Vilken dag...

        DATUM: 2009-09-05 TID: 16:28:37

Oj vilken dag det var igår.
Blandade känslor, både bra och dåliga, men värst av allt var ändå tomheten.
Huset var alldeles för tyst för en två års dag och alla satt mest och stirrade.

Vi åkte förbi graven mitt på dagen, lämnade blommor, blåste blåsbubblor, sjöng och pratade. Vi stannade inte så länge eftersom vi skulle tillbaka lite senare på kvällen.

När det började skymma ute så tände vi marchaller på tomten, Peter snickrade ihop en special konstruktion med gravljus "ni ser hur den ser ut på kortet längs ner", och så blåste vi upp massor med ballonger i hans rum.
Jag hade varit och plockat fräscha nya blommor och ställt i hans rum så det var så fint.
Barnen och vi andra fick alla skriva varsit meddelande på gravljusen och sedan for vi iväg.

När vi kom fram var det mörkt och vi började ställa i ordning allt. Hur otroligt vackert det blev, kan man bara förstå om man var där, men det var i alla fall som en förtrollad värld.
Jag har lagt upp ett film klipp längst upp på sidan så får ni se själva.
Som sagt, vi stannade där länge länge och allt var så fint...






















Fint våa va??

Kommentarer
Postat av: Anna

Victor var nog glad där uppe bland molnen när han såg hur fint ni gjort.. Så tråkigt att han fattas på bilderna.. Fina fina Victor. Många kramar

2009-09-05 @ 16:46:52
Postat av: Anna

Glömde skriva att även fast han fattas på bilderna, fanns han med er hela tiden. Ta hand om er.

2009-09-05 @ 16:50:28
Postat av: Malin

Vad fint ni gjorde för eran prins, hoppas och tror att han fanns med er hela dagen och såg allt.

Som sagt, det är så fint men så sorgligt och fel att ni inte fick fira hans dag med honom...gör ont i hjärtat.Lilla vännen <3



Tänker på er!



Kram

2009-09-05 @ 18:37:26
URL: http://idaoliver.blogg.se/
Postat av: En medmänniska

Förstår att det måste ha varit en mycket svår dag, men allt ni gjorde för Victor var så otroligt fint! Tvåan som Peter snickrade ihop att ställa ljusen på, jättefint. Bilderna från Victors rum med Peter, Dig och Flickorna och Laban och DOCKAN, förstår att den är viktig och speciell för er. Hajade själv till o tänkte där är Victors docka åå!



Victor har för alltid en plats även i mitt hjärta och jag ska tända ljusen för honom nu. Känns viktigt att göra det varje kväll!



Styrka och många kramar till er Sofie och Peter

från mig,

Malin



2009-09-05 @ 19:24:25
Postat av: Annika

Vilka fina bilder på er alla och vilken fin 2:a. Åh, jag kan bara ana känslan av hur det måste vara att vakna den morgonen och gå in i hans rum utan honom. Jag beundrar allt ni gör för Victor och att ni själva orkar med vardagen. Ni är fantastiskt starka.

2009-09-05 @ 20:44:09
Postat av: Amanda

ååh vilka fina bilder och vilken fin ljuskonstruktion som hans pappa gjort. tänker på er, vilka hemsk och otäck känsla att behöva gå in i hans rum utan att han är där...Kramar!

2009-09-05 @ 22:30:38
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Jessica/mamma till 2

Så fina bilder.. Victor syns inte men finns bland er hela tiden, han känner er kärlek och saknad.

Ni finns alltid i mina tankar..

Jätte många kramar

Jessica, Filippa och Kevin

2009-09-05 @ 22:58:03
Postat av: Sophie mamma till Nellie

Det räckte med att jag såg först bilden så började tårarna rinna.

2009-09-05 @ 23:34:35
URL: http://beylejd.blogg.se/
Postat av: Kristina

Var tappra ni är som klarade er igenom denna svåra dag. En kärleksfull dag i sorgens tecken.

Ni hade gjort så fint för er prins så det lyser kärlek om alla bilderna.



Tänker mycket på er och förundras er styrka.



Kram

2009-09-06 @ 01:12:18
Postat av: Nilla

Så kärleksfullt, så vackert. Det går inte att hålla tårarna borta, det var så fint och han fick en jättefin födelsedag även om han inte var med kroppsligt så fanns han där, en liten ängel.

Jag har inte skrivit förut men jag vill verkligen beklaga er förlust av eran lilla Viktor.

En massa kramar från mig!

2009-09-06 @ 09:36:04
Postat av: mamma till oliver

vad fint ni gjort åt lille prinsen.. verkligen kärleksfullt!

ni är helt otroliga människor..så varma och ja allt som ett barn kan önska sig!

vet inte vad ja ska skriva,gör så ont i hjärtat..:(

bränner innanför ögonen!

men ja beundrar er sååå mycket,vet att ja skrivit det förut men jag gör det verkligen!

många kramar



2009-09-06 @ 10:42:07
Postat av: Marie S Bålsta

Tänker på er.

2009-09-06 @ 11:15:51
Postat av: Emelie

herregud vad fint ni hade gjort<3



ni måste värkligen ha det jättetufft nu han e så himla fin, han liknar min lillebror så himla mycket hoppas allt är bra med er!<3

2009-09-06 @ 18:52:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback