Katrin Zytomierska, gravid!

        DATUM: 2009-10-24 TID: 14:57:36

"Katrin Zytomierska planerar vara en hård mamma: Jag blir nog den som slår barnen"



Enligt Aftonbladets artikel så är Katrin Zytomierska gravid med sitt första barn.
Hon påstår sig inte alls vara glad över nyheten då hon skyr tanken på att vara gravid och inte ens gillar barn.

Nu är ju frågan hur seriöst man skall ta fröken Katrin då hon är känd för att uttala sig vädigt omoget, klantigt och korkat.
Hon har bestämt sig för att skriva en dagbok på bloggen om sin graviditet, och jag gissar på att den kommer att fyllas med alla möjliga kommentarer och uttalanden om hur svullen, värdelös och äcklig man känner sig som gravid.


Hoppas bara att unga tjejer eller gravida inte tar henne på alltför stort allvar och blir avskräckta från att själva skaffa barn, för tro mig, alla mår inte piss och förvandlas till outhärdliga, illaluktande, uppsvullna freaks.

Nej, för det mesta så handlar det om att förändras som person, både på utsidan och insidan. Du förvandlas till en mamma, och med det medföljer också ett visst offrande, en viss smärta och självklart en förändrad livsstil.
Och skall man nu ha barn, så är graviditeten ett utmärkt tillfälle att öva sin nya osjälviska sida på.

För Katrin, du kommer dock att dras med detta lilla skrikande knyte en bra tid framöver ! =)


Så GRATTIS till din nya kaosartade, trötta uppochner vända mammatillvaro, med hängpattar, fettomage, kräkningar, gropigalår, elefantröv och svintohår!!


Jag är säker på att du kommer att bli en super mamma!! =)














Läs nedanstående artikel. Seriöst, måste man ta ALLT på blodigt allvar???

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article6010577.ab


Kommentarer
Postat av: Annika

Ja, man får bara hoppas att det är en attityd hon sparar till sin mediala framtoning. Men säker ska man nog inte vara. Förhoppningsvis upplever hon också det magiska med en ny liten människa.

2009-10-24 @ 15:21:26
Postat av: Catharina

Hon är nog ute efter rubriker och förstasidor. Vad är det för fel på folk! En riktig energitjuv är vad hon är! Jag skulle inte lägga ner så mycket kraft och energi på henne. Fast jag hoppas att den sociala myndigheten gör det!

2009-10-24 @ 16:08:03
Postat av: Caroline

Jag tror inte man ska ta henne på allt för stort allvar. Hon har ingen aning om vad hon snackar om. Mina tankar om hur jag trodde att jag skulle bli som mamma och hur jag faktiskt är som mamma skiljer sig ganska markant åt. Innan man gått igenom sin förlossning och för första gången fått upp sin bebis på bröstet är det svårt att föreställa sig vad föräldraskapet faktiskt innebär rent känslomässigt. Otroligt korkat och omoget av henne att fälla såna kommentarer. Tyvärr är hon inte ensam om att tala först och tänka sedan och som offentlig person hänger ju sån´t kvar ett tag.



Tack för dina gratulationer! Förlossningen gick jättebra och tiden här hemma har varit kanon. Lilla Lovis är en väldigt nöjd liten bebis som älskar att ligga tätt intill och mysa. Hon går under smeknamnet "lilla klistermärket" här hemma. Jag ser så oerhört mycket fram emot nästa år då din lilla sessa ska komma. Läste raderna i din dikt där du frågar dig om du kommer till att våga älska någon lika mycket som Victor. För en person som dig Sofie, så kärleksfull och fin vore det omöjligt att inte göra det. Du ska se att den stora dagen kommer vara här innan du vet ordet av det och allt kommer att gå så bra.

2009-10-24 @ 16:24:47
URL: http://lambisoft.blogspot.com
Postat av: Nancy66

Ja, man hoppas verkligen att hon inte menar allvar i det hon säger.

Men det kan också vara en osäkerthet, rädsla för det stora som sker som gör att hon säger som hon gör.



Ha en fin kväll,

2009-10-24 @ 18:16:27
URL: http://nancy66.zoomin.se
Postat av: Hanna

Allt för att skapa rubriker och få publicitet, är nog likt henne det... Men som sagt, hoppas det är bara snack!

Bra skrivet som vanligt!!!

Postat av: Fia

Skulle inte förvåna mig om citatet är taget helt ur sitt sammanhang... Det verkar vara lite typiskt för Aftonbladet. Man behöver ju inte tycka om barn för att bli en bra mamma. Man behöver bara vara en bra mamma och tycka om sitt eget barn.



Själv är jag inte överdrivet förtjust i barn jag inte känner. Jag vill liksom ha ett band till de. Men det innebär ju såklart inte att jag avskyr barn. Men det är väl som det är med de flesta människor. Jag håller mig på min vakt tills jag lär känna någon bättre. Kanske är hon likadan och Aftonbladet tolkade det hon sa på ett sånt sätt.



Men ja hon är välkommen in i klubben till oss andra mammor. Hennes blogg ska jag leta reda på. :)

2009-10-24 @ 19:22:07
URL: http://lusth.blogspot.com
Postat av: ParadisFrida

Förbannat dumt sagt tycker jag >:(

Vill man inte ha barn ska man väl tänka på det innan man särar på benen för en karl?!? Det är ju faktiskt en "bieffekt" av sitt handlande....



Har precis tittat på en minnes film för baby Kelsie briggs som slogs ihjäl av sin styvfar!! Man blir så ledsen och besviken på männskligheten när man vet att det finns dom som vill göra illa små barn... Han noll tolerans för sådana uttalanden!!



Victor för alltid i mitt hjärta.....

2009-10-24 @ 21:06:30
Postat av: Katharina

I morse så somnade ännu en liten kille, Elton in i denna fruktansvärda sjukdom som även er Viktor led av...han blev 2år och 3månader.Undrar om du läst hans mammas blogg http://jenni80.bloggsida.se/?

Jag kommer ikväll att tända ljus här hemma för både Viktor och Elton....Kanske Viktor nu får en liten änglakamrat däruppe =)Tänker på er....massor med kramar från Mora

2009-10-24 @ 21:37:30
Postat av: En medmänniska

Så fruktansvärt hemskt =( finns inga ord..

Jag har tänt ljus för Victor och Elton. Nu har Victor fått en underbar liten änglakompis och alla andra änglabarn med.

Styrkekramar till er Alla därute



Malin

2009-10-24 @ 21:49:39
Postat av: Jenny i Skåne(mamma till tre)

Ja det är så beklämmande, men man får ju hoppas att det är sagt men en stor dos ironi.



Har också följt Elton och tänker både på honom och Victor idag, som båda gått samma kämpiga väg.

2009-10-24 @ 22:49:21
Postat av: Josse (Karlshamn)

Bra skivit Sofie, håller med i de du skriver!

2009-10-24 @ 23:29:24
URL: http://emigirl.blogg.se/
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Ikväll har ljusen brunnit för Victor och Elton..finner inga ord just nu..

Många styrkekramar till er föräldrar!!!



Kram // marie

2009-10-24 @ 23:53:27
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Det är så ledsamt att läsa att cancern skördat ännu ett offer. Ljusen brann igår kväll både för Victor & Elton - två prinsar som fick lämna denna värld alldeles för tidigt.

Kram

2009-10-25 @ 11:50:48
Postat av: emelie

hon verkar inte vara nån speciellt rolig person. känner mig nästan glad över att jag inte har det blekaste aning om vem hon är...

men det låter som en attityd hon har för att skapa mediaframgångar. hon kommer garanterat älska sitt barn över allt annat och bli en jättebra mamma ändå!

2009-10-25 @ 14:14:07
URL: http://eemmelie.blogg.se/
Postat av: Elsa, 16

Tänkte bara säga att igår i skolan skulle vi rita något när vi hörde olika låtar. Och när jag hörde låten Run med Leona Lewis ritade jag en stjärna, spöket laban och skrev Victor med stora bokstäver. Sedan berättade jag inför klassen om hur jag följt er på bloggen, och tv på 4:as sjukhuset.



Det går inte en dag utan att jag tänker på er. Det du skriver sätter sig som en pil i hjärtat. Victor var, och är, så himla fin!



Ni är så himla starka!!

Många styrkekramar

2009-10-25 @ 19:51:18
Postat av: Elsa, 16

Jag menade i skolan i Fredags såklart!!



Kram

2009-10-25 @ 19:52:24
Postat av: Rebecca, ung moster åt pärlorna Emme & Olli

hon kommer bli en jätte bra mamma!

Det är min storasysters kompis och dem hade sin 30 års fest ihop.

Både hon och Bingo är jätte snälla/trevliga!

Och jag håller helt med dig =)

Man förändras från omogen till morgen när man blir mamma. Jag tror detta komme bli bra för katrin.



2009-10-27 @ 09:46:41
URL: http://jagrebeccamirjamkarin.blogg.se/
Postat av: Cicki

Jag läste just på VK:s hemsida om en man som misshandlat sin dotter under lång tid. Han erkänner de enskilda händelserna men inte brottet. Hur tänker han då undrar man???!!! Barnagan avskaffades mig veterligen 1979. Barn är en sådan underbar gåva som det är varje förälders skyldighet att förvalta väl. Så även om inte är seriöst sagt av Katrin att slå sina barn så är det banne mig inget att skämta om.

2009-10-28 @ 14:35:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback