TV

        DATUM: 2010-02-13 TID: 01:44:28
Idag har jag varit och ridit och plockat lite i stallet igen. Peter passade Vilma så jag kunde få komma iväg. 

Vet inte om jag inbillar mig, men jag känner mig lite öm i halsen och har lite ont i kroppen. Hoppas att jag inte börjar bli dålig.

På Måndag så har vi blivit inbjudna till SVT;s morgonsoffa och TV;4 Nyhetsmorgon.
Vi skall prata om Hemsjukvården och berätta lite om de barn som hamnar i mellan stolarna och försöka komma fram till vart det brister någonstans.
Eftersom att det är en bit att åka till för oss så har de bokat in ett hotell i närheten, då vi skall vara på plats i studion vid 06:15.
Mamma följer med som barnvakt och får snällt vänta i kulisserna så länge.

Det är ännu inte 100 % säkert hur all planering blir, eftersom att vissa reservationer alltid finns om det dyker upp någonting större som de vill ha med, men på Söndag så vet vi säkert hur det blir.

Senare på eftermiddagen så är det ju Barncancergalan, och den ser jag fram emot, så det blir en heldag i Sthlm för att fördriva tiden.
Under dagen kommer det att genomföras manifestationer i bland annat Kalmar, Linköping och på Sergels torg i Stockholm med start klockan 16, så ni som har vägarna förbi, se till att bege er dit!!


Klockan är väldigt sent, min kompis Sandra har varit här och tog med sig en film som vi kollade på och nu är jag helt slut.
Skriver lite mer i morgon...


Sov gott!!!!

Kommentarer
Postat av: Annika

Vad roligt för er med en helg i city! Ska bli spännande och se vem som vinner priset för bästa artikelserie om barncancer. Vore ju roligt om Kerstin Nilssons vinner men alla är säkert värdiga vinnare. För några år sedan läste jag ett otroligt starkt reportage som heter Sebbe visste att han skulle dö. Två journalister som följt Sebbe 16 år med cancer. Det vann priset det året har jag för mig.

Lyckat till på måndag!

2010-02-13 @ 07:33:03
URL: http://dagarmedhedda.blogspot.com
Postat av: Jonelin

Vad spännnade det kommer bli! Ska absolut sitta bänkad vid tvn om det blir bestämt att ni kommer dit..



Att fördriva tid i Stockholm blir nog inte så svårt.. Finns ju så mycket att hitta på och gå och titta på och HANDLA heheh. :-)



Jag håller tummarna för Kerstin och artiklarna om Victor! :-)



Synd att det inte är ngn manifestation här i denna stan.. :-( Kanske kommer en nästa år istället.



Ha en fortsatt trevlig helg! :-)

2010-02-13 @ 09:46:02
URL: http://jonelin.wordpress.com
Postat av: Maria

Då får man hålla ögonen öppna på TV:n då. Spännande. Härligt att diskussionen ta fart ordentligt. Håller tummarna för Kerstin.



Låter som du har haft en bra dag. Hoppas att känslan i kroppen inte blir till någon förkylning.



Trevlig helg!

2010-02-13 @ 11:30:28
Postat av: Filippa

Jag bara undrar när du ska lägga ut resten av filmen om Victor ?

2010-02-13 @ 13:12:06
Postat av: Ullis

denna länk kan du klistra in på din blogg.

den är till förmån för barncancerfonden.



http://www.illustrationbycecilia.se/se/ladda_ner_gratis_barnbok.html



en bok man kan ladda ner gratis som handlar om de som har en ängel i himlen, tex en farfar, kompis eller bror.

2010-02-13 @ 16:02:39
Postat av: Kristina

Wow, vilken fart det är i dig och vilken fortsatt kämpaglöd du har. Jag är på ett sätt fast jag inte känner dig privat - stolt över dig och vad du åstadkommer.

Ska definitivt se till att titta på tv och du..... tillsammans ska vi alla bota skitsjukdomen.



Kram kram

2010-02-13 @ 16:13:30
Postat av: Linda

Jättebra blogg, men stör mig lite på när du skriver att Peter passar Vilma. han är väl pappa till barnet? passar du henne när du har hand om henne?

2010-02-15 @ 19:05:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback