Aftonbladet och feber

        DATUM: 2009-10-21 TID: 10:48:58
Enligt ett par källor så är artikeln med i Aftonbladet i dag.
Har dock inte sett den själv men jag skall snart åka till Barnmorskan så jag får ta och köpa tidningen då =)

Idag har jag börjat känna mig dålig igen och Thea hade feber och var hemma från skolan igår.. Det är nog ingen svin influensa, men det är jobbigt att känna sig hängig.
Skall be min barnmorska att ta lite extra prover, drömde en hemsk dröm i natt om att jag fick missfall. Är LIVRÄDD över att förlora det här barnet också =(

Ja ja, antar att det är ganska normalt att känna så, oron menar jag. Den blir jag nog aldrig av med .


Hörs senare under dan. Skriv gärna en kommentar om vad ni tyckte om artikeln! =)


Kram


http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article5990608.ab#


Kommentarer
Postat av: Tess

Spännande! Måste läsa tidingen idag!

Usch, tråkigt att vara sjuk. Hoppas du och lilla Thea kryar på er snart.

Otäckt med en sån dröm. Förstår att de känns jobbigt och att oron finns där.

Men jag tror allt kommer gå bra och att eran lilla gooing mår toppen.

Hoppas att allt går bra hos barnmorskan idag=)

Tänker på er.

Massa kramar till er alla!



Tess.

2009-10-21 @ 11:08:57
Postat av: Hanna

Idag har mina barn haft änglafest på dagis. Tänkte på victor i dag igen mkt pgr av det och för att man inte kan glömma hans öde.



Kram

/Hanna

2009-10-21 @ 12:44:57
URL: http://alltisvart.blogg.se/
Postat av: Nathalie

En underbart fin blogg du har.

Jag läste på aftonbladet.se för några månader sen om eran lilla Victor, jag vart så berörd, jag kunde inte förstå mig på hur orättvisst livet kunde vara. Men när jag läser bloggen och följer din vardag, så tycker jag du är du en otroligt stark människa. Jag vet att Victor vinkar ner till dig.. Och jag vill bara önska all lycka till den nya lilla pärlan som växer i dig. Jag tror er lilla pärla mår toppen! Jag ville bara ge lite lyckoönskningar, och lite tankar. Kram Nathalie.

2009-10-21 @ 14:18:58
URL: http://dusvekossaldrig.blogg.se/
Postat av: Thilda

Inget roligt att vara hängig,men ni blir nog bra snart igen!Kram<33

2009-10-21 @ 14:33:07
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Tråkigt att du känner dig hängig, & synd om Thea som är sjuk. Inte kul med mardrömmar men skönt att träffa barnmorskan nu då du är orolig. Ska köpa Aftonbladet idag och läsa. Hoppas allt gick bra hos barnmorskan.

Kram

2009-10-21 @ 14:43:36
Postat av: Tess

Läste nyss artikeln i aftonbladet.

Urfin artikel! Jättefin bild på dig och Peter.

Lilla goa "Buddha" Ljuvliga Victor.

Så orättvist att han inte fick fortsätta sprida glädje och vara hos sina älskade föräldrar.

Tänker mycke på er och Victor.

Nu har jag fått hem boken och kalendern är beställd.

WOW! Boken är gripande och så lärorik. Synen på livet, sjukåvården, cancern, ja de mesta fick sig en tankeställare. Nu har jag fått varenda en på jobbet att beställa sig en egen bok. :)



Kramar på er=)

2009-10-21 @ 15:49:07
Postat av: Maya

Hejsan! Läste artikeln om er lille Victor idag. Jättefin artikel som berörde mig starkt. Aftonbladet tipsade att man skulle gå in och läsa din blogg, så jag var snabb att skriva in bloggadress. Jag är sårig på kinderna av alla tårar. Att förlora ett barn är ett helvete! Man vet inte hur man ska överleva dagen, Det ä oerhört betydelsefullt att man får stöd och tröst från familj och vänner, samt att ha den viljan att själv vilja överleva. Att besitta den viljan kräver ett enormt psyke! Och du har detta! Din familj verkar underbar, och det är så positivt att gläds åt det nya barnet. Jag lovar att Victor blir en fin skyddsängel för sitt lilla syskon.

Jag önskar er all lycka och styrka i framtiden



//Änglamamma till fem barn

2009-10-21 @ 16:49:15
Postat av: Amanda

så fint du skriver, hoppas du kan länka till artiklen sedan också. Kramar

2009-10-21 @ 17:01:57
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Annika

Hittade äntligen artikeln på AB. Ville bara säga lite snabbt att det är fint att läsa en lite mer hoppfull artikel. Precis som du Sofie skrev i ditt tidigare inlägg om artikeln som skulle komma. Blir dock arg när jag läser att ni inte fått någon eftervård. Herre Gud, vad är det för något? Låter helt otroligt. Måste man be om det när något sånt här hänt? NÄr min papap dog tog jag visserligen själv kontakt med sjukhuspsykologen men det här handlar ju om ett barn. Ni har levt på sjukhuset i flera månaders tid. Saknar ord för det.

Men som sagt; fint med en lite ljusare artikel.

2009-10-21 @ 17:11:00
Postat av: Maria

Hej Sofie! Åkte och köpte Aftonbladet direkt. Jättefin artikel! Har köpt och läst boken också. Victor har berört mig nåt oerhört. Följer bloggen och tänker på Victor dagligen. Önskar faktiskt att jag fått träffa honom (Låter antagligen jättekonstigt) Jag är övertygad om att Victor är superstolt över dig!! Kram från Maria med söner

2009-10-21 @ 17:12:36
Postat av: josefin

Gud vilket fint uppslag på er idag. Blev jätte glad när du skicka just den bilden till mitt arbete, som var med i aftonbladet.:)

Tänker på er varje dag.

2009-10-21 @ 17:16:40
Postat av: Anonym

Vilken fin artikel det var i Aftonbladet!! :)

Victor är nog stolt över er som ni kämpar med allt!!

2009-10-21 @ 17:24:04
URL: http://mojikanan.blogg.se/
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

På väg hem från jobbet gick jag in för att köpa en tidning, men alla exemplar var slut... Hittade till sist artikeln på aftonbladet.se. Jättefin och hoppfull! Bra med alla länkar till Busungekalendern, Insamlingen mm.

2009-10-21 @ 17:52:45
Postat av: Carolina Ryberg

Hej Sofie,

Läste om dig i Aftonbladet idag samt på din blogg här. Skulle vilja komma i kontakt m dig, vill du maila mig på:

[email protected]



Sänder en tanke till skrutten i magen :)

2009-10-21 @ 18:29:33
Postat av: Carolina Ryberg

Hej Sofie,

Läste om dig i Aftonbladet idag samt på din blogg här. Skulle vilja komma i kontakt m dig, vill du maila mig på:

[email protected]



Sänder en tanke till skrutten i magen :)

2009-10-21 @ 18:29:55
Postat av: Katti

Hej,

känner er inte men har föjt er historia sen första artikeln om Victor i Aftonbladet. Har själv en Victor idag 17 år! Man berörs alltid när barn far illa och blir sjuka och jag kan bara erkänna att er historia berört mig enormt. Ni verkar vara ett underbart par och jag kan säga att min tankar var med er många gånger under tv-avsnitten om Victor. Min yngste son som är 5½ satt med och tittade och hade massor av frågor. Tror det var bra för honom att se att det inte är själklart att man är frisk och får leva tills man blir gammal! Man lär sig snabbt att inte ta något för givet, det är en sak som är säker! Ta hand om er och var rädda om varandra och jag önskar er all lycka med nya bebisen! Håller alla tummar jag har :-) att allt skall går bra, det gör det säkert också! Det finns någon där uppe som säkert inte tänker tillåta något annat, för han vill ha ett syskon på vår jord! Många kramar till er från en okänd 3 barns mamma som beundrar er styrka! Tack för att ni delar med er!

2009-10-21 @ 18:32:45
Postat av: Annelie

Hej!

Vill bara säga att jag har blivit väldigt berörd av ert livsöde och jag är säker på att Victor alltid kommer finnas med er och han är nog nyfiken på sin nya syster el. bror.

Jag önskar er all lycka och glädje med er kommande bebis och familj! Ni är superstarka!



En stor kram från en okänd tjej i Sveriges avlånga land.

PS Fin artikel i aftonbladet idag!

2009-10-21 @ 19:00:35
Postat av: Malin

Sänder många styrkekramar till er alla! Jag har själv en son på snart 19månader.. Det värker i mammahjärtat när jag tänker på er och lille Victor <3 Jag har läst din blogg och även i tidningarna, ska ta och beställa boken hade jag tänkt. Ni är starka och helt fantastiska!! Kan tänka mig att Victor njuter uppe i himlen när han kommer bli storebror :) Ta hand om er och tusen kramar! /Malin en läsare.

2009-10-21 @ 19:05:20
URL: http://familjennordin.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Mkt bra artikel men en fråga, Rubriken så stod det "Victor ska få en lillasyster" Men i artikeln stod det att Du hoppades på en Lillasyster och att Peter hoppades på en Lillebror. Vet Ni vilket kön det blir? Mycket bra artikel som sagt! Du ör väldigt stark! tycker jag! //14årig tjej som önskar Er lycka till

2009-10-21 @ 19:25:14
Postat av: Anonym

Om jag har missuppfattat ber jag om ursäkt!

2009-10-21 @ 19:26:46
Postat av: Mia

Hej på Er!

Först får jag beklaga er förlust, men sen vill jag gratulera till ert kommande barn. Livets ytterligheter.

Jag läser till socionom, och har sedan jag miste min svärmor allt för tidigt och upptäckt den miserabla eftervården för anhöriga bestämt mig för att undersöka möjligheterna till att förbättra just den. Därför blir jag bestört när jag läser att inte ens ni som förlorat ert barn fått hjälp med livet efter. Då vet jag ändå att jag är på rätt spår, att det behövs kuratorer för anhöriga som mist sina nära...



Stor kram från Mia

2009-10-21 @ 19:33:54
Postat av: Anne-Marie

Har just läst artikeln och tyckte den var jättefin. Tänker på er och Victor varje dag. Tycker ni är fantastiska! Ta hand om varann.

Bamsekramar!!

/Ammi

2009-10-21 @ 19:41:37
Postat av: Jenny i Skåne (mamma till tre)

Jättefin artikel! Bilden på er vid Victors grav är så fin, så full av olika färger och utstrålar så mycket kärlek men samtidigt tomhet.



Hoppas att allt gick bra hos barnmorskan och att du snart blir bättre från förkylningen!



kramar

2009-10-21 @ 19:47:06
Postat av: Sandra

Underbar blogg. Har läst alla artiklar i aftonbladet och följt eran kamp. Dagens artikel i aftonbladet var jätte bra och fin. Önskar er all lycka med er nya lilla stjärna.

Kramar till er =)

2009-10-21 @ 20:07:06
Postat av: Anna

Jätte fin artikel, och fina bilder på er, och på Victor som verkligen verkade vara en så glad kille..



Många kramar



2009-10-21 @ 20:35:43
Postat av: Karolina

Grattis till det nya lilla livet som växer i din mage! Jag är så glad för er skull att ni har något underbart att se fram emot. Jag är själv mamma till en liten tjej som är 20 månader och ens barn är verkligen den finaste och underbaraste gåva man kan få. Det som ni har varit med om är så tragiskt och orättvist. Nu önskar jag er allt gott i en ljusare framtid! Varma hälsningar Karolina

2009-10-21 @ 20:49:02
Postat av: Anna

En fin artikel i Af som berør. Jag ønskar er all lycka med lillan i magen. Kämpa vidare.



2009-10-21 @ 21:00:44
Postat av: Anki

Har precis läst artikeln i aftonbladet och jag tyckte den var jättefin och hoppfull, men trots det så blir jag alltid berörd och tårögd när det handlar om Victor.

Idag var jag på sjukgymnastik med min ettåriga son, och när vi passerade lekterapin på akademiska och jag såg alla barnen därinne så for tankarna iväg till Victor och er och jag kände hur tårarna började bränna bakom ögonlocken. Livet är inte rättvist.

Hoppas det gick bra för dig hos barnmorskan.



Kramar

2009-10-21 @ 21:11:50
Postat av: Caroline L

Jag gick in på aftonbladet för att läsa artikeln, jag kom till bilden av er tre sen brast det, kan knappt läsa för alla tårar.

Herregud vad orättvist livet är, varför er fina lilla prins?

Artikeln är jättefin och ni är värd all lycka som finns.



många många kramar till er

2009-10-21 @ 21:23:46
Postat av: Angelica

Hej!

Jätte fin artikel i tidningen, jag förstår din oro men de kommer gå jätte bra med eran nya bebis. Krya på dig nu å njuta av att ett nytt liv e påväg å sprider glädje i era liv. Kramar

2009-10-21 @ 21:23:59
Postat av: Angelica

Hej!

Jätte fin artikel i tidningen, jag förstår din oro men de kommer gå jätte bra med eran nya bebis. Krya på dig nu å njuta av att ett nytt liv e påväg å kommer sprida glädje i era liv. Kramar

2009-10-21 @ 21:24:42
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Det e inte så konstigt att du är orolig för detta lilla barn... alla oroar sej under en graviditet å efter allt ni går igenom så kan man absolut förstå det!Ingen klandrar dej.

Å du kommer att vara en lika bra mamma till denna lilla ögonsten,tvivla aldrig på det!!

Glädjen och sorgen kommer att gå hand i hand.. men glädjen för detta barn kommer växa enomt när du har henne hos dej och hon kommer att vara precis lika unik och älskad som Victor.



Artikeln var jättebra.. som vanligt sitter man å både ler,gråter och förundras...



Hoppas att du å Thea kryar på er snabbt å att resten av familjen klarar sej!!!



Många många kramar // marie

2009-10-21 @ 21:28:10
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Det e inte så konstigt att du är orolig för detta lilla barn... alla oroar sej under en graviditet å efter allt ni går igenom så kan man absolut förstå det!Ingen klandrar dej.

Å du kommer att vara en lika bra mamma till denna lilla ögonsten,tvivla aldrig på det!!

Glädjen och sorgen kommer att gå hand i hand.. men glädjen för detta barn kommer växa enomt när du har henne hos dej och hon kommer att vara precis lika unik och älskad som Victor.



Artikeln var jättebra.. som vanligt sitter man å både ler,gråter och förundras...



Hoppas att du å Thea kryar på er snabbt å att resten av familjen klarar sej!!!



Många många kramar // marie

2009-10-21 @ 21:29:00
Postat av: ParadisFrida

Fint skrivet i Aftonbladet idag! Jag blir lika rörd varje gång jag läser något om eran lilla änglaprins.

Lyssnade på "Victors låt" Run i bilen till stallet och började stortjuta, den är sååå vacker!!



Jag beundrar både dig och Peter så enormt mycket, ni är otroligt starka och fina föräldrar <3



Stora kramar!



Victor för alltid i mitt hjärta.....

2009-10-21 @ 21:57:02
Postat av: Tessan

Först vill jag säga att artikeln i aftonbladet var jättefin. Det är första gången jag är inne på din blogg och det gjorde jag direkt när jag läste adressen.

Tycker att ni för en fin kamp i victors minne och det är självklart att vi kommer att skänka pengar i hans minne.



Jag hoppas och önskar er all lycka i framtiden då bebisen är påväg. Jag hoppas få följa er framöver också.



Många varma kramar

2009-10-21 @ 21:57:48
URL: http://www.allthanderhar.blogspot,com
Postat av: Sara

Ända sedan jag läste den första artikeln om er och Viktor har jag lidit så med er!

Jag är så oerhört ledsen för er skull och förstår verkligen inte hur Gud eller vem det nu är som bestämmer sån´t här tänker?

Men jag är mäkta imponerad av er och att ni lyckas ta er framåt.

Grattis till bebisen i magen, hoppas ni får ett underbart liv! Kram Sara

2009-10-21 @ 22:00:30
URL: http://alsaol.blogg.se/
Postat av: Malin

Jättefin artikel i aftonbladet...träffar rakt i hjärtat.



Krya på dig och hoppas allt gick bra hos barnmorskan i dag.



Kram

2009-10-21 @ 22:04:50
URL: http://idaoliver.blogg.se/
Postat av: Moa

Vilken fin artikel i Aftonbladet!



Hoppas dagens barnmorskebesök gick bra. Kram!

2009-10-21 @ 23:01:33
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: En medmänniska

Artikeln.. bilderna..så rörd..hittar inte ord.



Magen sååå fin!

Hoppas du sover nu och natten blir lugnare och ni får krya på er så mycket Sofie och Thea.

Hoppas också allt gick väl hos barnmorskan. Tänker på er för jämnan.

Kramar Malin



2009-10-22 @ 00:06:57
Postat av: Jenny - tvåbarnsmor

Jag har precis läst aftonbladet. Det var en väldigt bra artikel. Bilden på dig och Peter är så fin och samtidigt så känsloladdad. Det finns värme, saknad, sorg, kärlek... Ja allt!

Det är så bra att barncancer får en sån uppmärksamhet! När man skriver om enskilda fall, så att man liksom "får ett ansikte på cancern", så känns det som man berör så otroligt många människor! Ni har bidragit med så otroligt mycket genom din blogg och alla artiklar ni har ställt upp på.



Hoppas ni kryar på er snart!

Kram

2009-10-22 @ 00:08:25
Postat av: Ann-Cathrine

Vad jag än skriver så kommer det inte att göra sorgen lättare för er, men när jag läste tidningen i dag så kände jag att jag måste gå till denna sida och skriva. Det jag vill säga är grattis till det kommande barnet och att vi tänker på er.

2009-10-22 @ 07:45:46
Postat av: Emma

Jag har följt din blogg ett tag, men det dröjer ett tag mellan gångerna som jag går in.. Jag berörs så starkt varje gång och tårarna rinner alltid ner för kinderna..

Kan inte ens föreställa mig hur det skulle vara att mista ett av mina barn eller 2.. Har varit nära att mista dottern en gång och bara ångesten över det var olidlig..

Jag önskar dig och din fantastiska familj lycka till med det kommande barnet =)



Kram

2009-10-22 @ 08:07:51
URL: http://laserduskriverjag.bloggagratis.se/
Postat av: Tessan

Hoppas både du och Thea mår bättre i dag, och att det gick bra hos barnmorskan. Jag förstår din oro över nya barnet men jag tror att Victor finns med er som en skyddsängel och inte tillåter att något händer med hans lilla syster (eller bror).



Var tvungen att köpa Aftonbladet i går på väg hem. Läste artikeln på tåget vilket inte var helt smart. Tårarna började rinna som alltid när jag läser och ser de fina bilderna på prinsen. Jag blir också helt bestört när jag läste att ni inte fått någon eftervård. Trodde i min enfald att det var så självklart att man blir erbjuden det så jag har inte ens reflekterat över om ni fått det eller inte.



Krya på er, ni och Victor finns i mina tankar varje dag!



Kramar,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-10-22 @ 08:21:58
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: Tess

Läste artikeln på nätet nu.. Ni är så fina och Victor är helt underbar, finaste killen.. Jag hoppas han har det bra, förställer mej ofta honom precis så som du målade den fina teckningen med ängeln som spelade och alla ängla barnen som satt och sjöng och lyssnade..

Tänker på er



Stor kram tess mamam till 2 grababr

2009-10-22 @ 08:43:28
Postat av: Anonym

Artikeln i tidningen var berörande. Verkligen! Eran prins är jättefin.

2009-10-22 @ 09:45:31
Postat av: Malin

Jättefin artikel

Jag tänker på er o Victor varje dag..

Hoppas att du o Thea mår bättre idag.



2009-10-22 @ 10:20:17
URL: http://malinsweb.blogspot.com
Postat av: Elin

Nu har jag varit inne och beställt din bok, jag vet att jag kommer gråts när jag läser den så som jag gråtit många gånger när jag läst din blogg. Du skriver så fint om er lilla Victor, det går rakt in i hjärtat. Jag tänker på er så mycket och jag hoppas verkligen att Victor har det bra där han är.



Styrkekramar

2009-10-22 @ 10:22:50
URL: http://metrobloggen.se/elinstankariord
Postat av: hanna

Hej! Artikeln var verkligen jättefin och jag lider så mycket med er, varje dag läser jag och tänker på er.

Många barn påminner mig om Victor, och ofta tänker jag på honom när jag ser ambulanser och annat sjukhusrelaterat. Hemskt att jag minns honom så, men det var ju där, i tv:n på sjukhuset, som vi fick lära känna honom lite smått och gud vilken underbar unge han var / är!

Han värmer mig med sin energi idag och har fått mig att uppskatta livet mer! Er solstråle värmer fortfarande!

Kramar

2009-10-22 @ 10:50:25
URL: http://soyyo.blogg.se/
Postat av: Sarah

Hej victors familj! Jag "upptäckte" eran blogg igår kväll och kunde inte sluta läsa den tills jag läst klart hela. Eran livserfarenhet har påverkat mig starkt, dina ord och min inlevelseförmåga gjorde mig alldeles rörd in på bara själen. Jag kan inte tala för andra, men du ska veta att jag kommer aldrig glömma nån av er. Och jag tycker att du eller ja hela familjen är otroligt starka.



Tack för att du fick upp ögonen på mig för barncancerfonden, på riktigt. Jättestor kram!



PS. krya på dig förresten!

2009-10-22 @ 11:20:07
URL: http://pysiz.blogspot.com
Postat av: Kersti

Hej!



Läser din blogg och har gjort det sen jag hittade en länk från Stiffes blogg (heter den det? din vän i fagerst)

Måste få säga att din historia berör mig så djupt, gråter varje gång jag läser och tror ibland att din historia faktiskt gör mig till en bättre mamma för mina två små barn... jag tar dem inteför givet coh struntar mer i småsaker efter att jag läser din blogg. Jag är nog inte ensam om det så jag vill bara säga att din blogg säkert ger hundratals barn "bättre" föräldrar, ingen dålig tanke va?

Det är så grymt att lille Victor inte fickstanna hos sin fantastiska mamma och pappa, men han finns där hos er och kommer definitivt att snart bli världens bästa storebror!

Lycka till med nya bebisen!

Kramar Kersti

2009-10-22 @ 12:41:31
Postat av: Frida

Hej !

Gud vilken fin artikel i Aftonbladet.

Fantastisk bild!

Sa mycket värme och stämmning.

2009-10-22 @ 12:54:07
Postat av: Anja Knoll

Hej !



Ja, nu har det gått en tid och jag läser på din blogg dagligen men har dock inte skrivit så många gånger till dig.

Artikeln som var med på aftonbladet, var KANON.

Hoppas ni får en fin helg och att du snart kommer att känna dig bättre igen ifrån din eländiga förkylning.



Kram Anja

2009-10-23 @ 12:38:02
Postat av: jessica

Kikar in, såg din adress bli rekomonderad på FL

2009-10-26 @ 12:37:06
URL: http://metrobloggen.se/fitmom
Postat av: Anonym

Läste artikeln i Aftonbladet, blir både arg och ledsen över hur vården är i samhället idag. När vi faktiskt lever på 2000-talet.



Ni är fantastiska som orkar kämpa vidare. Är övertygad om att Victor sitter på ett moln och känner en stor stolthet över sina fantastiska föräldrar.



Kramar i massor från Lotta.

2009-10-26 @ 14:16:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback