Huvudvärk

        DATUM: 2009-11-16 TID: 11:51:49

Vaknade för två timmar sedan med en sprängande huvudvärk.
Peter håller på att borra nere i källaren och ljuden skär som knivar innanför pannloben.

Jag tittar ut genom förnstret och ute är det grått och trist, på bordet står den vittnande buketten och mama-priset som bevis på att gårdagen inte bara var en dröm.

Om jag inte hade varit gravid, skulle jag kunna svära på att jag omedvetet hade druckit för mycket champange eller något. Är så konstigt yr liksom... skumt...




I magen sparkar det för fullt och det känns verkligen som att det börjar närma sig,
men först måste vi avklara julen också, och det kommer att bli tufft, det vet jag.
Vi får helt enkelt ta en dag i taget, så som vi hittils har gjort och försöka sätta upp fortsatta mål att se fram emot.

Nej, nu skall jag slänga mig i duschen och försöka tvätta bort alla lockar och hårspray som känns som stelnad... ja ni förstår säkert..., i nacken, och sedan blir det en fika med syster och inhandling av Expressen.
Hon sade att det var en fin bild i tidningen, och det kan ju vara trevligt att ha något positivt att klippa ut för en gångs skull.


Bye bye


Kommentarer
Postat av: Erika

Massa grattis till dig och din familj. Du är verkligen en värdig vinnare och jag är så glad att du vann. Jag hoppas kunna bidraga med en insättning på Barncancerfonden, from idag till 24 dec går 10% av min nätbutiks beställningar till barncancerfonden tack var dig och Victor. Se min blogg. Massa kramar till er.



Erika

2009-11-16 @ 12:28:20
URL: http://www.alfridashem.blogspot.com
Postat av: Sofia

Hej!!!



jag blev sååå himla glad när jag öppnade expressen o läste att DU var årets "mama- hjälte"!!!!!



Jag har läst din blogg ett tag nu och jag blir lika ledsen varje gång jag läser om er kamp tillbaka till ett "normalt" liv- eller vad man nu kan kalla det!!!!

jag hoppas att detta priset blir en starkt lysande stjärna på eran annars så mörka himmel!!!



massa kramar till DIG, Peter o de andra barnen.... MEN framförallt till lilla STARKA Victor!!!!!! <3



//Sofia

2009-11-16 @ 13:29:47
URL: http://tjoflanta.blogspot.com/
Postat av: malin

Usch inte kul, själv har jag legat vaken hela natten på grund av hosta sen influensan. Har ni klarat er ifrån den? Eller ni kanske har vaccinerat er redan? :)

2009-11-16 @ 13:37:24
URL: http://krarup.blogg.se/
Postat av: Nina

Grattis! Till och med i våran lilla lokaltidning i Ystad fanns du med! Grattis igen!

2009-11-16 @ 14:00:51
URL: http://viggosvarld.blogg.se/
Postat av: Jenny - tvåbarnsmor

Det måste vara något med det här vädret! Jag har oxå sprängande, tung huvudvärk idag... Det känns som världens tryck mot huvudet hela tiden... Men för din del kan det ju även ha med gårdagen att göra..:) Alla intryck och allt ståhej gör ju sitt.



Härligt med alla sparkar i magen... Det måste kännas skönt när allt är mörkt och tungt, att ni känner att det finns ett nytt liv där inne, som faktiskt är en del av Victor...



Hoppas det blir bättre med huvudvärken!



Kramar



2009-11-16 @ 14:05:28
Postat av: smultronpaj

Grattis till den välförtjänta titlen. du är en sann hjälte! Kram

2009-11-16 @ 14:40:16
Postat av: Ida

GRATTIS i massor!!!!

Finns ingen som är så värd titeln som du!!



Kramar från Norr

2009-11-16 @ 14:41:59
URL: http://idanilden.blogg.se/
Postat av: Tessan

Hoppas du mår bättre. Även om det inte finns så många bilder på Victor och dig tillsammans, så är de som finns helt underbara! Fina, fina killen!



Kram

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-11-16 @ 15:00:45
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: Erika

Självklart får du det. Jag hoppas verkligen att jag kan bidraga till något. Hoppas huvudvärken släpper, så du får njuta av denna grådimmiga dag :-)



Kramar

Erika

2009-11-16 @ 15:11:53
URL: http://www.alfridashem.blogspot.com
Postat av: Tessa

GRATTIS!!!!!!!!!!!!!

Verkligen rätt person som vann!!!!!:-)



Massa massa grattis!!

2009-11-16 @ 15:28:00
URL: http://tessa84.blogg.se/
Postat av: Tessa

GRATTIS!!!!!!!!!!!!!

Verkligen rätt person som vann!!!!!:-)



Massa massa grattis!!

2009-11-16 @ 15:28:10
URL: http://tessa84.blogg.se/
Postat av: nathalie

vilken himla vacker bild på dig och Viktor!!

2009-11-16 @ 15:29:05
Postat av: Tess W

Grattis!!!



Verkligen rätt mama som vann!



Stora kramar Tess W

2009-11-16 @ 15:52:23
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

hoppas att huvudvärken börjat ge med sej... säkerligen för gårdagen å allt som skedde!!! =D



skrev lite snabbt på förra inlägget,men vill bara åter igen säga att du verkligen e en värdig vinnare!!Visste nästan att du skulle vinna å jag va säker på att du skulle göra bra ifrån dej på scen =)¨

Alla va ni superfina å Labantröjorna va underbara!!

E så glad för din å victors skull.. för detta priset vann ni tillsammans !!!!



många kramar marie

2009-11-16 @ 18:52:13
Postat av: Jessica

GRATTIS Sofie, vad roligt att du vann. =) Det är du så otroligt värd. Synd bara att det ska vara under dom omständigheter som det är. Men ändå, GRATTIS!!! =)



Hoppas huvudvärken gått över och ha en skön kväll! Själv åker jag till Thailand på söndag och är borta i 2 veckor, det ska bli så skönt. Är i enormt stort behov av semester. Är helt utarbetad nu. Pust...



Jag måste ta mig i kragen och åka o hälsa på Victor igen på hans viloplats. Har ju den där saken också som jag gjort till han/er som ska lämnas av. Får försöka ta det när jag kommer tillbaka, den står ju bara här i hallen och väntar.

Sköt om dig!

KRAM

Postat av: Tessan

Jag har lagt in några bilder på dig från i går, i min blogg. Vår kamera är inte så bra, så bilderna har ganska dålig kvalitet. De bilderna som Peter tog är mycket bättre...



Hoppas du mår bättre!



Kram,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-11-16 @ 21:57:07
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: Linda

hej igen!!!

Vad e det för mamma grupp du ska gå....jag fick inte hänga på nån grupp genom MVC eftersom man var 2 gångs föderska, fast jag bara var med 1 gång innan våran kille ville titta ut...

Tycker erat val av namn, Vilma e hur fint som helst...påminner om Wilmer...själv så har vi svårt att hitta ett tjejnamn, lättare med killnamn...men men...

Hoppas din huvudvärk släppt nu...

Kram

2009-11-16 @ 22:21:24
URL: http://lindiz1983.blogg.se/
Postat av: Anja Knoll

GRATTIS till ett otroligt vacker pris, det är du verkligen värd efter allt du och din familj gått igenom. Har föjlt din blogg troget.



Kram Anja i skåne

2009-11-16 @ 22:22:12
Postat av: Amanda

Grattis än en gång. Hoppas du mår bättre nu. Jätte fin bild på dig och Victor med, som alltid finns med dig. Kramar!

2009-11-16 @ 22:22:40
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Anitha Leidefors

Hej och ett stort GRATTIS till dig!!! Jag blev oxå jätteglad när jag såg att det var du spm vunnit!

Det här var du värd... Hoppas att du hade en lyxig dag även om du hade fjärilar i magen. Är så övertygad att Victor höll dej i handen hela, hela tiden.

Hoppas att du mår bättre nu.. Tänker på dig o gläds med dej o din familj!!

Kramar Anitha

2009-11-16 @ 22:52:55
Postat av: Malin

Grattis! :D

Jag röstade på dig!



Kramar

2009-11-17 @ 01:46:02
URL: http://loveandhate.bloggagratis.se/
Postat av: Annelie

Grattis till utnämningen! Du förtjänaden den verkligen. Har inte läst den innan, men

har precis kommit hem efter en 14 dagars semesterresa i Thailand, och har nu suttit och uppdaterat mig angående än det ena, än det andra.



Har hela förmiddagen läst din blogg, och har en stor, tjock klump i magen. Vad ska man säga.......

Kan inte föreställa mig hur ni måste haft...

och har det.

Jag önskar er all lycka ni kan få! Naturligtvis kommer jag att följa dig och din familj.

Du är en vacker människa, utifrån och in......

Kram från Annelie

2009-11-17 @ 13:52:05
URL: http://[email protected]
Postat av: En medmänniska

Hoppas du mår bättre idag Sofie och inte har någon hemsk huvudvärk :(

Kanske allt ståhej i söndags som utlöste det.

Läst och tittat igenom allt från galan. Du var så vacker och jag tror verkligen att Victor fanns vid din sida och han är jättestolt. Rörande att se den fina t-shirten på din syster, barnen och din mamma!

Vet inte om du sett min tidigare kommentar. Ni var ju hos mediet och hon sa ju där att det var något med november som Victor ville visa er. Tror ni inte det kunde vara galan han menade? Jag vet inte..bara en tanke jag fick då och nu när ni vann så får jag för mig att det var det Victor hade menat.

Jag tror att det var så och att han finns med er hela tiden.



Varma kramar till er Sofie och Peter



Malin

2009-11-17 @ 13:56:46
Postat av: Sandra

Hej !!

Nu har jag läst ikapp en massa sedan i våras.

Beklagar verkligen sorgen över eran lilla prins, världen är så jäkla orättvis..

Men önskar oxå ett stort grattis till Viktors lillasyster som växer i magen och till det fina priset du har vunnit ;)

Är säker på att Viktor vakar över er precis som jag vet att min älskade mamma gör !!

Ta hand om varandra !!

Kram

2009-11-17 @ 14:08:04
URL: http://sansa84.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback