Solens kraft...

        DATUM: 2010-02-18 TID: 17:59:21
Har varit och ridit idag och snart skall jag och mamma åka till graven.

Är så otränad så att det är sjuuukt, så jag kommer nog att ha ont i morgon... =) X:et skötte sig exemplariskt i alla fall och vi hade super mysigt. Det är dock lite tråkigt att det är så mycket snö ute och för tungt att rida ut.  Jag hittar ju inte där ute ännu och har ingen lust att irra ner mig i ett övertäckt dike och fastna.

Näär skall vädergudarna ge sig och släppa igenom lite sol? Seriöst, det har varit vinter i en evighet nu, och stackars Vilma ser ju ut som en uppstoppad pirog varje gång vi skall bege oss ut.






Tänk om det kunde bli en lika vacker och solig vår som vi hade i våras. Vi fick så mycket styrka och kraft från ljuset och det var det enda som höll oss uppe just då.

Tänk vilken kraft solen har på oss människor... Det kan läka och tina upp även det sorgsnaste hjärta.


Kommentarer
Postat av: Jonelin

Jag håller med dig. Här är det mulet och snön drog in här idag.. Hoppas på att det inte blir alltför mycket, trots vad metrologerna säger. Är så trött på det jag också. Och barnens vantar som åker av och när de gnäller för att de inte kan resa sig i overaller.. ;-)



Nä, kommer ihåg ngngång förra veckan det var så soligt och hela stan sken upp... Och så även mitt humör. :-)



Härligt att rida. :-) Det är bra träning!



Ni får ta och skotta vid graven nästan också väl? :-(

2010-02-18 @ 19:09:34
URL: http://jonelin.wordpress.com
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Ja denna vinter känns som en evighet...å nu säger dom ju att mer snö ska dra in under natten :/

Så fort solens strålar tar sig fram å graderna stiger så får man en helt annan ork.



Men nice å komma igång med träningen igen :)))

Å vilken fin bild på Victor å hans systrar...lillplutten..



Jag såg dig förresten med barnvagn,din mamma å hundarna i tis em.. uppe vid kraftleden ;)



Ha en trevlig kväll.

kramis

2010-02-18 @ 20:34:15
Postat av: annika

Önskar också att vintern snart kan ta slut. Vill börja cykla till jobbet men tror knappt jag kan få upp låset just nu. Men tänker också på det min chef sa: måste ut och fotografera vintern, det här ser vi inte på tio år igen. Och det har han kanske rätt i så jag har fotat på.

Måste också säga att jag tycker det är så fint att ni sida vid sida med er lycka över Vilma också hela tiden håller Victors minne vid liv. Ni måste vara överväldigade av känslor.

2010-02-18 @ 22:05:12
URL: http://dagarmedhedda.blogspot.com
Postat av: Jenny i Skåne(mamma till tre)

Vilken härlig dag Victor måste ha haft med sina fina storasystrar, ser mysigt ut där i kärran. Lilla prinsen!



Visst börjar det bli lite tröttsamt nu med snön, även här nere i Skåne har det varit snö precis hela vintern, och det är vi ju inte riktigt vana vid...



2010-02-18 @ 23:00:16
Postat av: Therese

Vilken fin bild på Victor och systrar<3



Ja jag håller med, vill att solen kommer nu och att snön försvinner!

2010-02-18 @ 23:01:27
URL: http://viskarpaminaxel.blogg.se/
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Verkligen en fin bild på Victor tillsammans med sina systrar. Här vräker snön ner - igen. Börjar också bli lite less på all snö, längtar efter sol & värme.

Kram ♥

2010-02-19 @ 07:41:54
Postat av: Christine

Åh vilken fin bild på Victor och hans systrar!



Jag minns förra våren väldigt starkt, och den 14:e april ännu starkare. Klockan 9.14 den tisdagmorgonen födde jag nämligen mitt tredje barn, en liten Alice. Det känns så märkligt att vi har det datumet gemensamt du och jag, men på så helt olika sätt. Har ju aldrig träffat vare sig dig eller Victor, men ändå tänker jag på er båda ofta, ofta.



Den här våren hoppas jag att vädret blir precis lika varmt och vackert, och att du får njuta av den tillsammans med fina lilla Vilma.



Många kramar från en mamma till en annan.

2010-02-19 @ 09:41:46
Postat av: En medmänniska

Kära lilla Victor där du sitter och dras av dina älskade systrar ♥

Vi glömmer dig aldrig.

Tänker på dig och din familj.

Kramar Malin

2010-02-19 @ 09:51:27
Postat av: Maria

JAAA! Sol vill vi ha! Och idag snöar det igen... Herregud var ska det sluta - enough already.



Vilket fin bild på Victor och systrarna.



Kram

2010-02-19 @ 10:22:38
Postat av: Tess

Vilket kort Sofie..tar andan ur en... Konstigt hur livet bara kan ändras så drastiskt på några månader.. Så mycket man inte kan förstå och begripa sej på...vad är meningen med allt?



Jaja, bäst att ladda upp med lite extra ljus för victor i kväll inför kommande snöstorm......



Tess mamma till 2 grababr

2010-02-19 @ 14:06:32
Postat av: ulrika

Hej:) Såg din blogg via en väninnas blogg, tänkte länka dig även på min blogg. Jättefin sommarbild på barnen.. får mig att längta ännu mera till värmen, trött på snön nu. Måste säga att du har en jätte fin blogg... är ensamstående trebarnsmamma. Kramar

2010-02-19 @ 14:27:38
URL: http://ulrikajanssons.blogg.se/
Postat av: Nickel

Har också en liten nyfödd här hemma. Han ser ut som Michelingubben ungefär varje gång vi ska ut. Solen ger verkligen energi, framför allt när man är inne i ett sörjearbete.

2010-02-19 @ 16:32:32
URL: http://nickel.bloggplatsen.se
Postat av: Kimsan

Hej Sofie!

Jag började kika lite smått här på din blogg för bara en kort tid sedan och jag blev så himla berörd! Jag brukar inte bli berörd ända in i själen när jag läser om ledsamma saker men jag är verkligen berörd av Victor och hans kamp!Eran också för den delen!

Jag har alltid tyckt att det varit något speciellt med just namnet Victor men jag har inte vetat vad, men nu vet jag! Jag har själv en pojke som är 1år och 8 månader nu och han kan ju vara en av orsakerna till att jag blivit så berörd eftersom jag har någonting att relatera till.

I alla fall så var den en kväll för några veckor sen som jag satt och läste lite för att få en bild om hur allt började och hur det fick ett så fruktansvärt sorgligt slut. Jag satt med gråten i halsen och det blev allt jobbigare ju mer jag läste men när jag tittade på filmen du gjort så brast det. Jag bara grät och grät och flera timmar efteråt grät jag, nu räcker det att jag ser bilder på honom så får jag samma känsla. Han var en så otroligt underbar liten kille och jag kan inte riktigt förstå hur man går vidare efter allt det här, ni har gjort det jätte bra och du verkar vara en otroligt stark person! Jag kan känna igen mig i dig ibland, du är något år yngre än jag, jag fyller snart 26 år. Själv har jag 5 barn, fick det första när jag var 17 och mitt 5:e för snart 5 månader sen och jag kan inte föreställa mig hur det skulle vara att gå igenom allt som ni gjorde, helt otroligt hur bra ni gjort det! En sak som jag är fascinerad över är datumet 14 som är med på flera betydelsefulla ställen, du förstår säkert vad jag menar och att lilla Vilma föddes precis 9 månader efter dagen då Victor blev en ängel. Jag håller tummarna för er och tänker på er dagligen! Detta inlägg blir säkert som ett i mängden för er men för mig så betyder det mer, jag kände att jag bara var tvungen att skriva! Många kramar från mig och min familj! All lycka till er i fortsättningen!

2010-02-20 @ 23:23:40
URL: http://mammanochtrollungarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback