Röster...

        DATUM: 2009-09-21 TID: 14:25:07

Syrran ringde mig i morse.
"Sista dagen att rösta! Är det idag?!!"
"Jag vet inte, tror det" svarade jag.
" Argh! Då måste jag fiska fler röster! Ha det bra, HEJDÅ!"

*Klick*

Ha ha, hon är så insatt i den här Mama tävlingen, mycket mer än mig =).
Men visst skulle det vara roligt om man vann. Det skulle ju inte skada om det hände något positivt i ens liv för en gångs skull.
Det är som jag brukar säga till Peter.  - "Bra saker, det händer inte oss"

Det skulle på något sätt vara för bra för att vara sant. Tänk vilken uppmärksamhet barncancer skulle få! Underbart =)

Jag är i alla fall stolt att representera den grupp av mammor som jag gör. Kämpande, sörjande småbarns morsor som försöker få livet och vardagen att fungera trots fruktansvärda förhållanden.
Så hur det än går så har ljuset lyst på de som inte orkar sticka ut och skrika  "Se oss, så här har vi det".
Och det känns bra...=)

Kram


Kommentarer
Postat av: Malin

Ja, du är så värd att vinna!!!

Jag har oxå fiskat röster, och vet fler som har gjort likadant.

Jag tror du vinner Sofie och jag hoppas att du och Peter ska få vara med om många bra saker fram över!



Kram

2009-09-21 @ 14:45:57
URL: http://idaoliver.blogg.se/
Postat av: Annika

Ja, jag hoppas verkligen att du vinner. Det är du (victor och peter) så värda. Och hoppas nu att allt går vägen med bebisen, att hon får vara en frisk krabat som skänker er lycka.

2009-09-21 @ 15:24:55
Postat av: Elvira

Jag hoppas verkligen att du vinner det är du värd. Håller tummarna. Kram.

2009-09-21 @ 19:26:40
Postat av: Tildas mamma

Jag hoppas också att du vinner. Jag brukar inte rösta på saker på nätet, men när jag ramlade över omröstningen om årets mama och såg att det fanns en mamma som hade förlorat ett barn, som till råga på allt var nästan exakt lika gammal som Tilda blev, då röstade jag på momangen. Det är nästan så att jag skäms lite för att jag inte ens brydde mig om att läsa om de andra kandidaterna, som säkert också är starka kvinnor som gjort mycket bra i sina liv, men jag ville helt enkelt att du skulle vinna. En änglamamma som syns, det gillar jag :-)

Lyckokram och tummarna upp för dig!

/ Tildas mamma

2009-09-21 @ 19:52:01
URL: http://tildasmamma.wordpress.com
Postat av: ParadisFrida

Självklart är du värd titeln som årets hjältemamma!!

För du är en riktig HJÄLTE Sofie.

Tror du kommer vara urtjusig i festklänning på årets hjältemamma gala!

Naturligtvis har jag röstat, 2 gånger :) Lånade min Sambos mail och röstade åt honom oxå.. Han hade ingen val ;)



Ta hand om er och lilla pyret i magen <3

Kramar



Victor för alltid i mitt hjärta...

2009-09-21 @ 19:56:56
Postat av: Tessan

Jag har röstat på dig. Hoppas verkligen du vinner. Kramar Tessan

2009-09-21 @ 20:10:22
URL: http://tessanrudin.blogg.se/
Postat av: Matilda - kampen ur en fobi

Självklart förtjänar du att vinna! Förresten sprang vi skoljoggen idag, den tycker jag uppmärksammar barncancer och får folk att skänka lite pengar. Många bäckar små...

2009-09-21 @ 20:48:18
URL: http://attlevamedfobi.blogg.se/
Postat av: E m i l y ♥♥ Mamma till Vincent 7 mån

Åååh - Hon är såå himla söt, din syster!!!



Hur röstar man? Jag fattar ingenting :-)

Såklart att du ska vinna. Du är såå stark!!

2009-09-21 @ 20:50:56
URL: http://emsiss.blogg.se/
Postat av: E m i l y ♥♥ Mamma till Vincent 7 mån

Tusen tack!! Nu skrev jag bara Sofie på ett mail. Hoppas jag gjorde rätt? :-)

Lycka till med den kommande bebisen, tror Victor sitter på ett litet rosa moln och ler åt sina fina föräldrar och släktingar. Vilken liten ängel han var. Kan aldrig någonsin förstå er hemska saknad och fruktansvärda vardag.

Vet bara själv hur känslig man är med sin bebis. Idag har jag oroat mig till döden för att min bebe inte bajsat på 3dagar =D Usch.. gud kan inte finnas!! Kämpa vidare .. Ni är så fina människor.

Sånt här ska inte behöva drabba er, verkligen inte.

Massooooor av kramar!!!

2009-09-21 @ 22:47:32
URL: http://emsiss.blogg.se/
Postat av: Jenny i Skåne (mamma till tre)

Det är så fint att du vill ge alla er föräldrar som mist era barn ett ansikte. Att du har kraft över att tänka på så många andra förutom er själva och er stora sorg är verkligen beundransvärt. Bara det gör dig till en hjälte. Jag hoppas stenhårt på att det blir du som vinner!



Kramar från Skåne

2009-09-21 @ 23:06:25
Postat av: E m i l y ♥♥ Mamma till Vincent 7 mån

Har även röstat från min pojkväns mail nu =)

2009-09-21 @ 23:27:22
URL: http://emsiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback