Köp en stol du med !

        DATUM: 2010-02-17 TID: 20:33:36

Köp en blå stol - stöd barncancerforskningen!

I samband med den Internationella barncancerdagen den 15 februari genomfördes en manifestation på Sergels torg i Stockholm. 300 barnstolar placerades ut för att symbolisera det antal barn som varje år drabbas av cancer.

Tre av fyra barn som drabbas av cancer överlever. I var fjärde familj inträffar fortfarande det ofattbara.

Nu kan du stödja kampen mot barncancer genom att köpa en av stolarna. Betala valfritt belopp, minst 100 kronor, för att köpa en stol. Stolarna hämtas på Barncancerfondens kansli på Banérgatan 16 i Stockholm.


Jag, Peter och mama köpte två stycken på galan där det hade brunnit gravljus.
Det var en sån vacker manifestation.
300 små stolar
med vita skyltar på som symboliserade olika drabbade barn med deras ålder och diagnos på.
På var fjärde stol stod ett gravljus tänt...

Nu står en av de tomma stolarna i Victors rum för att symbolisera honom.






Kommentarer
Postat av: Jonelin

Om jag ändå bodde kvar i stockholm nu.. :-(

2010-02-17 @ 20:58:46
URL: http://jonelin.wordpress.com
Postat av: En medmänniska

Vilken vacker men såklart väldigt känslosam manifestation det måste ha varit. Men så Viktig för varje barn med familj och för er och er älskade Victor.

Önskar jag inte bodde så långt som jag gör från Stockholm, men jag bidrar så gott jag kan på annat sätt.

Kram Malin

2010-02-18 @ 13:12:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback