Medie

        DATUM: 2009-10-09 TID: 11:43:26
Idag är det dags. Vi har bestämt oss för att inte ha för stora förhoppningar om kontakt, då han är så liten och det är så nyligen allt hände.
Jag ser detta mer som ett tillfälle att få möjligheten att fråga henne, vad händer när man dör? Vart tar man vägen?
Jag vet ju inte ens om jag tror på allt det här med medier, så hon får ett tufft jobb att övertyga oss =)

Självklart så tittar jag in här senare i kväll och skriver om hur det gick.



Det var ju några som undrade om det här med svininfluensvaccinet när man är gravid.
Bålsta vårdcentral, och jag tror att det gäller de fleata runt om i landet, kommer att börja vaccinera riskgrupperna om 2 veckor. Alltså gravida, äldre, personer med astma, hjärtproblem osv.
Jag har varit väldigt skeptisk till att vaccinet är såpass nytt och oprövat men min barnmorska säger att fördelarna väger över nackdelarna, och det har hon kanske rätt i.

Vad tycker ni? Hur skulle ni göra?

Kommentarer
Postat av: Carola

Hans själ är inte liten, han finns hos er hela tiden. Om Hon är duktig och kan sin sak kommer ni att bli övertygade. Med det finns ju skojare med. Han har det bra där han är och det kommer han att låta er veta. Hoppas att ni tyckte att det gav något. Carola

2009-10-09 @ 11:48:31
Postat av: ♥ ♥ ♥ bambi - gravid igen! ♥ ♥ ♥

Jag vet inte alls hur jag ska göra... nu när svininfluensan har lugnat ner sig så känns det lite onödigt, samtidigt så är det ju bäst att vaccinera sig INNAN det blossar upp igen. Men jag ska diskutera detta med min barnmorska också...

2009-10-09 @ 11:54:36
URL: http://bambi.blogg.se/
Postat av: Lena v.27

Hej är gravid oxå och nu i v.27. Jag har bestämt mig för att avstå pga att vi vet för lite om vaccinet. Spruta in kvicksilver? nej tack. Inte till mina barn heller. Har läst på själv o letat information och det jag hittat gör att jag avstår. Har redan informerat min barnmorska om det oxå.



Hoppas att det går bra hos mediumet ikväll och att hon är duktig. Spännande :)

2009-10-09 @ 12:35:31
Postat av: Tess

Hej Sofie,

Jag hoppas det kommer gå bra hos mediet idag och hon kan ge er några svar på de frågor ni har..ska bli spännande att höra hur det gick sen..

Tror Victor dock finns överallt där ni är..men HUR vet jag inte? Men han kan ju inte bara ha försvunnit? Det är ju det som är så intressant med medier att deras sinnen är så mycket öppnare än våra..som sagt jag hoppas hon kan ge er några svar..



Tänker ofta på er och Victor..Hur orättvist livet är och varför han inte fick stanna kvar när han kämpade så..



Kram Tess mamma till 2 grabbar

2009-10-09 @ 12:48:03
Postat av: Yvonne

Åh, hoppas det var intressant hos mediumet. Jag är skeptisk mot mycket men ska själv prova om ett tag...har varit hos ett för länge sen och det var väldigt intressant. håller tummar

2009-10-09 @ 13:05:51
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Jessica

Jag ska vaccinera mig, men jag är inte gravid. Så har bara mig själv att tänka på. Dock vaccinerar jag mig inte för min egen skull, utan för dom personer som tillhör riskgruppen. Vilket min mamma gör som cancersjuk.

Kram

Postat av: En medmänniska

Håller med..hoppas det kommer gå bra hos mediet Sofie och Peter!

Ser fram emot att få höra om det hela ikväll.

Jag hoppas och tror att Victor finns vid er sida hela tiden!



Kram Malin

2009-10-09 @ 13:13:34
Postat av: Caroline

Jag är jätteskraj för vaccinet, dels för egen del och bebisen i magen och sen för mina andra två barn. Tror inte vi ska vaccinera, inte så länge bebben ligger i magen i alla fall vilket förhoppningsvis inte är många dagar till.

2009-10-09 @ 13:14:27
URL: http://lambisoft.blogspot.com
Postat av: Hanna K

Jag är gravid i v.24+6...ska vaccinera mig. Har varit väldigt velande fram och tillbaka, som du skriver så är det ju osäkert med biverkningar på fostret och så...Men vår son som är snart 2 år får ju inte vaccinera sig så då känns det bättre om vi runt honom åtminstonde är vaccinerade. Och dessutom som gravid så är ju immunförsvaret svagare och man kan få större komplikationer om man får influensan eftersom lungkapaciteten redan är svagare också, och tänk om nåt skulle hända med barnet för att jag INTE vaccinerade mig???

Ja det är en stor osäkerhet kring detta...



Lycka till hos mediet, kramar!

Postat av: jessica persson

jag tror inte att jag kommer ta vaccinet.

Så här är det ju

-vaccinet innehåller en viss del av influensan som alltså sprutas in i din kropp.

är det så att du är rikgit kännslig så kan de bli att du blir väldigt sjuk av just själva vaccinet.



jag ligger i riskgrupp pga min astma och att jag har väldigt dåligt imunförsvar men är ändå väldigt skeptisk mot d.



fundera ut de där eftersom att du har en liten i magen också...



kram jessica

2009-10-09 @ 14:17:04
Postat av: maria

Ja det är så mycket fram o tillbaka med detta vacc.. o nu säger "dom" att det kommer bli värre framåt våren med influensan..vet inte vad man ska tro om allt o media som förstorar upp.. nån skrev att man inte vacc..barn under två år.. i vår kommun är det att dom inte vacc under 6mån?måste ju göra lika överallt kan man tycka o man blir ännu mer osäker, vad vet man om detta om det är så osäkert o olika svar överallt! jag har tre barn 10år 6år o 10mån..o jag tror inte vi kommer vacc..nåt av våra barn. Jag är lite rädd för vacc överhuvudtaget..då vår äldsta tjej blev jättesjuk efter 1 1/2 års sprutan o vi fick åka in akut..idag lever hon med autism o svåra kramper..pga sprutan det vet vi inte..men det börja efter det..så vår mellen tjej har inte heller fått den sprutan o det kommer inte minstingen få heller.. men det är ju ett annat vacc vi pratar om nu, men har man det i bagaget så blir man lite extra fundersam o försiktig! även om läkare o så säger att det inte är nån fara..jättesvårt val! o jag förstår att du funderar ännu mer som har en baby i magen! om dom vet med säkerhet att det inte är nån fara för barnet så är det ju säkert, o du som gravid är ju även i riskgruppen.. o hoppas allt går bra för er hos mediet ikväll, spännande! o victor han är nog med er där! Trevlig kväll o helg! /maria mamma till tre..

2009-10-09 @ 14:30:11
Postat av: Cattis

Tänker på Er extra mycket idag! Kram Familjen Kimby

2009-10-09 @ 15:04:55
Postat av: Kia

Hej Sofie!



Jag har velat fram och tillbaka om jag ska eller inte ska ta vaccinet. Jag är gravid i v.34.

Nu har jag bestämt mig för att ta det, men det känns verkligen som att välja mellan pest eller kolera. De mesta talar ju dock för att vaccinet är ofarligt, men det finns ju forskare som talar för att vaccinet bl a skulle kunna orsaka olika bostavskombinationer.



Jag har kommit fram till att jag aldrig kommer att kunna förlåta mig själv om mitt barn blir allvarligt sjukt i influensa och i värsta fall avlider, de räknar ju med att största flunsavågen kommer början på nästa vår och då är ju min bebis pytteliten.

Skulle barnet däremot få en bokstavskombination eller inlärningssvårigheter (eller annan biverkning på vaccinet) blir det ju svårt att koppla direkt till vaccinet och därmed kan jag inte skuldbelägga mig själv på samma vis som om barnet skulle bli sjukt i flunsan. Enda chansen för mig att skydda mitt barn mot influensan är ju att vaccinera mig nu så bebisen får lite antikropper.



Som sagt, det känns verkligen som att välja mellan pest eller kolera och jag önskar att någon kunde kika in i framtiden och berätta vilket val som är rätt, men jag har efter många sömnlösa nätter kommit fram till att jag kommer att vaccinera mig om vaccinet hinner komma innan bebisen.



Lycka till med allt och hoppas att det går bra för er ikväll hos mediet!

//Kia

2009-10-09 @ 15:05:10
URL: http://kiaskapar.blogspot.com
Postat av: Tess

Skit svårt de där. vem ska man lyssna på, vad ska man tro???



Meen, enligt min källa (en forskare i ämnet) ska man absolut INTE ta vacinet, hon sa att dom har ingen aning om vad det är för nått. det är helt nytt och dom vet ingenting om det, ex, vad har det för bieffekt om 10 år?? osv..



Men, det är svårt. som sagt, vem ska man lyssna på?



Jag hade nog inte tagit det iaf! inte när om vet så lite..



Och varför får man vaccinera gravid när man absolut inte får vacciner små barn?



För många frågor för att jag skulle våga ta det...

2009-10-09 @ 15:21:26
Postat av: Kajsi

Hej Sofie



Jag skulle inte ta vaccinet. Det känns för osäkert och inte tillräckligt testat. Det har ju inte funnits så länge.

Lycka till hos mediet. Jag är MYCKET skeptisk, och är hemskt intresserad att höra vad hon hade att säga. Jag tror att det är ett sätt för vissa människor att tjäna en rejäl hacka på andras olycka

2009-10-09 @ 15:49:18
Postat av: Jenny i Skåne (mamma till tre)

Jag kan bara säga att jag är väldigt glad att jag inte är gravid just nu, så jag slipper fatta ett sådant beslut. Jag är överhuvudtaget ganska tveksam till vaccinationer. Tror att det ligger mycket ekonomi i det hela. Mina stora barn (snart 7 och 9) kommer vi inte att vaccinera. Vi vill inte att de ska ingå som försökskaniner i en enda stor jättestudie. Vaccinet är alltför obeprövat (testat på totalt 100 barn men man vet ju ingenting om eventuella långsiktiga biverkningar ännu, i USA har man inte godkänt detta vaccin som vi ska få här i Sverige osv osv). Ettåringen blir vi ju inte tillfrågade om. För egen del så tillhör jag också riskgrupp eftersom jag jobbar i sjukvården, men är tveksam. Tänker att om jag vaccinerar mig så är risken iallafall liten att jag drar hem något till barnen, men jag börjar å andra sidan inte jobba förrän i februari igen. Jag vet helt enkelt inte. Man talar om neurologiska biverkningar av svår karaktär, även om det är få som drabbas. Å andra sidan har influensan i sig inte gett svåra symtom hos tidigare friska barn. Knivig fråga som sagt och man kommer nog aldrig att känna sig 100% övertygad om vad som är rätt.



Jag tänker iallafall såhär: Sverige är ett av få länder där man bestämt sig för att vaccinera hela befolkningen. Vad gäller gravida så avråder man annars från vaccinationer av allehanda slag (andra influensavaccin till exempel), vad är det för skillnad nu? I andra länder, exempelvis England vaccinerar man enbart de gravida som kommer att föda under den förväntade influensatoppen och inte alls de som är i första eller andra trimestern. Som sagt, jag är glad att jag inte är gravid just nu...



Hoppas, hoppas att ni känner att ni får någon slags kontakt eller andra svar hos mediet idag. Ser fram emot att få läsa vad ni upplevt sen.



Många kramar.



2009-10-09 @ 15:49:43
Postat av: tilda - änglamamma till Liam

jag har aldrig heller riktigt vetat om man ska tro på det där med medier osv.. men min mamma och mina mostrar har alltid gjort det. så förra året när Liam va i magen så va vi på en mässa där vi mötte ett medie och fick kontakt med min pappa via henne (mitt bland alla andra människor som va där).. så det va verkligen en uppenbarelse att få uppleva det och jag tror verkligen att dem som vi älskar lever vidare med oss...

hon som va där (mediet) förklara det som att det är inte alltid dem som man hoppas på ska "komma fram" är redo... men hoppas iaf att det går bra för er och att ni får en trevlig upplevelse :)

2009-10-09 @ 16:41:23
URL: http://tiiiildas.blogg.se/
Postat av: Christel

Jag skall vaccinera mej med tanke på att det finns dom som inte kan få vaccinet t.e.x små barn och cancersjuka som redan har dåligt imunförsvar !

Någon här skrev att man inte vaccinerar barn under 2 år ...... FEL !!!

Barn under 6 månader vaccineras ej och sedan barn mellan 6 mån och 2 år vaccineras bara riskgrupperna !

Däröver vaccineras alla !! ( som vill )

Jag hoppas så många som möjligt vaccinerar sej ..... om inte för sin egen del så för andras !!!

2009-10-09 @ 17:14:56
Postat av: Johanna

Stort lycka till ikväll!!! Tänker på er jättemycket...



Angående vaccinet så kommer jag INTE vaccinera mig. Jag är i 22+1 och ser ingen trygghet i att få en mini-influensa + kvicksilver insprutat i kroppen. Jag upplever att vi blir som försökspersoner... Det är jag inte beredd att vara. Dessutom vet jag ju inte vad som kan hända med mitt barn.



Så inget vaccin för mig!!!



Kram kram

2009-10-09 @ 19:37:30
URL: http://grynisen.bloggsida.se
Postat av: Christine

Jag ska vaccinera mig när det blir aktuellt, eftersom att jag har så himla dåligt immunförsvar. Har ju varit mer sjuk än närvarande på jobbet. Inte bra!!

2009-10-09 @ 20:05:58
URL: http://thewomanslife.blogg.se/
Postat av: Moa

Hej

jag ska troligen också vaccinera mig när det blir min tur. Jag är nästan konstant förkyld så jag misstänker att mitt immunförsvar inte är helt optimalt. Dessutom så är min brorsa astmatiker, men han kommer ju vaccineras innan mig. Kram!

2009-10-09 @ 20:41:28
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: ullis

Det är inte mer kvicksilver i vaccinet än om ni äter en halv fiskdjävel från våra insjöar,,, så det så!Frågan är väl om det kommer att bli så att flunsan dör ut eller inte.

2009-10-09 @ 21:24:01
Postat av: Helena

Jag sitter spänd och väntar vid datorn ikväll. Hoppas ni haft ett intressant möte med mediet.

Ang. vaccinet är det svårt. Något som man bara kan avgöra själv. Jag har en dotter som går i skolan och jag hade aldrig gått och vaccinerat henne själv hos en läkare. Jag tycker det känns ovisst just när det gäller barn. Samtidigt, om alla klasskamrater ska gå och vaccinera sig, de gör det på plats i skolan och "tänk om".......så överväger jag nog att låta henne få vaccin om det erbjuds i skolan. Men inget är 100 ännu!

kram på er Helena

2009-10-09 @ 21:30:22
Postat av: Jenny - tvåbarnsmor

Jag väntar spänt på att få läsa om hur det gick för er idag!:)



Jag vet inte vart jag står i frågan om vaccinet faktiskt... Vet inte om vi ska vaccinera oss eller ej. Om jag hade varit gravid så tror jag det hade känts ännu svårare, då ska man ta beslut för ett liv i magen oxå, som växer och är i olika "känsliga stadier" hela tiden... Men eftersom dom rekommenderar vaccin borde det innebära att det inte är farligt... Men ändå jättesvårt att bestämma sig tycker jag!

2009-10-09 @ 23:37:46
Postat av: A.M.

jag har hört att risken för att smittas av svininfluenssa är lika liten (eller stor) som för "vanliga" människor, men grejen är att man som gravid lättare får svåra komplikationer av influenssan och har större dödsrisk!

alltså skulle jag rekommendera dig att ta vaccinet!

2009-10-10 @ 00:46:12
Postat av: A.M.

jag har hört att risken för att smittas av svininfluenssa är lika liten (eller stor) som för "vanliga" människor, men grejen är att man som gravid lättare får svåra komplikationer av influenssan och har större dödsrisk!

alltså skulle jag rekommendera dig att ta vaccinet!

2009-10-10 @ 00:46:30
Postat av: A.M.

jag har hört att risken för att smittas av svininfluenssa är lika liten (eller stor) som för "vanliga" människor, men grejen är att man som gravid lättare får svåra komplikationer av influenssan och har större dödsrisk!

alltså skulle jag rekommendera dig att ta vaccinet!

2009-10-10 @ 00:47:02
Postat av: Milla

Jag är också gravid och funderat på hur jag ska göra med vaccinet. Men har nog bestämt mig för att inte ta det. Och vad jag kan läsa på de flesta kommentarerna är det många som ska göra likadant. Får se vad du bestämmer dig för!

2009-10-10 @ 07:57:20
Postat av: Tessan

Åhh, jag väntar med spänning på att höra hur det gått! Hoppas det gick bra!



Jag är i vanliga fall väldigt skeptisk när det gäller vaccinationer. Har aldrig tagit ett influensavaccin tidigare. Jag har funderat fram och tillbaka och bestämt mig för att vaccinera mig. Har en kompis som forskar inom medicin och hon tycker man ska göra det för att skydda barnen. Jag känner att om barnen skulle bli riktigt sjuka och jag inte hade vaccinerat mig så skulle jag aldrig förlåta mig själv. Jag kan tycka att det är lite oroväckande att så många ställer sig mot vaccineringen och alla rekommendationer baserat på lösryckta meningar. Kvicksilver, visst det låter skrämmande men jag har mycket svårt att tro att om vaccinet skulle innehålla mängder som var farliga för fostret så skulle knappast en hel värld gravida rekommenderas att vaccinera sig. Det är hemskt hur medierna förstorar upp allt och skrämmer folk... Så min personliga åsikt är att så länge landstingen rekommenderar alla att vaccinera sig så tycker jag att får man utgå från att de vill allas bästa och även vet bäst vad gäller risker osv.



Kramar,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-10-10 @ 09:12:50
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: Jenny i Skåne (mamma till tre)

Känner att jag bara måste kommentera lite ang vaccinationerna igen...:-) Jag tycker snarare att det är lite oroväckande att man som vuxen bara köper rekommendationer rakt av i såna här frågor, utan att själv försöka ta reda på så mycket som möjligt i ämnet och ifrågasätta. Det gäller det mesta känner jag. Det handlar inte om lösryckta meningar i media, det som gjort att jag och många jag känner valt att avstå vaccinet för våra barns del, utan för att det helt enkelt finns lika mycket (eller i mina ögon mer) information som talar emot det. Och den informationen kommer också från personer med insyn, adekvat utbildning/erfarenhet osv.



Kvicksilvret är bara ett exempel på tillsatsämnen som kan vara skadliga. Och om man läser på så får man också veta att den typen av kvicksilver som man använder INTE är densamma som man får i sig via kosten, så det går inte att göra jämförelsen med vår insjöfisk (som jag för övrigt inte äter eller serverar mina barn och som man avråds från att äta som gravid). Det känns också som en enorm skillnad att få i sig små mängder via maten mot att få det direkt insprutat i sin kropp. Man har också valt att ta bort kvicksilvret som tillsats i de barnvaccin som finns i vaccinationsprogrammet eftersom man är osäker på eventuell skadlighet.



Faktum är att den kombination av tillsatsämnen som man använder nu aldrig tidigare är testat, däremot har man använt vart och ett av ämnena för sig.



Jag känner ingen större trygghet i att vaccinet är testat på endast(!) 400 personer totalt och det är så nytt att man inte vet någonting om långsiktiga biverkningar. Kikhostevaccinet till exempel tog 10 år av tester att framställa.



Jag tror att det handlar oerhört mycket om ekonomi, både från samhället i form av förluster när många blir sjuka på en gång, och från läkemedelsbolagen i form av enorma inkomster. Och visst är det lite skrämmande hur media förstorar upp all typ av information, men främst själva influensan, tycker jag.



Jag har absolut inte svaret på vad som är rätt eller fel, och hade mina barn tillhört riskgrupper hade jag förmodligen resonerat annorlunda. Men för min del är det absolut ingen självklarhet att spruta in gifter i mina friska barns kroppar. Och i ett sånt läge så går mina barns hälsa före samhällsnyttan, faktiskt.

2009-10-10 @ 10:01:05
Postat av: Maria

Hej!

Ska bli spännande att få höra hur det gick hos mediumet!

Ang. vaccinet tycker jag det är konstigt att gravida ska vaccineras eftersom man avråder att vaccinera barn under tre år... alltså bebisen i magen. För övrigt är valet fruktansvärt svårt. Det känns som att hur man än väljer så kan det bli fel!

2009-10-10 @ 11:04:48
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Håller tummar att ni fick svaren ni önskade :)



Ang vaccinet så e det en jättesvår fråga.. Efs jag klassas som riskgrupp pga mitt arbete inom vården så borde jag kanske det... men är fortfarande mammaledig med vår yngsta på 8,5 månader.

våra andra barn är 5 och 4 år och jag vill inte vaccinera dom heller..tror jag.. men det e en knepig fråga.

För lite är testat å låt säga att denna svininfluensa kommer pågå under flera år.. då måste man vaccinera sej varje influensaperiod för att vara skyddad!!

Oftast insjuknar en människa i influensan ca vart 5-7e år å det beror på att man bygger upp antikroppar och är skyddad så pass länge.

Man vet inte vilka biverkningar det kan ha i långa loppet,tänk på alla små barn vi har eller bebisar i magen..där allt utvecklas i en jäkla fart.

å man vet inte vad som kan rubbas..



Förra v satt vi på akuten med minstingen pga astma å jag passade på att personligen fråga om svininfluensan.. å dom hade haft flera fall men ingen som var svårt sjuk.alla hade lindriga symtom..



Det är en jätesvår fråga som sagt men läs på allt du kan å fatta ett beslut du känner är rätt för dej!!



kraaaam

2009-10-10 @ 11:24:17
Postat av: Tessan

Vill också göra ett tillägg gällande vaccinet. Jag håller med Jenny från Skåne, i stort. Jag vill absolut inte att någon ska känna sig påhoppad. Givetvis ska man bilda sig en egen uppfattning och jag menar inte att alla tar åt sig av lösryckta meningar, men många gör det och då utgör det en fara.



Själv har jag också läst på mycket om detta, många rapporter från läkemedelsverk, både svenska och utländska. Själva grunden i vaccinet är densamma som i alla influensavaccin. Så det är utarbetat för många år sedan och använt i praktiken flera gånger. Det som är nytt är själva viruset, H1N1. Viruset är testat i Sverige, på 400 personer. De utländska rapporterna bygger på studier där man testat tusentals personer, även personer i riskgrupperna. Alla vaccin innebär risker, alla sjukdomar innebär risker, och dessa vägs mot varandra. Det är givetvis upp till var och en. Men jag tror verkligen inte att ett land som Sverige skulle utsätta hela befolkningen för fara. De flesta blir inte allvarligt sjuka, men vaccinerar man sig inte riskerar man ju att utsätta riskgrupperna för ännu större fara. Jag tror heller inte att kvicksilver är ofarligt och givetvis är det värre att spruta in kvicksilver i blodet än att äta, särkilt den form som förekommer i vaccinet. Men även där har jag svårt att tro att man väljer att vilja vaccinera alla gravida om det skulle peka på fara för fostret.



Det jag vill ha sagt i detta långa utlägg är egentligen att det är upp till var och en men har man inte satt sig in i ämnet ordentligt, genom att läsa information från flera olika källor och på så sätt bildat sig en uppfattning grundad på alla fakta - så är det bättre att följa rekommendationerna än att bara lyssna till lösryckta meningar.



Kramar igen,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-10-10 @ 11:48:46
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: Johanna

Kommer inte att vaccinera varken mig eller barnen trots att jag tillhör hög riskgrupp själv. Vill inte ha en massa kvicksilver o andra konstigheter i min eller barnens kroppar. Denna influensa är inte värre än de som kommer varje år men media har fått upp ögonen för den o tjänar storkovan.

2009-10-10 @ 19:32:01
Postat av: Therese

Jag beklagar verkligen sorgen. Minns att jag skänkte pengar till just den här fonden för några månader sen, men inte riktigt visste vem det gällde då. Men det var en masslänk som skickades runt i olika bloggar. Men gud... Jag beklagar verkligen. Önskar er all lycka i livet. Svårt att veta vad som är de rätta orden att skriva, så förlåt om jag skriver klumpigt och osammanhängande.



Gällande vaccinet hade jag troligtvis inte tagit det om jag var gravid. Min svägerska är gravid i åttonde månaden och hon tänker inte ta det, pga det faktum att läkarna inte vill ge vaccinet till barn under två (eller är det tre? alla säger olika) år, och hon känner därför att det inte känns helt säkert att hennes ännu ofödda son i magen ska få i sig vaccinet. Som sagt, jag skriver rörigt men jag hoppas att du förstod min poäng. Oavsett vilket du väljer att göra hoppas jag att det går bra.

Mvh Therese

2009-10-22 @ 22:10:06
URL: http://hedstroem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback