Sorg i våra hjärtan...

        DATUM: 2009-10-11 TID: 15:04:20
Usch, idag är en sorgens dag....

Jag fick precis reda på att en mycket nära person till mig har fått missfall.

Vi hade sett fram emot att få barn ungefär samtidigt och hon var så glad... Nu känns allt bara tungt och jobbigt igen.

Jag tänker mycket på hur lätt det är att förlora någon eller att tvingas släppa taget om en dröm. Hur framtiden genast ter sig annorlunda mot vad den några timmar tidigare utvisade. Hur stor lycka inom ett par sekunder kan förvandlas till stor sorg och tomhet.


Jag går nästan och väntar, varje dag med oron i magen att något skall hända även det här barnet.
Som om någon där uppe inte vill att man skall vara lycklig.

Jag vaknade i morse med en stor klump i hjärtat, och jag kände en sådan enorm saknad efter Victor. Vissa dagar är bättre än andra, men idag var det en sådan dag.
Jag och Peter låg länge sida vid sida i sängen och tittade på gamla sparade videoklipp på telefonen. Glada, busiga Victor... Så fin och levande där på skärmen, så saknad och långt borta i verkligheten.
Sorgen har legat i luften hela dagen, som ett tjockt kvävande täcke och jag trodde att det handlade om det vanliga känslorna som gav sig till känna, men nu vet jag vad det gällde.

Samtalet kom några timmar senare...
Man fick sig verkligen en påminnelse att vem som hellst kan bli drabbad, det spelar ingen roll vad du gör.
Inför döden är vi alla lika och på samma obarmhärtiga sett så hämtar han sina offer, oavsett hur du skriker och kämpar emot.


Idag tänder vi ett ljus för det lilla liv som inte fick fortsätta leva, och som jag hoppas får det bra dit den nya resan bär...




Kommentarer
Postat av: Rebecca, ung moster åt Emelie och Olivia

Hej, vill bara säga att jag beklagar sorgen.

Jag kan inte förstå hur det är att förlora sitt barn! Måste ändå säga att ni är starka som klarar av att forstätta :) Filmen ni gjort till viktor är den vackraste och den filmen som berör mig mest.



Lycka till

// Rebecca - ung moster

2009-10-11 @ 15:22:17
URL: http://jagrebeccamirjamkarin.blogg.se/
Postat av: Jenny - tvåbarnsmor

Åh, jag vet precis hur det känns att få ett missfall! Sänder många tankar och kramar till er och era vänner!!!

Man får försöka se missfallet som att det "var meningen", att det antagligen inte var ett livsdugligt foster. Jag vet att det inte tar bort smärtan och sorgen, men det kanske kan hjälpa att gå vidare och kanske försöka igen när tiden är mogen... Det va länge sen jag gick igenom ett missfall nu, men jag minns iaf att allt kändes så hopplöst och jag trodde aldrig att jag skulle få min efterlängtade bebis. Men nu, tre år senare, sitter jag här med två underbara ungar! Så även om det ser mörkt ut för tillfället är jag säker på att både ni och era vänner åter kommer få se ljus och lycka en dag!



Många kramar till er denna jobbiga dag!!!



2009-10-11 @ 15:30:04
Postat av: Meli

Vad tråkigt :-( Det är som du skriver, vem som helst kan drabbas.



Förstår att saknaden efter Victor är enorm, och att du oroar dig för det nya barnet, men kom ihåg att det nya barnet har den finaste skyddsängeln man kan ha.



Kram

2009-10-11 @ 17:58:55
Postat av: charoline

usch ♥

det är verkligen så, glad ena sekunden och sen dimper man ner på backen med tuffa skithemska avskyvärda beksked/händelser/förluster

2009-10-11 @ 20:26:13
URL: http://charolicious.blogg.se/
Postat av: En medmänniska

Usch så hemskt :( beklagar verkligen till era nära.



Så ledsen över dina rader...tänker på er så och er älskade lilla Prins.

Jag tror verkligen Victor finns vid er sida och skyddar er på vägen mot lillasysters födelse. Det kommer gå bra ska ni se. Vi är så många här som följer, tänker på er och håller tummarna. Önskar er allt gott Sofie och Peter. Avslutar som jenny..också säker på att ni och era nära vänner åter kommer se lycka och ljus och allt gott till dom med.



Styrkekramar till er Allihopa,

Malin

2009-10-11 @ 21:10:29
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Sänder många styrkekramar till både dej å till era nära idag!!!

Usch vilken tung dag för er båda..



kramar om

2009-10-11 @ 21:21:04
Postat av: Amanda

huvvaligen, måste kännas jobbigt :O tänker på er och de som är drabbade. kramar om er alla

2009-10-11 @ 22:21:23
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Cattis

Styrkekramar till Er! Finner inga ord!

2009-10-11 @ 22:54:50
Postat av: Tessan

Vad ledsen jag blir för era vänners skull. Man kan verkligen aldrig veta när eller vem som drabbas av sorg och det är så skrämmande.



Jag förstår att vissa dagar är tyngre än andra och att saknaden efter er lille prins är enorm. Det måste vara så overkligt att se honom på filmerna och försöka förstå att han är borta.



All styrka till er!



Stora kramar,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-10-12 @ 07:29:47
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: Sofija

Jag har själv fått 3 st missfall och jag vet hur förbannat smärtsamt det är för själen! Även om 2 av dom 3 graviditeterna inte var planerade så sörgde jag dom lika mycket iaf.



Många kramar till er.

2009-10-12 @ 10:41:02
URL: http://metrobloggen.se/sofija
Postat av: Malin

Förstår att det måste vara jobbigt att titta på filmerna när verkligheten är så hemsk. Fast ändå skönt att ni har alla fina bilder, filmer och minnen av eran prins.



Vad ledsen jag blir att höra om missfallet...tänk vad livet kan svänga fort...Man vet verkligen inte vad man har att vänta...



Tänker på er...



Kram

2009-10-12 @ 12:17:44
URL: http://idaoliver.blogg.se/
Postat av: Jessica/mamma till 2

Så hemskt att höra om missfallet :(.

Lilla sessan har den bästa och finaste skyddsängeln som skyddar henne mot allt, fina prins Victor.

Saknaden efter eran älskade Victor måste vara enorm, måste vara oerhört jobbigt att titta på filmklippen när han så glad och lycklig.

Jag önskar dig och Peter all lycka i världen.

Massor av kramar

Jessica

2009-10-12 @ 23:11:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback