Jul/vinter pynt...

        DATUM: 2009-11-23 TID: 21:16:02
Jag kunde inte låta bli, så jag har tjuvstartat.
Eller jag kallar det igentligen inte för att tjuvstarta, då det i praktiken är OK att sätta upp lyktor och vinterliknande saker, innan första advent.
Bara det inte är tomtar och sånt.

Nu har jag i alla fall gjort en liten smyg hörna i köket, där jag har placerat en ren, inhandlad på Jysk, två glöggflaskor och där mina favorit lyktor hänger.
Nu blev det i alla fall lite stämning i mörkrusket =)








 



 


Kommentarer
Postat av: Anonym

lite ljus i mörkret är inte att tjuvstarta. tomtarna får dock hålla sig en vecka till=)



käck ren dessutom! =)

2009-11-23 @ 21:54:39
URL: http://hannana.blogg.se/
Postat av: Sanna

Hej!

Vad mysigt det ser ut! Jag undrar vara vart du har köpt lyktorna? Är ganska sugen jag med på att pynta!



Kram!

2009-11-23 @ 22:01:56
Postat av: Amanda

så fint det blev, visst är det jätte mysigt o pynta osv men jag har noll julkänsla i år :O tänker på er. Kramar

2009-11-23 @ 22:46:25
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Ida

Jätte fint!

Här har tomtarna kommit fram idag... fast de inte är riktigt "lagligt" än, kunde inte hålla mig ;)



kram

2009-11-23 @ 22:54:19
URL: http://idanilden.blogg.se/
Postat av: Jenny - tvåbarnsmor

Å så mysigt det blev! Nu blev ju jag oxå sugen på att "tjuvstarta" lite.:) Det är ju så mörkt å trist ute nu, så lite ljus kan man ju alltid sätta upp...



Kramar

2009-11-23 @ 23:16:20
Postat av: emelie

va mysigt! men det känns ändå konstigt, det är första advent på söndag och jag kan inte alls förstå det! här är det 14 grader varmt och ingen julstämning alls...

här började julmarknaderna idag, det kommer dröja innan jag går dit känns det som.

men ändå, snart är det jul, men allra mest längtar jag faktiskt till lucia! :)

2009-11-23 @ 23:32:07
URL: http://eemmelie.blogg.se/
Postat av: Malin

Vad mysigt det ser ut! Jag ska oxå plocka fram lite saker i kväll =)



Vart kommer lyktorna i från? Jättefina!



Kram

2009-11-24 @ 07:47:39
URL: http://idaoliver.blogg.se/
Postat av: Lindis

Här är en till som tjuvstartat.... med tomtar.... Ha en bra dag!

2009-11-24 @ 08:52:36
Postat av: Medmänniska

En till som tjuvstartat med stjärnor, adventsstakar och även tomtar. Det piggar upp i mörkret, har även satt upp julgardiner.

2009-11-24 @ 09:47:47
Postat av: Medmänniska och farmor

Har också tjuvstartat med stjärnor, adventsstakar.

Tomtarna och gardinerna har också satts upp. Man blir gladare av lite ljus och färg under den mörka årstiden.



KRAM på Er

2009-11-24 @ 09:57:48
Postat av: Hanna K

Åh vilket mysigt adventshörn! Både hjärtana och renen var supermysiga, Kiron skulle älska renen!

Vi ska rota fram lite adventsstakar senare idag förhoppningsvis!

Ja, vi har jättefina magar =) Snart är det dax, mindre än två månader kvar! =) Det kommer gå som hejsan, tiden går så fort!

Kram!!!

Postat av: Maria

Va fint det blev, ser jättemysigt ut. Och det är ju faktiskt 1 advent på söndag så jag du gjorde helt rätt i att sätta igång :)



Kram

2009-11-24 @ 10:10:05
Postat av: Moa

Så mysigt, jag har också tjuvstartat lite.

Har fått läsa ikapp en hel del, inte så lätt att uppdatera sig med en busig tvååring och ett enmånaders matvrak :) jag tänkte på det inlägget som du skrev om att föda Victors syskon på det sjukhus där Victor fick somna in. Jag kan inte tänka mig hur det måste kännas, men en tanke som jag fick var att det är din revanch (stavas?) på hemska äckliga cancern. Det är din tur att få möta livet igen, ett nytt liv, Victors syskon. Givetvis ger det ju inte Victor tillbaka, men han kommer säkerligen synas genom sitt syskon tror jag. Cancern tog erat första gemensamma barn på det sjukhuset men den här gången åker ni in till sjukhuset för att få möta liv. Hoppas du förstår hur jag menar...och att den tanken kan lindra något..

Jätte grattis till årets mama hjälte :) såg det först i min mama tidning som damp ner i brevlådan för några dagar sedan.

Kram

2009-11-24 @ 10:11:06
Postat av: Evy

Här har tomtar, adventsstakar och stjärnor kommit fram över helgen. Även gardiner. Ljus och färger piggar upp under den mörka tiden.



Ha en bra dag.

2009-11-24 @ 10:15:06
Postat av: Evy

Här har tomtar, adventsstakar och stjärnor kommit fram över helgen. Även gardiner. Ljus och färger piggar upp under den mörka tiden.



Ha en bra dag.

2009-11-24 @ 10:18:14
Postat av: LC

Va fint! Sofie, jag undrar varför inte länkarna högst upp fungerar? kanske har du skrivit det förut, ber i så fall om ursäkt att jag frågar igen.

2009-11-24 @ 10:28:49
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Vad mysigt det blev =) ...superfint!!!

Jag har bara fixat ljusslingor ute...men i helgen kommer resten fram =)



kraaamar

2009-11-24 @ 11:18:26
Postat av: Anna

Va mysigt, jag har också tjuvstartat lite;) Och till helgen så åker det fram ännu mer, det är ju så mysigt med alla ljus och julpyntet!

2009-11-24 @ 11:21:55
URL: http://jagochpyret.blogg.se/
Postat av: Cicki

Vilket jättemysigt fönster. Julen är så kort och om det kan ge lite lycka och glädje så ös på. Livet är för kort för lagom. Jag älskar julen och det ger mig så mycket att omge mig med alla färger och alla ljus och tomtar. Man ska ta alla tillfällen till att tanka positiv energi.

Ha en mysig första advent!

2009-11-24 @ 13:48:10
Postat av: Helena

Får jag fråga var du köpt dom fina lyktorna som är formade som hjärtan? Har läst din blogg länge och även sett er på tv serien sjukhuset. Otroligt vad stark du är som orkar berätta om ditt liv utan Viktor. Jag har önskat mig din bok i julklapp:-) Många kramar från Helena

2009-11-24 @ 21:16:14
Postat av: En medmänniska

Så fint!



Kram Malin

2009-11-24 @ 23:03:53
Postat av: Tove

Jättefina lyktor :) Var har du köpt dem? Svara gärna i min blogg, då jag är så glömsk så jag glömmer att jag frågat, men sen bannar mig själv för att jag fortfarande inte vet var de kom från. Eh, snurrigt, ja. Men sån är jag! :)

2009-11-24 @ 23:47:21
URL: http://prinsessbloggen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback