En fullspäckad dag =)

        DATUM: 2009-11-05 TID: 20:56:25

Idag har det varit fullt upp.
Gick upp tidigt, gjorde mig i ordning, åt en alldeles för långsam frukost, fick lite panik, hann precis borsta tänderna, gjorde intervjun med Bålsta bladet, släppte bara ut hundarna en snabbis, åkte järnet till tågstationen med ännu mer panik, och parkerade slutligen med en tvärnit för att sedan upptäcka att tåget inte gick förens 20 min senare. *suck*

Vädret har ju inte varit direkt toppen idag må jag säga, så det var en blöt Sofie med syster som ramlade in på
Lindex klockan tolv.

Vi lassade famnarna fulla med kläder och gick sedan in i provhytten för att testa om jag kunde klämma in bollmagen i något.
Måste säga att jag blev rätt stolt över att det mesta gick att använda, trots graviditet =)

Jag provade ett otal klänningar (som jag ALDRIG använder annars) några linnen och tunikor och hittade slutligen två svarta favoriter som jag tyckte var lagom fina.

Eftersom att vi hade bråttom även att komma hem (syster skulle jobba på eftermiddagen) så nöjde jag mig med mina fynd och valde sedan ut två kuvert väskor som passade. En röd med rosett och en svart lite mer diskret.
Får se vilken av dem som jag använder...



Det känns så kul att få klä upp sig för en gång skull, då jag alltid går i jeans och dylikt.
Jag har lagt upp lite bilder så ni får se hur klänningarna satt =)
OBS; Observera mina otroligt roade miner på alla bilder. Vet inte hur jag lyckats
behålla exakt samma min på nästan varje kort ! Ha ha ha








Lite för tajt för min smak, ser lite konstigt ut med kulan =)





Utan tröja... Nej, inte ett korvskinn tack =(









Den här klänningen tycker jag var jätte fin för min kropp.
Inte för tajt med den framhävde ändå magen på ett fint sätt =)
Jäkligt snygg i ryggen också med djup skurning

















Min systers favorit. En liten tajtare klänning med snett axelband.
Också fin, men jag vet inte... Hmmmm









Mag put...





Testade till och med en röööd klänning, samma modell som den med djup
urringning i ryggen. Gillade den faktiskt, men inte tanken på hur alla skulle
glo om jag var den enda i rött... Fegis!!








Väskorna... Vilken tycker ni passar till svart ??








Vi avslutade dagen med att avnjuta varsin varm choklad med grädde medans vi väntade på tåget. Det är verkligen det bästa när det börjar bli kallt och mörkt =) mums!

Det som är positivt för mig, med att ha fullt upp så här på dagarna är att jag lyckas skingra mina panikartade tankar för en stund. Jag kan på något sätt samla ihop mig och fungera någorlunda normalt och det är väldigt skön känsla.

Annars tänker jag ju på Victor 24 timmar om dygnet och med det kommer också den tunga tunga sorgen...













Tack syster yster som följde med mig idag. Skönt, men lite ovanligt att skriva om någonting annat än bara sorg på denna blogg =) Inte varje dag jag skriver om kläder direkt !


Bye bye







Kommentarer
Postat av: Caroline

Tyckte den svarta klänningen som satt lite löst och hade djup ringning i ryggen var superfin på dig! Jag gillade den svarta väskan till. Själv kunde jag bara drömma om att komma i ens en mammaklänning i stl XL i slutet... enorma jättekvinnan hahaha. Du har ju så himla söt mage!

2009-11-05 @ 21:06:27
URL: http://lambisoft.blogspot.com
Postat av: Tessa

Skit snygga klänningar. Å ännu finare med magen i vädret.. blir så avis ju.. :-)

Tyckte oxå bäst om den andra svarta klänningen, den som satt lite lösare... Svart väska oxå.. :-)

2009-11-05 @ 21:12:56
URL: http://tessa84.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag tycker att dom två första klänningarna var

jätte snygga.

Själv vill jag inte ha tajta kläder men du passade jätte bra i båda.

2009-11-05 @ 21:13:43
Postat av: Hannah

Jag tycker den klänningen som din syster tyckte om, men en bar axel var lite lyxig på nått sätt.

Den röstar jag för!

2009-11-05 @ 21:16:13
URL: http://colinsmamma.blogg.se/
Postat av: Annika

Vilken härlig dag! Tycker du ska ta tredje klänningen. Som du själv gillade. Satt jättefint.

När får man veta vem som blir årets mama? Är det under själva gala-kvällen?

2009-11-05 @ 21:17:50
Postat av: Hanna

både den röda å svarta med djup ringning i ryggen va såååå snygg hur mkt kosta den?? ska snart ha dop å behöver nåt snyggt... även den översta va riktigt snygg..ska du ha svart klänning tycker jag den röda väskan hade vart skit snygg men den svarta e ju iofs lite mer diskret..

2009-11-05 @ 21:18:15
URL: http://knasgravid.blogspot.com
Postat av: Sanna

Jag tycker klänning 2 eller 3 till galan (mest tycker jag nog 2an), men tycker dock att den röda var väldigt söt! Den svarta väskan till tycker jag blir fint! :)

2009-11-05 @ 21:24:26
Postat av: Yvonne

Den röda längst ner!! Med svart väska :P Jättesnyggt blir det. Kinesiskt ordspråk: Låt sorgens fåglar flyga över ditt huvud, men låt dem inte bygga bo i ditt hår... Lättare sagt än gjort kanske, men väldigt tänkvärt. Kram på dig... :)

2009-11-05 @ 21:25:47
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Elin o Robert Larsson

Jag och Robert tycker helt klart klänning nr2 :) Du passade i alla men den klänningen var nåt extra!



Kramar från oss

2009-11-05 @ 21:31:20
URL: http://elinogizmo.blogg.se/
Postat av: Fia

Du var verkligen supersnygg i de klänningarna. Gillade den röda och den som var likadan fast svart mest. Men alla var snygga. :)

2009-11-05 @ 21:47:59
URL: http://lusth.blogspot.com
Postat av: Camilla

Du och din syster är så otroligt vackra! :) Jag håller med din syster i valet av klänning, den var superfin och du var jättefin i den :)

2009-11-05 @ 21:53:00
URL: http://camiillaa.blogg.se/
Postat av: Anna

jag tycker definitivt den svarta med bara en axel, den såg dyr ut, mer än lindex liksom (:

2009-11-05 @ 21:54:21
Postat av: maddo

DEN MED BAR AXEL!! Fasen så snygg, kom den från Lindex sa du? För det ser inte ut så. Den ser mer exklusiv ut. Du är så vacker, men i den kläningen ser din mage sååå fin ut.

2009-11-05 @ 22:07:47
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Jag klär mig alltför ofta i svart men gillar det. Tycker att den svarta som du själv gillade var fin men även i rött men som du skriver kan det vara lite "tryggare" att bära den i svart då man inte sticker ut lika mycket. Gillade även den svarta med bar axel. Väskan i svart gillade jag bäst av dom två.



Hoppas att du tyckte det var OK med texten jag "klistrade in" i ett tidigare inlägg, den med liknelsen av att vara jagad av en knivman. Den är stark, hemsk och förfärlig men tyvärr sann & just nu den bistra verkligheten för den drabbade familjen i vars blogg jag fann texten. Vill självklart understryka att det är ju deras upplevelse och deras vardag.

Många kramar

2009-11-05 @ 22:19:52
Postat av: Camilla (Melkers mamma)

Jag röstar på den med ett axelband eller den röda. Men svart väska till båda.



För övrigt va alla jättefina. Så det blir nog bra vad du än väljer :).



2009-11-05 @ 22:20:12
Postat av: Jessica

Jag tycker både om den som du gillade med djup rygg och den som din syster gillade, och jag tycker inte att det var nåt fel på den i rött. En vacker tjej tåls att tittas på, så varför inte rött. =)



Väska beror på klänning, hade jag en svart klänning, hade jag tagit en röd väska och tvärtom. Accessoarer skall synas. Det är iaf min åsikt.

Kramar

Postat av: maria

Jag tycker helt klart att klänningen med en axel var snyggast och så den röda väskan! Tycker klänningen som satt lite lösare satt konstigt över bysten, men det kan ju bara vara jag:)

2009-11-05 @ 22:25:08
URL: http://enlindbergare.blogg.se/
Postat av: ParadisFrida

Skönt för dig att få skingra tankarna med lite annat.



Klänningen med bar axel... och så den röda väska till tycker jag blir kanonfint! Som någon ovan skrev, en vacker kvinna ska synas lite extra!!



Du är fin vad du än väljer...



Hälsa och Gratta Peter så mycket imorgon!



Varma kramar



Victor för alltid i mitt hjärta....

2009-11-05 @ 22:34:39
Postat av: Mammaruntjorden

den axel-lösa klänningen var så fin. Den och den röda väskan med svarta diskreta klackar kommer göra dig vackrast av alla .



En som vet

2009-11-05 @ 22:56:28
Postat av: Livet med tre (Maria)

Du var verkligen jätte fin i alla klänningarna. Jag tycker att magen ska synas ... finns inget vackrare än gravidmage.. jag har aldrig klätt mig så tajt som under mina graviditeter ;-)

Jag röstar för den med en bar axel och den svarta väskan till.. Mycket snyggt! Kramar i massor

2009-11-05 @ 23:25:10
URL: http://livetmedtre.blogspot.com
Postat av: Kristina

Du var kanonfin i allt men jag håller med din syster. Den med bar arm var fin. Tycker du ska ta en svart vaska till.

Nu håller jag alla tummarna att du vinner.



Kram kram

2009-11-06 @ 05:39:40
Postat av: Tessan

Den fokuserade klädprovar minen... :-)

Vad skönt för dig att få skingra tankarna. Låter som du hade en mysig dag. Alla klänningarna var jättefina men jag tycker nog att du ska ta klänningen med djup skärning i ryggen. Som jag förstår det, tyckte du bäst om den själv och det viktigaste när man klär upp sig är ju att man känner sig bekväm. Då lyser säkerheten igenom och bär upp en. Vad gäller väskan vet jag inte vilken som passar bäst. De är snygga båda två...



Kram,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-11-06 @ 08:05:11
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: En medmänniska

GRATTIS Peter på din födelsedag idag!!



Sofie du är så fin och vacker i allt! Själv så velig när det kommer till kläder o särskilt när det ska vara något extra. Men jag gillade den svarta med djup skärning i ryggen, jättetjusig på dig. Väskorna snygga bägge två så jag kan inte välja ;)

Är säker på att det du bestämmer dig för kommer bli jättefint.

Skönt du fick skingra tankarna igår tillsammans med din syster.

Hälsa så gott till Peter och gratta. Ha det så bra som ni kan. Tänker på er alltid.



Kramar Malin

2009-11-06 @ 08:29:41
Postat av: Victors morfar Christer

Skitsnygg klänning.......kram pappa

2009-11-06 @ 09:09:30
URL: http://mckillen.se
Postat av: Victors morfar Christer

Både den svarta med snett axelband och den röda

2009-11-06 @ 09:11:12
URL: http://mckillen.se
Postat av: Linda

hej!!!

tyckte alla klänningarna var fina på dig men den din syster tyckte mest om med bara ett axelband är min favorit oxå....

kram

2009-11-06 @ 09:24:25
URL: http://linidz1983.blogg.se/
Postat av: Malin

Härligt att höra att ni hade en mysig dag!

Jag gillar den svarta som är djupt skuren i ryggen, jättefin på dig...men det var ju dom andra oxå =) Den röda är kanonsnygg, men jag själv känner mig mer bekväm i svart.

Ha en mysig helg!



Kram

2009-11-06 @ 09:44:05
URL: http://idaoliver.blogg.se/
Postat av: Angelica

Jag måste bara skriva att den klänningen med ett axelband var jättefin! när jag såg kortet sa jag woww:) hoppas ni hade trevligt och att du släppte tankarna lite!

Ha en bra helg

många kramar Å tankar till er från oss..

2009-11-06 @ 10:05:34
Postat av: Melissa

Hej sofie! Fina klänningar! Jag tycker helt klart att du ska köra på den axelbandslösa klänningen den satt och var extremt fin på dig, den röda gillade jag också men känner du att du sticker ut för mycket så förstår jag att det inte är nån höjdare men annars var den också en 10:a :) Jag själv ska iväg på en fest nästa helg med klädkod svart,vitt,rött, och jag är i v 25...så det blir att åka runt och prova fram lite klänningar här med!! Nu fick jag ändå hopp när du modellade!! :)

2009-11-06 @ 10:15:24
Postat av: Anna WWmor

Hej Sofie!!

Tack för att du låter oss vara med i provrummet!! ler

Vilken snygging du är i alla klänningarna tycke jag, men jag tycker nog att den med bara ett axelband var snyggast på dig ändå.. och den svarta väskan!! Vilken pangbrud du blir!!



Kram

2009-11-06 @ 10:22:07
Postat av: Hanna K

Oj vad ni är lika varandra du och din syster!!!

Min favorit var också den med bar axel, men den du gillade bäst är också fin, med skärningen över magen och allt! Du var jättefin i alla tycker jag, är så vackert med gravidkula! (Fast jag håller med om att det är inte kul att shoppa kläder när man är gravid, svårare att hitta nåt passande).

Jag tycker nog att du ska ta den röda väskan till svart, är inget fel med att bryta av från svart!!!

Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Låter som ni hade en toppendag :)



Tycker absolut den svarta med bar axel å svart väska till!!! Fast du va fin i alla så ta den du känner dej mest "hemma" i!! Dete ju det viktigaste!!!

Jag använde mkt klänningar för att framhäva lilla kulan,e såå snyggt om kilorna ligger rätt ;)



Måste varit "skönt" att få skingra tankarna lite från allt det jobbiga,även om det bara varade en liten stund.. Victor e nog jättestolt över sin fantastiska mamma =D



många kramar

2009-11-06 @ 11:02:44
Postat av: Frida

Jag tyckte att alla satt superfint på dig :) Men den med ena axeln bar (som din syster tyckte om) var extra fin :) Den svarta som du tyckte om, föll däremot jättefint över magen!

Tough call... Tycker du var fin i alla klänningar :)



Tror dock den svarta väskan passar bäst, oavsett vilken klänning du väljer :)



Trevlig helg på er!!

2009-11-06 @ 11:30:05
Postat av: E m i l y ♥♥ Mamma till Vincent 8 mån

Man kan ju inte ta minste om att ni är syskon iallafall. Haha :-) Jag håller med din syster. Den slår alla andra klänningar med hästlängder. Skit snygg!!!

2009-11-06 @ 11:40:22
URL: http://emsiss.blogg.se/
Postat av: Jenny - tvåbarnsmor

Jag tyckte den svarta klänningen som va likadan som den röda va jättesnygg! (Den röda hade jag röstat för om du hade köpt den...;))

Röda väskan.

Du kommer va strålande vacker på galan vilken klänning du än väljer, för båda va verkligen jättefina!:)



Härligt att ni haft en sån bra dag!



Kram

2009-11-06 @ 12:20:13
Postat av: Yvonne - en mamma i Handen

Personligen tycker jag att det är urläckert och superkvinnligt när magen syns (den gravida, I might add) Så jag röstar på den första som du iof tyckte var för tight. Din favvo är också skitsnygg. Röd eller svart väska spelar ingen roll - låt dagsformen avgöra.



Kram / Yvonne

2009-11-06 @ 16:26:06
Postat av: Medmänniska och farmor

Den röda klänningen var läcker och fin i ryggen med svarta skor och svart väska till. Tufft med röd klänning, den klär dig.

2009-11-06 @ 17:12:15
Postat av: Mickis

Klänning NR3 som din syster :P...o givet med röda väskan till :)

2009-11-06 @ 19:17:22
Postat av: Alexandra

Den sista svarta va ju dö läcker på dig!!! Super snyggt!!

2009-11-06 @ 21:03:10
Postat av: Annika H

Du var fin i alla klänningar! Men min favorit var din systers favvis! galet fiiin! Du är så söt! :-)

2009-11-06 @ 21:04:17
Postat av: Emma

Du är så vacker Sofie! Jag gillade den svarta, den första!

2009-11-06 @ 21:34:48
URL: http://ewima.wordpress.com
Postat av: Helena

Gud vad snygg du e. Jag skulle inte ens bära upp klänningarna hälften så snyggt, och då vill jag bara tillägga att jag inte är gravid! Min kula beror på något annat=)

Svårt att välja, men visst skjutton var du riktigt "hot" i den röda.

Skönt att komma ut och skingra tankarna lite. Victor har du ju med dig hela tiden, i ditt innersta vad du än gör. Så passa på att göra lite uppiggande saker när du orkar.

Du är toppen!

Kram Helena

2009-11-07 @ 11:13:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback