Julmarknader

        DATUM: 2009-11-21 TID: 15:03:11






I Nov/Dec skall jag åka runt på lite olika Julmarknader och kika. Tycker det är så mysig stämning med alla dofter, eldar, människor och olika julstånd.
Jag har ett par stycken jag skall försöka hinna med, som jag vet är väldigt värda att åka på, så gör som vi!
Samla familjen, klä er varmt och besök några av Sthlms/Västmalands finaste julmarknader.




Jul på Vallby, Västerås (Otroligt mysigt för hela familjen, med bullerbykännsla)
Första adventshelgen, 28-29 november, 11.00-16.00 är det åter dags för en gammaldags julmarknad på Vallby Friluftsmuseum, med härliga dofter av brända mandlar, nybakat bröd, glögg och färskt granris. I marknadsvimlet smyger gårdstomten omkring, här hörs klassiska julsånger och ljudet av bjällerklang.

På och kring torget finns julens alla produkter och matvaror.

Museets skickliga hantverkare håller öppet. Fri parkering och fri entré.


 




Skansen julmarknad (Favorit bland barnen)

Alla helger i Advent.
Bland klassiska julvaror finns i år även gammeldags juldekorationer, ekologisk ostkaka, trähantverk, sameslöjd och älgskinnsprodukter. Dans kring granen på Bollnästorget och fiskdamm.





Gamla stans julmarknad

På Stockholms äldsta torg finner du 38 röda små bodar som erbjuder hantverk av alla de slag. Försäljare från hela Sverige erbjuder hjortronsylt, fårfiol, renstek, sameslöjd och hemstickade kläder. Förutom julmarknad kommer det att bjudas på tipspromenad och under adventshelgerna även sånguppträdanden.

21/11 -23/12

 









Kommentarer
Postat av: Anitha Leidefors

Jag håller med dig om, att julmarknader är något visst.Mysigt o en härlig stämning o sist men inte minst, Varm glögg!!

Jag får se om jag kan hitta någ ra fina julmarknader i Småland... Eksjö har en fin julmarknad, som brukar vara välbesökt.. Där brukar det oxå smyga omkring en eller flera tomtar..

Ha en bra helg!!!!

2009-11-21 @ 17:25:16
Postat av: Sara

Hejsan!



Jag har skickat ett mejl till dig, angående mitt projektarbete och en förfrågan. Vet inte om du sett det, eller om ni behöver fundera lite extra på det eller så, och då väntar jag :) Men skulle vara tacksam för svar att ni bara läst det eller så.



Gud välsigne er!

2009-11-21 @ 18:45:03
Postat av: Malin

Du skulle inte kunna tänka dig att lägga upp en bild på bebismagen? Är såå nyfiken! :D



Kramar till er alla 4 ! (Dig,Peter,Viktor och lillan)

2009-11-21 @ 20:08:15
URL: http://loveandhate.bloggagratis.se/
Postat av: Annika

Åh, vad mysigt med julmarknad. Själv var jag på Skansen i dag. Men julmarknaden börjar nästa helg tror jag. I dag var urskönt på Skansen, lite folk och soligt och fint.

Vill berätta att jag fått ett brev från Barncancerfonden som jag antar att alla fått som skänkt pengar under året. Blev så glad när hela broschyren handlade om Neuroblastom och hjärntumörer. Alltså glad över att de nu satsar extra på forskningen kring de två cancerformerna. Samtidigt lessen över att inte Victor kunde vara med som ett exempel på ett barn det gått bra för.

2009-11-21 @ 20:29:53
URL: http://dagarmedhedda.blogspot.com
Postat av: S

jag vill bara lämna ett litet inlägg. har läst dina inlägg i tre dagar nu och varje gång har mina tårar forsat. jag är själv mamma till en son på 13 mån och det ni varit med om är så obegripligt och fruktanvärt ni verkar vara en sådan stark och fin familj och jag vill önska er allt gott och att allt ska gå bra med bebisen i magen. ni förtjänar all lycka i hela världen.

det är konstigt att människor som jag ens inte känner berör mig så. ni är fantastiska.

den största styrekramen som finns!

2009-11-21 @ 22:04:27
Postat av: Anonym

snälla Sofie läs ljusfolket av Benny Rosenkvist kanske kan det bli lättare att bära sorgen.

Du borde även boka en personlig tid med honom han är fantastisk.



kram från en som tänker på er mycket!

2009-11-21 @ 22:54:19
Postat av: R

Snälla sofie läs ljusfolket av Benny Rosenkvist. Kanske kan sorgen bli lättare att bära?

Du borde även boka en personlig tid med honom han är fantastisk



kram

2009-11-21 @ 22:58:43
Postat av: Caroline

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men jag är glad att jag gjorde det :D. Prenumererar nu på din blogg på BlogLovin'!

2012-03-19 @ 00:51:08
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback