Visit till både höger och vänster

        DATUM: 2010-08-10 TID: 13:03:40

Nu är vi tillbaka igen!!


Kan efter 4 dagar utan dator, blogga på som vanligt. =)


Vi har haft det underbart trevligt uppe i Fagersta hos Anna och Tony, och hann även med ett besök hos lilla Lovisa, Ella, Magnus och Susanne som också delade avdelning med oss på sjukhuset.

Både Melwin och Lovisa mår bra för tillfället och det värmer i hjärtat att se hur pigga och glada de kan vara, trots att de gått igenom de helvete som de faktískt har.
Otroliga kämpar!!




Förutom att ha ätit en massa gott under besöket, så har vi även gjort lite annat smått och gott.
På Lördagen, tex så åkte vi hela STORA gänget in till Ludvika för att bada. Eftersom att vädret bara bjöd på rusk så verkade det som det bästa alternativet för både vuxna och barn.

Så vi packade in alla 11 personer i två bilar och begav oss av.




Lite lunch på Mc Donalds ger kraft åt små fiskar innan bad och stoj =)






Till vårt stora förtret så var simhallen stängd när vi kom fram.

 SOMMARSTÄNGT, stod det med stora bokstäver på dörren in till receptionen... Jaha - vad gör man?
Det var bara att packa in alla 7 ungar igen och istället bege oss till Fagerstas utomhus bad istället. För bada- det skulle vi!





Vilma var stört förtjust över det stora blåa och plaskade vilt hos pappa.









Galenpannan =) Hi hi




Så det blev en lyckad dag i alla fall, men vi kunde inte stanna så länge, då vi skulle bort på kvällen och gå på Musikkrysset!

Musikkrysset är inget mindre än en trevlig sammanställning där man sitter tillbords, avnjuter god mat och dryck, samt lyssnar till ett live band som spelar.
Framför sig så har man ett "korsord" som skall fyllas i och inför varje ny låt så får man en ny fråga tex, "vad heter titeln på följande sång" eller "från vilken ort kommer sångaren i bandet".

Vinnarna, som har alla rätt, får välja bland fina priser som donerats av lokala företag i byn.

Trots lite mindre fusk, så vann vi tyvärr inte och fick gå hem tomhänta. Men men, vi hade superkul i alla fall - och det var ju det som vi kom dit för!






Melwin har fått tillbaka håret med råge!! =)
Här på Musikkryss kvällen innan vi beger oss hemåt.




Kvällen avslutas med prat långt inpå natten, med mycket skratt och vin. Tyvärr, uråldrig som jag är, så orkade jag inte sitta uppe lika länge som de andra - så jag hoppade i kojs vid halv ett. "Förlåt"

Men att krypa ner bredvid en varm god Vilmis är inte helt fel de heller ! =)






På Söndagen så skulle bege oss vidare till Farmor och Farfar som bor i Dala-Floda. Det tar ca en timme dit så det var en självklarhet att svänga förbi där.
´
Innan så åkte vi dock på visit his Lovisa med familj, för att se på deras hus och hur de bodde. Smedjebacken ligger passande mitt emellan Ludvika och Floda, och eftersom att även Tony och Anna aldrig hade varit där så hängde de på oss.


Familjen bodde TOPPEN fint i ett stort gult hus med tillbyggt torn. Allt i tipp topp med smakfull inredning och klassiska färger. Barnens rum var giganstiska och Lovisa hade den stora fördelen av att ha sitt i anslutande till tornet. Precis som en riktig prinsessa! =)



Vi blev bjudna på fika efter rundturen och vi hann med en hel del snack inna vi var tvugna att bege oss vidare till farmor.  Smedjebacken/Ludvika är också ett område där jag skulle kunna tänka mig att bo på.




Barnen har glass kalas i vardagsrummet =)







Klockan 4 på eftermiddagen så var vi slutligen hemma hos farmor och farfar.

Åhh, vilka minnen som dök upp när vi svängde upp på den gräsbeklädda uppfarten som slingrade sig mellan äppelträd upp till huset.

Efter ett varmt välkommnande så gick vi in för att fika. Gud så roligt det var att komma hit igen =)!
Störrde delen av Söndagen och halva Måndagen gick åt till att äta, då det verkar vara en farmors plikt att göda sina barnabarn så for de kommer på visit.

Även Laban fick sin beskärda del av leverpastej, köttfärs och falukorv. "Suck", jag som försöker lära honom att inte tigga, men jag har inte hjärta att säga nej heller =)

Vistelsen gick alltför fort, och klockan tre dagen efter så började vi bege oss hemmåt . Har dock bestämt mig för att det inte får dröja länge innan jag kommer tillbaka och hälsar på igen =)






Älskade farmor och farfar!!





Vilma var glad att se sin gammel farfar och gammel farmor =)




Slutligen - Ett STORT tack till Anna och Tony, för er alltid gästvänliga attityd, era öppna armar och underbara barn! Vi har haft super kul och jag hoppas anrt att vi får bjuda över er till oss!!!!

Love you!!!


Kommentarer
Postat av: karolin

Det ser ut som en väldigt trevlig semester:D Jätte fina bilder, Vilma var jättesöt på dom=)

2010-08-10 @ 13:59:19
Postat av: Bella

Vilka härliga semesterbilder.

Vilma se ut att vara i sitt esse efter badet =)

Gullunge.

2010-08-10 @ 14:06:53
URL: http://hakanssons.webblogg.se/
Postat av: Matilda

Gud! Hon är ju för himla söt er dotter! :) Hon ser så glad och lycklig ut på bilderna.

2010-08-10 @ 15:53:23
Postat av: Anna Haapala Silfver

Vi kanske dyker upp snarare än ni tror...;-)

Tittade på Hemnet och vet nu precis vilket hus det är...bekanta till oss faktiskt :-)

Det var ju visning på söndag, samtidigt som jag har mitt Me and I party...kanske går att kombinera om vi har tur...och om du har lust såklart.

Men jag hoppas verkligen att ni kan få barnvakt på fredag så att ni kan hänga på oss...Det kommer att bli toppen skoj :-)

Håller tummarna!

Annars ses vi väl en sväng på söndag om ni ändå ska upp hit i krokarna...???

Tack för senast också, vi hade en kanon helg tillsammans med er alla!

Stora Kramen och vi hörs snart igen /// Anna

2010-08-10 @ 17:35:30
URL: http://utrotaklumpen.blogg.se/
Postat av: Kristina

Hej igen



Härliga semesterbilder. Lilla Vilma bara strålar på alla foton och alla tittar på henne med sådan kärlek i blicken <3

Det mest underbara är dock att barnen från sjukhuset mår bra.

Må fortsatt gott till er alla.



Kram

2010-08-10 @ 17:50:05
Postat av: Anna ( igen )

Just det ja, Sofie...

Spana in bilden på bloggen där Vilma håller Melle sällskap när han sondas...Såååå söta!

Vilka himla goa ungar vi har :-)

2010-08-10 @ 17:52:20
URL: http://utrotaklumpen.blogg.se/
Postat av: Jenny - tvåbarnsmor

Hej hej!



Vilken fantastisk sommar ni verkar ha haft! Du bjuder på otroligt fina bilder och Vilma är söt som få!:)



Kram kram

2010-08-10 @ 21:06:04
Postat av: Elin

Vilken underbart härlig semester ni verkar ha haft! Och jag instämmer med övriga här - Vilma är så otrooooligt söt!! Vilken glad tjej alltså!! Strålar på varenda bild! Vilken energi! Härligt!! Och jag instämmer också med att så skönt för Melwin och Lovisa att allt verkar bra. Jag håller alla tummar jag kan för att det fortsätter så!!

2010-08-10 @ 22:08:22
Postat av: Amanda<3

så härligt ni verkar ha haft det :) jätte fina bilder med fina människor..kram till er alla :)

2010-08-10 @ 23:01:35
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Det här kanske inte är det rätta inlägget att kommentera, men jag såg avsnittet av "Sjukhuset" ni var med i, ikväll. Och har därefter kollat runt på din blogg. Jag blir så oerhört rörd när jag läser och hör om vad som hänt. Jag tycker det är så otroligt orättvist, att små barn ska behöva lida så, för att inte tala om deras familjer och vänner. Utifrån det jag läst tycker jag ni som familj är oerhört starka, som tar sig igenom detta lidande. Jag har själv inga egna barn, så jag kan inte säga att jag vet hur det känns. Men jag kan inte heller föreställa mig det. Som sagt är det kanske fel inlägg att kommentera, och jag ber om ursäkt ifall jag dragit ner ditt humör till större sorg. Jag ville bara säga att jag verkligen lider med er, och önska er lycka till med allt.



Kram, en tårögd nittonåring.

2010-08-11 @ 02:54:33
URL: http://www.rebeccajakobsson.myshowroom.se
Postat av: Hanna K

Härliga bilder...herregud vad Vilma är lik både dig och Victor på bilden där hon skrattar efter badet!!

Så söt Melwin är med sitt hårsvall! =)

Postat av: Erika

Hej Sofie!



Var bara tvungen att lämna ett avtryck. Kikade på era badäventyr. Herrejisses vilken söt liten tjej ni har. Hennes leende smittar av sig med en gång och bara av bilderna blir man glad.



Kram



Erika

2010-08-11 @ 13:35:38
URL: http://www.alfridashem.blogspot.com
Postat av: Erika

Hej Sofie!



Var bara tvungen att lämna ett litet avtryck. Kikade på bilderna från erat badäventyr. Herrejisses vilken söt liten tjej ni har. Hennes leende smittar av sig bara genom att se på korten och man känner glädje.



Kram



Erika

2010-08-11 @ 13:37:17
URL: http://www.alfridashem.blogspot.com
Postat av: Sandra

söt blogg ! :))

2010-08-11 @ 15:03:17
URL: http://sandralyckejohansson.blogg.se/
Postat av: En medmänniska

Underbara bilder, så kul att läsa om er semester! Tack för allt du delar med dig här i bloggen. Säger det igen och igen och igen ;) Vilma så himla söt och go!

Kramar Malin

2010-08-11 @ 17:25:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback