Dop och mordplatser

        DATUM: 2010-04-10 TID: 20:32:23

Lite bilder från de stvå senaste dagarna.


Igår så tog vi Vilma och barnen med oss på en skogstur och stötte på ett dött vildsvin.
Troligtvis så hade det blivit påkört av tåget lr något, då det låg ganska nära rälsen och hela magen var uppsprättad.

Kanske hade den dött där under trädet och sedan så har skogens djur varit där och smaskat =(





Dopet idag var jätte trevligt och fint. Vi tände ljus till Victor, såg på cermonin och åkte sedan gemensamt till familjens hus för fika och presentöppning.

Vi hade köpt två stycken silverhalsband med skyddsänglar till flickorna.

Det bjöds på mumsiga smörgåstårtor, vin, marängtårtor och kaffe. "Jag älskar dop =)"







Vilma i bärselen som jag testade för första gången igår.
Fick låna den av Cazpers mamma. Tack till dig Mirre!












Brottsplatsen. Det är lite mörkt men ser ni vad det är ?'


















Vilma är finklädd




Kommentarer
Postat av: Nenne

Hej!

Din dotter är värkligen ursöt!

Man kan nästan tro att min lille bror har varit otrogen för din dotter är så otroligt lik hans lilla juvel speciellt på bilden där hon är finklädd!?



Tack för en bra blogg!

2010-04-10 @ 21:42:39
Postat av: Alexandra

Naw, va söt hon är lilla prinsessan!!



O smörgåstårtor är ju bara såå gott!! :-)

2010-04-10 @ 22:02:26
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Såg artikeln om er i tidningen idag... som kom i lådan!!! jättebra :)



Vilka fina bilder som vanligt,mysigt med dop!!



Förstår att ni inte vill ha dopet i själva kyrkan..men ändå på samma plats som victor är döpt och begravd.. Vill ni ha samma präst??



kramar om

2010-04-10 @ 22:27:54
Postat av: Jenny - tvåbarnsmor

Läste nyss artikeln i ENA tidningen. Jag brukar inte läsa den tidningen, men på nåt sätt kände jag på mig att er artikel skulle vara med i dag... SÅÅÅÅ otroligt fin artikel! Hon är otroligt duktig, Anna Hallberg!

Ni har verkligen tagit er igenom detta år på ett beundransvärt sätt. Ni är sanna förebilder, du och Peter.



Vilma är så gudomligt söt! Och jag är säker på att hon kommer vara stolt över sin tappra storebror och att hon för alltid kommer se honom som sin skyddsängel!:)



Många kramar

2010-04-10 @ 22:52:37
Postat av: linn

Hej!

Jag har funderat på att skriva detta länge men har aldrig riktigt tagit mig tiden att göra det.

Jag är en tjej på 15 år, och jag läste hela din blogg från början till slut för ett par månader sen & har följt den sen dess.

Jag älskar småbarn och har alltid gjort, jag fastnar väldigt lätt för dem.

Men jag måste säga att jag har nog aldrig gråtit så mycket som jag gjorde när jag läste om eran tragiska tid på sjukhuset.

Jag menar inte att dra upp det igen, men jag förstår att ni tänker på det varje dag och hur otroligt jobbigt det har varit.

När jag läste om den sista tiden, satt jag och grät & för varje inlägg hoppades jag på att han skulle klara sig.

Jag tänkte mig själv in i situationen & usch vad hemskt det måste varit för er!

Sen när du lade ut bilder & videor på victor i inläggen så fick jag bara fram mer tårar.

Han verkade vara en underbar liten pojke, och att få se bilder på hur victor och hans kropp förändrades pga sjukdomen, får mig verkligen att förstå hur hemsk & farlig den sjukdomen är och kan vara.

Jag hoppas ni lever ett mycket bra liv, det förtjänar ni verkligen!

Och vilma är riktigt söt och hoppas hon förstår redan nu vilka kämpar till föräldrar hon har!

Jag ville bara få det sagt, jag beklagar sorgen otroligt mycket men jag är riktigt "glad" att ni lever för honom och lever vidare istället för att vara kvar i den mörka sidan av livet.



lev ett underbart liv, det du skriver påverkar mig & många andra!



Mvh linn

2010-04-10 @ 23:55:39
URL: http://linnkarlzzon.blogg.se/
Postat av: Anitha Leidefors

Hej Sofie!! Wilma är så söt, så det inte är sant. Ursöt klänning med så fina skor!! Kul att du hittade bra doppresent, halsband är ju alltid kul.

Härliga bilder från eran promenad, men jag förstår att det inte var så kul att hitta vildsvinet.

Nu ska jag gå och köpa tidningen som ni är med i..

Om du visste hur mycket din blogg betyder för mig!! Är inne varje dag och när värken är jobbig, finns din blogg som en tröst på natten..

Ha det så bra!!!

Kram Anitha

2010-04-11 @ 06:39:45
Postat av: Maria

Kul med alla bilder! Läskigt med vildsvinet. Visst är det bra med bärsele? Jag tyckte den var guld värd när min lilla V var liten. Han kunde vara nära och jag hade händerna fria och kunde göra lite annat. Toppen!



Vilma är så fin i sina finkläder.



Kan man hitta länken till ENA tidningen på nätet kanske?!



Kram

2010-04-11 @ 09:29:41
Postat av: En medmänniska

Va bra med en sån där bärsele och Vilma ser ut att trivas =)

Vilma så söööt i sina finkläder. Åå hon är så underbart söt ♥ och så lik Victor ♥

Fint att läsa om er dag igår. Mindre trevligt med vildsvinet förstår jag. Usch.



Kram Malin

2010-04-11 @ 19:28:32
Postat av: Jonelin

Vilka underbara bilder! Såååå bedårande lillflickan är.. Och så söt i sina fina kläder. :-)



Men vad hemskt.. Hoppas de tar hand om det sargade djuret snart, kanske barn som kommer dit och ser det nästa gång..



En bärsele är ju verkligen guldvärt.. Tro mig, jag vet när mina "var" små.. ;-) Och mysigt att gå ute med också. Och sen bara knäppa av när hon somnat och kan lägga ner henne och inte väcka henne.

+ MYSIGT! ;-)

2010-04-11 @ 21:04:11
URL: http://jonelin.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback