Önskelistor

        DATUM: 2010-04-08 TID: 16:52:18

Jag och Linnea har suttit och knåpat ihop två st önskelistor. Vi fyller år samma dag och detta är vad vi känner att vi behöver, om man får önska vad man vill =)














Sofies önskelista:


1. Kiels, Overnight Biological Peel - så att jag kan få en fin och lystergivande hy. Den är HELT förstörd efter sjukhustiden och min graviditet.
Jag skulle vara en perfekt före och efter kandidat för ingenting kan bli värre =)

En bra ansiktscreme från något av märkena Dr Brandt, Kiels eller No7. (Svin dyra, men önska kan man ju =))



2. En bärsele till Vilma


3. Att få gå på salong och färga min motorvägsutväxt.


4. Biobiljetter


5. En mos-press


6. En ny stekpanna (Pankakorna fastnar i den jag har)


7. Presentkort på Hööks


8. Att gå på hoppkurs med Helix







Linneas önskelista;


1. En häst, (En My Little Pony kan vi fixa =)

2. En ny mobil

3. Innetofflor

4. Åka och bada på Gustavsviks äventyrsbad

5. En dator (Hrm... Mmm, visst)

6. Handbollskläder + vanliga kläder

7. Smink ( Bara när jag går på disco, lovar Linnea)

8. Att mamma och Kari skall få en bebis

9. Presentkort på Kicks




Tänk ändå vad man vill ha saker, och allt är till synes helt onödigt när man tänker efter.  Jag sitter till och med här och skäms, bara för att man ens tänker på materiella ting.
Men inte blir jag en sämre mamma, bara för att vill ha saker eller för att jag vill bli fin i håret ?

Nej, önska måste man få göra och det är inget fel i det =)






Sofies önskelista;



Kommentarer
Postat av: Anitha Leidefors

Hej!!! Klart att du måste få önska och att önska och tänka på materiella saker är helt okey, Sofie!

Jag tror att det är jätteviktigt, att önska sig något som man gärna vill ha. Det som oxå är viktigt, är att belöna sig själv, när man gjort något bra eller gått igenom något svårt eller nått ett delmål till det stora målet!!! eller bara köpa något till sig själv bara för att man känner att man behöver det!!

Inte blir du en sämre mamma för att du önskar dig saker, heller!!!!!!!!! snarare en bättre mamma!!

Hoppas att du får något från din önskelista, det är ju din födelsedag!! Tror du att det är en My little pony som Linnea önskar sig??? jag tror att det är en modell större, jag!! Hoppas att du oxå Linnea, får massor med saker från din önskelista. Det är du värd.. du är ju en toppen storasyster till Wilma, eller hur??!!

Ha det så bra, båda två!!!!!!

Kram från Anitha

2010-04-08 @ 17:08:21
Postat av: Ullis

tycker att ni kan ge linnea inträde på gustavsviks äventyrsbad, om ni menar det i örebro. för då kan ni hälsa på oss samtidigt ;)

2010-04-08 @ 17:12:07
URL: http://dentredje.blogg.se/
Postat av: Jessika

Klart du ska önska dig sånt du vekrligen vill ha! Är väl det födelsedagar är till för!!



Jag fyller 30 samma dag som du fyller år. min dotter är 1,5 månad äldre än din. Jag önskade mig sminkväska, videokamera och smycken till mitt kalas (som har varit) och dagen innan kalaset gick jag och klippte mitt gravidförstörda hår och slingade det!

Dessutom har jag anmält mig till en ny kurs för mig och hunden. Man måste ju faktiskt vara en person också.. inte bara mamma! annars tappar man bort sig själv och det blir man inget bra mamma av.

Hoppas att den 15e april blir en riktigt fin dag för oss båda!

2010-04-08 @ 20:34:58
URL: http://tuffinghund.blogspot.com
Postat av: Maria

Önska får man :). Det är bra att skriva ner vad man önskar sig, då vet ju ens nära och kära vad man vill ha och man behöver inte få en massa "skräp".



Kram

2010-04-08 @ 21:29:01
Postat av: Amy-mamma till Oliwer & Elliot

när fyller ni år?

2010-04-08 @ 21:35:56
URL: http://olimy.blogspot.com
Postat av: Therese

Läst din blogg nu, och tårarna bara strömmar då man läser hur det gick för er , känner er inte men lider med er, men ge inte upp hur ont och svårt de än är, för efter regn så kommer solsken. Han sitter på ett moln och kikar ner på er med ett leénde på läpparna och vinden ni känner är han som skickar en hälsning. :)

2010-04-08 @ 21:43:43
URL: http://theresis.webblogg.se/
Postat av: Maria

Alltid trevligt att önska. Rekommenderar dig bärsele ergobaby, helt fantastisk. www.ergobabycarrier.com

Min erfarenhet är att pannkakorna fastnar när man steker andra saker i stekpannan mellan pannkaksgräddningar. Vi har en stekpanna som endast får användas till pannkakor, tydliga instruktioner har getts till mannen i hushållet ;)

Kram till er

2010-04-08 @ 22:55:47
Postat av: Kristina

Självklart måste man få önska sig och en del saker kommer ni nog att kunna få båda två.

Jag tror man blir en bättre mamma om man får rå om sig själv lite då och då.

Lycka till ;)

2010-04-09 @ 00:32:43
Postat av: Ida

Var det inte du och Linnea i så fall nu som fyllde år dagen efter Victors död? Alltså, 15 april?

Men det är ju bara att önska o önska, sedan får man se vad man får ;)

2010-04-09 @ 09:23:00
Postat av: Malin.T

Visst är det härligt att få drömma lite ;-)! Jag skulle vilja ha en häst igen, har varit utan i 6 år och innan har jag alltid haft hästar, det är en av min önskningar. En utlandsresa är en annan. En ny stekpanna en annan, en önskan behöver ju som sagt inte vara så stor...

2010-04-09 @ 09:52:09
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Hoppas att din å tösens födelsedag blir så bra dom bara kan bli :)))

Å du e värd det allra bästa sofie =)

kramis

2010-04-09 @ 19:52:00
Postat av: Annika

Hittade hit från Fotbollsfrun och grät en skvätt över Viktor och skickar en stor kram! Men vilken fin dotter ni har! Jag tror på er :)



Sen angående stekpanna så sökte jag just på tips om hur man kan få de rena (min bränner också fast) och hittade ett bra tips från Rent hus - tv-programmet. Slå på plattan på högsta värme, ställ stekpannan på men botten fylld av grovt salt. Låt stå och dra i c:a 10 min så suger saltet upp det ingrodda. Efter tio min, töm ur, torka och gno in lite vanlig matolja i pannan så är den som ny :)

2010-04-15 @ 07:13:17
URL: http://tremil.blogg.se/
Postat av: karolina

hej! du är stark!

Såg att du skrev om att du ville färga din utväxt.

Jag är 17 år och går andra linjen på frisörlinjen i jakobsberg.Praktiserar i bro på en salong vid stationen. Letar nu efter kunder att ta och färga,klippa osv för ett billigt pris då jag är elev.

Om det låter intressant så tveka inte att höra av dig! mvh karolina ([email protected]

2010-04-16 @ 18:37:48
URL: http://tastlikeyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback