Städ och promenader...

        DATUM: 2009-10-06 TID: 16:18:28
Idag har det varit fullt upp.
Jag började morgonen med att skriva upp ett data bord från Ikea, som vi trodde vi hade tappat bort efter flytten, sedan sorterade vi gemensamt alla papper, räkningar och viktiga dokument i olika fack och mappar.
När jag var klar med bordet, så såg jag genast hur skitigt det var på golvet, så då tog jag och damsög hela huset, och alla vet ju att ju mer man städar, desto stökigare och skitigare ser allt annat ut, så morgonen slutade med total städ och organisation av diverse vrån och skrymslen. 

Efter det så var det dags för hundarnas promenad. 

Jag började styra stegen åt en runda som jag kallar "Vildsvinsrundan". Det fullkomligt kryllar av vildsvin i skogarna och det är inte helt ovanligt att man stöter på dem.
Det tar ca en 45 min - 1 timme att komma runt och det är väl ca 7 km kanske.
Vädret var så himla fint och solen värmde så jag bestämde mig för att ta en liten avstickare in i skogen ner mot sjön. Tänkte bara se vart man kom om man följde stigen.

Ca 15 min senare så anländer jag till vattnet, vägen hade slingrat sig i nedförsbacke så det gick lätt och smidigt att gå.
När vi kommer fram så får hundarna dricka en stund och så beger vi oss tillbaka.
Det jag inte har tänkt på är att den lätta nedförsbacken, nu förvandlas till en jätte lång uppförsbacke som förvandlar mina ben till spaghetti.
Ok, jag är väldigt van att gå långt och brukar aldrig bli speciellt trött, men en liten detalj som jag bortsåg ifrån var ju faktiskt att jag har en ganska tung mage där fram.
Ganska snabbt börjar svanskotan värka och ryggslutet känns som om någon har misshandlat med en slägga.
Jag vet inte varför jag har fått det här problemet vid den här graviditeten, med Victor så mådde jag alltid bra.

Ja ja, jag kämpar mig vidare uppför och när jag en stund senare når ursprungsstigen så är jag svettig och slut. Problemet är bara att jag har ca 70% av promenaden kvar innan jag är hemma. Alltså ca 4- 5 km.
Ju mer jag går, destå mer värker det i svanskotan och ner mot baken.
Jag tvingar mig själv framåt och försöker tänka på annat, hundarna springer glatt långt framför och jag önskar med ens att jag också bara vägde 5 kg.

Tillslut efter mycket sveda och värk så anländer jag till vårt hus. *Pust* Jag skall nog tänka mig för nästa gång jag skall "checka" ut en ny väg, det blir ju en bit extra.

Nu ligger båda hundarna utslagna på golvet, jag har precis lagat färdigt maten och Peter håller på nere i källaren.
Vi skall bege oss till graven snart och hälsa på prinsen och sen blir det Desperate Housewifes.
Jag skall slänga upp fötterna på bordet, krypa ner under en filt och inte röra mig ur fläcken =)

I morgon skall vi till barnmorskan och lyssna på hjärtljud, ta blodprover och prata om svininfluensvaccinet.
Ha en trevlig kväll allihopa! =)

Bye


Kommentarer
Postat av: Anonym

är oxå gravid, så jag läser gärna om en uppdatering vad som sas om svinasnuvan! Om du har lust att skriva några rader om det. Kram

2009-10-06 @ 16:40:45
Postat av: charoline

så härligt med en graviditet...alltid bra att ha något i framtiden att se fram emot.

Jobbigt med ryggen.



2009-10-06 @ 17:45:35
URL: http://charolicious.blogg.se/
Postat av: Caroline

Åh vad duktig du är! Här hemma slukar snart dammråttorna oss och min filosofi just nu heter: när barnet är fött, då ska jag... Även jag laddar inför en mysig kväll i soffan med säsongsstarten av desperate housewives. Hösten är mysig på så sätt, att det är helt okej att bara slappa i soffan framför tv:n med tända ljus i hela rummet. Ha en bra kväll!

2009-10-06 @ 18:03:34
URL: http://lambisoft.blogspot.com
Postat av: Linda

Skriv gärna om hur det gick med vaccin pratet. Jag är också gravid och nyfiken på vad som sägs om detta. Mvh Linda

2009-10-06 @ 19:30:23
Postat av: Ulle

Det låter som du haft en bra dag idag Sofie!!!Det gör mej glad....

2009-10-06 @ 19:36:28
Postat av: Jenny - tvåbarnsmor

Oj, vilken fullspäckad dag. Det är så skönt när man får så mycket gjort hemma. Men tänk på att ge dig själv tid och ro att vila oxå...:) Att du har ondare den här graviditeten tror jag beror på att du bröt svanskotan förra gången, och så verkar det vanligare överlag att man får ondare i kroppen ju fler graviditeter man går igenom.

Lycka till hos barnmorskan imorrn!



Kram

2009-10-06 @ 20:23:59
Postat av: Kristina

Visst var det en härlig dag. Jag var också ute vid Mälaren med hunden och njöt när han raceade loss i solen.

Jag fick foglossning med barn nr 2 men hade inte det med nr 1. Härda ut.

Du kan med gott samvete slappa ikväll efter en intensiv dag.



Kramen

2009-10-06 @ 20:55:07
Postat av: Helena

Wow, du promenerar mer än vad en annan gör...trots din "extramage"! Själv hade jag behövt de där 4-5 km extra då och då:)

Tufft kämpat Sofie!! Jag blir dock inte förvånad...Jag har förlänge sedan förstått att det bor en riktig kämpe i dig!!

Kram helena

Ps Ha en spännande träff med den lilla imorgon=)

2009-10-06 @ 21:08:29
Postat av: Nina (mamma till två)

hej sofie.

måste bara säga att jag tycker att du hade skrivit en sån fin text i "victors" almanacka.

jag fick den igår och väntar bara på att det sa bli 2010 =)

har suttit och läst din bok ikväll men har nu gjort en paus för hemmafruarna.

när jag läser boken så känns det som att jag är där med er, men jag är inte lika stark som du... tårarna tar aldrig slut.

tänker på er.

styrkekramar i massor

2009-10-06 @ 21:25:58
Postat av: Jenny i Skåne (mamma till tre)

Inte dåligt vare sig med städ eller långpromenad med gravid kropp! Låter som en bra idé att hålla sig på kända stigar i fortsättningen! Att du känner dig tyngre i kroppen och har mer krämpor är helt naturligt eftersom du är gravid andra gången och ganska tätt inpå Victor. Dessutom bär du på en tung sorg som säkert gör att du har en massa muskelspänningar här och där. Du gör helt rätt i att ta det lugnt i soffan ikväll!



Många tankar och kramar!

2009-10-06 @ 21:28:26
Postat av: Siv

Kära Sofie! Sökte på Google tröstedikt för sörjande och kom in på din blogg på det sättet. Med tårar i ögonen läste jag din dagbok. Vilken pärs du och Peter har fått gå igenom! Du har en fantastisk förmåga att uttrycka dej i skrift. Att beskriva sina känslor som du gör är ett tecken på mogenhet. Önskar dej och Peter all tänkbar lycka i framtiden och må den lilla prinsessan du har i din mage få ett långt, friskt och lyckligt liv i ert kärleksfulla hem. Kram!

2009-10-06 @ 21:50:42
Postat av: Jessica/mamma till 2

Hej!

Vilken skön dag du har haft, både städat och gått lång promenad. Hade oxå problem med svanskotan och ryggslutet när jag väntade Kevin, andra gravidet. Jätte jobbigt! Hoppas att du får en bra dag i morgon hos barnmorskan.

Ta hand om varandra!

Kramar

Jessica

2009-10-06 @ 22:01:19
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

sofie.. kom på mej själv med att sitta å le ..du skriver så glasklart så jag nästan såg allt framför mej :)



Ta upp med barnmorskan om din svanskota.. måste ju finnas nå man kan göra..tänkte på nåt förebyggande inför och under förlossningen... e ju inte jättelångt kvar =D



Victor va nog med dej hela prommisen å hejade på så du kom hem!!



kramar

2009-10-06 @ 22:11:53
Postat av: En medmänniska

Precis, ju mer man städar ju mer får man syn på som man inte kan undvika att ge sig på. Men härligt efteråt :) Så flitig du varit + den långa vandringen på det! Du har väl mobilen med dig när du är ute o vandrar så där ensam!?



Undrar så om den där jäkla prästen hört av sig? =(

Det är Victors saker i trädet, Ingen får röra dom. Vilar nån slags trygghet över dom ju så måtte det få vara kvar.



Många kramar till er Sofie och Peter.

2009-10-06 @ 22:20:38
Postat av: En medmänniska

Fick inte med...



Tänker på er imorgon Sofie o Peter då ni ska till barnmorskan. Hoppas allt väl med Victors lillasyster.



Ang Victors saker igen..inte bara trygghet..så fantastiskt fint, rörande på alla sätt o vis ju!!



Kram Malin

2009-10-06 @ 22:27:16
Postat av: Marie

Köpte den underbart fina kalendern idag, blev nyfiken på vad som hänt Victor och har nu läst bloggen under några timmar och tårarna kan bara inte sluta rinna...kommer att tänka på er när jag ser upp mot stjärnhimlen i fortsättningen, kram på er!

2009-10-06 @ 22:39:10
Postat av: Tessan

Vad duktig du är som orkar med. Var rädd om dig bara, så du inte tar ut dig för mycket. Jag har haft foglossning under båda mina graviditeter, och med Ida kom det plötsligt när jag var ute och gick. Pang bom, sa det i svanskotan och sedan kunde jag inte ta ett steg till. Däremot kunde jag cykla och fick för mig att cykla mountainbike i skogen när jag var i åttonde månaden. I spöregn dessutom. Körde vilse och precis som du var jag helt slut flera kilometer hemifrån. Så i det här fallet kan jag säga att jag precis förstår hur du kände dig.



Det gör mig glad att höra att du orkar med dagarna, även om det säkert är otroligt tungt.



Hoppas ni fick lite kraft från Victor vid graven och att allt går fint hos barnmorskan i morgon.



Tänker på Victor och er, som alltid!



Kramar,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-10-06 @ 23:06:44
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: Anonym

har du varit hos mediumet?????

2009-10-07 @ 07:53:12
Postat av: Anonym

har du varit hos mediumet?????

2009-10-07 @ 07:54:31
Postat av: Sandra:mamma till william 14mån.

så duktig du är.

2009-10-07 @ 08:35:15
URL: http://orginoox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback