-02 @ 11:05:06
Postat av: J-Li

Hoppas ni får en underbar semester och skönt att bilresan ner gick bra!

Har precis tittat på Sjukhuset och sista programmet där Victor är med. Säger som de andra, otroligt ledsamt att veta att det inte gick vägen för honom för han ser så otroligt stark och glad ut där på motorcykeln!

Får man vara okänslig och fråga hur långt efter det det var som Victor gick bort...? Dagar, veckor, månader?

Många kramar från Sävedalen!

2009-07-03 @ 11:52:10
Postat av: annika

Vårt internet ligger nere i en vecka så kan jag inte gå in och kika här. jag har semester fom i dag. Vill önska alla här en underbar ledighet och särskilt förstås peter och sofie. Såg att flera tittare kommenterat sista avsnittet om victor på TV3´s hemsida. Fina kommentarer.

Vi hörs allihopa!

2009-07-03 @ 12:17:22
Postat av: Mirre

Ville bara tala om att jag pratade nyss med Sofie & Peter, dom hade fått helt fel uppgifter om pris på internet.. Det var jätte dyrt...

Resan hade iaf gått bra och dom var framme i Italien nu.

Dom verkade ha det underbart! Det var 35 grader i skuggan och 15 meter till vattnet vad jag förstod. Låter hur mysigt som helst! Det är dom verkligen värda!



Kram från Mirre

2009-07-03 @ 19:23:58
Postat av: En medmänniska

Skönt att höra resan gått bra för Sofie och Peter.

Ja visst :) det är dom verkligen värda. Ha det fortsatt så bra som ni bara kan och vi läsare finns ju självklart kvar när ni kommer hem.

Victors ljus brinner här på bordet!



Jag vill passa på att hälsa till era goda vänner Anna och Tony och deras lilla Melwin. Håller tummarna hårt för honom!! Ha det så bra som ni också bara kan nu när ni har ledigt lör och sön.



Många kramar till Er alla.

2009-07-03 @ 21:04:15
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Kul att höra ett resan gått bra. Instämmer med "En medmänniska". Vi finns kvar när ni kommer hem, så passa på att njuta av sol och bad.

2009-07-03 @ 21:46:46
Postat av: Kajsa - 2 barns mamma

Ville mest bara skicka en liten hälsning.



Tänker på er varje dag och hoppas att ni har det helt otroligt underbart tillsammans!



Precis som "en medmänniska" & " Ännu en medmänniska/mamma till 3" skrev - vi finns kvar här när ni kommer hem =)



sommar kramar från ett VARMT malmö

2009-07-04 @ 09:38:28
URL: http://kaaisaaa.blogg.se/public
Postat av: =)

'ni låter mkt gladare nu än vad ni gjorde förut! Det glädjer mig, skönt att höra =) (eller läsa?)



// 13-årig tjej

2009-07-04 @ 10:43:46
Postat av: En medmänniska o farmor

Har följt Victor från början på TV3 och sedan bloggen. Blev mycket ledsen när jag läste i tidningen att han inte orkade vidare. . Den 27 juni besökte min man och jag Victors grav när vi åkte hem från mitt barnbarns födelsedagskalas. Victors grav ligger SÅ vackert vid trädet. Vi åker ibland till Bålsta, där vår son bor med familj och en 4-årig son, så det blir fler besök till Victors gravplats. Har köpt en liten sak som vi skall lägga på graven.



Jag önskar Er all lycka i framtiden med den nya bebisen. Victors lillasyster eller bror.

2009-07-04 @ 11:37:25
Postat av: Tessan

Vad skönt att höra att allt gått bra! Hoppas ni har en mysig semester. Ser fram emot att höra från er. Jag tänker också på er och lilla Victor varje dag...



Stor kram,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-07-04 @ 21:08:13
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej!



Vad skönt att höra att ni har det bra i Italien, hoppas resten av resan fortsätter på samma sätt!Det är ni verkligen värda...



Tänker på Victor och er varje dag!



Kram

Malin



2009-07-06 @ 07:06:54
URL: http://idaoliver.blogg.se/
Postat av: Maria

Såg precis på tv3 play sista avsnittet med Victor. Usch tårarna bara rinner, vilken underbar kille och kämpe! Som vanligt kommer ordet varför, varför, varför?? Kram till er, från Maria

2009-07-06 @ 13:54:54
URL: http://familjenmangelin.blogspot.com
Postat av: Cattis & Hasse

Hej på Er! Hoppas att Ni har det bra och kan njuta av Eran resa! Jag vill att Ni skall veta att Biffen har det helt suveränt i Hälsningland och att jag åker till Victor nu när Jo är borta. Saknar Er i Krägga! Kram Kram

2009-07-06 @ 17:34:05
Postat av: sara

har suttit och läst i timmar, tårarna har runnit när man sett allt fint ni skrivit och alla bilder på eran lilla prins, vilken kämpe! önskar er all lycka i framtiden och till bebisen, victors syskon.

2009-07-07 @ 01:09:46
Postat av: annika

Jippi, mitt internet funkar återigen. Kul att höra att ni de kommit fram. planerat att besöka victors grav men vet inte om jag hinner innan vi ska resa bort. blev plötsligt så mycket. men vad det lider blir det av. det vill jag verkligen.

2009-07-07 @ 14:48:28
Postat av: Susanne

Har nu läst i stort sett alla dina inlägg i sträck, fick ta paus ibland när tårarna bara sprutade så jag inte såg vad det stod.

Oj vad starka ni är, en eloge till er båda!

Har själv en liten kille på 12 månader, vilket gör att man blir väldigt berörd & känslomässigt involverad.

Känner genast att jag ska sluta klaga på "små-problem" samt om en dag känns lite långtråkig, har i alla fall möjlighet till frihet.

Hoppas ni får en fantastisk semester, det är ni verkligen värda & lycka till med lillen i magen!!

2009-07-07 @ 22:33:18
Postat av: Victors morfar Christer

Ringde och pratade med Peter ifran gransen mellan Panama /Costa Rica i dag tisdag och allt verkade ha gatt bra vad jag forstod och dom var da pa en camping i Flensburg. Gransen mellan Tyskland och Danmark. Onskar er en fortsatt fin resa upp genom Danmark och hem via Fedrikshamn till Goteborg.

Glom inte Locken och Skagen innan ni bokar farjan..om ni laser detta innan..



tusen kramar



pappa

2009-07-08 @ 05:03:06
URL: http://mckillen.se
Postat av: Angelica

önskar er en underbar semester där ni bara kan ta hand om varann och ladda era batterier..

2009-07-08 @ 10:25:44
Postat av: En medmänniska

Tack för info morfar Christer. Skönt att höra att det verkar gått bra för dom!

Ha det fortsatt bra som ni kan och ni med Christer!

Kram på er allihopa.

2009-07-08 @ 11:07:54
Postat av: Veronika

Tack Christer för att du ge oss info om hur det går för Peter och Sofie. Skönt att höra att det går bra för dom.

Hoppas att du njuter av din resa.



Tänker på er

Många kramar



2009-07-08 @ 15:58:08
Postat av: Jenny i Skåne (mamma till tre)

Skönt att höra via morfar Christer att ni har det bra därute! Ser fram emot att höra om er resa, Victortankar och om den växande magen när ni kommer hem!



Tänker på er!



2009-07-08 @ 17:41:01
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Skönt att få lite uppdateringar från morfar Christer. Hoppas även du har det bra på din resa! Kramar till Er alla.

2009-07-08 @ 19:57:27
Postat av: Josefine

Hej!



Jag vet inet riktigt vad jag skall skriva! Men jag tänker på er och lilla Victor. Varför skall livet vara så orättvist. Det finns så många som slösar bort sitt liv utan att bry sig om det och så finns det dem som kämpar allt vad de kan men ändå förlorar kampen! Det är väl inte meningen att små barn skall vara sjuka och gå bort! Det är ju dem som är vår FRAMTID!! Jag imponeras verkligen av det styrkan ni har! Vet att det alltid finns dagar då man inte orkar och varken vet in eller ut! Har själv en son på snart 15månader och i ca 14 månader nu har vi kämpat tillsammans med honom och hans mag problem. När det tycks bli bättre kommer det alltid något annat som blir sämre. Läkarna har ingen aning om vad felet kan vara och säger att de tagit så många prover de kan på honom! Nu på måndag väntas en ny inläggning här i Kristianstad på Csk!Hoppas de kommer fram till något denna gång, det är så svåt att se honom må dåligt och man inte kan göra något åt det! Skall inte sitta här och skriva om mina problem. Men ni ger mig styrka att orka kämpa vidare! Fast man har sina problem så vet man att det finns dem som har det svårare! Hoppas ni har haft och kommer få en fortsatt bra resa och Lycka Till med den lilla i magen!



Många kramar

Josefine

2009-07-08 @ 22:57:23
URL: http://mywerner.blogspot.com
Postat av: Therese

Hej Sofie!

Vilken fantastisk blogg du och din familj har skapat här. Har just hittat den och läst allt och gråtit som en tok. När jag såg sista avsnittet på Sjukhuset så grät jag för att jag blev så arg. Arg på att världen är orättvis och att barn ska behöva dö. Ett par av mina vänner förlorade sin son i januari, väldigt hastigt. Och jag var lika arg då.

För tänk bara om världen var mera rättvis, då skulle alla barn få vara barn. Jag tänker på er familj och lyckönskar er till den nya familjemedlemmen.

2009-07-13 @ 19:45:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback