Sprutan...

        DATUM: 2009-11-04 TID: 14:39:40
Idag har jag varit hos barnmorskan och tagit min bacon spruta. Jag känner att jag så gott som hade bestämt mig och att fördelarna väger upp nackdelarna.
Det känns skönt att min bebbe kommer att vara skyddad den dag hon föds, så man slipper tänka på smittorisker osv.
Jag hade nog inte tagit sprutan om det hade varit tidigare i graviditeten, då allt utvecklas och är så känsligt med celldelningar och så, men nu är ju allt redan så gott som klart, så risken att det skulle ha någon påverkan på barnet är minimal.

Vi får väl se hur jag mår i kväll, man får ju räkna med feber och så första dagen/dagarna.  Tur att det är mycket bra på TV så jag kan gosa ner mig i soffan och ta det lungt.

Allt såg bra ut med hjärtljud och så ialla fall. Hon växer som hon ska så det är skönt. =)

I mogon kommer Ena-Håbo och skall göra en intervjuv om mitt bloggande och efter det skall jag in till stan med syrran för att prova ut lite kläder inför galan. Har ju INGEEET att ha på mig =(
Och jag som hatar att gå i affärer !! =(

Skall passa på att titta på en present till Peter som fyller 35 på Fredag, men det är så svårt att veta vad man skall köpa. Jag tror jag vet, men det kan jag inte skriva här =)


Min syster skall komma över och ta lite fina gravid bilder på mig, innan jag blir alltför fet, får bara se vilken dag det blir, hon jobbar ju så mycket den lilla räkan.
Nej nu måste jag skynda mig ut med doggarna innan det blir mörkt och febern kommer krypande!

Bye bye!












Kommentarer
Postat av: Ida

Hoppas du klarar dig från feber m.m

Jag har åxå tagit sprutan men fick bara ont i armen, hade kanske tur.

Vi vaccinerar oss för barnens skull, våran minsting är förliten för att vaccineras å vi vill ju inte att han ska bli sjuk, eller andra i vår närhet som inte kan ta sprutan och kan bli väldigt sjuk av influensan.

Vad kul å ta gravid bilder, ångrar sååå att jag inte tog fler än vad jag gjorde =(

Du hittar säkert något jätte fin å ha på dig till galan =))



Massor med kramar från oss i Norr



2009-11-04 @ 14:48:58
URL: http://idanilden.blogg.se/
Postat av: Thilda

Hoppas det inte blir nån feber,men det finns ju som sagt mycke på tv!

2009-11-04 @ 18:43:58
Postat av: Amanda

jag funderar också hit och dit ifall jag ska vaccinera mig, ska fundera över helgen. hoppas allt är fint annars. Kramar

2009-11-04 @ 22:18:20
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: En medmänniska

Skönt att höra att Victors lilla babysyster växer som hon ska och att allt såg bra ut!!

Jag har också vaccinerat mig, kände mig influensadålig senare på kvällen men ok nästa dag. Hade dock ganska så rejält ont i armen nästan 1v. Hoppas du själv inte känt av nåt speciellt.

Lycka till med intervjun imorgon och hoppas du och syrran hittar nåt fint till galan. Du skulle vara vacker även om du klädde dig i en sopsäck som man brukar säga ;)

Hoppas Laban kryar på sig i sitt öga snart!



Kramar Malin

2009-11-04 @ 23:09:18
Postat av: Hanna K

Vaccinerade mig för en vecka sen, hade rejäl värk i armen på kvällen och dagen efter, sen lite molvärk några dagar. Kände mig lite febrig på kvällen men inget annars. Så för mig har det gått bra...om inga symptom kan dyka upp så här sent....Hoppas du mår bra!

Det är ju så kul att shoppa kläder (om man bara har pengar...)! Du hittar säkert nåt som passar!



Kramar!

Postat av: ParadisFrida

Jag ska vaccinera mig :S Trots att jag är livrädd för sprutor! Men jag gör det för min dotters skull, vill ju inte att hon ska bli sjuk...



Men vad har jag för anledning att vara rädd och fjantig för en spruta???



När jag tänker på eran vackra lilla kille som fick stå ut med 1000 tals stick och sprutor, dom tuffaste cancerbehandligar man kan gå igenom... Och han som var så liten och sjuk men ändå höll sitt humör uppe! ( blir förbannad på mig själv då)



Åhhh, lilla gubben... blir så ledsen när man vet hur mycket du kämpade för att bli frisk men ändå höll den där jävla cancern din lilla kropp i ett järngrepp! Nu är du iallafall fri från smärta, ångest och sjukdom.



Där du finns nu kan du bara känna all kärlek och värme från dom som älskar dig!



Mina största kramar till er Sofie, Peter och Vilma.

Stort Grattis till Peter imorgon!!



Victor för alltid i mitt hjärta....

2009-11-05 @ 13:38:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback