Så fin dikt...

        DATUM: 2009-09-08 TID: 19:51:07
Den här dikten skickade Marie (en mamma till 3) till mig för ett tag sedan.
Var bara tvungen att lägga upp den igen. Den är så vacker och jag önskar så att det var som det står.



Mamma min mamma, se vad jag kan
Jag går nu och hoppar lite grann
För mina vingar dom bär mej
varthän jag än vill
Flyger dit du är
och följer ditt liv

Fast du inte ser mej
Så är jag alltid där
Någonstans runt om dej
I universums stora sfär
För jag färdas över ängar
Bärs upp av en vind
Tittar till dej och flyger ner
och ger en puss på din kind

Jag samlar dina tårar och
fyller på vår brunn
Vars vatten blir till regn
som landar på din mun
och tränger in i din själ
för att läka de sår
som gör så ont av saknaden
av att du inte får 

Du får inte ha mej intill dej
närhelst du än vill
Ge mej allvärldens kramar
vad jag än vill och lite till
För du vill visa din kärlek
ge mej allt så fint
Men mamma, din kärlek
känns från jorden och ända hit

Jag säger stolt till de andra
små änglarna som är här
-Titta! det e min mamma
och hon håller mej så kär
Jag lyser utav stolthet
som blir till stjärnans ljus
Som du ser om natten
när det släcks i varje hus

För jag är den stjärna
som lyser stark och klar
Jag är ljuset inom dej
som alltid stannar kvar..

Kommentarer
Postat av: Helena

vackert.....

2009-09-08 @ 19:54:57
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Så fin dikt och den passar så bra eftersom Victor är den starkaste stjärnan.



Självklart känner han din kärlek var han än är!



Många styrkekramar och varma tankar

2009-09-08 @ 20:00:42
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Jag hittade dikten på familjelivs änglaforum förut!!

Då Victor fick vingar..

Efter lite googlesökningar ett bra tag efter så hittade jag att hon som skrivit den heter Linda Almö och det finns även musik till!!

Hon har skrivit mkt fina saker :)



Å den dikten passar er så himla bra!!!

2009-09-08 @ 20:08:13
Postat av: Linda, mamma till 2

Ja så vacker och passar er & Victor klockrent.



Måste googla lite och se om jag hittar den med musik...



Kram till er!

2009-09-08 @ 20:22:59
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Jag har googlat och hittat detta:



Så här skriver Linda om sången "Ljuset inom dig" som hon skrev efter att hon mist sin son Lucas:

Denna låt skrev jag som tröst till mig själv och förhoppningsvis alla andra änglamammor.

Istället för att som jag vanligen gör skriva TILL min ängel så är denna sång ”från” honom till mig.

Svårt att spela in den utan att börja gråta…

En tröst att han alltid finns med mig och kan känna all min kärlek vart han än är. Att han har det bra och känner trygghet för han vet att en dag möts vi igen.



2009-09-08 @ 20:46:55
Postat av: Anki

Otroligt vacker dikt. Och jag håller med om att den passar er och Victor perfekt. Du kommer alltid bära honom inom dig och Victor är den starkaste stjärnan.



Kramar

2009-09-08 @ 21:07:09
Postat av: Tessan

Den är verkligen vacker. Jag hoppas och tror att det är så, att Victor alltid finns med dig fast du inte ser!



Kramar om,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-09-08 @ 21:36:23
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: Jenny - tvåbarnsmor

När man läser den här dikten känns det verkligen som det är Victor som har skrivit den till dig! Väldigt fin!



Kram

2009-09-08 @ 21:40:39
Postat av: smultronpaj

otroligt fin dikt.

2009-09-08 @ 21:52:17
URL: http://smultronpaj.blogspot.com
Postat av: Tessan

Jag lyssnade precis på den som låt. Underbar! Precis så måste det vara...



Kram,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-09-08 @ 21:57:32
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: Alexandra, mamma till 2

Vilken oändligt vacker dikt, den passar er perfekt..



Tänker på er varje dag, eran kamp emot cancern har gjort att jag vet precis vad jag vill jobba med- känna glädje tillsammans med barn och samtidigt hjälpa dem emot den ondskefulla cancern. En dag kommer vi hitta ett botemedel..



Kramar

2009-09-08 @ 22:11:29
Postat av: Amanda

vilken otroligt fin dikt, den passar er jätte bra och värmer era sörjande hjärtan lite extra för stunden. styrkekramar!

2009-09-08 @ 22:12:31
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Linda Alnö, som skrivit texten, säger att hennes son känner trygghet eftersom han vet att en dag möts dom igen.



Det stämmer också så fint med texten längst ner på Victors Laban-sten



Någon gång, någonstans

Möts vi åter igen . . .



För så är det - en dag möts ni igen...



Kram

2009-09-08 @ 22:13:35
Postat av: Alex

Väldigt fin dikt, vart hitta ni musiken till den?



Styrkekramar

2009-09-08 @ 22:24:51
Postat av: Sophie mamma till Nellie

så väldigt vacker!

Många styrkekramar!

2009-09-08 @ 22:32:05
URL: http://beylejd.blogg.se/
Postat av: Jessica/mamma till 2

Så vacker dikt, passar er och lilla fina Victor perfekt.

Jag vet att eran söta Victor finns nära er hela tiden.

Tänker på er och eran lilla prins Victor varje dag!

Massor av kramar

Jessica, Filippa och Kevin

2009-09-08 @ 23:34:24
Postat av: Malin

Så hoppas och tror jag oxå att det är...Jättevacker dikt!



Tänker på er!



Kram

2009-09-09 @ 07:53:53
URL: http://idaoliver.blogg.se/
Postat av: Tessan

Här är en länk till sidan där man kan lyssna på den.



http://www.lealin.com/lucas/default.asp?d=7&show=7



Kram,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-09-09 @ 08:59:57
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: En medmänniska

Åh jättefin!



Tror och hoppas innerligt det med!



Tänker på er.



Kramar Malin

2009-09-09 @ 09:01:10
Postat av: Sara Nordberg

Underbar dikt <3

2009-09-09 @ 19:38:35
URL: http://saranordbergs.blogg.se/
Postat av: Kristina

Vackert och kanslosamt.

2009-09-09 @ 21:19:57
Postat av: Linnéa

Gud vilken fin dikt, hur underbar som helst! Får både gåshud och tårar när man läser den! ♥

2009-09-10 @ 21:14:17
URL: http://starlightergirl.blogg.se/
Postat av: Frida

Dikten är en sång skriven av en mamma som förlorade sin son i magen... Jag hittade denna för många år sedan. Hon har också skrivit många fina låtar till sin lilla änglason!

Här har du länken till hemsidan ; www.lealin.com/lucas

Så väldigt vackert...



Jag följde för ett tag sedan din blogg och tittade in här flera gånger dagligen. Sen försjönk det i glömska då mycket hände i mitt liv... Idag slog det mig att jag borde gå in och kolla igen, jag tänkte att kanske väntar ni ett syskon till Victor nu. Och se, du ÄR gravid! :)

Vill önska ett stort grattis och lycka till med allting i ert liv! Vill samtidigt beklaga att ni förlorade det finaste ni hade på denna jord...



Många kramar från Frida, mamma till Viggo 19 månader

2009-09-20 @ 20:32:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback