Blåsbubblor

        DATUM: 2009-05-11 TID: 11:46:02
Victor var ju under långa peioder isolerad som ni alla vet. Vi ägnade dagarna åt att försöka underhålla honom så mycket som möjligt. Vi läste hudratalsböcker, vi lysnnade sjöng och dansade till hans skivor, vi blåste ballonger, det älskade han!
Men det fanns en sak som var favortien, och det var att blåsa såpbubblor. Eller blåsbubblor som vi kallade det.
"Dääj dääj"  pekade han ivrigt och blåste ut en vinande ljud mellan läpparna "Pschhych"
Var man inte snabb nog att fatta så kunde han bli lite sur och ropa ännu högre "Näj näj" "Dän!!"
Han älskade när de små bubblorna kom farande mot honom, men han var inte så mycket att förstöra och få dem att spricka. Nej han mest satt där och såg på dem med ett drömmande ansiktsuttryck. Han tyckte de var så fina.

Han kunde också blåsa själv märkte vi en morgon. Han satt försiktigt den lilla plast hållaren mot sina läppar och
blåste till. Ut for en hel svärm av små små bubblor. 
 "Wow" utropade vi. Vad duktig du är Victor. Han såg på oss stolt och med ett uttryck som sade; "Vadå? Trodde ni inte att jag grejade det här eller?"

Såpbubblorna har räddat många jobbiga situationer med nålstick och provtagningar så självklart så blåser vi ju också  för honom vid graven varje dag. I en liten klyka i trädet så står det en burk, som alla får använda och som gensast fylls på om den tar slut.
På kortet nedan så står Victors yngsta storasyster Thea och blåser "blåsbubblor" för honom på begravningen. det var så fint!



Kommentarer
Postat av: Annis - 3 barnsmamma

Hej! Jag har varit in på denna sida några gånger men inte kunnat skriva något för att jag blivit så ledsen för er skull.. Jag såg er på TV i förra veckan och jag beklagar verkligen förlusten av er älskade Victor! Att en sådan underbart gullig kille ska behöva dö känns så meningslöst, men han har det nog bra där han är nu och behöver inte lida längre. Tänker på er JÄTTEmycket! Alla styrkekramar till er från en helt vanlig 3-barnsmamma (11 år, 7 år och 2 år)!

2009-05-11 @ 12:05:01
Postat av: Maria

Såg er fina kille på Tv i sjukhuset. Så orättvist att det ska drabba barn. Svider i hjärtat mitt men vet att det är skönt att få "skriva av" sig om det svåra man varit med om.



Kram från: mamma till 4 solstrålar och 2 små änglar.

2009-05-11 @ 12:15:39
URL: http://jajjas72.blogspot.com
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Du skriver så fint om Victor, som vanligt kommer tårarna både för att jag blir ledsen för Victors skull, Er skull, Alla närståendes skull och för att livet ibland är som himla orättvist! Bor ca 2 timmars bilfärd från Er, men får jag vägarna förbi i sommar ska jag försöka stanna till för att blåsa lite blåsbubblor för Victor. Himla fin bild på Victors syster när hon blåser för honom.

2009-05-11 @ 12:30:16
Postat av: Caroline

jag bara gråter när jag är inne och läser på eran sida..klarar egentligen inte av sånt här men ändå måste jag in och läsa.

Det bara brister för mig.

Kramar om min son en miljon gånger extra efter att jag läst om erat öde. Det ska inte behöva vara så att ni ska behöva blåsa bubblor vid en grav..det ska ju vara framför en levande victor! Orättvisa liv! Fanns ingen som helst mening med detta, absolut ingen.

2009-05-11 @ 12:41:49
Postat av: Malin

Vad fint det ser ut vid graven...

Jag skriver ungefär samma sak varje gång jag är inne här, så mycket man skulle vilja säga, men det sammanfattas alltid i varför det här hemska skulle hända eran fina lilla kille?? Jag har en liten kille som är lika gammal som Victor, tanken på att något skulle hända honom eller vår dotter är outhärdlig, går inte att föreställa sig.

Jag har aldrig tidigare blivit så berörd eller påverkad av någon/några som jag inte känner. Man läser mycket hemska saker där barn är inblandade i tidningarna, man känner med dom och tycker det är hemskt och sen går man för det mesta vidare....men det här går inte att släppa och gå vidare, det går inte. Har läst att det är många fler som skriver precis likadant.Eran Victor är speciell...fast det vet ni ju redan.

Tycker ni är så starka och att du Sofie skriver så otroligt fint.Ta hand om er...



Kramar till er och eran ängel

2009-05-11 @ 12:46:53
Postat av: Tessan

Sitter och ska jobba hemifrån idag men det går bara inte. Jag hamnar på den här sidan hela tiden, och tårarna rinner lika mycket varje gång. Jag skrev ett inlägg i går om varför lilla Victor berör mig så djupt, för precis som Malin skriver, självklart blir man berörd av saker man läser om fast aldrig på detta sätt. Det är något så speciellt med Victor, han trollbinder många människor! Vilken fantastisk kille!



Mina barn älskar också såpbubblor. Vi ska gå ut och blåsa blåsbubblor för Victor efter dagis!



Victors plats ser så fin ut. Får jag fråga var den ligger, svara bara om du vill? Vi har vänner i Bålsta och jag skulle gärna vilja lämna en blomma till Victor nästa gång vi är där, och blåsa bubblor... (För det är väl i Bålsta?)



All styrka och många kramar

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-05-11 @ 12:55:58
Postat av: Kajsa

Jag ska blåsa "blåsbubblor" för er lilla Viktor! Så otroligt fint att alla kan få komma till hans grav och göra det som han älskade mest av allt.



Älskade lilla barn - Vila i Frid, du e en sann hjälte!

2009-05-11 @ 13:14:54
Postat av: Kajsa

Jag ska blåsa "blåsbubblor" för er lilla Viktor! Så otroligt fint att alla kan få komma till hans grav och göra det som han älskade mest av allt.



Älskade lilla barn - Vila i Frid, du e en sann hjälte!

2009-05-11 @ 13:15:00
Postat av: Bettina

Hur går man vidare efter det ni fått uppleva? Jag gråter och lider med er så det känns som om jag ska gå sönder inombords. Ni kommer att få tillbaka er lille prins i den jordiska uppståndelse som är utlovad av vår skapare och finns nedtecknad i Bibeln, läs gärna Johannes.5:28,29 samt Uppenbarelseboken 21:1-4

Varma kramar Bettina.

2009-05-11 @ 13:25:48
Postat av: En medmänniska

Det är så fint när du berättar om Victor. Vi som inte känner er men som tagit Victor och er till våra hjärtan. Så berätta och skriv så ofta du vill, vi finns här och lyssnar stort om eran Fina Älskade prins.

Tack också för att du låter oss som inte varit där ta del av alla fina bilder. Så rörande att se men vi kan alla se att han vilar på den mest fantastiska plats. Styrka och kraft till Er!

2009-05-11 @ 13:26:22
Postat av: annika

Såpbubblor är jättebra! Jag har planerat att åka förbi Victors plats i sommar med min dotter i samma ålder. Hon älskar ju förstås också såpbubblor.

2009-05-11 @ 13:28:17
Postat av: Elisabet

Ååå blir så rörd när ja läser din blogg... Du skriver du underbart vackert om något som är så lessamt...

Tårar rinner nerför mina kinder..

Livet är så orättvisst...



Finns inga ord..



Sänder massa styrkekramar till er..

Kommer tänka på er o er ängel i sommar när vi blåser bubblor





2009-05-11 @ 13:56:08
Postat av: Emma ~ Crazyangel [mamma till Milton]

Jag börjar gråta så fort jag går in här.. Tycker det är så jobbigt. Känns som om jag känner er fast jag inte har en aning om vilka ni är..



Tycker ni är så duktiga. Som orkar. Man man har kanske inget val.



Tack för din kommentar föresten. Njuter lite extra av min son nu och tackar gud för att han finns.



Kramar.

2009-05-11 @ 14:04:41
URL: http://crazyangel.blogg.se/
Postat av: Sandra

kramar om er hårt



Vill bara säga att jag tänker på er!



kram

2009-05-11 @ 14:10:41
URL: http://www.familjenastrom.se
Postat av: annika

Vad fint med blåsbubblor. Det gillar min lilla dotter också. Jag planerar att åka till Victors plats i sommar med min dotter. Vi hoppas att det finns såpbubblor där då. Men vi tar för säkerhets skull med oss också. Vi känner inte er men som jag skrivit tidigare: bilden på Victor i vagnen när han tittar rakt in i kameran gick rakt in i hjärtat på mig. Den försvinner inte därifrån.

2009-05-11 @ 14:12:06
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

En underbar liten kille med underbara föräldrar!!!



Vi kommer åka till victors viloplats å låta barnen blåsa lite bubblor för honom..



många kramar marie

2009-05-11 @ 14:21:44
Postat av: Marie

Hej!



Beklagar sorgen, hittade till bloggen via aftonbladet, vilken söt och underbar kille eran Victor var,,,,en riktig kämpe, tycker att du är en väldigt stark person som orkar skriva i din sorg och ändå dela med dig. Tack ...Mvh.Marie

2009-05-11 @ 14:40:01
Postat av: Karrow

Jag följde er via TV3 och deras serie Sjukhuset och hittade till slut din blogg via Aftonbladet.



När jag läste att Viktor fick bli en ängel trillade tårarna ned för mina kinder och de gör det fortfarande.



Jag kan inte förstå exakt allt ni går igenom, men jag förstår att det är jobbigt. Jag beundrar er som orkar! Det är inte så det ska vara...att ett litet barn ska få cancer och att föräldrarna ska överleva sina barn. Det är orättvist.



Det är strongt gjort av dig att skriva om det och dela med dig av din sorg.



Tröstkramar! Jag skänker er mina tankar!

2009-05-11 @ 15:57:52
URL: http://captainkarrow.blogg.se/
Postat av: Tony

Hej. Känner för er så oerhört starkt, har själv en ängel som fick kämpa men blev endast drygt 2 år gammal. Jag blir så ledsen och berörd av vad ni varit med om. Tänker på er.

Postat av: Emma

Min son har flera gånger varit nära döden, kännt paniken och ångesten... Blir så berörd av eran situation, svårt att hålla tårarna borta... Tänker på er...



Emma

2009-05-11 @ 16:37:48
URL: http://autismmamma.bloggsida.se
Postat av: Johanna<3

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva.. satt igår och läste igenom alla inlägg här.. det är så himla sorgligt.. det ska inte få hända!! Jag själv hade leukemi(blodcancer) när jag var liten, och när jag läser om sånna här sorgliga saker känner jag ännu mer att jag hade tur, och att man ska ta vara på livet... många av oss har nog varit med många gånger om att livet är skört.. tyvärr..

Kämpa på, tänker på er.. Jag önskar det fanns något att göra..

Victor är nu en fin ängel, på samma sätt som min kusin<33



Vila i frid Victor



Kram Johanna

2009-05-11 @ 18:35:40
URL: http://nana.blogg.se/
Postat av: Malin

Mina tårar slutar inte rinna. Mitt hjärta fylls av saknad, sorg och smärta. Att ni orkar med denna händelse är ett under. Att höra dig berätta om erat liv med Victor men också ert liv efter, styrker mig i allt runt omkring. Kan Ni, kan absolut Jag. Jag ska inte klaga på hur jag mår och lever. Det är ingenting imot vad ni går igenom. Er son var en hjälte, en prins! Jag skickar mina varmaste kramar till er! Vila i frid Victor

2009-05-11 @ 19:20:44
URL: http://malinbarden.blogg.se/
Postat av: Sandra

Det ska jag komma ihåg när jag besöker hans grav =)

så gulligt!

2009-05-11 @ 20:50:02
URL: http://readmeto.blogg.se/
Postat av: Micke Kivelä

Tjena Sofie o Peter! Var förbi idag efter jobbet o sa hej till vår lillkämpe:-) men jag tror nog att han tycker det är roligare om Evy följer med nästa gång och då med blåsbubblor! Jag o Elin tänker på er hela tiden och vi hoppas att ni är vid gott mod och tar hand om varandra trots denna mardröm..

Sköt om er och en STOR KRAM ifrån oss o så hörs vi!

2009-05-11 @ 20:50:56
Postat av: Micke

Tjena Sofie o Peter! Var förbi idag efter jobbet o sa hej till vår lillkämpe:-) men jag tror nog att han tycker det är roligare om Evy följer med nästa gång och då med blåsbubblor! Jag o Elin tänker på er hela tiden och vi hoppas att ni är vid gott mod och tar hand om varandra trots denna mardröm..

Sköt om er och en STOR KRAM ifrån oss o så hörs vi!

2009-05-11 @ 20:53:02
Postat av: Christina

Tårarna bara rinner när jag läser detta. Jätte fint skrivet.

Att livet kan vara så orättvist.

Ni är starka som klarar av detta..

Tänker på er.



Jag och mina två barn ska komma förbi Victor och blåsa lite såpbubblor.



Kram till er

2009-05-11 @ 21:23:27
Postat av: Tessan

Jag har läst Victors mosters inlägg om sista timmarna. :*( Ett sådant litet barn ska inte behöva vara med om detta!!! Jag blir så arg och ledsen. Jag brukar inte svära, men vilken jävla skit!!! Lilla söta fantastiska Victor. Vilken tapper kille, vilken kämpe, vilken prins! Jag har nästan aldrig gråtit så mycket som jag gjorde när jag läste det. Åhh vad jag lider med er, och med lilla Victor! Jag skäms över sakerna jag klagar på i mitt liv. Vad har jag att klaga över egentligen? Ingenting!



Ida, Tim och jag blåste "blåsbubblor" för Victor på vägen hem. Först när vi blåste kom det en och annan bubbla men de flesta sprack. Sedan sa jag till Ida att nu blåser vi för Victor. Vi tog i båda två och ut for massor med bubblor som blåste iväg högt upp, ut över gräsmattan. Ikväll står ett ljus och brinner för honom hemma hos oss.



Kramar om,

Tessan, mamma till Ida och Tim







2009-05-11 @ 21:29:07
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Nu har jag bestämt mig! Jag ska ta med mig min mamma och yngsta sonen på en liten dagsutflykt när dom stora är i skolan. Vi ska bl a stanna och blåsa bubblor hos Victor. Ska försöka komma iväg nu i maj, annars i början av juni. Detta är något jag vill göra, det skulle kännas bra. Ska komma ihåg att ta med eget "bubbelvatten" ifall det skulle vara slut.

2009-05-11 @ 21:37:43
Postat av: A-H

Jag har följt denna blogg ett tag nu..Fy.. ville bara säga att jag tänker på er och ger er all styrka att komma vidare..Kram

2009-05-11 @ 21:44:47
Postat av: annika

Jag har precis som tessan här uppe läst victors mosters blogg om victor. Inlägget där hon berättar om hans sista timmar är bland det jobbigaste jag läst. Jag hade hoppats så att han kunde fått ett lugnt och fridfullt slut men det verkar inte så. Jag vet inte, men på något sätt är det den saken som smärtar mig mest av allt. Jag får så ont i bröstet när jag tänker på det. Ett litet barn ska verkligen inte behöva uppleva detta. Och ingen förälder ska behöva se sitt barn göra det.

2009-05-11 @ 21:49:11
Postat av: Anonym

Tänker på er! Så fin bild på storasyster som blåser bubblor för Victor!

Många varma kramar Elin.

2009-05-11 @ 22:10:43
Postat av: Anonym

Ohh vad det gör ont i hela mig att läsa om er, Har själv 2 fina pojkar och kan inte föreställa mig hur svårt det skulle vara att gå igenom allt som ni gjort..

Victor var en fantastiskt fin liten kille, såg er på Tv´n och har även vart inne och skänkt en slant på barncanserfondens hemsida.

Du har en otroligt fin blogg, det gör ont att läsa inläggen, men ändå vill man in o läsa mer, fälla några tårar och tänka på er..

Victor, vila i frid o ha det underbart i nangiala.. Utan smärta hoppas jag du skuttar omkring med andra änglabarn och blåser bubblor hela dagarna..

Varma kramar Johanna

2009-05-12 @ 10:17:48
Postat av: Johanna



Ohh vad det gör ont i hela mig att läsa om er, Har själv 2 fina pojkar och kan inte föreställa mig hur svårt det skulle vara att gå igenom allt som ni gjort..

Victor var en fantastiskt fin liten kille, såg er på Tv´n och har även vart inne och skänkt en slant på barncanserfondens hemsida.

Du har en otroligt fin blogg, det gör ont att läsa inläggen, men ändå vill man in o läsa mer, fälla några tårar och tänka på er..

Victor, vila i frid o ha det underbart i Nangiala.. Utan smärta hoppas jag du skuttar omkring med andra änglabarn och blåser bubblor hela dagarna..

Varma kramar Johanna



2009-05-12 @ 10:19:23
URL: http://johannaandthefamily.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. Jag blir tom inombords, bloggen är så fin. För att inte tala om Victor. Jag gråter när jag läser bloggen. Allting är så fint, allting med blåsbubblor och annat. Trots att man gråter när man läser oh känner sig så tom så vill man bara läsa mer och mer. Victor, vila i frid. Emma

2009-05-16 @ 20:35:51
Postat av: sara

Gud, jag kan inte sluta gråta :(

2009-05-19 @ 14:51:27
URL: http://saraatterstiig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback