Biffens dom...

        DATUM: 2010-04-23 TID: 18:27:37


Kl nio i morse så for jag till veterinären med Biffen.
Hon klämde igenom hela honom och han så HELT vättskrämd ut, men hon hittade inget galet. Det enda var att han inte ville böja bak höger bakben ordentligt.

Det kan vara allt från prostatafel, något knas med ryggen, knäna eller patellan. Eftrsom att han inte ömmade något särskillt så blev den tillfälliga domen sträckning.

Biffen blev ordinerad vila i en vecka, med korta kiss promenader utan lek och bus. Han får dessutom ta smärtstillande och antiinflamatorisk medicin varje dag.
Blir han inte bättre av detta så måste han in och röntgas och vidare undersökt.

690 spänn senare så var vi på väg hem för att ta emot besök av morfar och Yvonne. Vi hade en trevlig dag med god smörgåstårta, fina paket och en härlig vår promenad ner till vattnet.











Kommentarer
Postat av: Ida♥

Åh, tur att det inte var något värre..håller tummarna för det ska gå bra!

Vad mysigt det ser ut, äntligen lite vår!!

Nu kommenterar jag igen..

Mer kramar ♥

2010-04-23 @ 18:51:19
Postat av: Cilla

Håller tummarna för att lilla söta Biffen snart blir bättre.

Älskar att sitta och sola med mopsarna vid båt klubbhuset, det är alltid lä där.

2010-04-23 @ 19:48:27
URL: http://www.skorbyglantan.com
Postat av: Anitha Leidefors

Hej Sofie!! Vad skönt att höra att de inte hittade något allvarligt.. han är bara så söt, där han sitter på britsen. TÄNK, om han kunde tala om vad han tänker???

Vad det ser härligt ut på eran promenad, riktigt vårligt! Vet du?? I dag har det snöat, haglat o regnat o blåst där jag har varit!!

Längtar ihjäl mig efter en sol nu!!

Ha en bra helg!!

Kram Anitha

2010-04-23 @ 20:05:00
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

så söt han e =) Hoppas att det går över snabbt!!!

2010-04-23 @ 22:29:41
Postat av: Mamma Backlund

Hej! Har gått in här lite då och då men aldrig skrivit något.



Vill tända ett ljus för Victor! Ett ljus klaraste av de alla! Kram /mamma backlund

Postat av: En medmänniska

Hoppas medicin och vila hjälper fina Biffen att bli bra igen.

Glad också att läsa om ert besök av morfar och Yvonne. Mmm smörgåstårta så himla gott :)

Kramar till er,

Malin

2010-04-24 @ 08:10:34
Postat av: Helen

Har inte varit inne på bloggen på länge, men kom på det nu på tidiga morgonen....Så underbart söt lilla Vilma är...lik storebror,va? Du skriver så enormt fängslande, Sofie, otrolig författare är du! Jag önskar er all lycka och glädje i livet och att allt blir bra för er...jag kommer att titta in då och då för att se hur ni har det, jag läste många bloggar om små sjuka barn, men jag blev så tagen av det, så jag kände att jag inte mådde riktigt bra av det..har själv tre små barnbarn, som jag njuter av...jag förstår mycket väl att vem som kan drabbas av såna här vidriga sjukdomar, min ena dotter var sjuk hela sin tonår, en godartad tumör, men det var ändå jobbigt...så när man känner att man blir för påverkad, då får man sluta läsa för ett tag....Ha det så bra, jag är så otroligt glad för er skull att lilla Vilma har kommit till er, du e så stark, Sofie! Massor med kramar från södra Sverige, en solig lördagsmorgon..KRAM

2010-04-24 @ 08:15:42
Postat av: Bodil

Men herregud, vilket söt liten sak!! Håller tummarna för att det "bara" är en sträckning som går över med lite medicin.

2010-04-24 @ 21:15:54
URL: http://enmynta.se
Postat av: Yvonne

Hej Sofie,hoppas Biffen är bra nu och tack för sist.Har Vilmas förkylning gått över?Snuttan sov ju nästan hela tiden(hon låg ju efter med sömnen så det var ju bra för henne,snopet för oss):Vill ha mera Vilma....

2010-04-25 @ 08:29:42
Postat av: Cecilia

Testa de för borrelia? Min hund har också haft ont i bakbenen, vägrat gå, hoppa upp i soffan osv och det visade sig vara borrelia som tydligen kan ligga och pysa i flera år innan den bryter ut

2010-04-26 @ 12:57:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback