Solsken =)

        DATUM: 2009-11-26 TID: 13:58:55





Soligt och fint väder idag när jag vaknade, så jag jäktade allt jag kunde för att hinna ut med hundarna och lyckas få en liten gnutta solsken på mig.
Jag städade i ca två timmar, vilket jag med avsikt passade på att göra när solen lös (man ser dammet så bra), och drog sedan på mig gummistövlarna, vindjackan och toppluvan.

Jag tror jag hann gå ungefär 5 min, och så gick den förbaksade solen i moln...
-Neeej! utropade jag förtvivlat, som om jag förlorat en kär vän.
Försvinn inte!!
Men solen ville inte lyda mig denna förmiddag utan lade sig vänligt men bestämt tillrätta bakom ett grått moln.

Jag förbannade mig själv att jag valde att ägna morgonen till att städa, och gick muttrande vidare.
Tänk vad allt känns mycket tyngre när solen inte lyser, är det inte konstigt?
Att ljus kan ha en sådan positiv effekt på människor. Gud vad jag längtar tills i vår, när de första strålarna verkligen börjar värma mot ansiktet och när man pustande knäpper upp jackan, bit för bit, för att sedan slänga den fritt hängande över axeln.

Hade jag inte varit så väldigt gravid så hade jag velat ta en sista minuten till varmare bräddgrader och skippat vintern helt i år, men nu har vi ju ett eget litet ljus i mörkret att se fram emot. =)


Kommentarer
Postat av: Annelie

Grå är tydligen inte en färg, det är en hel månad :-(

2009-11-26 @ 18:19:54
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Annika

JA, visst är det härligt med ljus så här års. I dag var det ju nästan vår. Känns konstigt. JAg har köpt mig ett par typ Moonboots i modern tappning (goretex) och jag hoppas trots allt att jag ska få använding av dem i snön.

2009-11-26 @ 20:26:24
URL: http://dagarmedhedda.blogspot.com
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Solen har absolut en läkande effekt å gör människor gladare å framförallt piggare =)

höst å vintern får gärna finnas men behöver inte va så förbaskat långa,regniga å trista!!



Solen tittar fram fler dagar...skönt att du hann städa så mkt =)

å sista mån kan du gott å väl ligga i soffan med en pläd å mysa!!!



kram till dej

2009-11-26 @ 21:46:52
Postat av: Mia

Fina fina du Victor din man och ert nya mirakel. Kan inte sätta mig in i er situation. Tänk att förlora er starka stjärna och nu vänta på ett nytt under. Du skriver så fint i din blogg om att överleva trots att ni förlorat en underbarn son så grymt. Beundrar din blogg. Du är så ung men klok som en "äldre" kvinna ;)Tänker på det blogg inlägg när du jämförde din dag med Blonbella och Kisse, det var ett av dina bästa blogginlägg ..Förstår att det är allt som hänt som gjort det. Reflekterar så över mina egna val å beslut när jag insett att livet kan vända på en dag för att man som förälder på en JÄVULS diagnos. Därför bestämt mig att mina barn och barnbarn är min rikedom, mitt matriella behov, Inget annat behövs. Satt in en peng på fonden samt köpt barncancerns halsband till mig mina barn och barnbarn, han kommer även få nallen med :) CANCERN ska dö därför behöver vi ge mer, köper numera falukorv i stället för oxfile.



Varm kram från Cyber Mia ....Lycka till med din dotter tror att Victor är med er all.

2009-11-26 @ 22:28:08
Postat av: Amanda

solen är underbar och det är så trist när den inte lyser så ofta som man själv vill. men man får ta tillvara på de små tillfällena som den är framme :) önskar er en fin helg,. Kramar

2009-11-26 @ 22:58:47
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Maria

Visst är det härligt! Solen har verkligen lyst (hi, hi) med sin frånvaro den här månaden.



Lite solljus kan verkligen höja humöret. Jag passade också på att städa...



Kram

2009-11-27 @ 09:45:43
Postat av: Jenny - tvåbarnsmor

Ja det är verkligen helt fantastiskt hur solen kan ha en sån positiv och uppiggande inverkan på oss! Nästa gång solen skiner, skippa städningen och ta dig ut på promenaden först...:)



Kram

2009-11-27 @ 15:15:05
Postat av: Rosanna

nej inte fint med sol..avskyr våren, den är hemsk..å deprimerande..gillar bara sommaren

2009-11-29 @ 22:03:18
Postat av: Rosanna

nej inte fint med sol..avskyr våren, den är hemsk..å deprimerande..gillar bara sommaren

2009-11-29 @ 22:03:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback