Dop

        DATUM: 2010-04-10 TID: 00:15:00
Det är igentligen lite för senta för att sitta framför datorn, så jag skippar att lägga in blderna och skriva om vad vi gjort idag.
MÅSTE bättra mig på att lägga mig tidigare, men det är SÅ svårt då detta är min enda ensamma och lediga tid på dagen.

I morgon skall vi på dop kl 15, så vi måste åka iväg och hitta en fin doppresent. Det är en liten flicka som är ca två månader äldre än Vilma som skall döpas.
Själva skall vi också boka Vilmas dop nästa vecka, och vi tror att det blir någongång i Maj. Självklart så har vi valt att göra det i Yttergran där Victor är begravd, men skippar att hålla själva cermonin i kyrkan utan väljer i stället kapellet. Det skulle bli alldeles för obehagligt att stå i samma kyrka och hålla upp Vilma, på exakt samma ställe som den vita lilla kistan stod.

Ryser av bara tanken på att stå där igen... 
Nej, jag vill att det skall bli en glädjens dag utan att behöva tillföra obehagliga minnen.





Kommentarer
Postat av: Kristina

Tror också det e klokt att välja att ha cermonin i ett kapell brevid. Detta ska bli Vilmas dag i lyckans tecken.

Du kanske kan få lite doptips imorgon.

Ha en fin dag.

2010-04-10 @ 00:38:55
Postat av: Anitha Leidefors

Hej Sofie!!!! Jag tror oxå att det är klokt att välja kapellet istället..

Hoppas att ni får en fin dag i dag och jag är övertygad om att Wilmas dopdag kommer att bli jättefin!!

Förstår att du sitter vid datorn, för att få lite egentid. När jag har mina barnbarn, går jag upp jättetidigt för att få lite egentid innan de små kompisarna vaknar..

Ha en trevlig helg och hoppas på en stor sol!!

Lycka till med presentinköp.. om du inte vet vad du ska köpa, kolla på nallarna från Bukowskis. De är supersöta!!

Kram Anitha

2010-04-10 @ 05:47:29
Postat av: Johanna

Hej, jag har precis börjat läsa din blogg. Du skriver fantastiskt! Jag undrar bara hur du kan vara så stark? Jag förlorade min 15 månaders son den 8 aoril i år och jag förstår inte hur livet ska kunna fortsätta. Hur gör du för att orka? Många kramar Johanna

2010-04-10 @ 08:40:47
Postat av: Linda

hej!!vilma e så söt,, fick oxå en dotter för en månad sedan...ska döpa henne oxå i yttergran, precis som hennes brorsa....tänkte bara säga att de på kyrkan sa till mig att det var få tider kvar på dop, tänkte eftersom ni skulle boka i maj....vi fick i juni doptid...hoppas ni får när ni vill ha!!kram Linda

2010-04-10 @ 10:03:18
URL: http://lindiz1983.blogg.se/
Postat av: Maria

Va kul med dop, både att få gå på och planera eget.



Klokt att välja kapellet så att Vilmas dop bara får förknippas med glädje och värme.



Kram

2010-04-10 @ 11:35:27
Postat av: Ida

Vad roligt med dop =)

Förstår dig, är nog mycket bättre med kapellet så du inte ska behöva påminnas!

Kram

2010-04-10 @ 17:19:17
Postat av: En medmänniska

Sofie och Peter,



förstår verkligen att ni väljer kapellet istället till Vilmas dop.



Kram Malin

2010-04-11 @ 19:34:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback