Knowing

        DATUM: 2009-05-12 TID: 11:00:44
Min kära syster tog med mig in till Kista igår för att jag skulle få något att göra. Peter stannade hemma och åkte ut med båten och fiskade.
Vi gick och åt på ett Italienskt ställe, och styrde sedan stegen mot Indiska där vi köpte jätte vackra lyktor och vindspel till Victors grav. Trädet som står där ser ut som något ur en "Midsommarnattsdröm". Fjärilar och sländor pryder de knotiga grenarna och det ser nästan magiskt ut.
Senare på eftermiddagen gick vi och såg biofilmen "Knowing" med Nicolas Cage. Den var faktsikt både intressant och spännande men slutade sorgligt så vi satt ju självklart och stortjöt.
Det var liksom inte själva handlingen i filmen som var sorglig utan att man accocierade det med Victor och hans öde.
Ni förstår nog om ni ser den. Vill inte avslöja slutet.

Sammanfattande så hade jag i alla fall en trevlig dag, trots att det ibland är svårt att le.

Kramar Sofie



 

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Vad stark du är!!!

Riktig kämpe.. de e ni hela familjen

Kram

2009-05-12 @ 11:10:08
Postat av: Kajsa

vad skönt det är att läsa att du varit ute och haft kul. Förstår att man måste kämpa mot gråten hela tiden och att ett leende kan vara svårt att få fram. Men du e så stark, NI är så starka och jag e säker på att det är er lilla kämpe som får er att klara av dagen. Tänker som vanligt på er...

2009-05-12 @ 11:21:37
Postat av: En medmänniska

Jaa så skönt att läsa att ni hade en trevlig dag igår Sofie!

Va fint det låter det ni köpte åt Victor. Skulle vilja säga Er massor men vet inte var jag ska börja. Tänker på Er!

2009-05-12 @ 11:35:09
Postat av: Tessan

Låter som en mysig dag, trots allt. Vad skönt att ni ändå på något sätt orkar leva. Jag kan bara försöka förstå hur svårt det måste vara. Du verkar ha en underbar syster! (Jag ska se filmen "Knowing"...)



Jag måste verkligen ta mig till Victors grav i sommar. Det låter som ni gör så fint för honom!



Sofie, jag håller på och jobbar med en blogg, som kommer läsas av min familj och vänner. Jag skulle vilja skriva lite om Victor och uppmana alla att bidra till hans fond. Är det ok? Får jag låna någon av bilderna på honom och är det någon särskild bild i så fall?



Många och stora krama,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-05-12 @ 11:55:46
Postat av: Liiza

Vilken bedårande pojke ni hade. Jag kan inte sätta mig in i hur ni har det jag har själv två små flickor och sedan jag läst din blogg så kramar jag om dom extra varje kväll.

2009-05-12 @ 12:06:01
Postat av: Syrran Josse

Nästa film blir Marley och Jag. Då ska jag iaf komma ihåg att ladda med nässpray.

Love

2009-05-12 @ 12:23:07
URL: http://josiek.blogg.se/
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Skönt att höra att du hade en bra dag. Jag kan förstå om du har svårt att le, jag har faktiskt känt mig kanske depp de senaste veckorna för jag tänker mycket på Er och på Victor och då är det ofta svårt att vara glad. Hur känner då inte Ni er? Att fiska kan nog vara ett bra sätt att koppla bort ledsna tankar, man får ju också vara ute i friska luften och det är nog bara bra. Ska som jag tidigare skrivit ta en dagstur till Victors grav och hoppas att jag får se det vackra trädet. Tänker på Er idag och alla andra dagar.

2009-05-12 @ 12:27:23
Postat av: alexandra

jag tänekr på er så mkt, jag känner inte er, men jag har läst allt i bloggen, följt er här och på sjukhuset, och jag bara grinar av tanken på hur orättvist livet är ibland. varför skulle det hända eran lilla pojke, har inte några egna barn men kan bara försöka sätta mig in i hur hemskt det måste vara att bli ifråntagen det finaste man har. jag beundrar er och dig som ändå orkar, som bearbetar och delar me er av det tragiska som hände. ni är så starka vännen, det känns sjukt när man själv sitter här och storbölar, jag som "bara läst om allt". jag beundrar er styrka. och till din syster angående marley and me, den är så sjukt sorglig så jag tkr verklgien ni ska ladda med nässpray :);)



ta hand om dig, bamsekramar till dig.

2009-05-12 @ 12:48:33
URL: http://thatgirla.blogg.se/
Postat av: Anneth Gustafsson

Så fin film!! Följer bloggen dagligen, Många tårar har trillat..uppmanat de som läser min blogg att stödja insamligen till barncancerfonden. Tänker på er. Många styrkekramar till er!

2009-05-12 @ 13:00:53
URL: http://blogg.anneth.se
Postat av: Annika

Åh, det låter som om du hade en bra dag. Det gör mig glad. Ni kommer uppleva fler och fler dagar där ni kan le och skratta igen.

2009-05-12 @ 13:05:04
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Har inte känt mig kanske depp utan ganska deppig. Läste min tidigare kommentar och den blev lite fel. Jag har haft svårt för att se det ljusa i tillvaron & tyckt att det mesta varit så himla orättvist sedan jag börjat följa Victor och Er och då har ju jag "bara läst om allt" precis som alexandra skriver. Blir också glad av att höra om din bra dag, och säkert kommer fler och fler dagar att bli sådana. Skrattet och leendena kommer att komma oftare. Vill så gärna "lyfta er" om ni förstår vad jag menar. Jag vill att det jag skriver ska vara till hjälp för Er, inte göra er mer ledsna. Vill så gärna att ni ska må bra men känner mig ofta "maktlös" här bakom skärmen.

2009-05-12 @ 13:32:46
Postat av: Christina

Tårarna rinner nedför kinderna när jag läser om ert öde..

Att livet kan vara så orättvist.

Det bästa och det finaste man har bara inte finns mer..urs.

Du beskriver allting så otroligt fint.

Ni är starka..tänker på er.



Jag kör ofta förbi platsen där eran kämpe finns och alltid tänker jag på honom.

Jag har två små flickor som också tycker om att blåsa såpbubblor, ska ta med dem dit så vi kan blåsa lite för Victor.



Ta hand om Er!





2009-05-12 @ 13:45:03
Postat av: Petra Helander

Ännu en främling som skriver, så långt borta jag bor men så nära det känns ändå. Jag vet inga ord jag kan skriva som kan förklara allt det som känns. Victor var eran son och för mig en främmande gestalt. Men ändå så rinner tårarna när jag ser hans film, läser alla inlägg från er och tittar på bilderna du ger. Sjukhuset på TVn är något jag måste se. Jag önskar med hela min kropp och själ att ni ännu en gång skulle få se Victor le. Ni är starka människor och jag ser upp till er. Den glöd och kärlek ni visat har berört mig djupt. Det kommer en tid efter den här, men den är undangömd nu en stund. Ni kommer alltid att minnas Victor och jag tror ni har fått flera människor i världen att tänka på honom så fort de ser en lysande stjärna. Kramar från mig

2009-05-12 @ 13:47:26
URL: http://petrajanina.blogspot.com
Postat av: annika

Tänker på det medmänniska/mamma till 3 skriver här ovan. Inte ett dugg konstigt att många av oss här som läser sofies inlägg blir väldigt påverkade och gråter titt som tätt. Många av oss har ju själva små barn men också ryggsäckar med egna svårigheter. En del av gråten är nog tröst för en själv. Så känner jag i alla fall. Men också gråt för att livet är så himla orättvist att jag inte har ord för det. Varför, varför, varför är världen så grym. Själv har jag börjat fundera väldigt mycket på livet och döden sen jag började läsa den här bloggen. Meningen med allt. Inte konstigt man blir lite deppig själv emellanåt.

2009-05-12 @ 14:18:28
Postat av: Cattis

Va skönt att Ni kom iväg en sväng, Josse och du. Va fin filmen är som Ni gjort om Victor! Kram Kram

2009-05-12 @ 16:52:54
Postat av: Veronica

Hej, va skönt det är att höra att ni har gjort något annat. Sitter här varje dag och undrar hur ni har det, så det känns skönt att läsa om vad ni har gjort. Skulle titta på filmen om Victor idag på jobbet, men det gick inte så jag får göra det hemma sen. Håller med Annika om att man själv har börjat fundera mycket på livet sen man började läsa bloggen. Skönt att höra att andra också blir deppiga emellanåt och att jag inte är ensam om det. Känner mig konstig ibland som blir ledsen när jag tänker på Victor, när jag står där i tunnelbanan.



Tänker på er. . . //Veronica

2009-05-12 @ 17:03:02
Postat av: Sofia

Jag grät många tårar till filmen om viktor, så fin gjord!

Tänkte länka till videon på min blogg, undrade om det var okej om jag då lånade en bild på viktor?



Tänker på er / Kram Sofia

2009-05-12 @ 17:38:27
URL: http://rosaconverse.devote,se
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

det är så mkt man vill säga..men vet inte hur... varje gång blir jag lika ledsen,häpen,förbannad på cancer å samtidigt rörd å glad..glad över att victor hade en sån kärleksfull omgivning...ni gav honom styrkan till allt..



kramar om

2009-05-12 @ 18:08:23
Postat av: Ullis

Oj jag bara gråter..vilken resa ni har gjort, det gör ont i hela mig och jag känner er inte men kan som mamma ana hur det känns.. Varmaste varmaste tankarna och kramarna till er och er fina lilla son där uppe.

2009-05-12 @ 19:34:41
Postat av: ♥KiZnic - en ung mamma till Melina♥

Vilken underbart fin film ni gjort till Victor.

Väldigt starka bilder och som tårarna rinner.



Många kramar till er!

2009-05-12 @ 19:55:42
URL: http://mammakiznic.blogg.se/
Postat av: Lotta/vimmelmamman

Hej Sofie

Självklart vill jag gärna hjälpa dig. Undrar bara om jag kan få hämta hem bilden på Victor från första sidan här? Jag skriver en rad och ber folk tänka på barncancerfonden. BVet att inga ord hjälper er nu men jag säger det ända. Jag tänker på er och hatar den där cancerjäveln!

Kram Lotta/vimmelmamman

2009-05-12 @ 20:43:54
URL: http://vimmelmamman.blogg.se/
Postat av: Lotta/vimmelmamman

Hej Sofie. Självklart skriver jag en rad om Victor. Kam jag ta hem bild på honom? Och jag tänker på er

Kram Lotta/vimmelmamman

2009-05-12 @ 20:46:26
URL: http://vimmelmamman.blogg.se/
Postat av: c

h

2009-05-12 @ 21:27:04
Postat av: Catarina

Hej Sofie,

vilken fin film ni gjort om er Victor. Jag är så ledsen för er skull, inga ord räcker till. Jag har hittat en dikt som jag hoppas kan ge dig något. En dikt av barnboksförfattaren Barbro Lindgren.



Gråt inte för att jag är död

jag finns inom dig alltid

Du har min röst

den finns i dej

den kan du höra

när du vill

Du har mitt ansikte

min kropp

Jag finns i dej

Du kan ta fram mej

när du vill

Allt som finns kvar

av mej

är inom dej

Så är vi jämt tillsammans



För många år sedan, kanske 6 år, såg jag ett jättefint Tv program om två familjer som mist sina söner. Jag tror det hette "Vi ses i Nangiala". Kanske kan det ge någon tröst, om det går att leta fram.



Kram Catarina

2009-05-12 @ 21:37:52
Postat av: Catarina

Hej Sofie,

vilken fin film ni gjort om er Victor. Jag är så ledsen för er skull, inga ord räcker till. Jag har hittat en dikt som jag hoppas kan ge dig något. En dikt av barnboksförfattaren Barbro Lindgren.



Gråt inte för att jag är död

jag finns inom dig alltid

Du har min röst

den finns i dej

den kan du höra

när du vill

Du har mitt ansikte

min kropp

Jag finns i dej

Du kan ta fram mej

när du vill

Allt som finns kvar

av mej

är inom dej

Så är vi jämt tillsammans



För många år sedan, kanske 6 år, såg jag ett jättefint Tv program om två familjer som mist sina söner. Jag tror det hette "Vi ses i Nangiala". Kanske kan det ge någon tröst, om det går att leta fram.



Kram Catarina

2009-05-12 @ 21:40:28
Postat av: Catarina

Hej Sofie,

vilken fin film ni gjort om er Victor. Jag är så ledsen för er skull, inga ord räcker till. Jag har hittat en dikt som jag hoppas kan ge dig något. En dikt av barnboksförfattaren Barbro Lindgren.



Gråt inte för att jag är död

jag finns inom dig alltid

Du har min röst

den finns i dej

den kan du höra

när du vill

Du har mitt ansikte

min kropp

Jag finns i dej

Du kan ta fram mej

när du vill

Allt som finns kvar

av mej

är inom dej

Så är vi jämt tillsammans



För många år sedan, kanske 6 år, såg jag ett jättefint Tv program om två familjer som mist sina söner. Jag tror det hette "Vi ses i Nangiala". Kanske kan det ge någon tröst, om det går att leta fram.



Kram Catarina

2009-05-12 @ 21:41:03
Postat av: Tessan

Har tittat på Victors film ännu än gång och gråtit ännu mer. Den är så fin!



Ikväll står det återigen ett ljus hemma hos oss och brinner för er lilla prins.



Stor kram,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-05-12 @ 21:43:21
Postat av: Bodil

Du är duktig som hittar på saker. Även om det är pissjobbigt och man helst av allt vill gräva ner sig så tror jag att det är jätteviktigt att komma ut och göra något! Ni är så starka!! Kramar!

2009-05-12 @ 22:10:32
URL: http://enmynta.se
Postat av: En medmänniska

Tänker på er idag då ni ska till Victor. Jobbigt att allt måste plockas bort men jag hoppas ni kan plantera o göra det fint hos honom så han får ha kvar sin sommaräng som du skriver Sofie. Varma tankar och kramar till Victor och Er alla.

2009-05-13 @ 09:18:19
Postat av: Tessan

Åhh nej, det är idag. Det måste kännas som allt rivs upp igen. Hoppas ni finner styrka hos varandra. Vi finns här och lyssnar på allt du vill få ur dig och dela med dig av.



Hälsa prinsen och gör en riktigt fin sommaräng till honom! Mina tankar är hos er!



Kramar om hårt,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-05-13 @ 09:26:07
Postat av: Yvonne

Mina tankar finns hos er idag. Jag är säker på att Victor kommer att få den allra finaste sommaräng - en äng av så mycket kärlek.

Varm kram från en mamma i Handen

2009-05-13 @ 10:11:44
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Också jag tänker på Er idag, det kommer säkert att bli fint det ni gör hos Victor. Många många kramar, från

Ullis

2009-05-13 @ 10:14:57
Postat av: Helena

Hej! Vilken underbar film du gjort om Victor! Han var verkligen en otroligt härlig liten kille, jag grät så det skvalade när jag tittade i morse. Vad ni har fått varit med om, det är helt fruktansvärt!! Att så små barn ska behöva lida så mycket, det värker i hela hjärtat att tänka på! Jag förlorade själv min dotter i cancer för snart 2 år sedan, hon blev nästan 5 år gammal ... Om du vill skriva en rad privat så får du gärna göra det, kanske jag kan vara till någon hjälp i all den fruktansvärda panik och sorg ni känner nu. Jag tänker på er hela tiden och känner med er så otroligt mycket!! Sänder mina bästa varma styrkekramar!!

2009-05-13 @ 10:55:11
URL: http://www.linnlarsson.se
Postat av: Tina

Hej gumman.. Filmen var så fin kan inte sluta gråta älskade lilla Victor det är så ofattbart fortfarande det som har hänt... Ska hämta Leo snart från dagis sen ska vi åka till leksaksaffären och köpa en liten motorcykel som han vill att Victor ska få hoppas det är okej...Så snart ska vi åka till hans viloplats och säga hej till den underbara sovande prinsen....Kram på dej gumman hoppas att vi syns snart Kram Tina

2009-05-13 @ 11:19:20
Postat av: Alma

Hej,



Jag har tänkt skriva till er sedan länge, men jag vet inte vad jag ska säga. Har följt ert öde sedan den publicerade artikeln i Aftonbladet och jag har inte slutat tänka på Viktor och vilken underbar liten ängel han är. Som mamma är det väldigt svårt att läsa sådant... Ni har ju varit med om det absolut värsta som kan hända och det finns inga ord som kan beskriva det ni känner just nu. Jag vet att livet aldrig blir bra igen, men ni kommer att se ljusare på framtiden så småningom. Tänker bara berätta att jag tänker på er och Viktor varje dag. Ibland är det svårt att hålla tårarna tillbaka....

Jag önskar er all lycka i världen.



Kramar,

Alma

2009-05-13 @ 11:26:48
Postat av: Therese

Skulle vilja skriva något bra... hittar inga bra ord. Tycker så synd on dig. Har gråtit mig igenom filmen 3 gånger, känner bara ååå lilla gubben! varför? Victor kommer leva vidare genom er och sina syskon, han finns med er och kommer göra sig påminnd när ni minst anar det som en ljum sommar vind som smeker din kind. Läser din blogg varje dag, önskar dig all lycka i framtiden. Kram Therese

2009-05-13 @ 12:18:33
Postat av: Kajsa

tänker på er även denna dagen...måste kännas tufft att fixa vid graven, men e säker på att det kommer bli lika fint inom kort. Vad ni än kommer att plantera där kommer viktor få det att växa till det finaste.. Kramar

2009-05-13 @ 14:18:31
Postat av: angelica

Vilken vacker film du gjort. Underbar låt, vem är det som sjunger den? Jag måste säga att jag beundrar dej som verkar vara så stark mitt i allt detta. Jag kan inte ens föreställa mej den sorg du går igenom. Jag hoppas att ni någon dag kan bli lyckliga igen! styrkekramar

2009-05-13 @ 17:09:06
URL: http://dolcegirl.blogg.se/
Postat av: En medmänniska

Visst ja imorgon skulle blommorna tas bort. Det var idag ni skulle dit och ta bort nallar, kort, band som sitter på blommorna. Förstår det känns jobbigt att blommorna ska kastas imorgon men jag är säker på att ni kommer göra det jättefint hos Victor. Hoppas solen lyste när ni var hos honom. Tänker varje morgon när jag tittar ut och det är sol, hoppas solen lyser hos Victor med. Man vill ju alltid den ska göra det vara ljust o fint där och fåglarna kvittrandes. Tänkt på er hela dagen.

2009-05-13 @ 17:51:51
Postat av: lambisoft

Jag har varit här inne ett par gånger och jag gråter lika mycket varje gång. Jag lider så med er!

2009-05-13 @ 20:03:42
URL: http://lambisoft.blogspot.com
Postat av: Isabell

Hej. Har inte kommenterat förut men följt bloggen om lilla victor .. ville bara skriva nån rad.. Vet inte vad man ska säga, har verkligen inte kunnat sluta tänka på er och hur ni har/haft det.. Eran lilla prins.. Hur går man vidare? Ni är så starka. Har själv 2 barn som är 3år och en på 6 månader och när jag ser mina små underbara barn, deras små händer, livfulla glittrande ögon.. Kan inte förstå hur jag skulle klara det ni vart med om? Men av att läsa om eran lilla son så har det gett mig en tankeställare, att verkligen leva i nuet med mina barn och inte låta en dag med dom gå förbi ouppskattat. Stannar bara upp ibland i all stress och bara beundrar dom, ser in i deras ögon och får en tår i ögat..Tänker på eran Victor och vad ni vart med om och det här har gjort mig till en bättre mamma! Så tack i allt elände! Nu uppskattar jag mina friska barn mer än vad jag trodde man kunde göra.. Hörde en låt som gjorde att jag tänkte direkt på Victor och er. Lene Marlin - A place Nearby

Mvh Isabell

2009-05-13 @ 20:07:36
Postat av: Tessan

Tittade på den fina filmen ännu en gång och tårarna bara rinner. Lilla söta! Hur kunde det få hända?!



Min nya blogg är klar och jag har länkat till den här sidan och även till filmen. Hoppas det är ok. Annars tar jag givetvis bort det.



Hoppas det gick bra hos er Prins idag!



Kram

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-05-13 @ 23:20:04
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: Petra

Har läst om er i tidningen och en del i eran blogg och tårarna sprutar som för er andra. kan verkligen inte förstå hur orättvis världen är! Beklagar verkligen sorgen och lider med er..

Vila i frid lilla, lilla Victor

2009-05-19 @ 22:57:39
URL: http://peetran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback