Mormor

        DATUM: 2009-09-29 TID: 20:46:03


När mamma vill ha råd
har mormor ofta svar
för hon kan ösa ur
all kunskap som hon har.

Hon ställer ofta upp
när kaos hopar sig.
För barnbarn gör det svårt
att bara säga nej.

När barnbarn växer upp
finns mormor där som stöd.
Sin kärlek och sin tid
hon ger i överflöd.

Och fast det sällan sägs
är tacksamheten stor
att ha en sådan skatt
som mammas goa mor.



En mormor
- av Siv Andersson




























'


Victor och mormor, Juni 2008








Kommentarer
Postat av: Cattis

Åh, vilka fina bilder! Kram Cattis

2009-09-29 @ 20:49:03
Postat av: Elvira

Jättefina bilder lycka strålar, Victor ser så glad ut.

Kram

2009-09-29 @ 20:52:17
Postat av: Therese

Vilken fin dikt!

Ska genast visa min uppskattning till min mamma tilika mina barns mormor, med denna dikt och ett fång med blommor!

Tack för att du påminde mig :-)

Kramar till dig!

2009-09-29 @ 20:57:49
URL: http://familjelivet.wordpress.com
Postat av: Therese

Förelåt glömde att säga att det var underbart fina bilder på Victor och hans mormor!

KRamar

2009-09-29 @ 20:59:20
URL: http://familjelivet.wordpress.com
Postat av: Ansi

Hejsan

Vilka underbara bilder, mormor är speciell hon:-))

Är så blandade känslor varje gång man är inne på din blogg, helt underbart skriver du mitt i allt annat.

Styrkekramar och lycke till med tjejen i magen...

2009-09-29 @ 21:22:17
Postat av: Emma

Håller med, det var underbara bilder.

2009-09-29 @ 21:37:41
URL: http://emmaanystrom.blogg.se/
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Verkligen jättefina bilder, som alltid. Det syns så väl att dom gillade varandra massor!

Kramar

2009-09-29 @ 21:38:01
Postat av: E

Vilka fina bilder! Som jag önskar att jag hunnit träffa min mormor innan cancern drog iväg med henne. Och jag tror att Victor var supernöjd med sin mormor! Ser åtminstone ut så på bilderna,(för jag antar att det är mormor´n).



Kämpa på, man är alltid starkare än man tror hur svårt det än känns allt som oftast.

2009-09-29 @ 21:41:04
URL: http://flodhastens.blogg.se/
Postat av: Jenny i Skåne (mamma till tre)

Åh vilka fina bilder på urgulliga Victor och hans mormor! Vilken ofattbar förlust det är för er alla. En dubbel sorg för dina föräldrar som både förlorat sitt barnbarn, och sorgen över att deras dotter varit med om det värsta tänkbara.



Varma Kramar till er alla!

2009-09-29 @ 21:43:24
Postat av: Amanda

så underbart fina bilder på victor o hans älskade mormor. tycker fortfarande att livet är såå orättvist :S varför ska barn dö? de är ju så unga o har hela livet framför sig :( hoppas allt är bra med dig o lillasyster i magen. kramar

2009-09-29 @ 21:45:37
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Jenny - tvåbarnsmor

Vilka fina bilder! Så fulla med kärlek och glädje!



Kram

2009-09-29 @ 21:53:45
Postat av: Christina

Underbart fina bilder..de ser så lycklig ut.



Styrkekram

2009-09-29 @ 21:53:49
Postat av: Malin

Vilka fina bilder på stor kärlek....

Vilken fruktansvärd sorg att förlora sitt älskade barnbarn...

Jag är så ledsen för allas eran skull att ni måste uppleva detta, det är så fel...



Kramar

2009-09-29 @ 22:00:01
URL: http://idaoliver.blogg.se/
Postat av: Hanna K

Otroligt vackra bilder, fulla av kärlek!!!

Postat av: Sophie mamma till Nellie

Så fina mysiga bilder!

En mormor är verkligen speciell hon.

Jag blir full i gråt, så fin han är!

2009-09-29 @ 22:35:53
URL: http://beylejd.blogg.se/
Postat av: En medmänniska

Såå underbara bilder på Victor och hans mormor, så rörande att se. Styrkekramar till dig mormor Marie

och givetvis till er andra också Alla Victors nära o kära.



Malin

2009-09-29 @ 22:43:06
Postat av: Ida

å vilka fina bilder och vilken fin text, stämmer såå bra, mormödrar är speciella...



kramar från Norr

2009-09-29 @ 22:52:51
URL: http://idanilden.blogg.se/
Postat av: Jessica/mamma till 2

Så fin dikt, bilderna på mormor och fina Victor är underbara, så mycket kärlek och lycka.

Eran älskade Victor är jätte fin, så orättvist och hemskt att han inte finns hos sin älskade familj.

Tänker på er och fina solstrålen Victor varje dag.

Victor förevigt i mitt hjärta.

Kramar

Jessica

2009-09-29 @ 22:54:58
Postat av: ParadisFrida

Mycket fin dikt! Och bilderna på lille Victor talar ju för sig själva. Vilken underbar kille! Så kärleksfulla bilder.. Det syns att dom hade ett speciellt band till varandra, sådär som barnbarn och far/morföräldrar bara kan ha!



Tänker på hela eran familj och skickar en bamsekram!



Victor för alltid i mitt hjärta...

2009-09-29 @ 22:57:44
Postat av: anna sandeback

vill väll börja med att skriva att bilderna på victor och hans mormor var jätte fina. mycket kärlek där :)

...jag gråter och gråter! det är kanske inte det ni vill höra, men jag kan faktiskt inte hålla mig. när jag läser denna bloggen som är så fylld av kärlek känns livet så orättvist. jag ser bilder på eran son som var så otroligt vacker och söt, som på nästan varje bild hade en sådan livsglädje, trots allt det svåra han gick igenom sitt alleled för korta liv. vilket otrolig förlust för er alla, jag känner med er, verkligen! jag beklgar djupt eran smärta och eran sorg.



eran son är en ängel utav dess like och jag beundrar dig/er otroligt mycket! kämpa på..

och sov gott lilla voctor!

mycket kärlek och styrke kramar från anna

2009-09-29 @ 23:12:21
URL: http://www.metrobloggen.se/annasandeback
Postat av: Teza

Underbart vackra bilder =), man blir så glad när man ser den lilla prinsen. Alltid lika glad på dom underbart vackra fotona ni lägger upp..



Många kärleksfula kramar med massa styrka i till er..

2009-09-30 @ 01:18:36
Postat av: Teza

Man blir så glad när man ser mormor o eran lilla prins =). Han är lika glad på alla underbart vackra foton som ni lägger upp på honom=)..



Starka kärleksfulla kramar till er

2009-09-30 @ 01:20:36
Postat av: Livet med tre

Åh vilka underbara bilder på Victor och hans mormor :-) jag berörs otroligt mycket av det du skriver här inne och gråter alltid lika mycket. Tänker på det som hänt er varje dag och jag kan nog faktiskt säga att ert öde förändrat mitt liv.. Jag tänker alltid till en extra gång när livet känns jobbigt. Och jag är tacksam för det jag har varje sekund! Hoppas det är ok att man skriver så.. Kramar i massor!!!

2009-09-30 @ 08:58:03
URL: http://livetmedtre.blogspot.com
Postat av: Ida

såå fina bilder på Victor och mormor!

2009-09-30 @ 09:08:14
URL: http://petterssonida.blogspot.com
Postat av: Anna Spiik

Vilka underbara bilder.

Kram

2009-09-30 @ 09:43:12
URL: http://fruspiik.blogg.se/
Postat av: Annika

Så underbara bilder. Jag tycker att Victor är så lik din mamma. Tänkte på det redan när jag såg Sjukhuset. Dikten tycker jag också mycket om. Jag skrev ju i ett tidigare inlägg att jag själv alltid saknat den kontakten. Och nu är min egen dotters mormor lite väl gammal för att kunna ta hand om henne. Men de kan leka, prata och läsa sagor. Men kanske hinner de inte träffas så många år.

Vad glad din mamma ska vara som snart får ett nytt litet barnbarn att ösa kärlek över.

2009-09-30 @ 09:50:34
Postat av: Meli

Så fina bilder. Victor strålar av sådan livsglädje på alla bilder tycker jag. Har är sååå söt.



Kramar

2009-09-30 @ 12:40:25
Postat av: Frida

Han är så söt med sin speciella lilla pose med tungan ut ur munnen. Underbara bilder. Lilla Victor!



Massa kramar

2009-09-30 @ 13:54:59
URL: http://jewell.blogg.se/
Postat av: Marianne i Kävlinge

Hur mycket ska man behöva gå igenom som människa? Och ni som inte är så gamla. Hittade din blogg i dag och har ägnat större delen av dagen till att läsa. Jag har en son som också hade "förstoppning". Men det var en annan typ av cancer. Men det började för Anton, precis som för Victor. Vi fick cancerbeskedet på barnakuten. Det är nu 12 år sedan och vår pojke är idag 20 och gör lumpen. Men jag känner så med er när jag läser. Jag hoppas ni så småningom kan känna glädje och lycka över att ha fått ha en så fin liten kille hos er. Och att ni ska känna samma glädje och lycka över det nya lilla liv som kommer! Önskar er allt gott i världen! (Hittade din blogg på barncancerfondens sida med alla minnesfonder.) Kram till er båda!

2009-09-30 @ 16:04:54
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Vilka otroligt fina bilder på Victor och mormor :)

Ni är så många som förlorat en liten prins!!

Hans livsglädje syns verkligen på alla kort :)



många kramar

2009-09-30 @ 16:13:47
Postat av: Bodil

Jättehärliga bilder på Victor och hans mormor! Kram

2009-09-30 @ 19:44:43
URL: http://enmynta.se
Postat av: Louise

Har läst din blogg i ett halvår nu(kollar flera gånger om dagen) men aldrig komenterat tidigare. Ville bara säga att jag tänker på Victor, dig och Peter varje dag. Ni ingår i min vardag. Kan inte ens föreställa mig det ni går igenom. Världens goaste lille kille... Kämpa vidare och lycka till med den lilla flickan som snart kommer värma din famn. Massor med styrkekramar till er!

2009-09-30 @ 21:56:37
Postat av: charoline

så himla fint. =)

2009-09-30 @ 23:44:40
URL: http://charolicious.blogg.se/
Postat av: Tessan

Vilka underbara bilder! Fina, fina Victor!



Tänker på er.



Kram,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-10-01 @ 07:26:12
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: Sandra

jag gråter krokodiltårar när jag läser din blogg. jag kan inte förstå eran saknad och smärta, kommer nog heller aldrig nånsin att göra det....

men jag vill att ni ska veta att jag tänker på er med hela mitt hjärta. jag läser varje dag eran blogg föratt följa eran vardag. ni är helt otroliga och jag beundrar er nå fruktansvärt...



Sandra mamma till william 1,2år

2009-10-01 @ 09:24:56
URL: http://orginoox.blogg.se/
Postat av: Anna

Alla dina inlägg berör mig, men detta gjorde lite extra ont- jag har själv ingen mormor till mina barn då hon gick bort i canser för 4 år sedan. Jävla, helvetes sjukdom företsen- så får man inte säga kanske, men väldigt ofta så är det så jag känner, den tar alldeles för många med sig, som er lille Viktor och min älskade mamma. Man ska vara stark och så oftast är man det men inte alltid. Du har många gånger gett mig styrkan, du har omvärderat mitt liv, jag har alltid älskat mina barn, men har nog sedan jag börjat läsa din blogg gett dem lite mer tid. Skulle aldrig förlåta mig själv om något hände och att jag inte varit en bra mamma p ga att jag inte gett dem tillräckligt med värdefull tid... Beundrar dig så... *kram*

2009-10-01 @ 10:58:40
Postat av: En medmänniska

Tänker på er!



Varma kramar

Malin

2009-10-01 @ 11:13:55
Postat av: jag

rosell-engstrom.blogspot.com/ där kanske du hittar en vän... om du behöver.

2009-10-01 @ 14:13:47
Postat av: Yvonne - en mamma i Handen

Så underbara bilder på Victor och hans mormor - så mycket kärlek och värme. Verkligenheten känns så oerhört grym och svårbegriplig att ni inte får vara hos varandra längre. Bilderna är ovärderliga skatter och minnen av underbara ögonblick.



Ta hand om er!



Kram / Yvonne

2009-10-01 @ 15:23:09
Postat av: Helena

Underbara bilder...underbara mormödrar!

Kram helena

2009-10-01 @ 20:47:34
Postat av: Camilla

Hej

Jag följde "Sjukhuset" under våren som gick - lite i efterhand dom sista avsnitten - men när avsnittet med Victor kom så fällde ja en tår. Man vill ju tro att de alltid ska gå bra! Jag slog lite av att du är såpass ung ( Vi e nästan lika gamla) men hur otroligt trygg du verkar vara som mamma. Jag kan omöjligt förstå hur de är att förlora ett barn då ja inte har några själva, men ja vill ändå ge en stärkande kram!

2009-10-02 @ 02:01:19
Postat av: Ida

Jag har gråtit mig igenom din Blogg. Super ledsamt att titta på bilderna av Victor när han ser såå frisk och pigg ut! Han var verkligen super söt, verkligen ett litet charmtroll. Jag kan inte fatta allt ni gått igenom. Hoppas ni får livsglädjen tillbaka och allt blir topp :)

2009-10-20 @ 23:24:29
Postat av: Mariana

Hej!! Jag måste säga att aldrig förr har något berört mig så, jag har suttit och gråtit sen 9 i morse när jag började läsa (kommer förmodligen få byta dator då tangentbordet är dyngsurt =)). Vilken underbar lite unge ni hade, jag kan inte ens föreställa mig vilken smärta ni måste gått igenom och fortfarande gör. Jätte fina bilder på Victor, så fin han var!! Önskar er all lycka med "lillasyster" !!!

2009-10-22 @ 10:56:03
Postat av: Johanna

jag kommer så väl ihåg er från avsnitten på sjukhuset det berörde mig så fruktansvärt mycket. När vi fick se victor åka på sin motorcykel i korridoren, man såg verkligen att han var lycklig fast han plågades av det hemska! Jag tycker att du och peter är fruktansvärt starka som klarar av att gå igenom detta! jag hittade fram till din blogg och satt oavbrutet i 4 timmar och läste inlägg efter inlägg med tårarna rinnande! du berör verkligen när du skriver. Jag länkade din blogg från min sida, hoppas det var okej? annars tar jag bort inlägget på en gång såklart! men jag hoppas fler når fram till din blogg och får läsa din historia! Jag är själv gravid i v.16, Var på en bäbisaffär tidigare idag och vad massa grejer det finns av märket "laban". Tankarna gick självklart direkt till er och där har dom stannat! Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni kommer få ett fortsatt bra liv med eran nykomling! hoppas hon blir världens friskaste barn!



I mina tankar kommer ni och lilla söta victor alltid komma upp då och då! KRAM!

2009-10-28 @ 21:19:02
URL: http://metrobloggen.se/gogge

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback