Frågan är...

        DATUM: 2010-02-05 TID: 22:08:30

Vill verkligen att vintern tar slut nu och längtar såå på vårens första tecken.

Läste på Aftonbladet idag om en fonus bil som hade tappat en likkista i vid ett rödlyse.
När bilen hade stannat till vid rött, och sedan gasat iväg så hade dörren flygit upp, och kistan kanat ut mitt på gatan.
Blir alldeles chockad när jag läser om sånt där, och tänker på de anhöriga om hur det måste kännas.
Inte nog med att man förlorar någon man älskar, nej då skall kistan ramla ut ur bilen också och bli förstörd.

Han som är ansvarig sade att de har som regel att inte berätta för de anhöriga när sådant här händer , då de inte vill förvärra sorgen.
Visst kan jag förstå tanken. Det man inte vet, lider man inte heller av brukar man väl säga, men jag tänker också hur heligt förbannad man skulle bli om det kom fram efteråt.

Så frågan är... Vill man verkligen veta allt?





TAPPAD – MITT I KORSNINGEN Mitt på Huddingevägen flyger kist


Kommentarer
Postat av: Caroline

Gud jag skulle då inte vilja veta..

2010-02-05 @ 22:18:42
URL: http://clearblue.blogg.se/
Postat av: Christina

2010-02-05 @ 22:21:25
Postat av: Melinda

det skulle kanske vara bäst att inte få veta, men om man får veta senare i livet kan det ju bli jobbigt =(

2010-02-05 @ 22:22:01
Postat av: Christina

Så sant så, det man inte vet har man inte ont utav.

Jag tror jag faktiskt inte hade velat veta det, sorgen hade nog övergott i ilska då. Trevlig helg!

2010-02-05 @ 22:23:03
URL: http://ettsnarttva.blogg.se/
Postat av: Jenny (Moas mamma)

Hej familjen



Har varit inne och läst ofta om er men har nog inte lämnat något spår efter mig. Som ni vet så har vi också ett barn med cancer men hon kämpar på hela tiden, man frågar sig så ofta Varför barn ska få denna hemska sjukdom, vad har dom gjort honom för ont där uppe. Usch ja blir så förbannad. Jag tycker ni är en helt underbar familj och du skriver så väldigt bra.

Vilma är så himla kär, en riktig solstråle.



Ha det bra familjen och ja kommer att följa er i framtiden också..



Kram till er från oss

Jenny (Moas mamma)

2010-02-05 @ 22:29:48
URL: http://moahenriksson.blogg.se/
Postat av: freja

Jag skulle vilja veta. För då kan jag anmäla bolaget för vårdslöshet eller vad det heter. Då får de ändra sina bilar så de blir med säkra.

2010-02-05 @ 22:57:47
URL: http://stockholmsfreja.blogg.se/
Postat av: En medmänniska

Herregud :(



Läste också igen om den lilla baby pojken Ville som ännu är spårlöst försvunnen. Finns att läsa på aftonbladet.se idag. Grymt fruktansvärt!



Malin

2010-02-06 @ 14:08:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback