Drömlandet

        DATUM: 2010-12-23 TID: 20:53:40
Mormor gav mig ett kuvert när hon kom i kväll.

Kuvertet innehöll en dikt som jag som 11 åring skrivit, glömt bort och som hon sedan hittat och sparat i alla dessa år.


När jag öpnnar den lite skrynkliga lappen och läser de spretiga orden som är skrivna på en gammal skrivmaskin så går det en rysning längs min ryggrad.
Det jag skrivit som liten med ett barns fantasi, är en beskrivning av vad jag idag direkt kopplar ihop till en plats som Victor finns på.
Bakom de lekande orden, vilar en omedveten insiktsfullhet för något som jag inte ens visste något om som barn.


Dikten heter Drömlandet och nedan har jag kopierat dikten så att ni kan läsa den.


Det finns ett land där vattnet rinner klart och äpplen söta som honung växer i träden, där alla mår bra. Där blir man aldrig sjuk.
Sjungande fåglar lyckan som aldrig tar slut, aldrig mera hat eller krig.
Där träden sjunger i vinden, där maten finns åt alla.
Där lever du i harmoni tillsammans med alla levande varelser.

Någonstans under regnbågen bakom solen, framför den klara morgonstjärnan.
Landet som du drömmer om....




Av Sofie     24-10   -96


Kommentarer
Postat av: Tess

Åh va fint skrivet!!..... Va du bara 11år när du skrev?

Jättfint....

2010-12-23 @ 21:20:15
URL: http://kenzobebis.blogg.se/
Postat av: Anna

Oxå jag får rysningar!! Sitter här med gåshud och bara vet att det är där fina Victor är nu!!

Skulle bara vilja ge dig en stor varm julkram Sofie!

Du och Victor finns i mitt hjärta och tänker så på er!

(O fina lilla Vilma förstås!:) )

Önskar dig en jättemysig jul fina du!!!!

Tänder ett extra ljus för lille Victor imorgon och tänker på dig och din familj!! <3

Massor med kramar till dig

Anna <3

2010-12-23 @ 21:32:35
Postat av: Amy-23 & snart 3 barnsmamma!

vilken fin dikt!

2010-12-23 @ 21:37:50
URL: http://www.olimy.blogspot.com
Postat av: Jenny i Skåne(mamma till tre)

Oj så fint, och bara elva år när du skrev den! Självklart är det just där som Victor är nu. Önskar dig och din familj en riktigt mysig jul i ert nya hus.

2010-12-23 @ 21:48:40
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Drömlandet - så klart att det är där Victor är nu. God Jul till hela familjen!

Kram

2010-12-23 @ 23:24:07
Postat av: Lena

Hej Sofie! Hittade hit för ett tag sen men har inte kommenterat. Vilken ljuvlig dikt du skrev! En fråga, när du ser Victor i headern på bloggen hela tiden, är inte det jobbigt? Jag vet att varje gång jag surfar in här så får jag tårar i ögonen för han har ett så bedårande leende i sitt fina ansikte och då tänker jag att han inte finns mer. Vad du måste sakna honom. <3

2010-12-24 @ 00:18:39
URL: http://www.koala.nu/blahblah
Postat av: Veronika

Jag kikar fortfarande in här lika ofta som för ett år sedan, men sällan jag lämnar några ord.

Nu vill jag önska Er en riktigt GOD JUL och dikten var underbart fin!

Kramar från Gotland

2010-12-24 @ 00:40:08
Postat av: En medmänniska

Dikten var otroligt fin. Tror och hoppas av hela mitt hjärta att det är just där som Victor och alla andra änglabarn är. Tillsammans, och dom har det bra.

Hoppas ni har det så bra ni kan idag när det är Julafton. God Jul hela familjen och det önskar jag även till er läsare. Kör försiktigt och va noga så ni släcker alla tända ljus sen!

Många kramar Malin

2010-12-24 @ 17:50:34
Postat av: Lotta Nyström

Åh, en så vacker dikt, så duktigt skrivet och med kloka ord från en då 11-årig tjej.



Ha det nu så gott och var rädd om dig och din fina lilla familj.



Kramar från Lotta.

2010-12-26 @ 11:59:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback