"Vimmelmamman" - den stora vinnaren

        DATUM: 2009-09-17 TID: 23:31:33

Grattis till Lotta Grey som vann titeln Årets Blok.

All uppmärksamhet på cancer är positiv, fastän det är hon som är drabbad och inte hennes barn.
Jag vill i alla fall passa på att tacka er som trodde på mig och som skrev in nomineringar till tävlingen. Resultatet spelade ingen roll, jag är SÅÅ glad att ni som köpt den har lyssnat till vår historia.

 





http://www.expressen.se/noje/bocker/1.1710675/vimmelmamman-den-stora-vinnaren


Kommentarer
Postat av: ParadisFrida

All beundran för vimmelmamman, men jag tycker att du hade varit en värdig vinnare Sofie!

Din bok är fantastisk, DU är fantastisk.

Jag håller tummarna för att du vinner mammahjälte titeln istället :)



Victor för alltid i mitt hjärta <3

2009-09-17 @ 23:48:34
Postat av: Malin

Jag kan bara hålla med föregående skrivare, tycker du skulle ha vunnit även om Vimmelmamman oxå är beundransvärd. Sist jag kollade så låg din bok i alla fall fortfarande först på mest köpta-listan, så det är i alla fall många som läser om Victors och erat öde.



Hoppas du vinner årets mama-hjälte!!



Massor av kramar till dig lilla Victor, tänker på dig!!



Kram

2009-09-18 @ 07:48:31
URL: http://idaoliver.blogg.se/
Postat av: Anna Spiik

Håller med jag också, och hoppas du vinner årets mamahjälte.



Måste bara få säga att boken var så bra, och eran son en fantastisk kämpe. Ni är också fantastiska och beundransvärda.



Många kramar till er.

2009-09-18 @ 08:15:46
URL: http://fruspiik.blogg.se/
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Håller med övriga - för mig är du i alla fall en vinnare! Boken ligger som Malin skrev i topp över mest sålda och det är ju ett bra betyg! Hoppas du vinner årets mamahjälte och gör du inte det så är du i alla fall även där en vinnare i mina ögon!

Många kramar och varma tankar till både dig och Peter

2009-09-18 @ 08:49:20
Postat av: bella

det är som de säger innan, vi alla här hade hoppats på dig. du är en vinnare för mig och alla andra skulle jag tro även fast det nu blev vimmelmamman. hoppas på årets mamma-hjälte. =)



boken är på väg så jag väntar bara att det skall låta i brevlådan!



hoppas ni mår bra och va roligt att det livar i magen. hopas vi ses snart!

hälsa familjen! massa kramar

2009-09-18 @ 08:49:52
URL: http://bellariiki.blogg.se/
Postat av: Ankan Uppsala

Hejsan!



Nu ska jag skriva en rad här, jag har varit härinne flera flera ggr och läst din blogg. Men tårarna kommer alltid, och klumpen i halsen. Så jag har aldrig kommit så långt som att kommentera. Men nu så, nu ska jag skriva som sagt.



Jag är själv mamma till en bus-kille på 2 år. Han har inte cancer, men han är född med flera missbildningar, och hans start i livet har varit minst sagt TUFF. Otroligt många stora jobbiga operationer.. Och många många många ggr som man varit rädd (eller det är man såklart JÄMT) för att förlora honom. Och fler operationer blir det, många fler. (jag såg en gång här i bloggen att du länkande till en artikel i aftonbladet där en kille utanför Uppsala blivit nekad ambulans, det är min lille kille Theo det :-)



Innan jag blev mamma så jobbade jag under en period på just avd 95 A, på Ackis. Men det var svårt för mig att jobba där, för det var inte lätt att gå hem efter jobbet och inte tänka på alla barn på avdelningen. Man berörs så otroligt! Alla kämpande små starka barn som får gå igenom så tuffa baehandlingar och undersökningar osv, och föräldrar såklart! Livet är GRYMT!! Och grymt orättvist.... Finner inga ord.



Du och din man är så otroligt fantastiska och beundransvärda! Tusentals stryke-kramar till er!!! Och lilla bäbisen i magen, vilken gåva! :-)



2009-09-18 @ 09:27:10
Postat av: Jessica/mamma till 2

För mig är du en vinnare, din bok är den mest gripande jag har läst. Jag fick ta många pauser för mina tårar rann hela tiden , det gjorde ont i mitt hjärta och själ. Alla ni kämpade så länge och så fruktansvärt att vara så maktlös.

Hemskt och så sorgligt att eran älskade prins Victor blev så sjuk att han var tvungen att lämna er som älskar honom. Så ORÄTTVIST!!!!!!!!!!!!

Victor och ni berör mig jätte mycket, tänker varje dag på er..

Eran fina Victor har en plats i mitt hjärta.

Massor av kramar

Jessica

2009-09-18 @ 10:07:56
Postat av: Annika

Jättetrist att du inte fick vinna. Hoppas, hoppas du blir Årets Mama-hjälte.

2009-09-18 @ 11:31:13
Postat av: Yvonne - en mamma i Handen

Håller med alla andra - DU är en vinnare, Sofie, och du behöver egentligen inga priser eller plaketter för att bevisa det även om jag tycker att medmänsklighetsmedaljerna borde regna över dig!



Kram och jag önskar er en bra helg!



/ Yvonne

2009-09-18 @ 12:00:51
Postat av: Christina

Håller oxå med de andra. du är en vinnare för mig och många många andra..

Du är så ortoligt stark och beundrandsvärd.

Har inte läst boken ännu, men den är på gång.. :)Tänker ofta på er och eran kämpe Victor.



Styrka till er!!

2009-09-18 @ 13:13:53
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Jag håller med de andra :)

Du kommer alltid vara en vinnare oavsett resultat,å så många människor du faktiskt nått ut till..det e helt otroligt..och starkt!!!

Vimmelmamman e oxå otrolig men det är DU MED!!!



kram marie

2009-09-18 @ 17:11:05
Postat av: Helena

Du är min vinnare!

Kram helena

2009-09-18 @ 18:10:37
Postat av: En medmänniska

Kan bara hålla med alla här du var en klar vinnare för mig med!

Håller tummarna inför årets Mama-hjälte nu!



Kram

Malin

2009-09-19 @ 22:15:54
Postat av: Josse (Karlshamn)

För mig är du vinnaren till årets blok.. Du har ett hjärta av guld Sofie. En sån som du växer inte på träd! Trots allt hemskt som hänt, bryr du dig så mycket om andra. De som du inte ens känner. Så otroligt omtänksam. Victor har världens bästa mamma (& pappa). Ni finns i mina tankar<3

2009-09-21 @ 00:06:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback