Stress = Glömska = Kaos !!

        DATUM: 2010-12-21 TID: 14:58:33
Igår var jag i Enköping och skulle plocka upp mamma på stationen, då hon alltid brukar anlända några dagar innan jul för att hjälpa till med förberedelserna.
Jag bestämde mig för att åka in en timme tidigare för att hinna med att handla lite sista julklappar. När jag anlänt till butiken jag skall besöka så hoppar jag lite halvstressad ur bilen och går runt till andra sidan för att ta ur Vilma.

När jag böjer mig fram för att plocka upp henne så får jag en känsla av att det är något jag glömt men kan inte riktigt sätta fingret på vad.
Sekunden senare svär jag högt då jag kommer på vad som saknas. Min väska!
-H***te! Plånbok och allting var härmed också de hemma i huset så mina planer på att handla får läggas på is.
In med Vilma igen och så var det bara att svälja det sura äppel helvetet och åka hem igen.

Vilken tur att jag bestämt mig för att åka in tidigare, för när jag för andra gången 40 minuter senare är tillbaka i Enköping igen - så har mamma precis anlänt på tågstationen.
Eftersom att vi redan planerat att handla all julmat så fick jag denna gång strunta i mina egna planer, så jag får se om jag hinner överhuvudtaget.
I morgon väntar ett 12 timmars reklam jobb för IKEA, så hela Onsdagen går bort. Ja ja, det är strunt samma om jag inte hinner.
För som jag nämde i förra inlägget så är det ju stressen jag vill undvika i år, och jag är glad om jag kan undvika att glömma mig själv på självaste julafton. =)


Nu skall jag bege mig och handla inför morgondagens jobb samt hämta upp mina nya hissgardiner som jag beställt ! Jippi! Jag tror de blir toppen fina i köket =)


Ha en bra dag allihopa och så höres vi snart igen!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej hur går det med hästen??

2010-12-21 @ 15:36:46
Postat av: Hanna K

Ja fy vad stress kan göra en glömsk... Hoppas du får en lugn och fin jul iallafall och hinner med dig själv också! =)

2010-12-21 @ 16:54:30
URL: http://lillspooky-syblogg.blogspot.com
Postat av: En medmänniska

:-( Usch ja stress skapar verkligen till kaos. Hoppas det löser sig med de sista klapparna och va spännande med era nya hissgardiner till köket! Hoppas på lite bilder så småningom =) blir säkert jättesnyggt. Lycka till imorgon på reklamjobbet Sofie.

Kram Malin

2010-12-21 @ 18:52:30
Postat av: Anonym

Hur mycket brukar du handla julklappar för?

2010-12-22 @ 01:31:47
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Sofie, det var så skoj att ni tog er tid att komma hit i söndags så att vi fick träffas allihop.

Det var jättemysigt att se Vilma och Lewis tillsammans.

Laban var helgo, och Lewis vill nu ha en hund...



Vi önskar er alla en jättefin jul.

Kram fam Redman

2010-12-22 @ 10:01:02
URL: http://redman.blogg.se/
Postat av: victoria

Hittade precis till din mysiga blogg.

God Jul!

2010-12-22 @ 13:04:09
URL: http://victoriaseecret.blogg.se/
Postat av: oscars mormor

Ônskar dig och Peter en underbar jul (sâ ocksâ lilla

Vilma fôrstâs) frân oss alla som firar jul i

France!!

Du vet ju vilka!

2010-12-22 @ 21:44:33
Postat av: Anna

2010-12-22 @ 22:27:20
Postat av: Anna

Hej Sofie!

Hur gick reklamjobbet?!

Säkert toppenbra!! :)

Hoppas du snart lägger ut lite bilder på ert nya hus!

Önskar en mysig lille jul imorgon!!

Stor kram Anna

Ni finns i mina tankar!

2010-12-22 @ 22:29:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback