Lite smått och gott

        DATUM: 2010-08-01 TID: 11:46:18

Så nu har vi varit här i fyra dagar.

Vädret är ju inte direkt srålande, men vi har klarat oss relativt bra i från regn i alla fall.

Victor finns som vanligt mycket i tankarna, men lite extra här uppe - då han spenderade sin sista "friska" sommar här i Delsbo - innan vi fick den hemska diagnosen.

Vilma har börjat använda hans kläder, då storlekarna passar så bra, och ibland så är de så otroligt lika, så att man tappar andan.
Deras två personligheter och utseenden vävs liksom in i varandra och blir till ett på något sätt... Det går inte riktigt att förklara...

                                                         Vilma myser medans vi spelar




I förrgår åkte vi och spelade minigolf - vilket var en upplevelse kan jag säga. Det blåste halvstorm och Peter blev as sur för att inte bollen ville gå ner i hålet när han ville det.
Jag menar, VARFÖR gjorde den inte som han sade?? Hi hi.
Det var med livet som insats som man ibland stod för nära banan när han i ilska svingade i väg bollen ut på andra sidan gatan, eller långt ut i  skogen.

I alla fall, så kom han sist, Gerd tvåa och JAG vann!!!

Vinnaren fick bjuda på glass, så det blev tre goda glass menyer vid fiket nere vid ån. (Plåster på såren)





Igår åkte jag, Peter och Vilma in till Huddiksvall för att strosa runt lite. När vi åkt ett par mil och nästan var framme så upptäkte vi till vår förtvivlan att vi glömt BARNVAGNEN!!
Jaha, så var det med den strosningen. Nu kunde vi ju inte gå någonstans!

Tillslut bestämde vi oss för att leta upp en barnbutik och köpa en billig paraplyvagn, och sedan ha kvar som typ shoppingvagn hemma.
Inne i butiken hittade vi dock inga billiga vagnar under 1000-lappen, och det kändes alldelse för dyrt.

Men lite tur skall man väl ha ibland.
Butiksbiträdet hörde vårt samtal, och berättade att de faktiskt HYR ut vagnar. HYR ut, ja det var inte dåligt! Så ,så fick det bli.
100 kr för en hel dag, och då bodde dessutom hon i butiken i grann byn bredvid Peters mamma, så hon hämtade upp den hos oss på eftermiddagen, så vi slapp lämna tillbaka den ända i Huddik!!  Vilket flyt va?

Så det blev en dag på stan, och lite strosande runt i butiker, lunch vid hamnen och lite annat smått och gott.
En härlig dag helt enkelt.

På vägen hem åkte vi dessutom förbi vårat drömhus som är till salu, och på Tisdag skall vi faktiskt dit på visning. =) I know, its a big step, men vad fan, man måste leva lite också!!






Kommentarer
Postat av: Maria

Låter som om ni har det riktigt bra där uppe.



Jag förstår att tankarna om Victor gör sig påminda när ni är där.



Men oj - visning! Va spännande.



Kram

2010-08-01 @ 13:30:07
Postat av: Kimsan

ja va spännande med husvisning! En fråga som dyker upp i mitt huvud: om det skulle bli så att ni flyttar, skulle det då inte kännas konstigt att lämna Victors grav, eller hamna så långt ifrån den? Victor är ju alltid med er ändå men graven är ju som en symbol. Kram

2010-08-01 @ 15:24:25
URL: http://mammanochtrollungarna.blogg.se/
Postat av: Helena

Hej.

Blir så nyfiken på detta drömhus...Vart ligger det nånstans?? Bor själv i Hudiksvall.

2010-08-01 @ 16:51:09
Postat av: Johanni

Ååå va roligt att drömhuset är till salu! Det händer inte många gånger i livet, å kör så det ryker om det känns rätt! Man lever bara en gång, och då ska man göra lite vad som faller på! Lycka till!! // En relativt ny läsare

2010-08-02 @ 08:47:24
URL: http://www.johannaekelund.blogspot.com
Postat av: Hanna K

Vilken tur ni hade med vagnen!!!

Spännande med husvisning, lycka till!!!

Postat av: En medmänniska

Vilken tur det löste sig så bra med vagnen till slut!

Förstår det är många tankar och många minnen på Victor för er. Älskade prins ♥

Jag (och säkert fler) förstår hur du menar när du skriver att Vilmas och Victors utseende och personligheter vävs samman till ett på något sätt..att Vilma nu kan använda Victors kläder osv. Det är så otroligt sorgligt, samtidigt ett sånt mirakel med lillasyster. Victor lever liksom vidare genom Vilma. Nu kan inte jag heller förklara men jag hoppas ni förstår på ett ungefär hur jag menar.

Nu har ni kanske varit på husvisningen. Hur det än blir önskar jag er allt gott och jag tror att var ni än bor och befinner er så finns Victor där vid er sida, alltid.

Många kramar Malin

2010-08-03 @ 16:07:51
Postat av: ღ Jenniiz ღ

Blev nyfiken på er när de stod Delsbo i din blogg. Jag är född och uppvuxen i Delsbo/Bjuråker, vem av er är här ifrån??



Ja ibland så ska man verkligen ha tur, att ni fick hyra vagnen....vilken butik var ni på??



Nu blev jag nyfiken på vilket hus ni var å tittade på. Men håller med dej, man lever bara en gång =)



Ha det bäst!!!

2010-08-03 @ 21:34:55
URL: http://mammajenniiz.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hej familjen! Nu är de semester även för mig :) du kan väl slå en signal när ni är hemma igen så jag kan komma och härja lite... Haha kram på er alla

2010-08-04 @ 11:03:07
URL: http://readmeto.blogg.se/
Postat av: Marie (en mamma med tre små barn)

Ojdå..här har man missat många inlägg ser jag...Men det blir väl så när man har semester!! ;)

Men tankarna har varit med er även om jag inte funnits vid datorn!!!



Ni ser ut att ha det underbart,å jag håller verkligen med om Victor å Vilma och jag förstår hur du menar. Malin (en medmännsika) formulerade sig så bra å jag instämmer helt med henne =)



Wow,vad kul med husvisning!!! Hoppas att resultatdet vad den än blir, blir det allra bästa för er =D



Alla kramar till er

2010-08-04 @ 19:56:21
Postat av: Amanda<3

så härligt ni verkar ha det o jätte fina bilder med :) ha en fortsatt fin vistelse i hälsingland..kramar

2010-08-04 @ 23:10:41
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Sandra

Njut :)

2010-08-05 @ 11:08:42
URL: http://orginoox.blogg.se/
Postat av: bitte

Hej jag länkar till alla som röstar på min sko i Nellys Designa sko tävling.

Börjar närma mig finalplats och vinner jag pris delar jag på vinsten



http://blogg.veckorevyn.com/pinsamt/2010/08/01/lankar/



kram Bitte


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback