Expressen och P4

        DATUM: 2009-10-13 TID: 20:32:10
Idag har det hänt mycket saker.
Expressen ringde på förmiddagen och undrade om de fick skriva en artikel om Victor, kalendrarna och om hur vi mår så här efter allt som hänt.
Det är samma tjej som vann journalistpriset åt barncancerfonden förra året och hon brinner verkligen för det här ämnet.
Jag hinner knappt fundera utan svarar snabbt "Ja!"
En timme efter samtalet så anländer en reporter med fotograf hem till oss och intervjun börjar.
Vi berättar om allt ifrån hur sjukdomen började till hur vi mår idag.

Vi fick väldigt bra kontakt med reportern som skall skriva texten, det var en väldigt varm och omtänksam människa, så det här känns bra. =)
Förhoppningsvis så kommer artikeln att publiceras i Expressen redan i morgon, så glöm inte bort att köpa tidningen och säg vad ni tycker!


Bara 15 min efter att Expressen hade åkt så ringer min telefon. Det är en producent på P4 som vill att vi skall medverka i Lotta Bromèrs program redan i morgon och prata om barncancer, hur allt har gått sedan förra inslaget, lite om hemsjukvården, det nya barnet osv.
Herre Gud, allt på en gång, tänker jag och måste genast ringa upp Expressen och kolla så att det är OK med dem att gå ut i media via radio innan de publicerat deras artikel, men nu kommer ju båda reportagen ut samtidigt, så det var OK.

Jag måste ringa och avboka mitt psykologsamtal som jag har på förmiddagen bara, annars kommer jag aldrig hinna till studion i tid.
Jag blir jätte vervös också, att sitta i radio, kanske i direktsändning är ju jätte stort! Hjälp!
Men det är ju för en god saks skull, så vi får tänka så...=)




Vi hörs senare!

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Tildas mamma

Oj, oj, oj, här går det undan! Vad roligt att det blir både tidningsartikel och radioprogram att se fram emot. Det är verkligen ett viktigt ämne, och jag beundrar dig för att du orkar lyfta fram det i ljuset på det sätt som du gör.

Det ÄR jättestort att få vara med i radio och det är långt ifrån alla som får den chansen. Intervjun kommer att gå jättebra, det är jag säker på! Lycka till, och framför allt: ha så kul!

Kram, Tildas mamma

2009-10-13 @ 21:10:17
URL: http://tildasmamma.wordpress.com
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Vad roligt och verkligen två bra tillfällen att nå ut med ett viktigt budskap, d v s "många bäckar små..." och då tänker jag på chansen att "göra reklam" för insamlingar som t ex Barncancerfonden, Busungarkalendern mm. Att sedan ni får chansen att prata om hur ni mår, hemsjukvård, barncancer och en massa annat viktigt och väsentligt är ju verkligen hur bra som helst.



Du fixar detta så bra, det är jag helt övertygad om. Antar att dina talade ord är minst lika tänkvärda & kloka som när du skriver så det kommer att gå galant!



Ska köpa Expressen imorgon och även lyssna på P4, det går väl att göra via webben om inte annat??

Lycka till!!!!!!!!

2009-10-13 @ 21:22:18
Postat av: Hannah

Man kan ju gå in på deras hemsida. Där lär det stå något om att ni vart där så får man lyssna på inspelningen.

Jag har skola hela dagen imorrn, annars hade jag suttit framför radion hela dagen :)



Lycka till!

2009-10-13 @ 21:33:48
URL: http://colinsmamma.blogg.se/
Postat av: En medmänniska

Oj mycket på en o samma gång men jag är också säker på att det kommer gå bra.

Jag kommer sitta bänkad o lyssna på er Sofie o Peter ( Lycka till!) och inhandla Expressen.

Imorgon dagen då Vi Alla tänker extra mycket på er älskade Victor och tänder ljus för honom.



Varma kramar Malin

2009-10-13 @ 21:36:52
Postat av: Amanda

vad spännande, hoppas det går bra för er.

synd bara att jag jobbar i morgon när programmet på radion sänds, kanske du kan lägga ut länken så man kan lyssna på det här på nätet i efterhand?

tänker på er. kram Amanda

2009-10-13 @ 21:59:14
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Jenny i Skåne (mamma till tre)

Oj så spännande, och som Tildas mamma skriver ovan så är det beundransvärt av er att orka framföra ert viktiga budskap. Och vilken fin chans att få göra det i både radio och tidning! Jag kommer att lyssna så gott det går med en vild ettåring omkring benen, annars får det bli webbradion senare!



Många kramar!

2009-10-13 @ 22:44:41
Postat av: Malin

Vad spännande och vad mycket som händer på en gång. Ju mer uppmärksamhet på barncancer desto bättre. Ska lyssna på er i morgon och självklart köpa expressen.

Håller tummarna, det där kommer ni fixa galant!!



Alla tankar och kramar till den starkaste stjärnan...fina Victor...



Kram



2009-10-13 @ 23:03:36
URL: http://idaoliver.blogg.se/
Postat av: Kristina

Wow vad mycket på en gång och intressant. Ska läsa och lyssna o hålla en tumme eller två att det går bra.

Sprida budskapet om barncancer kan aldrig göras för lite.



Kramen

2009-10-13 @ 23:26:50
Postat av: Cdot

Lycka till! Ska helt klart köpa Expressen vilket jag aldrig gör annars. Bra att Victors öde uppmärksammas. Stor kram från mig /Cecilia

2009-10-14 @ 10:47:20
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

oj vad spänannde :)



Det kommer att gå kanon. Du fixar detta lika bra som allt annat =D

Det är ett mkt viktigt ämne..

kram kram

2009-10-14 @ 11:05:30
Postat av: Sofija

Reportaget var fantastiskt och jag kunde inte hålla tårarna borta!

Fasen så orättvist allt är. Lilla fina Victor, tänk så ont du hade. Det är förjäkligt att ett litet barn ska behöva lida så.

2009-10-14 @ 12:27:47
URL: http://metrobloggen.se/sofija
Postat av: Moa

Väldigt fin artikel i Expressen! Kram

2009-10-14 @ 12:43:57
Postat av: Anonym

Lyssnar på er på P4 nu, ni är så underbara och så starka!!!

Och eran intervju i expressen va så full me starka och fina ord <3

2009-10-14 @ 14:23:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback