Cancerns olika världar...

        DATUM: 2010-02-10 TID: 23:24:08
Visste du att....



250 000 barn i världen insjuknar varje år i cancer, varav 20 % i i-länder och 80 % i u-länder.


I i-länder botas 70% av de cancersjuka barnen, och i u-länder kan mellan 5 och 10% bli friska.


Diagnoser skiljer sig mellan världens rikaste och fattigaste länder. I i-länder är leukemier vanligast och i
u-länder så är sarkom och lymfom vanligast.


Fler killar än tjejer får cancer. Läkarna tror att det är hormoner det beror på. Prognosen är även sämre för pojkar.








Det är med illamående och rysningar som jag ser på dessa bilder.

De första visar en glad och sprallig pojke med glädje med glimten i ögat.

De två senare bilderna visar cancerns fruktansvärda förstörelse och kraft, och hur den i princip utplånade all livsgnista ur en 1,5 årings liv.

Att jämföra bilderna är som att se två olika barn. Det finns ingenting kvar av det som en gång var Victor...


De senare bilderna är tagna efter Victors högdos, då han var som sämst. Trots stora öppna sår som spred sig över hela hans kropp som var så svullen, trots blödande tarmar fulla av blåsor, så reste han sig även ur denna svacka och kämpade vidare...
Och var fick han sin kraft i från, kan man fråga sig?
Varför gav inte kroppen upp redan då?
Jag vet inte svaren på det, bara att han ALDRIG slutade kämpa, inte för en sekund...

Vår modige, starka, prins... Allt du fick utstå...


Jag visar er de här bilderna så att NI skall förstå hur mycket en cancerbehandling förändrar, förvrider och förstör ett barn och dess kropp.
För även de som överlever så läker aldrig såren helt, utan man lämnas kvar med själsliga och kroppsliga ärr för resten av livet.
Din insats är viktig, och jag tackar alla er som bidragit och som fortsätter att göra det. VI måste kämpa lika mycket för dem som de kämpar för sina liv.




























Kommentarer
Postat av: Kristina

Stackars stackars lilla barn. Vilket lidande. Hur orkar man se detta och hur orkar man som så liten tappert kämpa vidare.

All frid till liten Victor och styrkekramar er alla.

2010-02-10 @ 23:49:00
Postat av: cecilia I

vilken kämpe....o vilken underbar liten kille han var....orden känns bara överflödiga, tårarna forsar ner när jag ser bilderna, han var så fin, varför, varför frågar man sig??!! all styrka till er, ni är så beundransvärda, det finns inte ord att sätta på det heller, inget är nog värt! all kärlek...

2010-02-11 @ 00:22:46
Postat av: Kia

Usch då, det är en hemsk sjukdom, men han var så fin er Viktor och en riktig kämpe..

Nu hjälps vi åt att samla in ytterliggare med pengar så fler familjer inte behöver gå detta öde till mötes.

2010-02-11 @ 00:41:16
URL: http://kiaskapar.blogspot.com
Postat av: Kia

Jag hoppas att det är okey att jag länkar till Viktors insamling via min blogg. Om det inte känns bra är det bara att du skickar ett mail till mig Sofie så tar jag genast bort länken.

2010-02-11 @ 01:02:35
URL: http://kiaskapar.blogspot.com
Postat av: Angelica

Tårarna forsar nerför kinderna när jag läser om den underbara lilla ängel,

varför så unga liv blir bortryckta från oss alltför tidigt är nog en fråga ingen kan besvara!

Jag har själv förlorat min barndomsvän i cancer när vi var 16 år! det känns som igår även fast d är 9 år sedan

Så jag förstår precis och kan känna den ni går igenom!

egentligen är alla ord överflödiga, för den smärta man känner i hjärtat kan inga ord ta bort!

jag tror Viktor sitter på sitt lilla moln och tittar ner på er familj och sin lillasyster.

han lever kvar i era minnen och dom kan aldrig suddas ut!



många kramar till er familj

2010-02-11 @ 01:06:45
URL: http://angelicaw84.blogg.se/
Postat av: Stefan

En fin liten kille som jag tror fick en hel del av sin styrka ifrån sina föräldrar.

Det är gripande bilder att se. Men något som är lite fantastiskt med Victor är att efter sina 1,5 år lyckades han indirekt skapa en helt ny typ av barngravsten och dessutom få pengar att gå till Barncancerfonden. Det är hedervärt och beundransvärt anser jag.

2010-02-11 @ 01:11:21
URL: http://www.wilastenhuggeri.se
Postat av: Em

Nej men, plutten då =(



Hoppas på att han har det bra där han är nu, med massa energi, friskhet och alla leksaker man kan önska!

2010-02-11 @ 02:50:30
Postat av: ulle

LIlla gubben...

2010-02-11 @ 06:33:02
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Vilken otrolig liten kämpe han var - finaste Victor! Många tankar till alla som fortfarande kämpar mot cancermonstret.

2010-02-11 @ 07:07:05
Postat av: Tessan

Stackars lilla gubben! Det gör så ont i mig att se så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Vidriga. vidriga skitsjukdom!!!



Sin styrka fick han från er kärlek, Sofie och Peter.



Kramar,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2010-02-11 @ 07:43:58
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: Heidi

Finns inga ord för hur fruktansvärt detta är. Stackars lilla Victor vad han fick vara med om. Men en sak är säker - han var en riktig kämpe! Tänker på er och hoppas att allt går bra med lilltjejen! Bamsekramar!

2010-02-11 @ 07:58:33
Postat av: Malin

Lilla hjärtat....vilken liten kämpe! Stackars liten, det gör så ont att se bilderna.



Fy f-n, det är så fel! Så grymt, så ofattbart och så fel att ett litet barn eller någon människa ska behöva lida så.....



Tänker på dig varje dag Victor...och önskar att allt vore annorlunda <3



Kram

2010-02-11 @ 08:04:47
URL: http://idaoliver.blogg.se/
Postat av: Natalie

Tårarna slutar inte rinna när jag läser dina ord.

Fy vad ni fått gå igenom, det ska ingen behöva göra!

Har en son som är nästan exakt lika gammal som er Victor, kan inte ens föreställa mig smärtan att förlora honom.



Men detta har fått mig att tänka till,vara glad över det jag har.

Tack för att ni delar med er av er historia.

O Grattis till en bedårande och söt lillasyster!!



Varma Kramar från oss!

2010-02-11 @ 08:05:04
Postat av: Kajsa - 2 barns mamma

Stackars, stackars fina lilla pojke! vad han fått utstå.. det skär i mitt hjärta när jag tänker på alla dessa små barn som inte får leva vidare pga att cancern äter upp dem.



Vila i frid du starka pojke. Förevigt finns du i mitt hjärta..

2010-02-11 @ 08:11:22
URL: http://kaaisaaa.blogg.se/public
Postat av: Amy

Men stackars lilla Victor! KAn inte förstå att det är samma pojk!

2010-02-11 @ 08:27:51
URL: http://www.olimy.blogspot.com
Postat av: Okki

Kan inte i min vildaste fantasi föreställa mig hur hemskt de måste ha varit att se sin son genomlida allt detta hemska.

Har varit cancer sjuk själv o vet hur jobbigt det är med all behandling.



Många många styrkekramar Okki

2010-02-11 @ 08:28:40
URL: http://momentsofmylife-okki.blogspot.com
Postat av: Nina

Lilla kämpen!...

Jag kommer inte på nåt vettigt att skriva, men tårarna rinner.

Kramar om er!

2010-02-11 @ 08:32:07
URL: http://nina-livetistort.blogspot.com
Postat av: Lina

Nej fy fan vad orättvist... stackars fina lilla Viktor. Hur kan de få vara så??? Så han, och NI, måste ha lidit!

2010-02-11 @ 08:50:29
Postat av: Annika

ja, vad ska man säga, Gud så han kämpade. Desto ondar gör det att han inte fick fortsätta leva och dessutom inte fick somna in lugnt och stilla.

2010-02-11 @ 09:21:44
URL: http://dagarmedhedda.blogspot.com
Postat av: Jenny - tvåbarnsmor

Men lillplutten då... torkar tårar Så otroligt stark han var, eran lille kämpe!



Kramar

2010-02-11 @ 09:41:13
Postat av: mamma/mormor

De som vill försämra för personalen på barn onkologen, 95A, bör få se dessa bilder!!

Ska familjerna som går igenom detta inte ens ha rätt till maximal vård och stöd..?

Hur tänker de...?

2010-02-11 @ 10:00:08
Postat av: Josephine

Gud vad sorgligt! Stackars lilla fina Victor!



Mitt mammahjärta värker...förstår att det är en sorg ni aldrig kommer över.



Största kramen till er!



Josephine

2010-02-11 @ 10:36:34
Postat av: Josephine

Gud vad sorgligt! Stackars lilla fina Victor!



Mitt mammahjärta värker...förstår att det är en sorg ni aldrig kommer över.



Största kramen till er!



Josephine

2010-02-11 @ 10:37:12
Postat av: En medmänniska

Kära lilla Victor..tårarna rinner..gör så hemskt ont att se bilderna och veta allt du/ni fick utstå. Men som du kämpade lilla gubben.

Vetskapen att fler barn kämpar och utstår samma som eran Victor..hittar inte fler ord. Djupt skakad.

Som Tessan skriver i slutet, sin styrka och kraft fick Victor från er kärlek Sofie och Peter.

Tänker på Victor och er varje dag.

Styrkekramar Malin

2010-02-11 @ 10:40:54
Postat av: Jenny i Skåne (mamma till tre)

Stackars lilla Victor, det gör riktigt ont i mig när jag ser bilderna. Så jobbigt han måste ha haft det! Vill instämma i det Tessan skrev, sin styrka fick han från er, genom er.



Många Kramar.

2010-02-11 @ 10:50:30
Postat av: Ida

Lille killen...

Jag lider när jag ser bilderna, han måste ha haft en riktigt stark vilja och den gör säkert mycket nytta där uppe i himlen!

Titta bara på vår vinter vi fick i år?

Vi här nere i västra götaland har inte haft en "riktig" vinter på åtskilliga år, men i år så kan ingen säga att vi inte har fått åka pulka tills vi inte orkar a oss upp för backara mer!

Jag tror iaf att det finns små hjälpande fingrar med i detta!

Hoppas att du lägger dig i till sommaren också killen!

Kramar från Vänersborg!

2010-02-11 @ 10:51:05
Postat av: Maria

Usch, knappt att jag kan kolla på bilerna! Så fruktansvärt hemskt att en så ny i världen ska behöva genomlida detta!

Jag ska vara med och spinna i Spin of hope den 27 mars på Friskis&Svettis Jönköping. Målet är att samla in 1 miljon till Barncacerfonden och varje lag på max 12 personer betalar en startavgift på 1500 kronor. Laget ska hålla igång en spincykel i 12 timmar. Kollade precis på hemsidan och än så länge är det 52 lag anmälda vilket resulterar i 78.000 kronor så vi har altså en lång väg kvar till 1 miljon.

Tänkte att du kanske vill uppmana folk att samla ihop ett lag och anmäla sig. Det finns en lista med städer på spinofhope.se.

Personligen så kommer jag göra detta för Victor och kommer garanterat att tänka på honom hela dagen:)

Kram!

2010-02-11 @ 11:00:40
URL: http://enlindbergare.blogg.se/
Postat av: Anne

Hujjaligen, stackars stackars Victor! Det där måste ha vart hemskt, men vilken vilja han måste ha haft.



Cancer är en sjukdom vi alla måste kämpa för att utrota. Den ska inte finnas och ta oskyldiga människors o barns liv. Det måste finnas ett sätt att stoppa den!



Jag ska då fortsätta att stödja forskningen och jag hoppas att alla andra oxå gör det, för tillsammans kan vi.



Styrkekramar till dej :)

2010-02-11 @ 11:10:46
Postat av: ParadisFrida

Lille gubben....

Dom här bilderna var verkligen jobbiga att få se, det gör ont i hela mitt hjärta och själ av att se en sån fin liten kille så sjuk!



Jag kan aldrig någonsin förstå hans smärta och lidande, eller eran smärta att se eran lilla pojke sakta tyna bort!



Men den styrka och mod han visade gång på gång, hans livsvilja var av stål! Han var omgiven av dom som han älskade allra mest och som älskade honom tillbaka, vilkorslös kärlek.



På söndag är det alla hjärtans dag, och 10 ofattbara månader sedan Victor tog farväl av jorden och flög upp i sin "koppe" till himmlen. Jag kommer naturligtvis att skänka en peng till hans fond och tända hans lilla lykta på kvällen.



Stora kramar till er, Sofie, Peter och lilla Vilma!



Victor för alltid i mitt hjärta.....

2010-02-11 @ 11:27:47
Postat av: Therese

Det är så fruktansvärt så det inte är sant, inget litet barn skall behöva lida så, inte föräldrarna heller. Alla stolarna borde vara upptagna därför så länkar jag ofta ofta till både er och Filips insamling, för folk måste få upp ögonen så att forskningen kan fortskrida och att man kan ta fram ett botemedel mot denna hemska sjukdom.



Fina söta Victor <3 så stark och modig borde alla vara



Kramar till er alla från Therese och liten Gustav

2010-02-11 @ 12:08:17
URL: http://viskarpaminaxel.blogg.se/
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Lilla,lilla killen... usch vad ont han måste ha haft...vilken kämparglöd å livsvilja. .. underbara Victor.

Hur orkade han så länge?? hur orkade ni??

Man hamnar som sagt mitt uppe i sjukdomen så på nå vis lär man sig leva i en annorlunda å hemsk vardag..

Usch det gör så ont att se vad han och vad ni fick gå igenom å vad ni för alltid kommer att kämpa med,å att veta att det finns SÅÅ många fler barn och föräldrar som oxå kämpar...varje dag...



Underbara lilla killen



kramar om er

2010-02-11 @ 12:12:58
Postat av: Maria

Ja vi måste fortsätta kämpa! Cancer är en fruktansvärd sjukdom, det är hemskt att den måste finnas och när den drabbar barn... Det finns inga ord.



Bilderna gör ont i hjärtat men är nyttiga att se. Tänk va han kämpade och tänk vad ni kämpade. Varför var han tvungen att förlora kampen mot detta otäcka monster?



Vilken styrka han hade lilla Victor, helt otroligt!



Kram

2010-02-11 @ 12:16:01
Postat av: Ankan

Lilla söta Victor....tårarna rinner o rinner o vill inte sluta rinna.... Tänker på Er o lilla Victor varje dag. Livet är orättvist! Varför skulle Victor drabbas av denna hemska sjukdom?!!!



Han är jättestolt storebror där uppe i himlen och följer Er varje stund...



Många Kramar Ankan, mamma till 3

2010-02-11 @ 12:33:59
Postat av: Camilla

Lilla gubben! Det är så vidrigt att ett barn ska behöva utstå något sånt. Jag får sån ångest och är jätterädd att min son ska drabbas. Jag tänker på Victor och andra barn som fått sätta livet till på grund av cancern.. Det gör så ont så ont och jag bet inte hur många gånger tårar runnit och hha sagt till min sambo att jag inte vill att små barn ska dö. Jag hoppas att dom snart ska Kunna höja procenten för tillfrisknade barn och att många tänker på barn Cancerfonden och skänker pengar!! Många bäckar små.. Ta hand om er! Kram

2010-02-11 @ 12:40:45
Postat av: johanna

lilla gubben!! Fruktansvärda sjukdom!! :(

2010-02-11 @ 12:56:16
Postat av: Cicki

Stackars, stackars Victor och stackars, stackars Er som var tvugna att leva i denna fruktansvärda mardröm. Så otroligt svårt livet kan vara ibland. Och hur kan det var så att ett litet barn som inte hunnit tänka en enda ond tanke eller hunnit göra en enda ond handling ska behöva uppleva denna smärta. Jag vet att det inte finns någon sådan logik men det gör mig så frustrerad och bedrövad. Mitt modershjärta värker så att nästan går i bitar. All värme och kärlek till dig och din familj. Kram

2010-02-11 @ 13:00:38
Postat av: Jessica

Tårarna bara rinner när jag ser bilderna, lilla gubben!!!! Fan för denna jävla sjukdom....



Fina Victor

2010-02-11 @ 13:21:06
URL: http://www.busnova.blogspot.com
Postat av: Nenne

Finner inga ord!!!

Tårarna rinner!

2010-02-11 @ 14:42:41
Postat av: Ida, Ludvigs mamma

Åååå!!! Jag blir så arg när jag läser och ser bilderna, att den där jävla sjukdommen kan förstöra ett barns liv så. Så fruktansvärt, barn ska få vara barn. Måtte vi någon gång i framtiden finna botemedlet mot cancer.



Victor ser så himla lycklig ut på före-bilderna. Sådan livsglädje, varför fick han inte vara kvar på denna jord och sprida sin glans.. Usch tårarna bara rinner. Lilla lilla solstråle..

2010-02-11 @ 15:02:11
URL: http://karastebarn.blogspot.com
Postat av: Jonna

Usch, fy satan, jag säger bara det. Stackars, stackars lilla fina pojke!

2010-02-11 @ 15:23:33
Postat av: christine

Vi kan nog aldrig förstå vad han fick gå igenom och jag tycker det är bra att visa sådana här bilder. Ingen 1 åring ska behöva gå igenom något sånt.. stackars lilla Victor. Han har det säkert bra där han är nu, frisk och kry och med de där livet tillbaka i ögonen!!

2010-02-11 @ 15:52:55
URL: http://christines.blogg.se/
Postat av: Tina

Din blogg har verkligen berört mig, otaliga tårar har runnit över er fina Viktors öde. Och även glädje över hans lillasyster som nu kommit till världen:) Sen jag började läsa din blogg så blev jag månadsgivare till barncancerfonden, det känns bra att kunna bidra på något sätt. Stora kramar till er/En annan mamma

2010-02-11 @ 16:49:34
Postat av: Kristina

Ooooooooo vad det gör ont i mej av att bara se bilderna och hur ont skulle det då inte göra i Victor och i er föräldrar som står maktlösa.

Di blogg är fantastisk !

2010-02-11 @ 16:57:58
Postat av: Sanna

Lilla fina killen!! <3



Usch och fy vad en sjukdom kan göra, så orättvist!!!

2010-02-11 @ 17:20:54
Postat av: Sanna

... och självklart kunde jag inte annat än att gå in och skänka en slant till barncancerfonden efter detta inlägg, men det gör jag mer än gärna!

2010-02-11 @ 17:27:40
Postat av: Anki

Det gör så ont i mig att se bilderna, tårarna bara rinner.Vilken kämpe! Det är en självklarhet för mig att fortsätta stödja barncancerfonden, inget barn ska behöva gå igenom det Victor gjorde.



Kramar

2010-02-11 @ 20:12:34
Postat av: Jonelin

Sitter och tittar och tittar på bilderna.. Jag har tva barn som nu närmar sig 17 månader.. Och jag har bara sånna där glada och busiga bilder (främst) på mina barn. Känner igen "mig" så mycket i första bilderna på Victor.. Medans de andra bilderna är totalt främmande. Men otroligt verkliga. Han var i samma ålder som mina barn är nu när han inte orkade stå emot mer..



Det gör så ont i hjärtat och jag kan inte ens föreställa mig hur det varit för honom och er.



Hittar inte mer ord... Känner bara en massa och framför allt en beslutsamhet att vilja hjälpa!

2010-02-11 @ 20:16:57
URL: http://jonelin.wordpress.com
Postat av: Emma

Jag försöker verkligen bita ihop, jag försöker och jag försöker men det går inte. Jag brister ut i gråt av olika anledningar. Jag tycker det är så hemskt att sånt här får ske överhuvudtaget och jag blir så arg. Sen blir jag så ledsen när jag tänker på er, hur jobbigt det måste vara att inte ha honom hos er. Jag kan bara försöka tänka mig hur hemskt det måste vara.



Många kramar!

2010-02-11 @ 20:35:48
Postat av: Anna

Lilla Victor! Att du skulle få genom lida detta hemska. Du måste ju haft jätte ont. Du är en sån söt liten pojke.

VARFÖR? Det är en fråga som många ställer sig fortfarande, speciellt din mamma och pappa.



Hoppas du har det bra där du är och att du vakar över din nya fina lillasyster!



2010-02-11 @ 20:42:08
URL: http://familjenpersson.blogg.se/
Postat av: Tess

Åhh Sofie.. jag fullständigt skakar och tårarna bara sprutar.... Fy fan, jag vill bara skrika..lilla Victor, efter allt han fick utstå så skulle slutet fan blivit annorlunda.. Jag är så arg på den här jävla sjukdomen, man kan inte på något sätt missa hur illa den gjorde honom... ni hjälplös föräldrar som bara kan finnas där för honom när cancern bokstavligen äter upp hans lilla kropp..... Jag är sååå ledsen för er skull, för victors skull.. herregud...



tess mamma till 2 grabbar

2010-02-11 @ 20:42:21
Postat av: Johanna

Hela jag går sönder... Stackars lille Victor, vilket lidande :-(



Tårarna rinner... finner inga ord

2010-02-11 @ 20:47:29
URL: http://grynisen.bloggsida.se
Postat av: Jessica

Lilla lilla hjärtat Victor. Fy fan jag blir så ledsen när jag ser vad cancern gjorde med er vackra pojke. Jag hoppas verkligen att fler känner sig kallade att bidra till Barncancerfonden. Jag köpte två stycken Hope-halsband från BCF i förra veckan, fick leverans idag. Dom är jättefina, jag ska ha mitt varje dag. Här kan ni köpa dom om ni vill http://www.barncancerfonden.se/Gavor-Bidrag/Butik/Ovrigt/Hopesmycket/

Min mamma ska få det andra halsbandet på söndag, känns som en perfekt present. =)

Kramar

Postat av: Mirre

Lilla Victor, du var en sådan kämpe!



Här kommer en fin dikt jag hittade....



Ängeln...



Det kom en ängel



Ifrån ovan



Å tog din hand i sin



Ni flög iväg till landet ingenstans…



Landet Nangijala, där bortom stjärnorna



Där finns du nu. Där är du nu…







Vi sänder en kram



Vi sänder en puss



Dit där du är



Du finns i våran tankar



Ännu kvar



Vi vill minnas dig, så som du var - när du var frisk



Men nu dansar du i Nangijala, där bortom stjärnorna











Du är där i ovan



Med en ängel



Som tog din hand i sin



Ni flög iväg och nu dansar du någon annanstans



Där i landet Nangijala, där bortom stjärnorna.







Vi sänder en kram



Vi sänder en puss



Dit där du är



Du finns i våran tankar



Ännu kvar



Vi vill minnas dig, så som du var - när du var frisk



Men nu dansar du i Nangijala, där bortom stjärnorna







Du finns i minnet



Hos oss människor, som älskar dig



Du kommer alltid finnas kvar hos oss…



För vi ville egentligen inte släppa din hand, vi ville hålla dig kvar här hos oss.







Vi sänder en kram



Vi sänder en puss



Dit där du är



Du finns i våran tankar



Ännu kvar



Vi vill minnas dig, så som du var - när du var frisk



Men nu dansar du i Nangijala, där bortom stjärnorna...



Kram från Mirre Cazpers mamma

2010-02-11 @ 23:18:08
Postat av: Malin

Läser och tittar på bilderna igen...man kan knappt förstå att det är samma lilla kille.

Fina Victor, vad du fick gå igenom...det gör så ont i hjärtat....



Kram

2010-02-12 @ 08:36:02
URL: http://idaoliver.blogg.se/
Postat av: Louice

Jag blir så berörd av din blogg och allt som du berättar om lille Viktor. Vilken kämpe han var! Tårarna rinner ner för mina kinder när man läser om honom och ser korten. Vilket lidande han måste ha varit med om =(

Jag önskar att ingen skulle behöva vara med om det som ni har varit med om.

Ni är beundransvärda, vilka kämpar!

Många styrkekramar till er och lycka till med allt i framtiden.

2010-02-12 @ 09:17:31
URL: http://mrsfunkys.blogspot.com/
Postat av: ida

vad ska jag skriva som inte redan är skrivet... mina tårar rinner åxå... vilken kämpe... blir arg å lessen på denna förbannade sjukdom... om den ändå skulle kunna skona barnen, ta oss vuxna bara du lämnar våra barnen ifred!!!!



kram

2010-02-12 @ 11:23:27
URL: http://idanilden.blogg.se/
Postat av: Sara

Det är så fruktansvärt orättvist så jag finner inga ord.

Ni finns i mina tankar!

Kram

2010-02-12 @ 12:23:14
URL: http://saranordbergs.blogg.se/
Postat av: Lotta

Det gör uppriktigt ont i mig att se dessa bilder. Hur kan något så hemskt få finnas? Små, fina, oskyldiga barn som inte har ett uns av ondska i hela kroppen. Varför ska de behöva drabbas?



Ni, och alla andra som drabbats och kommer att drabbas, finns i mina tanker.



Kram.

2010-02-12 @ 14:33:30
Postat av: Moa med två små

Ja, herregud, vet inte vad jag ska skriva, det är förjävligt.

2010-02-12 @ 15:10:29
Postat av: Yvonne - en mamma i Handen

Lilla, lilla, lilla gubben. Det skär i hjärtat och tårarna rinner. Hur kan livet vara så grymt mot ett litet barn? Lilla kämpen...



Kram / Yvonne

2010-02-12 @ 15:44:27
Postat av: Moa

Lille Victor, fan vad ont han måste ha haft... Det går inte att förstå. Många kramar!

2010-02-12 @ 16:20:18
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Micca

tittar, ler och gråter... många känslor. Underbara Kille

2010-02-12 @ 20:11:52
URL: http://miccii.blogg.se/
Postat av: Victoria

Nu är det inte bara med tårfyllda ögon jag läser och ser bilderna. Nu rinner tårarna. Hur kan världen vara så fruktansvärt orättvis att dessa små liv ska behöva utstå något så fruktansvärt!

2010-02-12 @ 21:15:20
URL: http://virraan.blogg.se/
Postat av: frida

det är fruktansvärt tårarna rinner ner för kinderna när man ser bilderna. Jag träffade aldrig victor men han kommer alltid ha en plats i mitt hjärta Vilken otrolig kämpe!

2010-02-15 @ 18:46:36
URL: http://fridahellstrom.blogg.se/
Postat av: Amanda<3

mina ögon tåras och tårarna rinner ner för mina kinder...så fruktansvärt och se..vilken hemsk smärta er lilla victor fick utstå hemska tanke men mitt i detta var han ändå kämparnas konung...tänker på er..kramar!

2010-02-16 @ 18:21:34
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: kiina

känner en tår trilla på min kind... hur kan denna världen vara så orättvis och grym!!! vill bara skrika och gråta om vartannat... en så söt o go liten kille och en verklig liten kämpe!!!



alla tankar går till denna lilla kämpe



Kram K



2010-02-17 @ 00:10:44
URL: http://tintin67.blogg.se/
Postat av: Emelie Blomqvist

Blir alldeles tårögd av de här bilderna....

Han var en riktig liten kämpe. Vill tipsa dig om en låt med Mark Schultz som heter He's my son. Om du inte hört den...



Den låten kan få mig att förstå vilken smärta och hur hjälplös man som förälder känner över sitt sjuka barn... otroligt vacker.



Kram

2010-02-17 @ 23:53:50
Postat av: Sandra, ensam med två.

Men lilla, lilla tullan! :( Det är så hemskt att barn ska dras iväg från denna jorden på det viset! Jag kan aldrig någonsin förstå hur det känns att förlora ett barn, inte ens om jag försöker förstå. Men det knyter sig i magen på mig av bara tanken, så jag antar att det är det enda i närhet jag kan komma av att förstå! Jag får säga grattis till den fina dottern. Jag själv fick en dotter den 10 Januari i år, så jag antar att dom nästan är lika gamla? :) Ta hand om er nu och all lycka till er! /Sandra

2010-03-18 @ 22:17:54
URL: http://foursouls.wordpress.com
Postat av: Abdullahimelisa

Just Surfin.. Hello From Gold Coast Australia.. Well Done.

2011-05-12 @ 15:02:04
URL: http://abdullahimelisa.blogsmall.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback