Obduktion

        DATUM: 2009-05-07 TID: 18:05:07
Saknaden kommer värst i de stunder när man är ensam. Korta stunder i bilen, i tvättstugan, duschen och på hundpromenaderna. Allt runtomkring liksom suddas ut och från ingenstans så kan paniken och tårarna växa med en rasande fart så man knappt kan andas.
Skall nog inte köra bil alls ensam. Frestelsen att bara blunda och låta bilen styra dit den vill är för stor.

Vår läkare Johan ringde oss idag. Han hade fått en del svar på obduktionen. Svaret kom som en chock fast än man liksom ändå på något sätt misstänkt det.
Victor hade tumörer i hela kroppen. Läkarna har aldrig sett en sådan stor och snabb spridning på ett barn förut. Levern var så stor att den knappt fick plats.
Lungorna var täckta med tumörvävnad, vilket förklarar varför han hade så svårt att andas den sista tiden. Lilla lilla älskade vän. Vad du stod ut med, vad ont du måste ha haft.
Denna jävla helvetes tumör!!! Faaaan!!!!
Det enda vi kan trösta oss med är att den dog med dig och kan inte längre skada någon.

Gode Gud måtte dom snart komma på ett botmedel mot detta monster som slukar våra barn levande.

Kommentarer
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Kära Sofie, är så ledsen för Er skull och för Victors så klart. Vilken jä..a sjukdom! Trots att Victor (och ni)kämpande i månader så vann den tyvärr till sist. Vill egentligen skriva så mycket och med dom "rätta orden" men när jag läser det du skrivit så finns det inga ord som räcker till... Många många styrkekramar till Er

2009-05-07 @ 18:22:28
Postat av: Ramona (2 pojkar+ bebis i magen)

kan bara hålla med...

Finns d inget botemedel som kan göra ett barn el nån annan frisk så borde inte heller själva sjukdomen finnas.. va kommer allt skit ifrån å varför drabbas människor av den hemska monster-cancern...? Hoppas verkligen att dem hittar nått sätt att övervinna den på snart.. Tänker på er!!

2009-05-07 @ 18:41:36
URL: http://ramonawallen.blogspot.com/
Postat av: Anonym

usch vad hemskt....nu kommer tårarna igen.

Det är så orättvist. Varför ska små oskyldiga barn drabbas av sånt här? Varför ska någon drabbas av det här??? Ett liv som knappt hinner börja innan det måste sluta....

Han har det bra nu det är jag säker på och den där underbara dikten,jag grät också när jag läste den.

Jag är helt säker på att det stämmer, han finns med dig hela tiden.

Ska se på eran lilla ängel ikväll igen på tv...men det är knappt att jag klarar av det.

2009-05-07 @ 18:41:53
Postat av: annika

Åh, det är så svårt att läsa det du skriver om. Och hur ska det inte vara för er två. Men du måste trösta dig med att Victor var trygg med er i allt det onda och hemska. det var han.

2009-05-07 @ 18:46:33
Postat av: annika

Åh, det är så svårt att läsa det du skriver om. Och hur ska det inte vara för er två. Men du måste trösta dig med att Victor var trygg med er i allt det onda och hemska. det var han.

2009-05-07 @ 18:47:36
Postat av: bella

men gud att det gick så fort...

jag följer programmet å ser verkligen hur mkt kärlek som fanns mellan er, även hur ont han hade det så fanns lyckan där och det var jue ni :)

2009-05-07 @ 19:30:00
URL: http://bellariiki.blogg.se/
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

men lilla vännen :/



Herregud va han har kämpat.. lilla plutten.E så fruktansvärt va den där cancern gör med människor.

tittar på sjukhuset nu....

ni är helt otroliga!!!



2009-05-07 @ 19:37:31
Postat av: Mathilda - Mamma till Elliot 15 månader!

Usch, vet inte vad jag ska skriva.. Vad säger man?

Ville bara länna ett avtryck, följer er på sjukhuset och i bloggen, ni är så otroligt starka!



Tänker på er varje dag!

KRAMAR!!

2009-05-07 @ 19:59:19
URL: http://mathildav.blogg.se/
Postat av: En medmänniska

Usch Gud så hemskt. Jag får inte fram mer just nu.

All styrka till Er. Ni och Victor finns med mig i tankarna nu, imorgon, alltid....ni är inte ensamma som jag skrev Vi finns här för er! Glöm aldrig det!

2009-05-07 @ 22:06:06
Postat av: stina

jag vet inte vad jag ska säga.

jag sträckläste hela bloggen och grät mig ner till fosterställning. har själv en son som är 6 månader nu och det är så lätt att relatera nu när man är förälder själv.



usch och fy fan i helvette vad jävla orättvist.

sådant här borde aldrig få hända.

aldrig.



massor med kram.

2009-05-07 @ 22:47:39
URL: http://psychololita.blogg.se/
Postat av: Tessan

Lilla lilla killen! :*(

2009-05-08 @ 07:38:54
Postat av: Veronica

Vet inte vad jag ska säga. . . Ordet cancer cirkulerar i min hjärna hela tiden. Känner bara att jag vill göra något. Jag vill göra något för er. Jag har satt in pengar på Victor, jag har blivit "vän för livet" på Barncancerfonden och ska beställa ett sånt där halsband. Men det känns ändå som att jag vill göra något mer. . . Jag vill ta bort all cancer i hela världen - varför går det inte!!! Varför är världen så orättvis. . .

2009-05-08 @ 09:36:29
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Känner precis som Veronica, man vill göra så mycket men man känner sig verkligen så otillräcklig. Den här sjukdomen, den borde inte få finnas alls! Har också satt in pengar på fonden flera gånger och uppmanat fler att göra samma sak. Hoppas, hoppas att forskarna snabbt hittar ett sätt att bota just Neuroblastom som verkar vara en lömsk cancerform och mycket svår att bota. Ni & Victor finns i mina tankar dagligen, alla ni är riktiga kämpar. Många många styrkekramar till Er från en trogen bloggläsare

2009-05-08 @ 09:50:38
Postat av: Yvonne

Lilla, lilla hjärtat. Hur kan något så ondskefullt få finnas i ett barns lilla kropp? Hur kan naturen vara så grym? Hjärtat och hela jag gråter. Så tapper lille Victor var som orkade kämpa emot - en riktig hjälte. Och vilka hjältar ni är, Sofie och Peter, som orkat kämpa bredvid, varit starka och trygga för Victor trots att era hjärtan måste ha sprängts i miljoner bitar av att se er lille älskade klimp ha så ont. Ni är så starka, ni tre tillsammans, och tillsammans kommer ni alltid att vara. Vi är så många som tänker på er nu och alltid.

Styrkekramar från en mamma i Handen

2009-05-08 @ 14:23:36
Postat av: Sandra

Fy vad hemskt... usch de går rysningar i hela kroppen... lilla söta Victor! Försäkringskassan kan ta sig i arslet... Ringer dig i helgen!

Kram

2009-05-08 @ 21:30:31
URL: http://readmeto.blogg.se/
Postat av: morfar till Victor..

Håller med dig Sandra... fan ta dom.. ungefär som Håbo kommun...



Christer

2009-05-10 @ 00:19:21
URL: http://mckillen.se
Postat av: fanny

tårar faller en efter en & tillslut blir det ett helt hav. Victor är så söt, gullig & verkar ha en väldig charm. För ja menar, han finns ju ändå där uppe, han håller koll. Ville bara berätta att jag verkar "lider" med er. Man kanske inte ska säga "lider". Men ja , mina känslor är otroligt starka för ER & VICTOR. Kanske låter konstigt från en okänd person, men jag är verkligen med er. tusen kramar.

2009-05-10 @ 21:52:14
URL: http://fannyandersson.blogg.se/
Postat av: Peter

Det var länge sedan en blogg berörde mig så djupt. Jag har själv en son på två år och kan inte tänka mig nått värre en detta.

Lille Victor kan inte ha haft bättre föräldrar än er!

2009-05-11 @ 15:44:49
Postat av: Adriana

gud,jag beklagar verkligen sorgen

2009-05-18 @ 20:40:38
URL: http://adriaana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback