Försäkringar och förberedelser

        DATUM: 2009-11-23 TID: 14:27:31
Tack för allas tips om barnvagnar, nu har jag lite fler att välja på. Skall åka till närmsta babyland och prova hur de känns. =)

Jag har inte förberett någonting alls inför förlossningen. Måste börja tvätta lite baby kläder och lägga i ordning dessa i lådor, bilbarnstol skall införskaffas, Victors saker skall tittas igenom och sorteras osv.

Funderar på att ta en gravidförsäkring också, så att både jag och bebben är skyddade från början.
Om det är någon som vet hur otroligt viktigt det är att vara försäkrad så är det vi. Utan Victors så hade vi aldrig klarat oss under sjukdomstiden.

Om det är någon av er därute som inte har tagit försäkringar på era barn ännu, så rekomenderar jag
Trygg Hansa. De är KANON att ha och göra med om det skulle hända något. För kom ihåg!
INGEN är skyddad från sjukdom och olyckor, och de händer så lätt!!!!








Kommentarer
Postat av: mamma

Har också Trygg hansa som tur är när vårt barn var sjukt. Tur det för vilket helvete en del hade med försäkringsbolagen. Som att man inte har nog ändå!!

2009-11-23 @ 15:04:11
Postat av: Linda

Har oxå trygg hansas gravidförsäkring, men så fort den e född så ska jag komplettera med en till för de kan bli strul annars har jag hört...gjorde så med Wilmer oxå...

2009-11-23 @ 15:14:07
URL: http://lindiz1983.blogg.se/
Postat av: Veronika

Många tror "det händer inte oss", jag var en av dom men när vårt första barn föddes så blev jag övertalad att skaffa en försäkring vilket jag inte ångrar en sekund idag.

Vår dotter fick diabetes i början på året och vi var hemma länge. Pengarna räcker inte till hur mycket som helst men tack vare försäkringen kunde vi vara hemma utan att känna press och komma tillbaka till en vardag med insulin som innehåll.

Idag tackar jag den envisa försäljaren från Trygg Hansa för att han lyckades övertala mig till en bra försäkring.

2009-11-23 @ 16:00:41
Postat av: Annika

Har för mig att man bara kan teckna gravidförsäkring fram till en viss vecka. Typ vecka 30 eller 32. Så då kanske det är lite bråttom för dig. Och så klart måste man teckna en utförligare försäkring när väl barnet är fött. Tycker det är en djungel med försäkringar men det bästa är ju att ha en över huvudtaget!

2009-11-23 @ 16:21:11
URL: http://dagarmedhedda.blogspot.com
Postat av: Anitha Leidefors

Håller med om att Trygg-Hansa är toppen, när vi behöver hjälp... de har oxå väldigt bra försäkringar för vuxna.. Ta inte bort Trygg-Hansas försäkringar om ni en gång har tecknat dem...

Har bara bra erfarenhet från dom..

Kram Anitha

2009-11-23 @ 16:55:10
Postat av: Hanna K

Ja vi har också konstaterat att det nog är dax att tvätta bebiskläderna nu, har redan kikat igenom vad vi har osv... Tänk om knyttet skulle komma för tidigt, totalt oförberedda!

Har inte Trygg Hansa, men det verkar vara en mycket bra försäkring.

Kram

Postat av: Malin

Rekomenderar ochså trygg hansa.

2009-11-23 @ 20:20:43
Postat av: gävle

trygg hansa är inte bra om man får en sjukdom med koden Q tyvärr....och det har min son som fick njurbäcken inflamation vid 6veckors ålder den info fick inte vi när dom kom hem till oss och tecknade försäkringen att just Qkoden inte ersätts av trygghansa....innan vi visste vad för fel han hade så fick vi ersättning under sjukhus visstelsen men efter dokumetarad att det va sjukdom med Q så va svaret vi fick att skulle han insjukna igen av samma sorts fel så skulle vi inte få ersättning....har fortfarande trygghansa men vart besviken på just denna info



säger som sofie har ni inte försäkring så skaffa kram på er alla

2009-11-23 @ 20:21:36
Postat av: gävle

trygg hansa är inte bra om man får en sjukdom med koden Q tyvärr....och det har min son som fick njurbäcken inflamation vid 6veckors ålder den info fick inte vi när dom kom hem till oss och tecknade försäkringen att just Qkoden inte ersätts av trygghansa....innan vi visste vad för fel han hade så fick vi ersättning under sjukhus visstelsen men efter dokumetarad att det va sjukdom med Q så va svaret vi fick att skulle han insjukna igen av samma sorts fel så skulle vi inte få ersättning....har fortfarande trygghansa men vart besviken på just att denna info inte gavs till oss..hoppas info om dessa koder ges ut till alla nu



säger som sofie har ni inte försäkring så skaffa kram på er alla

2009-11-23 @ 20:23:46
Postat av: Paulina

Perfekt inlägg idag, ska teckna ny försäkring för barnen (byta bolag).

Tack för tipset.



Ta hand om er

KRAM Paulina

2009-11-23 @ 20:45:50
URL: http://mitthopp.blogspot.com
Postat av: Agnes

Hej Sofie, jag läste om ditt livsöde i ENA-Håbotidningen, jag blev mycket berörd och jag är otroligt ledsen för din skull. Jag kan inte ana hur svårt det måste vara ibland. Men jag vill också passa på att gratta för det nya tillskottet och jag ger er all lycka och framgång.



Mvh

Agnes

2009-11-23 @ 20:53:18
Postat av: Jenny - tvåbarnsmor

Va mysigt att börja förbereda inför bebisens ankomst. Men för er del kan jag tänka mig att det kommer vara med blandade känslor ni plockar fram alla små bebiskläder och andra saker... Men fint att Victors saker kan komma till användning igen...:)

Jag hade Trygg-Hansas gratisförsäkring under båda mina graviditeter. Sen när barnen va födda tecknade jag faktiskt barnförsäkring hos Skandia. Det är Skandia och Trygg-hansa som har dom "bästa" barnförsäkringarna.



KRAM

2009-11-23 @ 23:22:32
Postat av: Tessan

Åhh, vilka rysningar jag får när jag läser att du ska titta igenom Victors saker. Vad fel och samtidigt rätt men så konstigt, det måste kännas. Fina fina Victor!



Det med försäkringar är otroligt viktigt att teckna från början. Jag hade också Trygg Hansas gravidförsäkring men bytte till IF när barnen föddes. Vi hade alla försäkringar där och det kändes smidigt (och billigare) att ha alla samlade. Min sambo har en väldigt dålig erfarenhet från Trygg Hansa, så vi har valt att inte teckna andra försäkringar där. I alla fall, vi fick ett bra försäkringserbjudnade via vår bank och bytte alla försäkringar. Men vi har inte bytt Idas. Eftersom vi har sökt läkare för hon har så torr hud, fick hon ett jättedåligt skydd i det nya bolaget. Så hennes har vi kvar hos IF. Så följ Sofies uppmaning om ni inte har försäkring, teckna genast. Det kan räcka med en så enkel sak som lite för torr hud, så får man inte fullt skydd.



Kram,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-11-24 @ 07:33:09
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: Liiza

Jag tycker oxå att Trygg Hansa är jätte bra att ha och göra med. När min dotter drack lamp olja i våras så var dom super till mötes gående.

2009-11-24 @ 08:14:03
Postat av: Jennie

Vi har bytt våra barns försäkringar till Trygg Hansa. Fick faktiskt höra från en försäkringskille från ett annat bolag att Trygg Hansa har överlägset bäst barnförsäkringar. Bra från hans sida men skulle säkert inte vara populärt om hans chef hörde det:) Värt varenda krona om olyckan är framme!

Kram på er och lycka till med allting.

2009-11-24 @ 11:05:38
Postat av: Lotta

Ser mysigt ut i din hörna. :)

Om inte alla vet om det så har Trygg Hansa den bästa barnförsäkringen på marknaden. Har gjort många undersökningar nu när jag fick mitt första barnbarn och de var bäst!

Önskar er all lycka!

2009-11-24 @ 11:25:44
URL: http://lottaf.blogg.se/
Postat av: Helena Larsson

Håller helt med om att TryggHansa är bäst, vi hade det till Linn och det var aldrig minsta problem med dem. Det känns som en robust försäkring man kan lita på. Jag har också tagit gravidförsäkring på alla 3 barnen ...



Vill bara påpeka att gravidförsäkringen inte är något bra skydd när väl bäbisen är född, se till att teckna en "riktig" barnförsäkring snarast. Det var prat om dessa gravidförsäkringar på något debattprogram tidigare ... kommer inte ihåg vilket, men rådet då var att så fort som möjligt teckna en barnförsäkring.



Ha det så gott i mörkret!

Kram

Helena :o)

2009-11-24 @ 14:22:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback