Ögonklet och tack.

        DATUM: 2009-11-02 TID: 19:54:16

Tack för alla uppmuntrande kommentarer, jag behöver höra att jag inte skall känna mig dum som är seg och deppig.
Jag får bara så jäkla dåligt samvete så fort jag blir så, VILL ju vara så mycket mer, orka så mycket mer...
Det var bra formulerat som någon skrev och det är väl så jag får tänka, att för varje dag så närmar sig Vilmas födelse, närmare och närmare... )=)
Vår granne och goda vän Kattis drog som tur var iväg mig till stallet på eftermiddagen, så det var skönt att få göra NÅGONTING ändå.

Hann till och med att köpa ögondroppar till Labans öga så han har precis fått sin första dos=)
Får se om det blir bättre annars kanske han får se på sin tokiga matte som på klippen nedan =) Stackaren !


Dag 1






Dag 2, snart blind





Ja, vi får hoppas att det inte går så långt =)


Kommentarer
Postat av: Hanna K

Hihi...roliga filmer...Nä vi får hoppas det inte går så långt!!

Hoppas du känner dig bättre ikväll!! Ibland tror jag såna där dagar kommer oavsett vad man gör...

Kram!

Postat av: Sanna

Vilka härliga klipp! Vi får verkligen hoppas att dropparna hjälper! Såg att ni även hade en griffon!! Det har jag med, rasen är ju tyvärr inte så vanlig så det är alltid roligt att se!!



Jag måste även säga att jag börjar bli beroende av din blogg... :) Blir helt inspirerad av er och att ni är så starka och engagerade! Går inte ens att säga något om det som har hänt med Victor, sånt får bara inte hända! Ni har gjort det jätte fint vid graven, är säker på att han sitter och ler på ett moln när han ser allt ni gör för honom!



Storkram!!

...och snart kommer det en Vilma har jag hört!! :) GRATTIS!

2009-11-02 @ 20:56:41
Postat av: Moster Josse

Sofie ditt MONGO!!



Nu skäms jag... och bland FOLK! .. FYYY DIIIG!!!!



2009-11-02 @ 21:10:20
URL: http://josiek.blogg.se/
Postat av: ParadisFrida

Ha ha ha! :D



Det finns inget bättre än att åka till stallet när man är lite hängig! Förstår att du kanske inte kan rida nu, men ibland räcker det med att bara vara i närheten av dessa fantastiska djur... Att se in i dom stora, mörka, vänliga ögonen och lägga kinden mot en persikomjuk mule.... Underbart!! ( har själv hästar, och det finns ingen som lyssnar så bra och tröstar som min gamle trotjänare macken)



Kram!



Victor för alltid i mitt hjärta...

2009-11-02 @ 21:21:51
Postat av: Caroline

Hahaha vilka roliga klipp. Kan tänka mig hur din tillvaro ser ut med de två. Jag hade två engelska bulldogar i i "yngre da´r", Emil och Britta hette de. De var de mest underbara och mest irriterande små varelser i världen med sitt snarkande och fisande. Gud va jag saknar dem emellanåt. Man har aldrig tråkigt med en liten trubbnäsa i huset, bara uppsynen får en på gott humör.



Tack för din fina kommentar i min blogg. Mitt tredje barn och jag kommer på mig själv med att inte kunna se mig mätt på henne. Visst är det väl fantastiskt att oavsett om ens bebis ser ut som ett litet russin så älskar man dem med varenda fiber i sin kropp från första sekund. Jag minns när jag väntade andra barnet, hur tankarna snurrade i huvudet. Jag iakttog ibland min dotter där hon satt och lekte och frågade mig själv om jag skulle kunna älska barnet i magen lika mycket som henne. Så fort lilleman lades på bröstet fick jag svaret på den frågan. Jag längtar såååå tills första bebisbilden dyker upp här inne!!! Jag är säker på att lilla Wilma kommer att vara söt som en karamell.

2009-11-02 @ 21:55:50
URL: http://lambisoft.blogspot.com
Postat av: Cattis

Sofie!

Efter att ha sett filmklippen så kan man faktiskt börja bli lite orolig nu!!! ;) Hihi



Kram kram

2009-11-02 @ 21:59:32
Postat av: Helena

Du e knasig du=)

Stackars lille hund. Med den synen vågar man nog inte ta ut honom för kiss på stolpe inte.....

Kram Helena

Ps Du ser väldigt pigg och vacker ut tycker jag =)

2009-11-02 @ 22:25:02
Postat av: Frida

Haha naw.. Du är rolig mitt i allt det jobbiga! inte många som lyckas med det. Du ska inte känna dig dum fr att du inte orkar, vte du hur många som går runt i skitiga lägenheter (ibland ettor;) trots att de inte varit med om något jobbigt, och mår bra men helt enkelt är för lata? Många. Jag, ibland bland annat!



Kämpa snart! Snart kommer Vilma...! :)



Ska bli så kul, Victor kommer bli sååå stolt där uppe! Kram



2009-11-02 @ 23:25:36
URL: http://jewell.blogg.se/
Postat av: Anitha

Skulle du kunnat se mig, när jag tittade på dina filmer, hade du sett mig gapskratta mitt i natten, hihihi!!

Du är bara så rolig o helt underbar.. jag gick upp för att jag hade så ont i kroppen o kände mig inte på topp precis,,, men nu!!!! Du lyckades verkligen få mig att skratta högt o ge mig energi, att kämpa på.

Jag väntar med spänning på eran lilla Vilma!!! Har tittat o tittat på de bilder du lagt ut på henne..

Jag ska få mitt femte barnbarn den 2 december. Leveranstiden kanske inte stämmer?? så det är extra kul, att följa dig nu oxå.

Ha det så bra o var rädd om dig!!

Kram Anitha

2009-11-03 @ 03:16:06
Postat av: Anna

När man går in här i vanliga fall så lämnar man bloggen med tårar i ögonen, men idag ler jag faktiskt. Du är underbar och stark. Viktor och Vilma kan vara stolta som har dig till mamma.

2009-11-03 @ 07:13:50
URL: http://mammaannatill2.blogspot.com/
Postat av: Tessan

Hahaha, du är ju helt underbar!!! Gapskrattar...

Hoppas du känner dig bättre i dag och har mer energi. Härligt att åka till stallet. Alla lukter, ljuden, det är så harmoniskt.



Skulle du inte känna dig bättre så ska du absolut inte ha dåligt samvete över det. Tillåt dig att må dåligt. Du kommer orka - någon annan dag...



Krya på Labans öga.



Kram på er,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-11-03 @ 08:02:13
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: åsa

AaaAH HAHAHAHA! trodde jag skulle rammla av stolen!

2009-11-03 @ 09:39:55
URL: http://a.erikes.blogg.se/
Postat av: J-Li

Var längesedan jag skrev något här men ville bara säga GRATTIS till Vilma - är säker på att Victor ler och längtar efter sin syster där uppe! Hans grav är otroligt fin och jag tycker det är fantastiskt att skaparna av Laban gav er tillåtelse att använda deras figur.

Kramar från Sävedalen

2009-11-03 @ 10:17:50
Postat av: Åsa

Hej!

Vill bara skriva att er fina Victor fick mig att börja sänka 50 kr/mån till barncancerfonden och jag hoppas att många fler gör så. Även om era barn är friska idag så vet man inte om ett år, två år....

Kämpa på och gläds åt det nya livet.

2009-11-03 @ 10:31:46
Postat av: Tessa

Hahaa... Tittade på klippen (såå nyfiken ;-) ) innan jag läste klart texten och fattade verkligen ingenting, tänkte att va sjutton håller hon på me... :-D Kunde verkligen inte låta bli att skratta... :-D

2009-11-03 @ 11:25:45
URL: http://tessa84.blogg.se/
Postat av: Jenny - tvåbarnsmor

Haha, du är för rolig!:D



Det är skönt att se att du kan skämta å skratta trots att du haft en jobbig och tung dag. Skönt att få komma ut till stallet oxå. Vänner är underbara!

Hoppas att Labans öga blir bra snart!



Kram

2009-11-03 @ 11:43:34
Postat av: Jessica

Läste ditt inlägg från igår. Man får ha såna skitdagar, det är liksom en del av livet. Oavsett vad man varit med om. Man kan inte alltid vara på topp. Själv har jag varit hos frissan idag, det var riktigt skönt att få klippa upp och ur håret. La upp bild på bloggen för min kompis Dani hade inte lust att vänta med att se resultatet tills nästa gång vi sågs. Haha... En av nackdelarna med få kommunikativa samhälle är att tålamodet blir mindre och mindre. Allt ska ske nu.

Skrattade gott åt filmklippen du spelat in. =) Det är helt rätt att man ska vara lite tokig, det gör livet så mycket roligare.

Kramar

Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

ASG du e för rolig..å heelt underbar. hahahaha



Vänner å familj e bra å ha :) hopaps att Labans öga blir bra snart!!!

Kramis

2009-11-03 @ 15:24:34
Postat av: Elin Thor

Oj, vad underbart roliga klipp. Du verkar vara en knasig tjej, på ett bra sätt :) Underbart roligt!!!

2009-11-03 @ 20:18:01
URL: http://elinthor.blogg.se/
Postat av: miamaria73

Du e rolig du ☼

2009-11-09 @ 18:48:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback