Victors låtar

        DATUM: 2009-05-22 TID: 17:03:02
Jag har lagt in de tre låtarna som jag och mina systrar sjöng på Victors begravning.

Hallelujah;  Sofie och Therese
Jeff Buckleys orginal låt som jag skrivit om texten till så att den blev dedikerad till Victor.

Blackbird; Josefine
En egen veresion av Beatles orginal låt som hon även sjöng på hans dop.

Another Day; Sofie och Josefine
Amy Diamonds underbara låt med Jonathan på gitarr.



Klicka på länken nedan eller i menyn för att lyssna.

http://feie.tkphotography.se/vic_sang.html

Kommentarer
Postat av: Moa

Så fina låtar! Så starkt av dig att klara av att sjunga på victors begravning. Att få rösten att bära... önskar dig all välgång.

2009-05-22 @ 17:17:32
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Oj, vilka fina sånger ni sjöng, starkt gjort att kunna sjunga så bra i er situation. Läste tidigare att ni spelat in sångerna i en studio, när ändå så var det ju för och till Victor som ni sjöng. Antar att du så gärna ville att det skulle bra så bra att det för stunden gick att hålla tårarna borta. Du inte bara skriver & tecknar vackert du sjunger också helt otroligt bra! Att du skrivit om Hallelujah så att den blev Victors var såå himla fint. Tänker på Er idag och alla andra dagar.

2009-05-22 @ 17:38:05
Postat av: Elin & Robert Larsson

Vilka röster ni 3 systrar har, helt fantastiskt!



Vi tänker på er! Kramar från Elin och Robert

2009-05-22 @ 18:04:38
Postat av: marie

vackra låtar<3

2009-05-22 @ 18:05:07
URL: http://sezzan85.blogg.se/
Postat av: Therese

Fint, hjärtskärnade då man tänker på texten.Men ändå fint.



Många kramar

2009-05-22 @ 18:09:00
URL: http://familjelivet.wordpress.com
Postat av: annika

Du sjunger lika bra som du tecknar. fanstastiskt att du orkade göra inspelningen så nära inpå. Otroligt vackert och vilken fin gåva till victor.

2009-05-22 @ 18:16:26
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Underbart vackra låtar..tänker på er och era nära!!!

Varma underbara människor är ni allihopa!!

Victor måste vara oerhört stolt!!!



kramar om

2009-05-22 @ 18:48:47
Postat av: Maria

Så vackra sånger, ni sjunger bra... jag har satt länkarna under favoriter :)



//Maria

2009-05-22 @ 18:54:20
Postat av: mammabecka

Åh, det var det minsta jag kunde göra! Jag beklagar sorgen!



Kan tyvärr inte lyssna på era sånger, något fel på datorn :(



Stooor kram och tack för din fina kommentar! Ni finns i mina tankar!

2009-05-22 @ 19:14:29
URL: http://mammabeckas.blogg.se/
Postat av: Jossan

Lilla vackra Victor !



Jag gråter då jag läser om er lille prins, men ler då jag ser de fina bilderna på er fine pojke !



Tänker på er !

Känner er ej men är själv mamma !



2009-05-22 @ 19:39:03
URL: http://jossan1982.blogspot.com
Postat av: Fia

Sofie... Du skriver, ritar, och sjunger såååå fint.



Tänker på er !!!



Kram Fia

2009-05-22 @ 19:45:30
Postat av: fraajs.blogg.se

gud vilka jättefina låtar . kan inte förstå att ni kunde sjunga så bra när ni är så ledsna .. så himla duktiga ! önskar jag hade era röster.



kram

2009-05-22 @ 19:47:22
URL: http://fraajs.blogg.se/
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Har lyssnat ännu en gång och det är såå vackert, speciellt texten till Amy Diamonds sång är så fin och passar så väl.. Tårarna rinner, både för att ni sjunger så vackert och för att jag blir så ledsen för Er skull. Det är så himla fel när föräldrar överlever sina barn.

2009-05-22 @ 19:49:05
Postat av: madde

Jag vet inte vad man skall säga´...tårarna bara rinner,detta va såå hila sorgligt så det fiinns inte!!Han är såå fin ,din son!!Finns iget man kan säga tror jag.mer än att jag verkliigen tänker på dej och er..och din lilla son!Kram

2009-05-22 @ 20:13:05
Postat av: Yvonne - en mamma i Handen

Så tåras ögonen igen...så vackert.

Kramar / Yvonne

2009-05-22 @ 20:18:38
Postat av: Anette

Oh,jag lyssnar om och om igen...så vackert och sån känsla så det bara grabbar tag i mig och så sitter jag här och gråter igen!!!!

Vill bara krama om dig hårt och länge och skulle vilja lindra lite av den smärta som du och din familj känner just nu.....

Victor sitter i sin himmel med en napp i en hand och sitt minne av mamma och pappa i den andra och följer er och beskyddar er.....glöm inte det!!!!

2009-05-22 @ 20:41:53
Postat av: Therese Hedman

Tårarna tränger fram och det går inte att ta till sig...att Victor inte fick fortsätta sitt liv.

Fortsätt att skriva, rita, sjunga. Ja, allt för att minnas er älskade son.

Jag länkade till din sida från min eftersom er historia verkligen får människor att stanna upp och leva livet lite bättre och jag vill så gärna att fler stödjer kampen mot barncancer.

Hoppas det går bra?



Kramar till er alla!

/Therese rån Linköping

2009-05-22 @ 20:46:01
URL: http://skrutten.bloggagratis.se
Postat av: Sarina

Finner inga ord.... Mitt hjärta blöder så för dig Victor.

Sofie visst jag känner inte er, har bara läst om allt i tidningen men hittade till bloggen nu när jag hade extra tid över att titta runt ...

Jag finner absolut INGA ord alls, tårana rinner. Visst att läsa om er det gjorde ONT men att hitta blogg och läsa inlägg efter inlägg det dära gjorde ont att jag kände hur allt samlades och tårana bara rann ...

Han vilar bland änglarna nu, önskar verkligen på nått sätt att det fanns något jag kunde göra. Men liksom VAD??

Massa kärlek till dig/din familje Sofie



Kramar/ Sara

2009-05-22 @ 20:50:07
Postat av: Sandra

Världens finaste låtar! Tårarna sprutar...

2009-05-22 @ 21:10:02
URL: http://readmeto.blogg.se/
Postat av: En medmänniska

Totalt stum av beundran vilka röster ni har tjejer!

Mycket mycket vackert! Så fint gjort av Er.

Har sparat dom på min dator.

2009-05-22 @ 21:56:25
Postat av: En medmänniska

Åå så rörande att se den nytillkomna bilden här till höger på dig och Victor!! Ni är så fina så det är inte klokt.

2009-05-22 @ 22:17:17
Postat av: Christel

Fantastiskt fina sånger av fina systrar. Mina tårar rinner ner för kinderna. Ni finns i mina tankar varje dag. Victor är för alltid en hjälte och den finaste stjärnan i våra ögon. Tack för att ni delar med er. Kram

2009-05-22 @ 22:23:31
URL: http://froken-fraken.blogspot.com
Postat av: Mikaela

så otrooooligt fint.. tårarna rinner och det gör ont i mig. all kärlek till er ni är starka och ni kommer att klara detta, ta en dag i taget.. styrkekramar

2009-05-22 @ 22:29:44
Postat av: Mikaela

så otrooooligt fint.. tårarna rinner och det gör ont i mig. all kärlek till er ni är starka och ni kommer att klara detta, ta en dag i taget.. styrkekramar

2009-05-22 @ 22:30:34
Postat av: Sandra

Så himla vackert.. Mina tårar rinner!



kram

2009-05-22 @ 22:32:28
URL: http://www.familjenastrom.se
Postat av: Farmor

Vilka fina sånger och vilken underbar röst du har !!

Tänker mkt på er !



Sköt om er och ta hand om varandra



// Kram

2009-05-22 @ 22:41:44
Postat av: jennifer

om du har lust undrar jag verkligen vad den första låten på "videon" du har gjort på eran fina sov heter? En underbar låt!

2009-05-22 @ 23:08:07
URL: http://jeenniifer.blogg.se/
Postat av: Tessan

Sofie, vad jättefin bilden blev!!!



Så underbart vackert ni sjunger! Som alltid bara tårarna rinner när jag går in här. Helt otroligt att du hade styrkan att sjunga in det. Men samtidigt förstår jag också att du fick kraft av att göra det, sjunga för Victor. Söta, fina Victor! Önskar så att jag kunde göra så han kom tillbaka.



Kramar,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-05-22 @ 23:21:05
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: Linda

Jennifer, det är Leona Lewis med Light up

/Linda

2009-05-22 @ 23:28:13
Postat av: Linda

Nä nu ljög jag, det är den andra låten ursäkta så mycket...:( Vet inte heller vilken den första är...

/Linda

2009-05-22 @ 23:36:50
Postat av: Tessan

Damien Rice med låten 9 crimes.

Jättefin är den!



/Tessan, mamma till Ida och Tim



2009-05-22 @ 23:43:54
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: Malin

Å vad fint....nu sitter jag här och gråter igen. Gråter över att livet kan vara så hemskt och orättvist.

Bilden på dig och Victor säger mer än 1000 ord, så mycket kärlek. Lilla fina killen....

2009-05-23 @ 00:31:54
URL: http://idaoliver.blogg.se/
Postat av: Anonym

Gud så himla fint ni sjunger!

Speciellt Hallelujha.

2009-05-23 @ 01:22:31
URL: http://majaanna.blogg.se/
Postat av: Hilde

Må bare si at dere har laget en nydelig blogg for Victor.

Det går ikke an å forestille seg hva dere har gått gjennom og hva dere går gjennom hver eneste dag.

Filmen som ble lagt ut var kjempe flott, sitter opløst i tårer her.

FOR en fantastisk gutt Victor er! Han er alldeles nydelig!

Også så blid og livsglad selv det han gikk gjennom.



Sender deg og din familie varme tanker!

Stor klem fra Hilde i Bergen (Norge)

2009-05-23 @ 02:09:37
Postat av: J.

Jag känner inte er, men min far dog av cander för närmare 10 år sen. Jag känner fortfarande smärtan av hur plågsamt och kämpigt det var för oss. Jag beklagar och mina tårar rinner som en flod av att fick se Victor's film. Detta går verkligen inte att beskriva med ord hur jag känner. Det går inte. Jag hoppas att med tiden så mår ni alla bättre...och chansen av att bota chanser är större. <3

2009-05-23 @ 02:26:26
URL: http://jonly.blogg.se/
Postat av: annika

BIlden på dig och victor är så himla finSofie, måste säga det igen. Den säger så väldigt mycket om er relation och om sorg och saknad, längtan, kärlek, trygghet. allt som kärleken till och från ett barn innebär.

2009-05-23 @ 09:16:21
Postat av: annika

Jennifer, egentligen tror jag låten heter Run, med leona lewis, i fall du vill söka texten på den.

2009-05-23 @ 09:52:47
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Också jag måste skriva om bilden du lagt in på dig och Victor. Så mycket kärlek den förmedlar!

2009-05-23 @ 09:59:32
Postat av: Sussi

Hej



Kan jag få lägga ut minnesfonden på min hemsida.



Har följt er och känner att det är viktigt med forskning inom detta.



Kram



Sussi

2009-05-23 @ 10:05:11
URL: http://www.bellaochputte.se
Postat av: Kajsa

Tårarna rinner.... Ord känns så betydelselösa...



Va på tivoli med mina barn i Tors, köpte en stor fin Snurre sprätt balong till min äldsta son som på något sätt lyckades "blir fri från" metallgrejen som hindrar den från att flyga iväg - och iväg for den, högt upp. Och för att inte bli ledsen för att den va borta så sa vi att den va till Viktor. Efter att den flygit bort så vi inte kunde sen den mer och den helt plötsligt tillbax högt uppe för att sedan förvinna igendå sa vi till min son att det va Viktor som kom tillbax för att säga tack! =)



Vilken otroligt fin bild ni har fåt upp här, kärleken lysen igenom!

2009-05-23 @ 10:52:05
Postat av: Tessan

Gick in i bloggen en snabbis för att läsa nya kommentarer. Min dotter Ida, 3,5 år, sitter här bredvid mig. Det första hon sa var "Lilla söta Victor. KepsVictor, han har ju en keps Victor." Underbara killen berör både vuxna och små barn.



Victor, vår hjälte!



Kram,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-05-23 @ 12:47:02
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: Yvonne - en mamma i Handen

Vilken rörande vacker bild på dig och Victor. Så mycket kärlek.

Kram / Yvonne

2009-05-23 @ 13:27:48
Postat av: madde

får en klump i halsen när jag läser din blogg. hur allt bara kan förändras från en dag till en annan är ofattbart. hoppas din son har det bra där uppe, I guess he thinks about you.



Kram!

2009-05-23 @ 15:44:15
URL: http://madelajn.blogg.se/
Postat av: Mathilda - Mamma till Elliot 16 månader!

Som så mpnga andra skrivit, bilden är underbar på dig & Viktor!! Det lyser verklige kärlek om er.



Låtarna, att ni bara orkade så tätt inpå? Att rösterna höll. Speciellt för dig Sofie.



Ni är helt otroliga, man märker verkligen att Viktor ärvde din styrka.



Tänker på er varje dag!



Kramar

2009-05-23 @ 15:49:55
URL: http://mathildav.blogg.se/
Postat av: Ann-sophie

Herregud så vackert tårarna bara forsar från mina kinder.Livet är så orättvist önskar det fanns något jag kunde göra för att få er vackra Victor tillbaka..det gör så ont i mig att det är omöjligt.. ingen ska behöva uppleva det ni har varit med om...Kramar till er

2009-05-23 @ 20:14:03
Postat av: Anonym

gggggggguuuuuuuuuudddddddddd va fint =) satt me tårarna rinnandes till Hallelujah som för övrigt e en av de finaste låtar ja ngnsin hört. superduktiga ni e flickor, kram sofie

2009-05-23 @ 20:56:53
Postat av: Mia

Hittade hit av en slump och som alla andra skriver, Tårnarna rinner! Och såå underbart fina låtar! Hallelujah är så underbart fin i original, men har fått en helt ny mening fr mig efter att ha hört eran till Fina lilla Victor! Jag vet att han har det bra nu och att han är så stolt ver er som kämpar så otroligt!

2009-05-23 @ 22:36:23
URL: http://mialic.blogg.se/
Postat av: Lexi

Underbara låtar! Er hallelujah var den bästa jag någonsin hört!

2009-05-23 @ 22:37:28
Postat av: Anonym

Hallelujah va riktigt vacker. och dom andra också. Svårt att hålla tillbaks tårarna, men å andra sidan känns de dumt att inte hålla dom tillbaks, med tanke på hur svårt de måste vara för er som föräldrar och anhöriga.

Ni är alla stora kämpar, men den störste va väl lille Victor.

Känner inte er, men brukar läsa bloggen.

Ni finns i mina tankar

2009-05-24 @ 03:41:03
URL: http://rakelolsen.blogg.se/
Postat av: sofia

Underbart fina låtar, ni sjunger alla otroligt bra.

Rös över hela kroppen.



Hoppas ni kommer få mer lycka i framtiden än vad ni haft. Jag tänker och ber för er.

Sofia

2009-05-25 @ 12:58:47
URL: http://sofiasniper.blogg.se/
Postat av: frida

vad fina låtar, mina ögon tåras återigen när jag tänker på vad ni går igenom, fortsätt vara så stark som du är, ni kommer ses igen! :)

2009-05-25 @ 13:20:46
URL: http://fritchen.blogg.se/
Postat av: Jessica/mamma till 2

Mina tårar rinner,så vackert och fint..Sofie så vackert du sjunger för din älskade Victor. Tänker på eran älskling och er varje dag! Victor är verkligen den starkaste stjärnan-lill prinsen. Ta hand om varandra!

Kramar

2009-05-25 @ 23:09:53
Postat av: isabel

Precis som alla andra tycker jag att låtarna var jättefina och att läsa bloggen känns så hemskt, så orättvist livet är ibland, men samtidigt härligt att "lära känna" er och att Victors fond finns.



Hallelujah i original är en låt av Leonard Cohen, spelar ingen roll egentligen om det inte vore för att den är bäst när han framför den (fram till dagens lyssning då den har värdig konkurrens!) så lyssna på den :-)

ta hand om er!

2009-05-27 @ 14:08:11
Postat av: Frida

Ni sjunger så otroligt fint! Tack för att ni orkar och vill dela med er av era liv och framför allt lille Victor, Den finaste av allt!

2009-05-31 @ 14:28:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback