Till minne av Victor på hans 2-års dag

        DATUM: 2009-09-04 TID: 11:01:03






Låt oss idag tysta knäppa våra händer och be...


Du har med så stor sorg och saknad flygit iväg från oss
och lämnat oss i evig saknad och tomhet förståss

Men vi vill inte att du skall känna dig ledsen för det
för du gav oss så mycket
nu är det här vår nya verklighet

Idag är det två år sedan du föddes och kom ur min kropp
Aldrig kunde väl vi veta hur lilla du, kunde utbringa sån lycka och sånt hopp

Vi hoppas och vi önskar att vart du än är
Så leker du och har det bättre än vad du hade det här

För den här världen den var inget för dig
Smärta, sjukdom och rädsla skall inget barn behöva få uppleva, Nej.

Vår förebild du alltid kommer att vara
och snart skall du få ytterligare en till att se efter i din syskonskara
Och kommer hon att bli det minsta lik dig
Så blir hon den smartaste, gladaste, ungen på jorden, din lilla syster, vår lilla tjej.

Allt jag ber om idag är ingenting mer...
Än att du på något sätt är med oss, och att du vår kärlek ser...


Vi älskar dig SÅ lilla prins.....


Kommentarer
Postat av: Kristina

Var du än är lilla gossebarn är vi många som tänker på dig idag, denna dag som är din.

Jag hoppas familjen trots smärtan får en varm o kärleksfull dag tillsammans. Njut av era minnen av den lilla killen som väckt känslor över hela Sverige.



Kram på er alla / Kristina

2009-09-04 @ 11:11:32
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Läser åter igen dina vackra ord till Er älskade prins!



Mina ögon tåras och jag önskar så att det hade varit annorlunda. Önskar Er trots allt en Bra dag och vet att Victor finns med er idag och alla andra dagar. All min beundran till Er, Ni Victors bästa familj! KRAMAR I MÄNGDER

2009-09-04 @ 11:14:57
Postat av: Veronica

Grattis på födelsedagen lilla prins! Ikväll tänder jag ett ljus för dig och ett ljus för min kära mormor. Vaka över dina föräldrar som älskar och saknar dig så oändligt mycket....

2009-09-04 @ 11:33:37
Postat av: Kajsa - 2 barns mamma

Grattis gullungen på din 2 års dag! Jag hoppas du får en underbar dag där uppe bland molnen, tillsammans med dina änglakompisar!



Som jag skrivit så många gånger innan, Sofie - dina ord, dem är så starka, laddade med kärlek o sorg. Letar sig in och berör en in i själen!



Evigt i mina tankar



2009-09-04 @ 11:33:55
URL: http://kaaisaaa.blogg.se/public
Postat av: En lånad dikt....

Här kommer en lånad dikt som jag tycker är så vacker, gripande är hjärtskärande.... Hoppas ingen misstycker.



Idag skulle det varit fest i vårt hus

På tårtan det skulle brunnit två små ljus

Men istället brinner det ljus på din grav

Jag saknar det liv som aldrig blev av



Jag saknar att inte få hålla din hand

Att få vara med dig och kramas ibland

Att få skratta åt alla dina små bus

Att på tårtor få tända födelsedagsljus



Mitt hjärta gråter för förlorade dar

Att inte få krama det barn som jag bar

Mitt hjärta gråter för dagar som gått

För minnen av dig som jag aldrig fått



En stor saknad efter dig lilla du

Var finns du min älskling, var finns du nu?

Ser du att mamma saknar dig än

Jag glömmer dig ju aldrig lilla älskade vän



Jag önskar så att jag fick hålla dig igen

Bara krama dig lite, du kan få gå sen

Gå tillbaka till himmelska värmens ljus

Gå tillbaka till ditt himmelska hus



För du är väl i himlen nu eller hur

Med glimmande gator och vacker natur?

Eller är det bara ett evigt ljus

Däruppe i ditt himmelska hus?



Men om jag bara fick låna dig en endaste gång

Sjunga för dig min vackraste sång

Gunga dig så sakta där i min famn

Hålla dig så du blev mjuk och varm



Om jag bara fick vara med dig en endaste stund

Kanske natta dig tills du möter John Blund

Men du sover redan, du vaknar ej mer

Och jag får ej röra vid din kind, aldrig mer



Mina tårar rinner för dig min son

Du var som ett underbart litet lån

Ett lån av lycka men också av sorg

Du finns för evigt i mitt hjärtas borg



Älskad -Saknad

2009-09-04 @ 11:36:26
Postat av: Frida

Du skriver så fint.

Victor kommer bli så stolt över sin lillasyster!



Finns inga ord att skriva..



Styrkekramar till er.

2009-09-04 @ 11:44:13
URL: http://jewell.blogg.se/
Postat av: Anonym

2009-09-04 @ 11:49:32
Postat av: Jessica/mamma till 2

Grattis lilla fina Victor på din födeledag!

Eran fina prins finns med er hela tiden, han vet hur enormt mycket ni Älskar och Saknar honom..

Önskar av hela mitt hjärta att allt var annorlunda, såå orättvist..

Ni och lill prinsen finns i mitt hjärta, tänder ett ljus för lilla blåsbubbel prinsen.

Många kramar

Jessica, Filippa och Kevin

2009-09-04 @ 11:53:48
Postat av: Veronika

Alla våra tankar finns hos er idag, som alla andra dagar. Trots smärtan och den stora sorgen hoppas jag att ni får en dag av kärleksfulla minnen av Er söta Prins. Han kommer att finnas med er.



Victor - Två ljus brinner hos oss för dig idag. Denna dagen är Din och vi är många som tänker på dig. Mina döttrar har sjungit och blåst blåsbubblor för dig idag.

Du finns i våra hjärtan för evigt!



Styrkekramar till er alla

2009-09-04 @ 11:59:53
Postat av: Nilla

GRATTIS på din dag Victor, allas vår fina prins!

Hoppas du har det bra där du är och känner dina underbara föräldrars värme, dem och måååånga fler tänke rpå dig! Tänder ett ljud för dig ikväll gubben

2009-09-04 @ 12:10:22
Postat av: Helle

Du skriver så fint och berör så mycket med dina ord. Jag är alldeles, alldeles säker på att er Victor känner all den kärlek ni sänder ut till honom!

Grattis lille Victor på din dag!

Stor kram!

2009-09-04 @ 12:12:55
URL: http://fjaaant.blogg.se/
Postat av: Hanna K

Åh vad fint du skriver!

Grattis Victor på din födelsedag! Vaka över dina föräldrar och syskon extra mycket idag!

Postat av: Annika

Grattis lilla killen på din 2-årsdag. Vad jag önskar att du fått fira den här på jorden med din mamma och pappa.

I morse tände jag tre ljus i vårt Kyrkans hus. Ett för dig och alla andra barn som kämpar mot cancer, ett för min pappa och ett för min familj. När jag kom ut från öppna förskolan som ligger i samma lokaler brann förstås ljusen fortfarande. Men - medan de två andra ljusen brunnit ner till mindre än hälften hade ditt ljus bara brunnit en liten bit. På din födelsedag var ditt ljus det starkaste och det som räcker längst. Det är ju din dag i dag.

När jag tände ditt ljus sa jag precis som din mamma skrev i förra inlägget: var du än är ska du inte behöva vara rädd.

Inte vara rädd, sa min tvååriga dotter också.

Många kramar från en som du berört ända längst in i själen.



2009-09-04 @ 12:39:34
Postat av: Malin (mamma till Lucas)

Grattis på 2-årsdagen du söta älskade prins!



Tänker på er så mycket idag Sofie och Peter och hoppas ni trots allt får en fin dag vid graven.

Ska tända ljus för Victor ikväll när jag kommer hem.



Stor kram

2009-09-04 @ 12:41:50
Postat av: Tess

Grattis du fina prins på din 2 årsdag..

Jag hoppas du får en fina dag vart du än är med massa paket, såpbubblor, sång, dans & bus..

Jag ser dej framför mej i den fina teckningen som din mamma målade och la ut på din blogg då du och de andra änglabarnen sitter och lyssnar på gitarr..

Jag hoppas du mår bra & fått massa nya kompisar..



Jag hoppas du kan känan all kärlek som finns som är riktade till dej..



Kram till dej Victor



//tess mamma till 2 grabbar



2009-09-04 @ 12:47:05
Postat av: linda

Grattis på 2 års dagen söta stjärna där uppe i det blå!! Här brinner det 2 st ljus för dig hela dagen. kramar linda med familj

2009-09-04 @ 12:48:50
URL: http://holen666.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hej Sofie,

Ni är i mina tankar som alltid. Idag måste det vara extra tungt, när som du skriver ni borde fått göra saker MED Victor. Fira hans födelsedag så som man ska få göra med sina barn, se glädjen i deras ögon när dom öppnar sina presenter och ett tårtfyllt ansikte som strålar och skrattar. Grattis till lilla fina Victor på hans 2-årsdag, jag önskar så att du hade fått uppleva den. Livet är inte rättvist. Var rädd om dig däruppe i himlen och glöm inte berätta föra dina änglavänner att det är DIN dag idag.

Hoppas ni får en fin dag.

KRAMAR Jessica

Postat av: Sofia

Grattis lilla Victor på din stora dag!!!!



Det är jätte fina ord som du skriver, tårarna rinner när jag läser..... Självklart kommer Victor vara den stoltaste storebror han kan bli!!!! =)



2009-09-04 @ 13:00:34
URL: http://tjoflanta.blogspot.com/
Postat av: Anna Haapala Silfver

Ni finns i våra tankar!

Ljusen brinner och kommer så att göra hela dagen/kvällen...

Har skrivit om Victor i min blogg och uppmanat alla att tända ljus idag, hoppas att det var OK...

De varmaste kramar till er /// Anna o Co

Postat av: Matilda

Grattis lilla Victor!

Tankarna är hos er idag...



Kramar!

2009-09-04 @ 13:18:15
URL: http://bellibell.blogg.se/
Postat av: Frida

grattis till Victor! älskade lilla barn, mina tankar finns med er idag, tänder ett ljus hemma på Victors dag



2009-09-04 @ 13:24:42
URL: http://fritchen.blogg.se/
Postat av: Moa

Grattis på din 2 års dag Victor! Hurra hurra hurra hurra!



Tänker på er alla denna dag, önskar att ni får en fin dag, trots att den borde varit så annorlunda..



Kram

2009-09-04 @ 14:14:47
Postat av: ♥ ♥ ♥ bambi ♥ ♥ ♥

Sorgligt.... och idag är vår sons 1-års dag! Tänker på er denna dag!

2009-09-04 @ 14:15:50
URL: http://bambi.blogg.se/
Postat av: katarina

GRATTIS ÄNGELN VICTOR:D

2009-09-04 @ 14:45:38
URL: http://misshallonblabar.blogg.se/
Postat av: Anette

Hej igen....

DU skriver som en gud!!!!

Sitter bara och känner allt som du känner,kärleken för din son och smärtan,men ändå en känsla av framtid då Victors lillasyster ska komma.....

Då var det dags att hämta näsduken igen då...

Kram

2009-09-04 @ 14:53:07
URL: http://edinge.blogspot.com
Postat av: Anna

Grattis lilla Victor på tvåårsdagen. Du finns i våra tankar. Jättefint skrivet på bloggen idag



Många kramar

Anna

2009-09-04 @ 15:05:55
Postat av: Yvonne - en mamma i Handen

Ett ljus brinner för Victor i kväll. Det gör ont att ni inte fick fira dagen tillsammans med er lille prins.



Tänker på er alla.

Kram / Yvonne

2009-09-04 @ 15:10:21
Postat av: bettygirl.blogg.se

många ljus är nu tända här hemma på viktors 2 års dag!



förevigt i våra hjärtan !



till månen o tillbaka <3



tack för att du delar me dej av din sorg, som gjorde mig till en bättre människa !!



kram elisabeth me familj

2009-09-04 @ 15:21:02
Postat av: Christel

Grattis lille änglaprinsen på din 2 års-dag! Tänker på dig och dina nära och kära. Han finns med er!

Kramar

2009-09-04 @ 16:12:28
URL: http://froken-fraken.blogspot.com
Postat av: Heidi

Grattis lilla söta prinsen på 2-årsdagen. Jag tänder ett ljus för dig ikväll.

2009-09-04 @ 16:15:30
Postat av: Lotta Nyström

Tänker på er idag, och på lille Victor som skulle bli två år! Grattis till dig lillkillen däruppe bland molnen.



Och så länge ditt minne lever, lever ochså en bit av dig alltid kvar.



Varma kramar från Lotta.

2009-09-04 @ 16:23:47
Postat av: angelica

grattis till lillkillen! hoppas han har det bra där han är nu! jag önskar er lycka till med den nya bebisen :) victor kommer bli världens bästa storebror! förresten, jag har beställt din bok, jag undrar bara när den kommer? har väntat på den i 3 dagar nu. kram

2009-09-04 @ 16:42:51
Postat av: Helena

Tankarna är med er en dag som denna.

Tänk att ovanför mig ser himmelen ut precis som fluffig gräddtårta. Jag tror himmelens alla änglar sjunger för prinsen idag.

Grattis älskade lilla Victor. Jag vet att du ständigt finns här runt omkring oss.

Kramar till dig och din fantastiskt fina familj

Helena

2009-09-04 @ 17:08:31
Postat av: En medmänniska/farmor

GRATTIS lilla Victor. Har just tänt ett ljus på din tvåårsdag. Har i dag fått boken om Victor.

Tänker på Er idag extra mycket.



KRAM

2009-09-04 @ 17:09:43
Postat av: Moa

Grattis fina lilla Viktor på din tvåårsdag!

Hoppas du tittar ner på dina föräldrar och syskon och mår bra.

2009-09-04 @ 17:52:22
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Alexandra

Grattis Victor på din stora 2-års dag!



Våra tankar går till dig och din familj..tänder ett ljus ikväll.



Kramar

2009-09-04 @ 17:57:34
Postat av: Jessica

Grattis Victor på din 2 års dag! Tänker på er hela familjen. Kramar

2009-09-04 @ 18:10:28
Postat av: Johanna

Grattis Victor på din 2-års dag! Hoppas att du har det bra där uppe i himlen och att alla andra små prinsar och prinsessor firar dig med massor av tårta och presenter!

2009-09-04 @ 18:10:51
Postat av: Willes mamma

Vad vackert du skriver.Tårarna rinner....Grattis lilla Victor på din dag.Kram.

2009-09-04 @ 18:26:53
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Grattis lilla buskillen Victor på din 2årsdag!!!

Vart du än befinner dej kommer denna dag alltid vara din!!



Du skriver så himla fint Sofie,å som jag redan skrivit å många många andra... önskar så att allt vore annorlunda å ni fick tilbringa dagen tillsammans!!

Alla tankar till er å ljusen brinner!!

2009-09-04 @ 18:27:07
Postat av: Elin Thor

Grattis på födelsedagen fina och starka Victor! Har förstått genom din fina blogg (som din mamma skriver) att du var en helt fantastisk pojke som spred så mycket lycka, men det här var ingen plats för dig. Hoppas du sprider lyckan vidare i Nangijala, och även visar din mamma och pappa att du ser dom. Kramar till dig Sofie, du skriver så fint...

2009-09-04 @ 18:54:48
URL: http://elinthor.blogg.se/
Postat av: Jenny - tvåbarnsmor

GRATTIS Victor på din 2-årsdag! Vi tänder ett ljus för dig ikväll och tänker på dig och hela din familj!



Verkligen fin dikt/bön du har skrivit, Sofie! Väldigt kul att du blivit nominerad till årets Mama hjälte, att du även blivit intervjuad av Linda Skugge samt att din bok är bästsäljande just nu! Du är verkligen värd all den här positiva uppmärksamheten som du får. Hoppas det får dig att känna mer gläjde i livet så du orkar ta dig igenom ännu ett steg i er sorg.



Kramar till dig och hela er familj!

2009-09-04 @ 19:08:34
Postat av: Caroline

Vad mer än grattis kan man skriva? Jag hoppas och tror att er underbare lille prins har haft en fantastisk födelsedag ibland sina nya vänner änglarna. De har dansat, sjungit, blåst blåsbubblor och ballonger hela dagen och nu är han i full färd med att öppna alla fina presenter som han har fått med krusiga snören om :o) Och hela tiden tittar han ner på er och undrar hur ni firar honom :o)

2009-09-04 @ 19:21:47
URL: http://heartline.blogg.se/
Postat av: susanne Gardsiö

Tårarna rinner,vi saknar honom och er också. Ni är så starka och duktiga. Massor med styrke kramar från hela familjen Gardsiö. Hoppas att vi kan ses snaret igen./ Susanne

2009-09-04 @ 19:27:02
Postat av: Jojo

Grattis Victor!



Önskar att du fått vara kvar med din mamma och pappa!!!

2009-09-04 @ 19:28:36
URL: http:///jojo75.bloggsida.se/
Postat av: Anna

lilla Victor, tänk om allt hade varit annorlunda..



Tänker på er allihopa.

2009-09-04 @ 19:30:39
Postat av: Caroline L

Åh lilla Victor grattis på din tvåårsdag. Det brinner två flygplansljus här bara för dig lilla prins. Det är också på väg mängder av blåsbubblor till dig.



Hoppas din familj har haft en fin dag med många minnen fån er tid tillsammans.



många kramar till dig och din familj

2009-09-04 @ 19:55:52
Postat av: Linda

Grattis fina fina Victor!

2009-09-04 @ 20:14:54
Postat av: Anonym

idag brinner många ljus för dig fina lilla victor.

Jag är säker på att du är med din familj och kikar ner på dem och ropar bu extra många gånger idag.

2009-09-04 @ 20:24:13
Postat av: Kajsa, Brian & Lewis

Grattis på 2årsdagen gubben.

Sofie, jag hittade den här filmen från hans ettårsdag. Vet inte om du orkar se, men det är killarna och bubblor...

http://i47.photobucket.com/albums/f175/kahunakajsa/LEWIS/?action=view&current=DSCN3985.flv

2009-09-04 @ 20:27:02
URL: http://redman.blogg.se/
Postat av: Jenny i Skåne (mamma till tre)

Lilla Victor, grattis på din födelsedag! Jag är säker på att du känner dina föräldrars stora kärlek, var du än är! Som den starka stjärna du är så tror jag att du lyser lite extra på dem idag.



Varma Kramar från Skåne

2009-09-04 @ 20:44:24
Postat av: Frida - Ung mamma t Melker

Grattis till dig Viktor !

2009-09-04 @ 20:50:29
URL: http://maammafrida.blogg.se/
Postat av: Zanna mamma till Theo

Grattis till himmelens största prins!!!!



Tänder ett ljus och tänker på honom!<3

2009-09-04 @ 20:58:28
URL: http://theospappamamma.blogg.se/
Postat av: Linda, mamma till 2

Grattis söta lilla Victor på födelsedagen. Jag önskar så att du fått fira denna dagen här på jorden med dina nära och kära och en massa paket. Nu fick du fira med alla änglakompisarna i himlen hela dagen istället och jag önskar så att du är lycklig där uppe!

Jag och mina killar har blåst upp bubblor till dig idag men blåsten kan ha tagit dem på en annan väg...



Sofie, jag vet som vanligt inte vad jag skall säga. Allt du skriver går rakt in i hjärtat och som vanligt rinner tårar på min kind. Samtidigt är jag som inte ens känner dig stolt över dig! Stolt och imponerad över att ni är så starka och tar er framåt dag för dag. Du gör så mycket, ger så mycket både för dem som är i liknande situationer och för andra som kanske bara fått sig en tankeställare om vad som är viktigt i livet...

Klart att du skulle bli nominerad som årets Mama, årets kvinna skulle du oxå kvala in till lätt. DU är min förebild!!!



Ni är alla i mina tankar idag och alla andra dagar.

2009-09-04 @ 21:00:17
Postat av: En medmänniska

Så otroligt fint skrivit Sofie mina ögon tåras och jag får inte fram nåt mer just nu =(((

2009-09-04 @ 21:03:47
Postat av: Malin

Kan bara instämma med alla ovan, så fint skrivet...



Massor av kramar till dig i dag finaste Victor! Hoppas du känner och vet hur många vi är som tänker på dig idag....

2009-09-04 @ 21:09:36
URL: http://idaoliver.blogg.se/
Postat av: Sandra

Grattis på din dag lilla Victor..det lär vara stor kalas för dig i himmlen idag.



2009-09-04 @ 21:18:51
Postat av: karolin

grattis victor <3

2009-09-04 @ 21:35:50
Postat av: JOHANNA

Grattis Victor. Himmelens finaste kille <3

2009-09-04 @ 21:46:10
URL: http://johannavk.blogg.se/
Postat av: Mamma

Det finns inga ord, det finns bara tårar som rinner.

2009-09-04 @ 21:53:20
Postat av: Nina (mamma till två)

Massor av grattiskramar till dig Victor!!!

Kan inte annat än att säga att livet är så orättvist och ibland alldeles för hårt.

Sofie, dina ord får mig att gråta varje gång, du berör mig så...

Det här ska ingen förälder behöva gå igenom.

Ta hand om er och var rädda om varandra.

2009-09-04 @ 21:57:26
Postat av: Mamma

Det finns inga ord, det finns bara tårar som rinner ;(

2009-09-04 @ 21:59:48
Postat av: Anki

GRATTIS Victor på din födelsedag!Jag har tänt ett ljus för dig idag och blåst såpbubblor. Hoppas du har haft ett fint kalas i himlen.

2009-09-04 @ 22:16:19
Postat av: Elin

Ska precis tända ett ljus åt lille Prins Victor! Fyller själv 22 år idag och när jag läste eran lille plutt skulle ha blivit två år idag så slog det mig hur lycklig jag är för mitt liv, att jag faktiskt fått otroliga 22 år här på jorden! Lille Victor må vara på en annan plats, men här på jorden lämnar han fortfarande fotspår i alla våran hjärtat! Ha det så bra hela familjen! Kram E

2009-09-04 @ 22:24:09
URL: http://www.elinmariacalles.blogspot.com
Postat av: Martin

Grattis Victor, dina föräldrars prins och allas vår kämpe. Få kan titta ner från himlen o se så många ljus tända, så många såpbubblor och så många människor som bryr sig och tänker på en.

2009-09-04 @ 22:27:10
Postat av: catja

Grattis Victor!

Hoppas du far en bra fodelsedag och att ni alla dar uppe tar vara pa varandra!!



Lycka till med flickan!



kramar fran catja

2009-09-04 @ 22:47:35
Postat av: Amanda

GRATTIS LILLE VICTOR PÅ DIN 2-ÅRSDAG. hoppas verkligen att din dag varit bra tillsammans med dina änglavänner, att ni ätit tårta, och busat tillsammans. jag sänder mina varmaste tankar till dig och din familj ikväll. Kramar!

2009-09-04 @ 23:02:46
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Tessan

Ljuset står här och brinner för Victor! Finaste prinsen!



Tänker så på er!



Kramar,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-09-04 @ 23:16:05
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: Anonym

Grattis fina prins Victor! Du o din familj har varit i mina tankar hela dagen. De gör så ont i mitt hjärta att ni slitits i från varandra o jag finner inga ord..



Sofie du är en underbar mamma o jag vet att Victor är stolt över dig där uppe.



Mycket kärlek till er!



Jenny ( mamma till Benjamin)

2009-09-04 @ 23:21:34
Postat av: Elin och Robert Larsson

Grattis lilla Victor!

Nu binner det ett ljus för Victor i vårat hem.



Kramar

2009-09-04 @ 23:23:45
Postat av: Johanna

Grattis på födelsedagen Victor!



Tänker på dig & din familj & sänder här lite styrke kramar till er alla!



2009-09-04 @ 23:38:35
Postat av: Christer morfar till Victor

Så underbart fint vi fick hos Victor igår på hans 2 årsdag. Sofie kommer nog att skriva här på bloggen så jag nöjer mig med mina minnen...



kram till er alla som finns här för dom.



Christer

2009-09-05 @ 10:01:37
URL: http://mckillen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback