Kräksjuk

        DATUM: 2009-05-05 TID: 09:20:50

Igår var en riktigt tung dag med många tankar, bråk och saknad. Vi tittade igenom gamla videoband på Victor bla hans ett års dag. Åh Gud så man saknar honom, och det kändes så overkligt att se en frisk kille med hår, hull på kroppen och utan ärr. Hans mage var så liten och fin och det är inte förens nu efteråt som man kan förstå hur jäkla svullen han var om sin mage i slutet.
Som om man inte redan mådde så dåligt som man absolut kan, så kan jag ju addera att jag dessutom låg och kräktes hela dagen och kvällen. Magsjuka? Vet inte. Ätet nåt dåligt ? Ingen aning. Men jag känner bara att det är så typiskt att det händer just nu... Ja ja. Jag skall inte klaga. Victor hade ju vinterkräksjukan i 13 veckor i sträck.
Känns ganska pluttigt med min 10 timmars.

Glöm inte att läsa artikeln om Victor i Aftonbladet idag.

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/barnhalsa/article5067182.ab


Kommentarer
Postat av: mia

jag lider verkligen med er, sånt här borde inte få hända. men jag tycker ni har varit starka trots det ni genomgätt och hoppas verkligen att detta hjälper andra barn framöver. Tänker ofta på er och viktor. mvh mia

2009-05-05 @ 09:32:49
Postat av: En medmänniska

Läst ditt inlägg Sofie och det finns inte ord för hur ni måste ha det. Med tanke på Victors 13 veckor och dina 10h.. men förstår dig såklart ändå Du har ju tillräckligt helvete som du har det. Hoppas du inte kräker mer nu! Läste artikeln nu på morgonen och tårarna forsade. De två bilderna säger mer än tusen ord. Platsen ni valt där han vilar ser trygg och mycket vacker ut, det känns liksom tryggt att veta för oss utomstående. En spöket Laban sten fantastiskt fint i och med han älskade Laban. Ni gör det så fruktansvärt vackert till honom och det vet han säkert om. Han finns med Er hela tiden och Vi ska alla minnas honom och på så vis lever Er älskade Victor vidare.

2009-05-05 @ 09:57:07
Postat av: annika

Läste artikeln nu på morgonen och tårarna bara rinner. KÄnns som om jag på något sätt kände Victor - det är väl så många besökare här gör. Det är en märklig känsla men man kom så nära honom i och med artiklarna i aftonbladet. På ett helt annat sätt än vad i alla fall jag känt att jag gjort i samband med liknande artiklar. Känns också så oändligt orättvist att han fick tillbaka cancern efter så lång kamp. ta hand om varandra!

2009-05-05 @ 10:03:51
Postat av: En medmänniska

Ja precis som Annika skriver Varför? Varför? efter så många månaders kamp som Victor och Ni kämpat. Gör så ont i mig för er skull och Victors. Så jäkla orättvist. Vi finns iallafall här för Er och Victor glöm aldrig det Sofie och Peter!

2009-05-05 @ 10:10:35
Postat av: Malin

Tårarna bara rinner och jag känner med er av hela mitt hjärta. Jag kan bara tänka mig i vilken sorg ni är i nu. Har själv en dotter som fick samma diagnos som eran lille Victor när hon var 5 månader. Så jag vet ju om det helvete som ni har befunnit er i, men ändå inte. Efter 1 år lång och kämpig behandling blev hon fri från odjuret och den håller sig borta. Kämpa nu vidare som eran lille prins gjorde.

Många styrke kramar Malin

2009-05-05 @ 10:25:35
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

läste precis aftonbladet..å tårarna bara rinner...e så hemskt att nå sånt här ska få ske!!

ni gjorde iaf allt å lite till... å Victor den stora stjärnan!!

Inte konstigt att du blir sjuk egentiligen..all stress både fysiskt å psykiskt!!!Önskar man bara kunde trolla bort allt..Det e en tuff väg men ni kommer klara det..Victor kommer hjälpa er på vägen..

Ikväll sitter nog halva sveriges befolkning å gråter till sjukhuset..å ler över vilken fantastisk liten kille han var :)



Mååånga varma kramar

2009-05-05 @ 10:37:39
Postat av: Yvonne

Jag har också läst artikeln i AB och tårarna fortsätter att rinna. Och jag känner precis som Annika att man känner en slags "närhet" till Victor som man inte känt till någon annan man läst om tidigare som har drabbats av samma öde. Victor har genom sig själv och genom dina ord, Sofie, gjort ett så stort avtryck att man stannar upp, tänker, sörjer, engagerar sig och saknar. Och ens engagemang och tankar sprider sig naturligt vidare till andra änglabarn som finns därute. I kväll ska jag titta på er lille kämpe - även om jag faktiskt är lite skakis över mina egna känslor när jag får se er fantastiske lille kille som har funnits i tankarna de senaste veckorna. Jag tänker på er och vad ni går igenom. Ta hand om er. Ni är så starka.

Styrkekramar från en mamma i Handen

2009-05-05 @ 10:50:53
Postat av: Malin

Så rinner tårarna igen, som så många gånger dom senaste veckorna. Kan bara hålla med flera av dom andra som skriver om att Victor har gått rakt in i hjärtat....Ska titta på eran prins ikväll.

Vad fin begravningen verkade vara!



Kramar

2009-05-05 @ 11:14:04
Postat av: En medmänniska

Känner exakt som Yvonne!



Vi får heller inte glömma andra Älskade barn som har eller som kämpat tappert som Victor mot denna onskefulla sjukdom. Till Er Alla varmaste tankar!

2009-05-05 @ 11:21:35
Postat av: Kajsa

Ja, tårarna fortsätter att forsna ner här även idag. Om jag e såhär berörd och ledsen över att lilla Viktor inte längre finns här, så kan jag inte i min vildaste fantasi förstå hur nu känner, och hur ni orkar med att vakna varje morgon. Ni är oehört starka, och misstänker att Viktor nu ger er hans styrka! Kram

2009-05-05 @ 11:55:24
Postat av: linda

tårarna bara rinner när ja läser allt hemskt ni får gå igenom. För kan inte föreställa sig hur jobbigt allt måste vara, och ser därför framemot o få ta del av ert i programmen om Victor.

Ni är extremt starka som orkar, och jag hoppas ni slipper mer nu, hoppas du frisknar till och att ni kan få bearbeta er sorg i lugn och ro.

Har "tipsat" mina bloggare att ikväll följa er kamp, hoppas det var okej!?

kram på er.

2009-05-05 @ 12:05:06
URL: http://lindaakaviggo.blogg.se/
Postat av: SANDRA PAVLIC

JAG TÄNKER PÅ ER OCH VAD NI GÅR IGENOM....TA HAND OM ER!!!

2009-05-05 @ 12:08:01
Postat av: Ännu en medmänniska

Har också läst Aftonbladet - jättefint reportage och fina bilder, har gråtit och blivit berörd över Er situation & Victors öde förstås. Hoppas, hoppas att kameran kommer fram. Ta hand om Er, Vi är många som känner med er och som vill er så väl....

2009-05-05 @ 12:44:45
Postat av: Josse

Det är så du får tänka syrran.

De små skit sjukdomar vi kommer drabbas av i framtiden kan vi alltid tänka "Victor led, vafan har jag å klaga över?".

Hoppas spyorna slutat komma nu. Ses sen!

2009-05-05 @ 13:11:12
URL: http://josiek.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej sofie.

Jag hade bara en liten fråga, jag har precis läst om victor på datan, är det samma som i tidningen?



Kramar.



Tacksam för svar. :D

2009-05-05 @ 15:13:01
URL: http://maliinlillaa.blogg.se/
Postat av: Ännu en medmänniska

Surfade runt lite och hittade den här korta dikten. Tänkte direkt på Victor - den starkaste stjärnan!



Bland himlens alla stjärnor

finns er lille skatt.

Vakar över oss alla.

Dag som natt.



Sköt om Er!

2009-05-05 @ 15:33:22
Postat av: erika

läste i dagens aftonbladet att victor skulle vara med på sjukhuset ikväll. jag kommer iallafall kolla på det och se eran fina lilla son!

otroligt starkt av er att ha denna blogg.

2009-05-05 @ 15:55:51
URL: http://eriikal.blogg.se/
Postat av: Monica och Danne

Vilken fin plats ni fått för eran lille prins!Vi tänker på er varje dag.

Många kramar från oss i Ärentuna

2009-05-05 @ 16:59:02
Postat av: Ännu en medmänniska

Krya på dej <3



Fina bilder på er och victor i tidningen <3



lycka till med allt.

2009-05-05 @ 17:12:11
Postat av: Fia

Mina tankar går till dig Sofie och din familj..



Tårarna vill inte sluta rinna.



Har bett min gudson / Änglapojk Calle att kolla efter Viktor.... Hoppas dom leker där uppe... <3



Många kramar Fia

2009-05-05 @ 18:36:41
Postat av: anette

En underbar blogg om det hemskaste i livet. Mina varmaste tankar

kram

2009-05-05 @ 18:44:49
URL: http://caabc.wordpress.com/
Postat av: Edel

åhhh...mitt hjärta brister.....



har precis suttit vid TV:n och tittat på er och er underbara lilla son...så söt och så full i liv...



VARFÖR???? är ALLT så orättvist....varför ska småbarn behöva lida...??? varför ska barn behöva lämna jorden före sina föräldrar?? VARFÖR`????



många många kramar till er alla i er stora sorg...

2009-05-05 @ 19:47:46
Postat av: jennida

Sitter här och tittar på lille Victor på TV.

Jag har gråtit sen jag såg han springa runt

men sin lära sig gå vagn. Han var så stark.

Ni är så starka! Jag tänker på er.

2009-05-05 @ 19:55:55
URL: http://jennida.blogg.se/
Postat av: Malin

Så otroligt fin liten kille...

Varför?!?!!

2009-05-05 @ 20:01:40
Postat av: stina

Har läst Aftonbladets artikel och tårarna forsar ner vet inte vad jag ska säga mer än att jag tänker på er.Sen såg jag eran underbara lilla kille i sjukhuset han var så otroligt söt och glad och ni är så underbara med honom,jag vet att han är lika underbar hos alla änglarna och att dom har ett charmtroll hos sej,kan inte ens tänka mej hur ni har det nu,men jag sänder en varm tanke och ett fång med kramar till er,kommer att fortsätta att kolla på sjukhuset ons å tors.Ta hand om varandra

kram/stina

2009-05-05 @ 20:03:39
Postat av: Nen

Vilken fin och go pojk ni har. Sån kämpe. Kommer defenitivt att titta



Många styrkekrma

2009-05-05 @ 20:26:12
URL: http://nennr1.blogg.se/
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

tittade på er lilla kämpe...

så söt när han gick runt :) å så pigg han såg ut..antar att det bara e några mån sen..läskigt att saker kan vända så fort :/ å det är verkligen sorgligt att sånt här får ske...

Alla känner någon eller har någon nära som förlorat en anhörig i cancer..(jag förlorade en förälder som va alldeles för ung i den sjukdomen på väldigt kort tid)

När det handlar om barn som e sjuka så känns det ännu mer menigslöst...ett liv som knappt fått börja.

Men du får verkligen Victor å leva vidare i allt du skriver..

Alla era nära¨å framförallt ni föräldrar har varit och är så strooonga!!

2009-05-05 @ 20:31:27
Postat av: Karolina

Vet inte hur jag ska börja. Nu har jag gråtit och gråtit. Du har nog Sveriges vidrigaste, hemskaste, vakcraste, finaste och mest meningsfulla blogg. Jag kan inte föresttälla mig hur era dagar ser ut. Jag har själv en flicka som är 9 månader och det finns inte i min världsbild att hon skulle kunna försvinna, dö från oss. Du sätter mina tankar kring vad som är jobbigt med vardagen i ett helt annat perpektiv. Allt är inte så självklart. Du har påverkat mig till att ta vara på min vardag mer. Tack för att ni finns! Kramar Karolina

2009-05-05 @ 20:32:17
Postat av: Jieplyn

vad tårarna kom när jag läste inlägget , ingen familj ska gå genom en sån sak specillt när barnet är fortfarande en bebis.. Ta hand om er! Kram.

2009-05-05 @ 20:36:40
Postat av: Mats

Har följt er ett tag, och eran lilla kämpe som gick bort för tidigt. Tårarna har runnit ganska mycket. Värst var det när jag tittade på bilderna på Ert lilla charmtroll.

Livet är fruktansvärt orättvis när ett litet barn som har hela livet framför sig går bort för tidigt. Vila i frid Victor. Hoppas att Du har det bättre där Du nu är. I mitt hjärta har Du fått en plats. Till övriga i familjen tack att jag har fått ta del av Victors allt för korta liv.

2009-05-05 @ 20:47:26
Postat av: irina

Vet inte vad jag ska säga. Det som har hänt dig och din familj är sånt man aldrig tror ska hända en själv. Beklagar verkligen å tänker på er i er stora sorg. Vilken kämpe Viktor var! En så otroligt fin kille!

Ta hand on varandra!

Kram Irina

2009-05-05 @ 20:48:57
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Det stämmer verkligen det som Karolina skriver om din blogg - den är fin, vacker, meningsfull och samtidigt hemsk och fasansfull. Det är väl varje förälders värsta mardröm som ni tvingas leva mitt i. Jag har verkligen fått mig en tankeställare under dessa veckor som jag följt din blogg. Saker & ting kan verkligen förändras på så oerhört kort tid. Man ska ta vara på den tid man har och inte gnälla över skitsaker! Är inne och läser varje dag, gråter varje gång men kan ändå inte låta bli att läsa vidare och då kan jag ändå välja, det kan inte ni. Ni & Victor är personer jag kommit att beundra trots att jag inte känner er mer än via bloggen. Du skriver så fint och gripande om Victor att jag måste läsa varje dag och innerst inne hoppas jag på ett lyckligt slut men det är väl bara i sagorna det finns sådana... . Ta hand om varandra, massa styrkekramar skickar jag till Er!

2009-05-05 @ 21:03:04
Postat av: Katarina

Å, när jag tittade på Sjukhuset idag och fick se lilla Viktors kamp så började tårarna trilla, jag känner ju så väl till Er kamp. En känsla av orättvisa, maktlöshet och varför varför..Jag önskar jag kunde göra något för Er, för att lätta Er börda. Tycker Ni gjorde ett bra val i att låta tv 3 sända Viktors kamp, även om det gör så fruktansvärt ont att se.



Å du man får klaga över 10 timmars kräksjuka faktiskt :-)Kommer snart igen och läser din blogg..Varmaste kramen till dig och din familj//katarina

2009-05-05 @ 21:11:00
URL: http://[email protected]
Postat av: ♥KiZnic - en ung mamma till Melina♥

Så fin lilla Victor var när han gick där med sin lär-gå-vagn. Många kramar

2009-05-05 @ 21:26:41
URL: http://mammakiznic.blogg.se/
Postat av: Elin Thor

Hej! Kikade precis som många andra här i bloggen på Sjukhuset ikväll, just för att lilla fina Viktor skulle vara med. Orkade ni titta? Så fin han är eran Viktor, jag kan nästan lova att han sitter uppe på ett moln, tittar ner och ger er styrka för att klara av att stiga upp och fortsätta leva. Du/Ni är starka som orkar skriva så bra i bloggen.. Skickar några stärkande kramar*

2009-05-05 @ 21:39:41
URL: http://elinthor.blogg.se/
Postat av: Teresa [ 21 år och mamma till två ]

Tårarna rinner...

Jag blir helt mållös, men vill ändå skriva några rader för att visa att jag tänker på Er. Det räckte med att jag läste artikeln på Aftonbladet. Att se den hemska verkligheten utspela sig på TV hade jag inte klarat av.



Jag är själv mamma till tå barn. En dotter på 3½ år och en liten pojke i Victors ålder; 1½ år. Jag kan inte, och vågar inte, tänka mig in eran situation. Det gör så ont i hjärtat att skitsjukdomen har drabbat Er!



Ni är starka. Jag beundrar erkligen Eran styrka. Och jag önskar er ALL lycka i framtiden.



Vila i frid, Victor.

2009-05-05 @ 22:14:16
URL: http://www.alltforforaldrar.se/tumadre
Postat av: Annelie

Har tittat på sjukhuset ikväll och tårarna bara strömmade.Vilken söt liten kille. Livet är fruktansvärt orättvist ibland. Ska läsa din blogg här om jag orkar.

Tänker på er.

Många kramar

2009-05-05 @ 22:16:48
Postat av: Zanna

Tänker på er!<3

2009-05-05 @ 22:48:45
URL: http://theospappamamma.blogg.se/
Postat av: Johanna

Kollade på sjukhuset.. så fin Victor var. Orkade ni kolla?

Ni är starka som skriver ut såhär.

2009-05-05 @ 22:59:00
URL: http://jschonstrom.blogg.se/
Postat av: Caroline

Han är så fin! Såg lille Victor på tvn idag...hade inte tänkt kolla först för jag tycker det räcker med att gråa varje gång jag läser här inne och ser bilder...men gjorde det ändå..så underbar han är.

Så söt när han gick omkring med sin lilla vagn...

Han ska ju vara hos er! Det är ju så det ska vara...detta orättvisa liv...usch jag tycker det är så jobbigt.



Fortsätt kämpa...lätt att säga men det finns nog inga ord som egentligen kan få er att må bättre.

2009-05-05 @ 23:14:17
URL: http://carolinekratz.blogg.se/
Postat av: Sofia

Såg Viktor på Tv.n idag, han såg verkligen ut att vara en liten grabb som vet hur man förmedlar det rätta känslorna trots att han var sjuk!



Tänker ofta på er, och hoppas att viktor har det bra där han är nu <3

2009-05-05 @ 23:16:05
URL: http://rosaconverse.devote,se
Postat av: En medmänniska

Mitt hjärta brast totalt när jag såg Er Älskade Victor!





VARFÖR????





2009-05-05 @ 23:53:36
Postat av: Mirre

Sofie! Du är verkligen en person som jag starkt beundrar, din styrka, den är enorm! Du skriver så vackert så du blir en sådan vacker människa för mig. (jag sa nog det tidigare till dig men för varje gång jag läser din blogg så beundrar jag dig mer o mer)

Jag och Cazper har idag kikat på sjukhuset, det var jobbigt för oss båda men samtidigt fint att få se lillebror tyckte Cazper.

Cazper skrattade när du busade med han med den gula grejen mot hans ansikte, han tyckte ni lekte så fint ihop där medans doktorn gjorde sitt...

Både jag och Cazper grät under programmets gång, Cazper sa att det kändes jätte konstigt i hans mage när han tänkte efter.

Vi tänker varje dag på er! Cazper säger också att han längtar efter dig och pappa, sen när ni känner att ni orkar så kommer han gärna till er.

Såg du lampan Cazper gjorde?



Ta hand om varandra! Kramar i mängder // Mirre

2009-05-06 @ 00:18:20
Postat av: Elin

Jag har sett världens sötaste tv-stjärna idag! En riktig kämpe, full av livsglädje!



Känner er inte men började följa er blogg bara ett par veckor innan Victors bortgång, önskar så att han skulle gått segrande ur fighten så som hans namn antyder. Tänker på er, ofta! KRAM

2009-05-06 @ 00:45:43
Postat av: Helga

Tårna rinner, det gör ont i mammahjärtat. Jag känner inte er men ni finns i mina tankar! Mina varmaste kramar

2009-05-06 @ 01:25:59
URL: http://dreaming-mama.blogspot.com/
Postat av: En av många medmänniskor

Tänker på er ständigt!

Många kramar.

2009-05-06 @ 09:03:25
Postat av: Veronica

Såg Sjukhuset igår och kan inte annat än säga, Victor - vilken söt liten kille!!! Beundrar er för att ni orkar vara med i tv och tidningen. Varför är livet så orättvist!!! Vill bara komma hem till er och kramas. Kan inte ens föreställa mig hur ont i hjärtat ni måste ha. Minsta lilla tanke på att något sånt här skulle hända något av mina barn gör att det knyter sig i magen och det känns som jag ska kräkas. Tänker på er och hoppas ni orkar kämpa vidare. Kramar från en som gråter innombords

2009-05-06 @ 09:22:01
Postat av: Yvonne - en mamma i Handen

Igår såg jag er fina, fina, fina, ljuvliga, underbara, älskade lilla Victor. Hjärtat blöder.



VARFÖR?



2009-05-06 @ 09:33:31
Postat av: tjola

Lilla Viktor tultar säkert omkring bland alla moln och har världens partay med alla andra änglabarn. De tar nog god hand om varandra däruppe och tittar säkert ner bland molnhålen för att se att deras mammor och pappor har det bra..



Tänker på er..kram kram..

2009-05-06 @ 11:02:34
Postat av: fraajs.blogg.se

det finns inga ord =( , ni är så himla starka .. jag såg programmet och tänkte : "den där lilla söta ser ju ut att vara så pigg , har han verkligen canser ? "

sen läste jag om allting i tidningen .. att sånt ens får hända en liten kille som victor !!!



vila i frid victor.



2009-05-06 @ 11:30:14
URL: http://fraajs.blogg.se/
Postat av: annika

Tittat på er lilla prins i efterhand nu på datorn och Tv3. Herre Gud vilken härlig unge, så himla go. Är det här från i vintras alltså? så jäkla orättvist att han inte fick klara sig. Vet inte vad jag ska säga mer, inser mer och mer att inget förmodligen hjälper er. Men ni kommer att hitta livsglädjen igen, det skulle victor också vilja.

2009-05-06 @ 11:45:12
Postat av: ☆Soya☆

Finns inga ord som kan beskriva den empati jag känner för er. Att förlora det mest älskade man har är helt ofattbart. Jag vet att mina ord inte hjälper men jag ville ändå tala om att jag har streckläst Victors blogg från början till slut och tårarna rinner. Mina varmaste tankar till er. Sara Haggårds

2009-05-06 @ 12:13:11
URL: http://soya.blogg.se/
Postat av: Ännu en medmänniska

Bilden på dej och peter, när ni står vid victor är otrolig fin och vacker på många sätt, den säger bara så mycket <3

2009-05-06 @ 16:00:41
Postat av: tessi

Så fruktansvärt, inga ord kan sägas. Alla tankar och massor med styrka till Er!

Fy att sådant här får hända, att det får drabba dessa små stjärnor!!!



/Tessi

2009-05-06 @ 16:07:20
URL: http://www.tessisliv.blogspot.com
Postat av: malin

jag tänker på victor & på er.

2009-05-06 @ 17:22:17
Postat av: Stine

For en fantastisk søt gutt! Så nettopp en episode av Svenske sjukhuset.. Ta vare på alle gode minner, tenker på dere!! =)



Klem fra Stine !!

2009-05-06 @ 19:17:42
URL: http://www.stineholm.blogg.no
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Har tittat på er lilla underbara stjärna igen..så tapper heeeela tiden..e hemskt att ett litet barn ska gå igenom nåt sånt!! :/ å att ni skulle bli tvungna oxå..

E så mkt man vill säga men finner inga ord!!

Har ni orkat titta själva på sjukhuset??Ni ser så stronga ut... ni är helt FANTASTISKA!!!

kraaaaamar

2009-05-06 @ 19:59:20
Postat av: en som bryr sig om er.

Att man vill utsätta dessa små starka stjärnor som kommer bli stora varma snälla solar en dag. Det är inte rättvist. Har följt bloggen ett tag och läst den många gånger från början till slut. Efter allt jag läst har jag förstått att allt Viktor kan är att vara glad. Han är alltid helt underbart glad. Han är verkligen en sådan person som kan visa att han är glad även fall det finns besvär. Men det ska inte hindra lyckan inom en.



all styrka till er.

2009-05-06 @ 20:15:57
Postat av: Karin

Hej Peter och Sofie!



Jag tänker så mycket på er och på lille Victor och hans syskon. Jag har tre barn själv, men det är omöjligt att föreställa sig vad ni gått igenom, och vad ni måste ta er igenom nu. (När min lilla flicka var 3 år trodde vi att hon skulle dö. Jag tänker på det, när jag läser om Victor.) Linnéa har berättat så mycket om sin lillebror. Han dyker upp i alla möjliga sammanhang i skolan (en gång i dinosauielådan på ett svartvitt foto när han var nyfödd "Oj, och här ligger lelle Victor" Det var samma vecka som han dog.) och igår skrev hon och ritade så vackert och oerhört gripande om begravningen. Jag har också fått höra låten "snöflingan". (av Linnéas klasskamrater) Idag berättade hon att ni var så ledsna nu, att ni inte orkade ha kvar och sköta hennes kaniner. Jag känner er inte, och kan inte ge någon tröst, men jag är glad över att ni verkar ha männinskor runt omkring som stöttar er.



Från Linnéas fröken

2009-05-06 @ 20:54:57
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

hittade en sån fin dikt som passar dej å victor :)



Mamma min mamma se vad jag kan

Jag går nu och hoppar lite grand

För mina vingar dom bär mej

varthän jag än vill

Flyger dit du är

och följer ditt liv



Fast du inte ser mej

Så är jag alltid där

Någonstans runt om dej

I universums stora sfär

För jag färdas över ängar

Bärs upp av en vind

Tittar till dej och flyger ner

och ger en puss på din kind



Jag samlar dina tårar och

fyller på vår brunn

Vars vatten blir till regn

som landar på din mun

och tränger in i din själ

för att läka de sår

som gör så ont av saknaden

av att du inte får



ha mej intill dej

närhelst du än vill

ge mej allvärldens kramar

Vad jag än vill och lite till

för du vill visa din kärlek

ge mej allt så fint

men mamma, din kärlek

känns från jorden och ända hit



Jag säger stolt till de andra

små änglarna som är här

-Titta! det e min mamma

och hon håller mej så kär

Jag lyser utav stolthet

som blir till stjärnans ljus

som du ser om natten

när det släcks i varje hus



för jag är den stjärna

som lyser stark och klar

jag är ljuset inom dej

som alltid stannar kvar..











2009-05-06 @ 21:51:44
Postat av: Sandra

Hejhej! Jag har läst bloggen ett tag nu och har tänkt skriva en kommentar innan, bara det att jag finner inga ord! Allt jag kan säga är att jag beundrar Er. Tittade på sjukhuset idag och igår, Victor.. Ja, vad ska man säga! Så underbar, så modig och duktig. Och ni är som någon annan skrev, helt fantastiska! Massor med Kramar till Er.

2009-05-06 @ 22:02:24
Postat av: Veronica

Hej igen, skrev tidigare idag om att jag gråter innombords. Jag har suttit på icke gråtvänligt ställe idag, läst hela din blogg och fått pressa tillbaka alla tårar. Nu på kvällen gick jag in igen och läste om lite. Gråter inte längre innombords utan tårarna bara rinner. . . Varför måste livet vara så orättvist! Gnäller inte längre över att min 2 åriga son är jobbig ibland. Tänker bara att vi ska vara glada och tacksamma över att han är frisk. Han låg på sjukhus för ett år sen (i 2 veckor) och det var de jobbigaste dagarna i mitt liv. Allt de gjorde med honom och att vi inte kunde förklara för honom. Paniken i ögonen när jag fick hålla fast honom för att de skulle sätta en infart eller göra ett ultraljud (många gånger). Den maktlösa känslan av att inte kunna hjälpa. Kan inte sluta beundra er och till dig Sofie säger jag bara att du är väldigt bra på att skriva. . . Tack för att ni har gett mig en annan syn på vardagen. Många kramar från mig

2009-05-06 @ 22:07:43
Postat av: Veronica

Hej igen, skrev tidigare idag om att jag gråter innombords. Jag har suttit på icke gråtvänligt ställe idag, läst hela din blogg och fått pressa tillbaka alla tårar. Nu på kvällen gick jag in igen och läste om lite. Gråter inte längre innombords utan tårarna bara rinner. . . Varför måste livet vara så orättvist! Gnäller inte längre över att min 2 åriga son är jobbig ibland. Tänker bara att vi ska vara glada och tacksamma över att han är frisk. Han låg på sjukhus för ett år sen (i 2 veckor) och det var de jobbigaste dagarna i mitt liv. Allt de gjorde med honom och att vi inte kunde förklara för honom. Paniken i ögonen när jag fick hålla fast honom för att de skulle sätta en infart eller göra ett ultraljud (många gånger). Den maktlösa känslan av att inte kunna hjälpa. Kan inte sluta beundra er och till dig Sofie säger jag bara att du är väldigt bra på att skriva. . . Tack för att ni har gett mig en annan syn på vardagen. Många kramar från mig

2009-05-06 @ 22:09:01
Postat av: Ullis

TACK för att ni delar med er av det här till oss andra. Så mkt styrka och mod ni uppvisar. I den sjuka värld vi lever i så är det sååå viktigt att vi ibland blir påminda om det som igentligen är värdefullt! Jag beklagar från djupet av mitt hjärta! Jag kan aldrig förstå er sorg men jag kan till viss mån förstå vad ni går igenom och jag vet hur ont det måste göra. Men varje gång era hjärtan värker och halsen gör ont av all sorg som vill pressa sig ur kroppen på en enda gång, minns då er kärlek till Victor och kanske framför allt Victors kärlek till livet och till er! Vi är så många som tänker på er och önskar er allt gott! Jag hoppas det kan värma lite! Ta hand om varandra och omge er av kärlek och värme! Allt gott// Ullis

2009-05-06 @ 22:31:25
Postat av: Hanna Eriksson

Detta blir otroligt nära för mig, eftersom jag själv har en son på 1 år. Nästan lika gammal som eran stjärna. Sitter här som en staty. Vet inte vad jag ska skriva, men vill skriva endlöst mycket.



Jag tänker på er.

2009-05-06 @ 23:50:25
URL: http://jasas.se
Postat av: En medmänniska

Tänker så på er.

2009-05-06 @ 23:59:54
Postat av: MrsLucy

Jag såg er & er lille prins på tv igår. Jag trodde & hoppades att allt skulle bli bra igen :( Det gör så ont i mig att ni inte fick behålla er lilla stjärna! Jag vet inte vad jag mer ska säga förutom att jag tänker på er. Vi har själva en liten änglaflicka och jag kan se Viktor & Isabell framför mig där uppe <3 Isabell fick en lillasyster 14/4. Styrkekramar

2009-05-07 @ 00:25:25
URL: http://mrslucy.wordpress.com
Postat av: Tessan

Åh vad jag önskar att jag kunde göra något för er och för lille Victor. Lilla söta fina Victor! Varför händer sådant här små oskyldiga barn? Det är inte rätt! Sitter på jobbet och tårarna bara forsar. Jag har en liten kille lika gammal som Victor och en tjej på 3,5 år, och jag klarar knappt av att tänka på vad ni fått gå igenom. Att se sitt barn lida och inte kunna göra något måste vara det värsta som kan hända.Ni är så starka! Stor kram, Tessan

2009-05-07 @ 07:59:05
Postat av: annika

Ska titta på nästa program snart om victor. Jag tycker det var så fint att se både er och honom "på riktigt" och inte bara på bild. Jag har också läst en blogg om en liten William på Gotland som gick bort för nästan precis tre år sedan i april 2006 i just neuroblastom. Jag förundras över hur starka våra små är. Jag förstår inte hur det går till.

2009-05-07 @ 09:46:03
Postat av: annika

Ska titta på nästa program snart om victor. Jag tycker det var så fint att se både er och honom "på riktigt" och inte bara på bild. Jag har också läst en blogg om en liten William på Gotland som gick bort bara 1,5 år gammal för nästan precis tre år sedan i april 2006 i just neuroblastom. Jag förundras över hur starka våra små är. Jag förstår inte hur det går till.

2009-05-07 @ 09:57:17
Postat av: Anna

Det finns inga ord som kan beskriva hur hemskt det är det som ni gått igenom. Jag vet egentligen inte vad man kan skriva till er, men jag vill nog bara att ni ska veta att det finns massor av människor, människor ni inte känner, som känner så för er. Jag önskar er all styrka att ta er igenom det här tillsammans.

2009-05-07 @ 12:56:41
Postat av: Josefine

Åwh :( Gud det är så hemskt.. :( Har läst & hört en del om det som hände med lille prins Victor :(<3 Världen är så orättvis ibland.. :( Men han har det bra där han är nu :) Men man får försöka tänka på allt roligt ni har gjort tsm, och alla fina stunder ni fick tillsammns.. :) Även om det kan vara svårt..

Tänker på er :)<3



Kramar till er alla från Josefine, 17år.

2009-05-07 @ 13:15:47
URL: http://rowsateddy.blogg.se/
Postat av: Elin A

Tänker på er! Vi har sett sjukhuset på trean nu i 2 dagar, ska se det ikväll igen. Dottern på 6½ år sa igår: Åh nu kommer han lille Victor igen, han är så söt! Ja sa jag med tårar i ögonen, det är han verkligen. Har inte berättat för henne än att Victor är en liten ängel nu.

Många varma kramar Elin.

2009-05-07 @ 13:49:56
Postat av: Carina

Finner inte några ord. Jag kan inte ens föreställa mig hur det känns.



Jag tänker på er och kramarom. Hoppas ni finner styrkan i varann du och LillPeter.



ps Jag känner (genom anna) 2 av hans halvsyskon.

2009-05-07 @ 14:08:56
Postat av: Evelina

Tänker på er!

Världen är så himla orättvis, det finns absolut ingen, ingen, som är värd det ni går igenom nu. Men han har det nog bättre där han är nu, då han slipper lida och ha ont.

Ta vara på varandra!



Vila i frid lilla Victor.

2009-05-07 @ 14:17:12
Postat av: Elin

Jag känner inte dig men när man själv har barn så känns det som vi står varandra väldigt nära. Det är inte rättvist att mista sitt barn. Jag såg han på tv och han såg så lugn ut!



VI tänker på er!

2009-05-07 @ 14:20:04
Postat av: Veronika

Har sett Victor på tvn på kvällarna och sett på webben flera gånger. Den söta underbara gossen har med sina små fötter satt stora avtryck i mitt och mångas hjärtan.



När jag såg honom på tvn blev jag helt varm av att se en så otroligt söt pojke, ledsen för att han inte fick sin chans att leva, gråtandes och värk i kroppen för att jag sörjer med er Sofie och Peter.



Jag hoppas ni har fått sett eller snart kommer att se er Starka stjärna på nära håll.

Mina tankar går till er och önskar er all styrka i sorgen.



Ta väl hand om varandra

Många kramar

2009-05-07 @ 14:21:44
Postat av: Emanuel Andersson

Hej, Jag heter Emanuel Andersson är 17 år gammal och har 3 syskon. När jag ser på dem så tänker jag på er och Victor. Jag får ibland tårar och det skär i hjärtat när jag tänker på vad ni måste gå igenom. Jag har haft ett helvete till barndom, men det ni har nu kan ingen föreställa förutom er själva. Ingen kan förstå, men dock kan folk finnas där för att göra stigen lättare. Såren kommer aldrig läka, men att gå vidare någon gång är ett måste. Jag ska följa din väg och jag ska verkligen be för er. Som sagt, jag kan inte förstå, men jag finns här o följer med din väg. Må Victor vila i fred..Beklagar Sorgen.

2009-05-07 @ 14:33:50
Postat av: Anonym

Vilken underbar kille! Vilken kämpe du va Victor! När jag såg dig på sjukhuset log jag samtidigt som det knöt sig i magen på mig. Sov gott lilla vän. Många kramar.

2009-05-07 @ 14:55:32
Postat av: PetramedAochE

Tänker på er!



Många kramar

2009-05-07 @ 16:44:27
URL: http://PetramedAochE.se
Postat av: Ramona (2 pojkar+ bebis i magen)

Jag har oxå läst artikeln i aftonbladet..å kikat lite på avsnitten.. usch..d e så hemskt.. tårar man kan inte föreställa sig hur ni haft/har d.. men försök minns alla bra å glada stunder ihop m Viktor å fortsätt ta hand om varandra.. han kommer alltid finnas m er.

Livet e så orättvist när d gäller såna här saker..varför?? Ni e så oerhört starka!! Å vilken super fin blogg han har.. ska lägga in länken på min blogg så fler kan läsa om er goa kämpe. R.I.P söta lille Viktor //Många Varma Kramar

2009-05-07 @ 18:25:54
URL: http://ramonawallen.blogspot.com/
Postat av: therese

leste det som var i avisen. har ikke kommet lengre. sitter å holder fast i min 4mnd gamle datter å håper noe sånt aldri skjer meg, da ville ikke jeg overlevd lengre.

sitter å gråter etter å ha lest om Victor

2009-05-08 @ 15:49:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback