Birro och Aftonbladet

        DATUM: 2009-10-15 TID: 20:51:08
Såg det fina inlägget som Marcus Birro skrivit om artikeln.
Orden var väldigt starka och fina och speciellt stycket;

Jag hoppas Dante och Liten och alla andra änglabarn tar väl hand om fina Victor. Gå fram och krama honom när han står där och sparkar nervöst på sitt ljuva lilla moln.


För det är ju ändå det som man hoppas på, att alla barn möts däruppe och tar hand om varandra. Att ingen skall stå utan kompisar eller känna sig ensam.

http://blogg.passagen.se/marcusbirro/




Det har varit mycket sorg, smärta och tråkigheter runt omkring Victor i senaste artiklarna, och även om det varit viktiga saker som måste tas upp så har det kännts tungt att läsa och prata om.
Men inom de närmsta dagarna så kommer en liten gladare story i Aftonbladet som handlar om tiden efter, hur vi gått vidare, Victors syskon och lite annat mer positivt. Den blir skriven av vår favort reporter Kerstin Nilsson som alltid gör ett underbart jobb =)
Så missa inte det!!

Tack för alla fina kommentarer!
Lägger in en bild som visar den Victor som vi vill minnas, Julen 2008 innan högdos och smärta. 1 år och 3 månader gammal, omedveten om sitt tragiska öde.






                            

                                                                  Älskar dig gubben!!!!!



Kommentarer
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Hej!

Jag läste också Marcus Birros blogg eftersom någon här skrivit om att han kommenterat artikeln i Expressen. Fint skrivet, precis det stycket som du tagit med här i bloggen fastnade jag också för.



Som vanligt ett fint kort på Victor. Ska köpa Aftonbladet imorgon och läsa. Kramar & tankar och massor av beundran till Er som orkar kämpa för alla små hjältar där ute som slåss mot en så hemsk & lömsk sjukdom.

2009-10-15 @ 20:58:33
Postat av: Frida

Så underbart söt han är på bilden! På alla bilder visserligen, och på alla filmer. Lilla Victor...

Kommer artikeln på aftonbladet.se eller i tidningen? Läser inte så mycket tidningar så jag lär missa det isåfall, det vill jag ju inte!



Massa kramar.

2009-10-15 @ 21:10:44
URL: http://jewell.blogg.se/
Postat av: Amanda

Söt bild :)

2009-10-15 @ 21:11:49
URL: http://aaadnama.blogg.se/
Postat av: Jenny i Skåne (mamma till tre)

Åh vilket fint foto på finaste lilla Victor. Så glad, pigg och busig han ser ut! Min lillkille Vilmer (14 mån) brukar också hålla till i hundens bädd...:-)



Ser fram emot att läsa Aftonbladet imorgon!



Kramar från södern!

2009-10-15 @ 21:20:05
Postat av: Linda

Lilla fina victor. Min son föddes 070919 så han och victor é nästan lika gammla och jag tänker på det varje dag. BLir alltid berörd av din inlägg.

Kram på dig

2009-10-15 @ 21:34:00
URL: http://lindawidellsandh.blogg.se/
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Vilka vackra ord i artikeln!!!

Å jättefin bild på lillprinsen.

ska självklart läsa tidningen imorg.

Alla styrkekramar och beundran till er



//marie

2009-10-15 @ 22:04:08
Postat av: Ida

Så fint skrivet och vilken fin bild... missar inte artikeln imorron...



Kramar i massor från Norr

2009-10-15 @ 22:10:01
Postat av: Caroline

Åå den lille sötnosen!! Såklart han blir väl omhändertagen av alla de andra barnen där uppe, likväl som han tar hand om de som kommit efter honom. Han tröstar dem och ger dem av sin styrka och sina erfarenheter av änglavärlden så att också de kan känna sig trygga där :o)



(jag antar att bilden är från 2008 och inte från 2009 som det står?!)



Sköt om er! Jag tänker på er ofta :o)

Kramar Carro

2009-10-15 @ 22:17:32
URL: http://heartline.blogg.se/
Postat av: Caroline

Åå den lille sötnosen!! såklart att han blir omhändertagen av de andra barnen där uppe, likväl som han tar hand om dem som kommit dit efter honom. Han ger dem av sin styrka och sina erfarenheter och tröstar dem så att också de kan känna sig trygga i änglavärlden :o)



(jag antar att bilden är från 2008 och inte 2009 som det står?!)



Sköt om er! Kramar Carro

2009-10-15 @ 22:21:31
URL: http://heartline.blogg.se/
Postat av: Tessan

Jag var precis inne i din systers blogg (Josse), och tittade på några bilder hon la upp för ett tag sedan. Det finns en bild där de klär julgranen och Victor han en brun dress. Han ser så mysig ut. Längre ned kommer en bild när han ligger i sjukhussängen och under den en bild på hans gravsten. Det känns helt sjukt att han ligger där under. Jag kan bara inte förstå... Hur är det då inte för er?! Sitter och storgråter och nu rinner tårarna om möjligt ännu mer, när jag fick se denna vackra bild. Lilla fina Victor!



Ska läsa inlägget nu.



Kramar om,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-10-15 @ 22:32:56
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: En medmänniska

Fint skrivit utav honom!



Bilden..Älskade käraste lilla Victor!



Hoppas innerligt också att alla barn möts däruppe

och tar hand om varandra.



Kommer självklart att läsa artikeln i Aftonbladet.



Styrkekramar till er Sofie och Peter



Malin

2009-10-15 @ 23:18:12
Postat av: ParadisFrida

När jag tänker på Victor och hur han har det nu, då kommer alltid din fina bild upp i mitt minne!



Bilden du målade med ängeln som sitter och sjunger med barnen, såpbubblorna och fjärilarna! Den är så otroligt fin!! Där sitter han och skrattar och sjunger....



Lille Victor, du fina prins, modige kämpe och starkaste stjärna! Bilderna av dig har brännt sig fast i min själ, förevigats i mitt minne och fått en egen plats djupt i mitt hjärta.... Jag glömmer dig aldrig!



Önskar er, Sofie och Peter all lycka!



Victor för alltid i mitt hjärta....

2009-10-15 @ 23:36:31
Postat av: Malin

Antar att du menar "julen 2008" ? :)

2009-10-16 @ 00:30:37
Postat av: Susanne

Inte för att vara sån, men det är väll ganska självklart att hon menar julen 2008, fel kan alla skriva.



Måste säga att du är stark som orkar kämpa så Sofie, trots den svåra förlusten av eran älskade Victor..

2009-10-16 @ 00:41:14
Postat av: Malin

Lilla fina killen, jättemysig bild=)



Jag var inne och läste Birros blogg, jättefint skrivet och vartenda ord är sant.



Hoppas ni får en skön helg!!



Kramar Malin

2009-10-16 @ 07:39:52
URL: http://idaoliver.blogg.se/
Postat av: Yvonne i Handen

Så fina ord från Birro - gripande. Och så ljuvlig Victor.



Kram / Yvonne

2009-10-16 @ 09:21:11
Postat av: Jessica

Jättefin bild helt bedårande...

2009-10-16 @ 09:25:59
Postat av: Annika

Sitter på biblioteket för att skriva i lugn och ro. Tårarna rinner när jag läser Birros inlägg och ser bilden på fina victor här ovanför. Jag ser honom i korgeno och samtidigt ser jag bilderna av en kämpande liten kille som inte får luft, inte får somna in lugnt och stilla. Det går liksom inte ihop. En sån liten människa och kropp ska inte behöva uppleva det han gjorde.

Marcus Birro är en av mina favoriskribenter. Han skriver med sån känsla, inlevelse och emellanåt ilska.

Hoppas du piggar på dig!

2009-10-16 @ 10:28:33
Postat av: Jessica/mamma till 2

Så fin, glad och lycklig eran fina Victor är. Jätte härlig bild på prinsen. Väldigt vackert skrivet av Marcus Birro, man blir rörd.

Tänker på er och fina prinsen Victor varje dag!



Victors brev från himlen till sin älskade mamma.



Se mig vinka,

blunda så ser du,

jag lovar att vinka extra mycket

så att du inte kan missta dig.



Var inte rädd. Jag mår bra,

Jag lever i ditt hjärta.

Jag ser och jag älskar,

visst känner du min kärlek?



Överallt där du är, finns jag.

Överallt där du går, går jag.

När du sover, sover jag bredvid.

Jag är aldrig ensam, aldrig går jag själv.



Fast mina fotavtryck inte syns, finns jag.

Fast min röst inte hörs, skrattar jag.

Fast mina armar inte kramar så det känns,

så visst kramar jag.



Vi syns igen det vet både du och jag.

Gråt inte, dina tårar faller till marken.

Skratta istället, jag vill se dig glad.

Jag älskar dig, mamma.



Ta hand om varandra.

Massor av kramar

Jessica

2009-10-16 @ 12:22:57
Postat av: tessi

oj sån fin bild på victor.kram

2009-10-16 @ 15:41:10
Postat av: Anna

Jätte fin bild!



:0)

2009-10-16 @ 17:17:23
URL: http://trasanna.wordpress.com
Postat av: Anonym

Hoppas du lägger upp en länk till den artikeln med! Den vill vi absolut inte missa!

2009-10-17 @ 08:12:41
Postat av: Amanda

sååå fin bild, mängder med kramar till er alla :)

2009-10-17 @ 11:34:44
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Christine

Det var en fin bild på lille Victor..

2009-10-17 @ 23:13:28
URL: http://thewomanslife.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hej.



Jag önskar er all lycka i framtiden med nästkommande barn.

Jag har följt er familj länge och jag lider med er varje gång jag läser någonting nytt eller bara kommer in på er blogg.

Har själv en liten tös och väntar vårt andra barn.

När vår dotter skulle komma till världen blev det komplikationer och den känslan man fick inombords ville man inte känna, så jag kan bara tänka mig hur ni har fått kämpa och hur ni mått.



Jag vill önska er all lycka!

Styrkekramar Caroline

2009-10-18 @ 14:36:22
URL: http://nelliesfamilj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback