Victors plats

        DATUM: 2009-06-23 TID: 10:16:51
Till alla er som vill besöka Victors grav i sommar, så ligger han på Yttergrans kyrkogård i Bålsta. Det är en liten rosa kyrka som ligger precis brevid vägen när man åker förbi. Den går inte att missa.

Det finns en shell mack vid motorvägen där man svänger av till bålsta. Fråga efter kyrkan där, om ni inte hittar.

Förhoppningsvis så kommer hans gravsten snart, den sitter nog uppe när vi kommer hem. Det ser så tomt ut utan den, så det skall bi skönt att den kommer dit.

Tack alla ni som åker dit och ser till vår prins.

Vi vill åter igen passa på att tacka ella er som bryr er och är så engagerade, och ni som varit med till insamlingen. TACK! Vi hade inte kunnat gjort resan utan er!

Kommentarer
Postat av: bettygirl.blogg.se

ja gråter så fort du skriver ! denna blogg har berört mig så hemskt mycket ! o ja har verkligen fått upp mina ögon för mycket tack vare lilla viktors öde ! jag tänker på er varje dag o pratar ofta om viktor trots att ja aldrig träffat han. för mig o min familj är det nu självklart att skänka pengar varje månad o även vid barnens födelsedagar o när man vill ge nån annan en present !! allt för att hedra viktor o för att även hjälpa andra barn med cancer ! ja önskar er en underbar semester o ja längtar efter att få höra om ultraljudet o vilket kön det blir, o ja skickar så mycket ljus o kärlek ja kan till er o eran ofödda bebis ! <3<3



KRAM från elisabeth skoogh-olsson med familj Andreas, emilia o Alicia <3<3<3

2009-06-23 @ 11:39:13
Postat av: Jenny i Skåne (mamma till tre)

Även jag som bor långt iväg kanske får möjlighet att besöka Victors plats i sommar när vi åker uppåt i landet. Skulle kännas fint att få se! Kände inte till insamlingen som gjordes till er resa förrän efteråt, annars hade jag mer än gärna varit med på ett litet hörn. Jag har fått stödja Victors insamling istället och är med er i tankarna, varje dag, trots att vi aldrig mötts!



Ha nu en skön resa, kramar söderifrån!

2009-06-23 @ 11:52:48
Postat av: Annika

Jag blir så rörd av allt detta. Jag har skänkt pengar till Victors fond och kommer att göra det igen nu när min dotter fyller två om en månad.

Ha en jättehärlig resa!

2009-06-23 @ 12:00:51
Postat av: Moa

Ni har säkert redan en bestämt rutt som ni ska åka nu på semestern. men jag känner att jag måste ge ett tips bara ifallatt. Vi bilade ned till spanien för några somrar sedan och i början av spaniens öst kust så finns en större stad som heter Figueres (den var inte så väldans charmig) men en bit nedanför kommer två små pärlor, först Roses (lite finare av sig, men ändå med charm) och sedan Cadaques (super mysig). Ville bara tipsa ifallatt som sagt. Det viktigaste är ju att ni får ro om varandra och lillplutt i magen. Massa kramar

2009-06-23 @ 12:58:48
Postat av: Kajsa - 2 barns mamma

Jag hoppas så att jag någongång får möjligheten att åka till Victors plats, det hade betytt så mycket på något sätt!!



Som jag skrev i det tidigare inlägget, ha en riktigt underbar sommar!!!

2009-06-23 @ 13:05:50
URL: http://kaaisaaa.blogg.se/public
Postat av: Veronica (med 3 små)

Jag hoppas också att jag får möjlighet att besöka Victors plats och se den fina gravstenen. Det verkar som ni har gjort så mysigt där.



Min dotter (8 år) frågade mig idag hur det gick för den där lille killen (Victor) som hon hade sett på Sjukhuset. Om han blev bra. Hon såg inte sista avsnittet. . .

Hon fick ett HOPE-halsband utav mig och blev jätteglad :)



Återigen vill jag önska er en underbart skön semester och jag kommer att sakna bloggen när ni är borta. . .



//Veronica (med 3 små)

2009-06-23 @ 13:41:44
Postat av: mamma till oliver

ha en riktigt härlig semester nu och njut,det är ni verkligen värda!!!



tack för beskrivning av victors plats..:)



massa soliga kramar kristin



2009-06-23 @ 14:05:12
Postat av: Veronika

Sofie och Peter

Önskar er allt gott på resan.

Bidrog med en liten slant men önskar att jag kunde gett er en resa jorden runt.

Du och Peter med Er underbara stjärna har ändrat mitt sätt att se på livet, tar mer vara på tiden med hela familjen och har slutat ta saker för givet.

Vår digitalkamera får gå för full glöd. Så många kort jag tagit sen i mars på mina barn, ja på allt, så många kort har jag inte tagit på det senaste året och då har vi tre barn.



Kommer att sakna dina fylliga ord här på bloggen när ni är iväg, men väntar med spänning tills ni är tillbaka.

Och Sofie, glöm inte att titta upp på himlen på kvällarna, Victor är med er!



Sköt om er och lilla magen och njut av varandra!

Många kramar Veronika m familj

2009-06-23 @ 14:11:51
Postat av: bella

trevlig resa.. Njut nu ordentligt och ta hand om varandra!

jag kommer även jag att åka förbi å titta til honom.. han kommer inte behöva få vara ensam tror jag.



massa kramar till er =)

2009-06-23 @ 15:39:31
URL: http://bellariiki.blogg.se/
Postat av: Sandra

jag har följt avsnitten av sjukhuset sen start, men aldrig blivit så fastspikad sen viktor kom med i sändningarna. tyvärr, har jag missat dom sista gällande viktor, och det får mig att bli hemskt ledsen. jag viste inte hur det hade gått för han. =( jag undrade alltid hur ni kunde le, se glada ut och vara så "positiva", men jag antar att allt kommer ut när kamerorna är borta! jag hoppades att det skulle sluta bra för eran del. men, alla har inte den turen. viktor har det nog bättre där han är, jag är själv mamma till en NU 11månader gammal pojk, jag kan inte sätta ord på hur man orkar leva med ett sånt besked. jag hoppas och ber om det finns någon gud att dessa hemska sjukdommar en dag försvinner, barn ska inte drabbas! avskyvärd sjukdom. jag önskar er all kärlek och allt gott i framtiden. många kramar från sandra från eskilstuna.

2009-06-23 @ 16:35:44
URL: http://orginoox.blogg.se/
Postat av: Tess W

Hoppas ni får en underbar, rolig och intressant semester det är ni väl värda!



Stora kramar Tess W

2009-06-23 @ 17:07:10
Postat av: Jessica

Hej Sofie & Peter,



Jag åker förbi och hälsa på er lilla buse imorgon innan vi vänder bilen mot Borlänge. Jag håller på och skapar en present till er och Victor, jag hade tänkt lämna den vid graven och be er hämta den direkt efter. Men den är inte klar än och ni åker ju bort, så vi får ta den när ni är hemma igen.

Sköt om er nu och ha en underbar resa. =)



Kramar Jessica

Postat av: Matilda

Jag måste bara tala om en sak som hände idag på jobbet (en förskola). Vi blåste såpbubblor och jag kunde inte låta bli att ägna en tanke åt Victor, som jag hört gillade såpbubblor.

2009-06-23 @ 17:50:26
URL: http://attlevamedfobi.blogg.se/
Postat av: Christer morfar till Victor

For dom som missat nagot avsnitt pa tv 3 sa finna allt att se pa webben under http://www.tv3.se/play

Leta i sjukhuset och sasong 4..sista gick 18 juni.



Christer

2009-06-23 @ 19:02:10
URL: http://mckillen.se
Postat av: Emilia

Mina barn blåste såpbubblor idag & då säger min yngsta dotter (mamma jag vill ha fler blåsbubblor) givetvis kom jag att tänka på Victor & kände att jag ville bidra med något så jag har lagt ut tre annonser på tradera som jag tänker att köparen skall få donera hela summan + porto till minne av Victor. Givetvis så har dessa tre plagg någon form av stjärna på tyget...

Även det lilla bidrar ju till något större!

Önskar er en härlig semester det är ni värda 1000 gånger om.

Kram Emilia

2009-06-23 @ 19:51:37
URL: http://barnpalatset.blogspot.com
Postat av: Malin (Ellas mamma)

Ha en UNDERBAR resa i Europa nu Peter och Sofie..Å glöm för allt i världen inte att ni har Victor med er överallt,det är bara att titta upp mot himlen....

Ska ta och åka förbi Victors grav någon dag med ella och blåsa MASSOR av såpbubblor,men risken är att jag inte får henne därifrån..hon ÄLSKAR oxå det,vi får sitta inne i vardagsrummet varje kväll å blåsa ;-)



Försök att njuta av resan nu..



Många stora kramar från Grillby..

2009-06-23 @ 20:00:53
Postat av: Christer morfar till Victor

Ha en underbar resa Sofie och Peter.

Har nyss skickat mail till dig fran Costa Rica.....



Kor forsktigt och komihag att du har dyrbar last...



STOORA kramar



pappa

2009-06-23 @ 21:03:12
URL: http://mckillen.se
Postat av: Christer morfar till Victor

Har nyss skickat mail till dig/er ..du kan lasa dar



Stoooora kramar



pappa

2009-06-23 @ 21:06:34
URL: http://mckillen.se
Postat av: En medmänniska

Fint att läsa att ni som har möjligheten tänker åka och se till lille Victor och hans plats när Sofie och Peter är iväg. Önskar så att jag själv inte bodde så långt ifrån =((

Vill åter igen säga kör försiktigt och va rädda om er nu! Ni och Victor finns i mina tankar som alltid.

Hej så länge och ha det så bra som ni bara kan :)

Kramar från mig.



2009-06-23 @ 21:55:09
Postat av: Katarina Trygg

tack för att ni orkar berätta historien om er fina lilla son! jag önskar er all lycka och massa styrka! kram Fam Trygg

2009-06-23 @ 22:15:39
Postat av: Christer morfar till Victor

Pa lordag 27 juni kommer dom narmaste vannerna jag har har i San Isidro Costa Rica, att samlas i en liten kyrka och halla en massa for er och Victor och naturligtvis Victors nya kommande syskon.

Har tagit med manga fina foton som jag forstorat upp i A3 format som ska pryda en vagg i kyrkan. Jag hoppas kunna visa nagon bild pa det sen.

Prasten ska saga nagra ord om Victors liv och vilken fin kampe han var. Ska lata oversatta det till svenska sa jag kan delge det senare.



Far onska er en jattefin resa i europa och alla andra er som stodjer oss alla har, en jattefin sommar och stor kram.



Christer

Sofies pappa

2009-06-23 @ 22:40:52
URL: http://mckillen.se
Postat av: Josse (Karlshamn)

Vill så gärna komma till den fina plats där er lille prins ligger, när jag har vägarna uppåt landet kommer jag göra de!

Ni är så fina människor

2009-06-23 @ 23:11:10
Postat av: En medmänniska

Va fint Christer ska tänka på er alla extra mycket på lördag!

2009-06-23 @ 23:15:28
Postat av: Caroline L

Jag vill önska er en skön sommar i europa och vill också påminna er om att köra försiktigt. Er ängel kommer vaka över er.



Jag hoppas också kunna besöka Victors grav under sommaren, blåsa lite blåsbubblor till honom.



Än en gång ha en riktigt skön resa och ta hand om er.



många kramar till er...

2009-06-24 @ 00:55:52
Postat av: Yvonne - en mamma i Handen

Christer,



vilken fin stund som väntar för Victor - underbart att han får resa och synas över hela världen.



Må så gott och ha en trevlig sommar!

2009-06-24 @ 14:37:41
Postat av: Anna Haapala Silfver

Vi väntar ivrigt på er ankomst här nere...

Ska bli så roligt att få krama om er och få ha er här!

Ta de lugnt ner nu och va rädda om er så syns vi snart :-)

Victor finns med er vart än ni er i världen vänder och hans styrka finns med oss här nere...

Vi minns och han finns, ALLTID!

Alla kramar till ER

Postat av: Anna Haapala Silfver

Just det ja...

Har mailat över adressen till campingens hemsida till hotmailen.

Puss!

Postat av: Marie S Bålsta

Ha nu en underbar resa! Ta hand om varandra och bara njut! Det är ni värda Jag kommer sakna dina inlägg Sofie, kollar på bloggen så gott som varje dag och det kommer kännas lite tomt nu när ni ska bort! Kommer tänka på er! Kanske tar en sväng förbi graven och lägger en liten blomma. Kör försiktigt. Kram

2009-06-24 @ 20:03:24
Postat av: Christel

Jag skulle gärna vilja se Victors plats, men det är långt att åka. Men, om jag skule komma dit någon dag så vet jag ju nu var den är. Hoppas att ni får en fantastisk resa. Är så glad för eran skull att ni kom iväg.

Kram

2009-06-24 @ 22:09:10
URL: http://froken-fraken.blogspot.com
Postat av: Tessan

Jag tror det blir jättefint på lördag! Så fint att Victors bilder får vara där.



Sofie och Peter, ni är nog på väg nu men jag önskar trevlig resa än en gång.



Jag har idag skänkt ytterligare bidrag till Victors fond. Det känns så bra att göra det. Världens finaste prins!



Kram,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-06-24 @ 22:31:14
URL: http://tessanova.blogg.se.
Postat av: Caroline - En blogg om livet med Cancer

Jag sitter väl som alla andra här och snyftar. Har själv drabbats av cancer, i relativt unga år. Kanske inte det bästa att läsa om andras sorg. Men jag känner en sammhörighet, jag ville bara titta förbi och ge er familj världens största kram!

/ Caroline

2009-06-25 @ 08:13:04
URL: http://diagnosc.blogg.se/
Postat av: sofia hynninen

jag har idag läst din blogg från början till slut, men det här är min första kommentar. nu när inte lilla victor finns längre skäms jag för att jag inte kunnat knäppa fingrarna och bett en bön. jag skrev dock ett inlägg i min egen blogg och hoppas att det var okej. om jag får ork och lust att gråta lite till kanske det blir ett längre och lite bättre inlägg från min sida. jag hoppas att ni får en underbar semester och jag har kommit på en sak som jag vill dela med er, lilla victor var som en ängel som ni fick låna. gud skänkte honom till er. men när ni fick uppleva all kärlek som victor skänkte till er. kom han ju på, nu är det våran tur, nu är det himmelens tur att få uppleva samma sak. victor kommer inte tillbaka men kommer alltid vara i era hjärtan. alltid vara med er. så tänk inte på det onda som hänt. utan var stolt över victor som gått vidare, som nu kan skänka glädje och kärlek till andra.



gud skänkte en ängel, en av dem finaste änglarna i himmelen. han gav honom till er och nu får lilla victor sprida glädje på annat håll.



det här är mina egna tankar om döden, inte är det bra. men när det inträffar så betyder det att man har gjort det man kom för att göra. var stolt över victor. han var en vacker liten pojke.



många kramar till eran lilla familj, och lycka till med eran ofödda=)<33

2009-06-25 @ 23:31:00
URL: http://sofiahynninen.blogg.se/
Postat av: Annica - igen...

Hoppas ni har en härlig resa och kan försöka njuta av den så mkt det går och ta vara på er och varandra...



kärlek, ljus och styrka i massor till er båda

2009-06-25 @ 23:31:04
URL: http://annicajohansson.blogg.se/
Postat av: Madde

Först vill jag börja med att gratta er till er kommande bebis. All lycka till er.



Ikväll var första gången jag var inne här. Jag har numera suttit och lusläst i princip hela bloggen, jag kan inte säga hur mycket jag känner med er.



Viktor var så oerhört söt och vad jag kan förstå en sån kämpe. Jag beundrar er styrka och er hängivenhet för andra drabbade barn. Stor eloge till dig och din familj Sofie.



Ikväll får min dotter sova jämte mej, jag läste inlägget om där du rådde alla föräldrar att känna sina barns doft från nacken. Det ska jag verkligen göra.



Än en gång all lycka till dig och din familj.



Kram

2009-06-25 @ 23:56:18
URL: http://mammamadelene.blogg.se/
Postat av: ParadisFrida

Varje gång jag går in på den här bloggen och bilderna på Lille Victor kommer upp, i samma sekund börjar tårana rinna längs mina kinder. VARJE gång!! Det säger en hel del om hur stort avtryck denna lilla kämpe har satt i mitt hjärta, hur han har förändrat mitt sätt att se på livet och döden. Sofie och Peter har givit oss alla så mycket, tack vare att dom orkar skriva och berätta om sin fina lilla kille!! Vill än en gång bara visa min stora tacksamhet mot er, ni är FANTASTISKA! STORA KRAMAR



Victor, du är för alltid i mitt hjärta.

2009-06-26 @ 11:06:15
Postat av: Cecilia

Hejsan.. Jag har kollat på sjukhuset när ni var där.. Jag har gråtit för fullt, tänker mycke på er två.. Jag har oxå förlorat ett barn.. Fast inte på samma sätt som er.. Den 28 nu är det 1 år sedan hon dog :( ha de bra.. Puss

2009-06-26 @ 11:06:37
URL: http://robinmitthjarta.bloggagratis.se/
Postat av: Petra Helander

Så många tårar man fäller... så många ord man saknar. Såg precis sista avsnittet med Victor.. Nu sitter jag här och tårarna forsar. Jag tänker på er flera gånger i veckan, jag har till och med drömt om Victor och vaknade ledsen och förundrad över att jag drömt om någon jag aldrig ens mött. Så glad att ni har ett nytt liv i magen, jag hoppas ni orkar med det och bara känner lycka och inte rädsla. Ni är så söta både du och peter! Victor var verkligen full av liv i sista avsnittet. Så underbart att se! Är nog däför jag gråter, av lättnad att se att han slapp ut ur det där rummet en sista gång! Miljoner kramar och tankar! Ha det toppen på eran semester! Jag kommer tänka på er!

2009-06-26 @ 11:32:21
URL: http://petrajanina.blogspot.com
Postat av: mamma

Jag blir så rörd när jag ser att Victors fond bara växer och växer. Att ni orkar uppmärksamma denna viktiga kamp. Jag har ett färdigbehandlat barn men hela tiden träffar vi nya.Det ska inte existera.TACK, ni är otroliga. Trevlig resa!

2009-06-27 @ 08:15:04
Postat av: Kajsa - 2 barns mamma

Hej fina Ni!

Ville mest bara skriva att jag hoppas ni har det helt underbart på er semester nu!



Tänker på er och den lilla kämpen varje dag och den lille/a i magen såklart! =)



Kramar

2009-06-27 @ 09:44:36
URL: http://kaaisaaa.blogg.se/public
Postat av: En medmänniska

Det var idag Christer ni skulle hålla en mässa för er älskade lilla Victor, Sofie, Peter och nya kommande syskon. Det lät väldigt fint det ni skulle göra och jag tänker på er alla.

Hoppas resan hittills gått bra Sofie och Peter, tänker på er och vi läsare finns självklart kvar när ni kommer hem.

Många kramar till er alla!

2009-06-27 @ 10:37:44
Postat av: Kajsa - 2 barns mamma

Till Morfar Christer - Vilken otroligt fin sak att göra. Gud, Kan inte förstå varför detta händer er, ni är så otroligt fina människor allihopa! Tror inte att Victor hade kunnat få en bättre familj, ja herregud, vilken kärlek han va omringad av..

Och fortfarande är.. Fina lilla kämpen!



Du är verkligen en jätte fin morfar..

Hoppas mässan blev helt underbar..

2009-06-27 @ 10:51:12
URL: http://kaaisaaa.blogg.se/public
Postat av: ParadisFrida

Idag tänker jag lite extra på morfar christer i Costa rica. Du är en go morfar :) Och till Sofie och Peter, jag hoppas att ni har det bra! Kör försiktigt. Stora Kramar



Victor för alltid i mitt hjärta.

2009-06-27 @ 12:06:06
Postat av: Malin

Hej Sofie och Peter!

Hoppas ni har en jättehärlig resa!



Tänker på er och prinsen varje dag, sks snart åka till Victors fina plats igen.



Kör försiktigt!



Kram

2009-06-27 @ 17:00:35
URL: http://idaoliver.blogg.se/
Postat av: Annica

Min härliga morfar ligger också där. Det är en mycket fin plats och kyrka och jag är säker på att han tittar till Victor då och då :-) Har precis kikat in här och skall fortsätta läsa men hoppas att ni har en så fin semester som det bara går!

2009-07-01 @ 20:02:32
URL: http://annica-minvraavvarlden.blogspot.com
Postat av: ParadisFrida

Såg Victors film igen..... Åhhhh vilken underbar liten kille! Sofie den är så himla fin din film!



Lilla Victor, för alltid i mitt hjärta!

2009-07-03 @ 00:11:10
Postat av: Elle

Jag hittade in till din blogg av en slump bara men kände genast igen er och er fina lilla kille. Jag minns att jag sett er i serien sjukhuset och att jag blev så berörd av det som hänt er. Det måste vara det allra tuffaste man kan gå igenom som förälder. Jag kan knappt föreställa mig..

Jag har läst lite här i din blogg ikväll och fällt så många tårar... Victor var så fin så fin.. Det finns inga ord för det som drabbade honom och er :(



Jag vill också passa på att gratulera till graviditeten och önskar er allt gott. Jag kommer att följa er!

STOR kram.

2009-07-13 @ 21:51:31
URL: http://underbaringar.blogspot.com
Postat av: Elin

Jag kollade nyss filmen om Victor. Den var fin! Jag brukar inte gråta, men jag kände bara hur tårarna pressades fram.



R.I.P

2009-07-17 @ 00:01:24
URL: http://elinmadeleinewikstrom.blogg.se/
Postat av: Maria

Sophie med familj, jag har läst och blivit berörd av ert öde - fick en dotter Rebecka på 7:e försöket med provrör och hon är född hösten 2007. Jag känner så otroligt mycket med er och vill gärna besöka Victors grav och lämna en blomma - hoppas det är ok. Tycker det är fruktansvärt orättvist att han inte fick ett längre liv, jag vet ju hur otroligt mycket som krävs för att ett barn överhuvudtaget ska födas att sen bli sjuk i en dödlig sjukdom verkar helt obegripligt.... jag känner så otroligt mycket med er



vänliga hälsningar från

Maria med familj i Sundbyberg

2010-04-03 @ 23:24:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback